Jump to content

Peugeot 307 1.4 65kw 16v (KFU) - antipollution fault, rozsvícení kontrolky motoru.


Recommended Posts

Dobrý den,

zakoupil jsem Peugeot 307 1.4 65kw 16v kód motoru KFU, rok výroby 2007 (již facelift) a po čtrnácti dnech se mi na palubní desce rozsvítila žlutá kontrolka motoru, a napsalo chybovou hlášku antipollution fault.

 

Aktuálně nám diagnostika píše tyto chyby:

P0170 Vstřikování paliva - trvale

P0131 Lambda sonda před katalyzátorem: signál (zkrat na kostru nebo přerušený obvod) - přerušovaný

P0170 Úprava paliva, 1 řada válců

P0131 Obvod snímače O2 - nízké napětí (1 řada válců snímač 1)

 

Již jsem vyměnil:

Přední lambda sonda (před katalyzátorem)

Zadní lambda sonda (za katalyzátorem)

Senzor tlaku sacího potrubí (Map sensor)

Zapalovací svíčky

Vyčistili jsme Škrtící klapku a vyměnili vzduchový filtr. 

Též jsme vyčistili podtlakovou soustavu a prostříkali ukostření.

 

Provedli jsme reset adaptací.

 

Motor na poslech zní dobře, máme diagnostiku WOW.

 

Setkal jste se někdo z Vás s tímto problémem? A co vám prosím pomohlo, na co se máme zaměřit. Případně neznáte někoho z Uherskohradištska, kdo by to byl schopný dát tento problém do pořádku?

Děkuji za jakoukoliv radu Michal

Edited by Michalz
Link to post
Share on other sites
před 14 hodinami, Michalz napsal:

P0131 Lambda sonda před katalyzátorem: signál (zkrat na kostru nebo přerušený obvod) - přerušovaný

Tohle by mohla být chybka v kabeláži.... Konektor, nebo samotný kabel....

Link to post
Share on other sites

Zkuste smazat chyby, něco najezdit a pak sem znovu dát výpis. Protože některé chyby tam jsou nahodilé a nevíme, jestli toto je i po výměně sond apod. WOW celekem dokáže peugeoty spolehlivě, takže aspoň tak. Předpokládám, že auto máš nově a po 14 dnech se rozsvitila kontrolka, minulost auta nikdo nezna- napr. jestli se v posledni dobe s autem neco delalo (rozvody, hlava apod.).

Link to post
Share on other sites

Zdravím, ty chyby jsou již po výměně všech komponentů a provedení výše napsaných úkonů. Minulé chyby jsem vymazal, něco najezdil a píše to momentálně tady tyto chyby. Když je znova smažu, po chvíli se zase objeví. 

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Link to post
Share on other sites

Jsou dvě možnosti- buď je někde problém na cestě od lambdasondy před katem k jednotce motoru (konektor lambdy, kabeláž, konektor motorové jednotky- to můžeš pro jistotu odpojit a prostříkat kontaktolem apod.).

Ta druhá možnost je, že elektronika funguje a motor špatně spaluje, kdy je to tak hraniční, že to vyhazuje tyto 2 chyby (0170 korekce paliva trvale a 0131 nízký signál od labmdy před katem nahodile). Tenhle motor má vanos na sání a bývá s tím problém- odmontuj olejovej filtr a podívej se, jestli není zborcený do sebe. Pokud bude, ihned výměna za kvalitní filtr (Mann, Valeo, Purflux) a original olej (Total Quartz 9000 např.). Pak se podívej na solenoid vanosu (takový váleček zvrchu mezi vačkama u rozvodů, dva dráty k němu)- odmontovat a vyčistit sítko. Mimochodem, nekontrolovali jste, když jste měnili lambdu před katem, jestli rozpadlej KAT? Mělo by tam být normálně vidět zvrchu- celistvá plástev.

Link to post
Share on other sites

Zdravím, při výměně přední lambda sondy jsme se dívali do kat. a vypadalo to, že by měl. být v pořádku. Motor vypadá, že zde byla provedena generálka hlavy. Dále jsme našli mazlavou pěnu (asi špatně vyčištěno po výměně těsnění) v podtlakových hadičkách u sání, ale chladící kapalina vypadá čistě a ani neubývá. Měrka oleje byla čistá. Teplota chladící směsi se drží kolem 70 a zdá se mě, že se nezahřívá. Chtěl bych se zeptat kam vedou ty kabely od lambda sondy abych je mohl překontrolovat, případně prostříkat a proměřit, dále jaký má ten solenoid funkci, a proč by to mohlo mít na to vliv? Má na starosti proměnné časování ventilů - pomocí regulace přívodu oleje? A je ten solenoid tady toto (video)? Co bylo prosím myšleno tím vanos na sání? Map senzor, ten jsem již vyměnil, je teda myšleno tady toto nebo něco jiného?

 

Edited by Michalz
Necituj předchozí příspěvek
Link to post
Share on other sites

Vanos je místo pevného rozvodového kola na vačce- časování vačkového hřídele, KFU má vanos jenom na sání a ten solenoid vypadá podobně jak na náhledovce, akorád je na něm sítko, u puga. Jestli někdo dělal hlavu, tak mohl i nastavit špatně rozvody. Vanos je ovládaný tlakem oleje. Kam se má natočit, rozděluje ten solenoid a řídí jednotka. Dráty lambda sondy vedou přímo do jednotky motoru.

Zkontroluj nejdriv ty zakladni veci, jak jsem psal, mrkni na oba filtry (oleje i vzduchu).

Kdyztak staci napsat zavinac a prezdivku uzivatele, kdyz chces upozornit toho konkrétního uživatele. Treba takto @Michalz

Edited by inoxing
Link to post
Share on other sites

@inoxing Děkuji za rady, o víkendu se na to podíváme a pak dáme vědět zda pomohlo. Vzduchový filtr jsem již vyměnil, olejový vyměníme. Ten solenoid je prosím teda mezi těmi vačkami u rozvodů? A čím ho případně vyčistit? Mám sprej na čištění škrtící klapky. Případně je ten váleček tady tento ? https://www.autodily-pema.cz/ridici-ventil-serizeni-vackoveho-hridele-era-554046a ještě jednou děkuji.

Link to post
Share on other sites

Jo, takhle vypadá, je u rozvodů, zapíchlej zvrchu do hlavy, vedle zapalovací svíčky. Vyčistit to můžeš normálně čističem brzd, i tím na klapky, nemá se tam co pokazit, jen pak namazat okrouzek, az pujde solenoid zpet do hlavy, aby se nestřihl. A mrknete se na rozvody.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...