Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nízká teplota vody, málo topí - nejspíše vadný termostat motoru


Duin

Recommended Posts

Ahoj,

na našem busu jsem sledoval, že za poslední měsíc teplota vody na budíku stěží dosáhne 60°C, i při delších trasách, je i poznat,že málo topí.

Svádím to na vadný termostat, který nejspíše zůstal pootevřený a voda stále protéká chladičem. Nový termostat jsem koupil dle VINu ale jakmile jsem odstrojil airbox abych se k němu dostal,. tak vidím že tělo termostatu je trošku jiné a je na něm navíc teplotní čidlo, zatímco ten nově zakoupený teplotní čidlo nemá.

Podle VINu by měl být tento díl OE 1338A0 ale já mám v autě jiný. Ani v peugeotu Olomouc nebyli schopni najít díl, který by mi pasoval, tak jsem pohledal sám a našel tento, který vizualně vypadá jako ten můj v autě - OE 13380000, který se používal do 407tky. V peugeotu mi tohle však nemohli potvrdit ani vyvrátit, že tento termostat patří  ipro moje auto.

Díl s číslem 1380000 peugeot nezná, Autokelly ani Autobenex jej nedokáže objednat, tak jsem jej zkusil koupit na motone.cz, kde ho mají skladem.

Měnil někdo z Vás termostat na stejné motorizaci, má někdo z Vás termostat s integrovaným čidlem teploty? Na prvním obrázku je nově koupený termostat, na dalším obrázku je detail stávajícího termostatu. (konektor čidla jsem rozpojil já, byl předtím zapojený)

Peu 807 benzin+LPG 2.0 16v EW10A RFJ 103kW, rok 2006

IMG_20201126_205821.JPG

IMG_20201126_205825.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm to bude 1338 E4 https://www.citroeny.eu/chlazeni-topeni-a-klimatizace-83/termostat-pro-motory-1-8i-16v-a-2-0i-16v-citroen-peugeot-1338e4.html

ten se daval na motory EW10A ve 307 a 407, pro 807 neni v katalogu vubec psanej. Je to divny, napada me, jestli tam nahodou neni danej dodatecne pri montazi toho LPG a to cidlo teploty chladici kapaliny neni vyuzito pro ridici jednotku LPG. Ten konektor tam byl normalne zapojenej, jo ? draty vedou do originalni kabelaze nebo to vede nekam jinam, treba k te LPG jednotce ?

a nebo nekdo vymenil komplet motor ze 307/407 a nechal tam i kabelaz :D schvalne napis VIN kod, mrknem, jaky cislo motoru bys tam mel mit z vyroby a muzes to pak zkontrolovat

Upraveno uživatelem Ferry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ferry,

VIN kod auta je VF3EBRFJC13308355, kde najdu cislo motoru - pro kontrolu? Pristup k nemu je teda katastrofalni.

Vim, ze mi napises, ze tam patri termostat 1338A0 :) ale ja jej tam nemam. S LPG prestavbou je to docela mozne, ze osadili termostat s cidlem pro plynovou jednotku. 

Dnes vecer pujdu zpatky nasadit airbox a auto opet zprovoznit nez dorazi novy termostat. Pri te prilezitosti omrknu kabelaz k termostatu, kam vede a jestli vypada jako od vyrobce.

Historii auta neznam, vim jen ze melo dva majitele v SRN, ja jsem celkem treti.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj , s LPG přestavbou to nemá nic společnýho , původně byl v těch autech montovanej řízenej termostat  , na kterej dával odkaz @Ferry (ten žlutej konektor není čidlo , ale topný tělísko , kterým počítač termostat řídí) , ale výrobce od něj časem upustil a zrušil ho bez náhrady a jako náhradní díl nabízí právě termostat 1338.A0 , hadici 1343.KA a doplňkovej svazek , kterej se připojí na původní patici termostatu a eliminuje chybový hlášky v počítači motoru 9678362080 .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, VojtouNerCZ napsal:

Mám tedy koupit ten origo, který se už nevyrábí

Když ho seženeš ...

 

před 8 minutami, VojtouNerCZ napsal:

Žádný chybový hlášky mi auto neháže

O hlášky nejde , hlásit to nic nebude ,  jde o závady uložený v počítači motoru , ty jim vadí na STK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, jarokare napsal:

Ahoj , s LPG přestavbou to nemá nic společnýho , původně byl v těch autech montovanej řízenej termostat  , na kterej dával odkaz @Ferry (ten žlutej konektor není čidlo , ale topný tělísko , kterým počítač termostat řídí) , ale výrobce od něj časem upustil a zrušil ho bez náhrady a jako náhradní díl nabízí právě termostat 1338.A0 , hadici 1343.KA a doplňkovej svazek , kterej se připojí na původní patici termostatu a eliminuje chybový hlášky v počítači motoru 9678362080 .

Husty. Tak to jsem zase moudrejsi. Dik za vycerpavajici info 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj,

podařilo se mi sehnat nový stejný termostat s kontaktem. Je to vedené jako díl pro 407ku různé benzinové motorizace. Moc se mi to s tím topným teliskem nezdá. Kabely k němu jsou malého průřezu a topný výkon bude velmi malý.
 

Starý jsem vyměnil za nový, auto topí až moc a motor se přehřívá. hadice od chladiče jsou jen vlažné, takže termostat jde opět ven a řeším reklamaci.

Jinak výměnu už mám natrénovanou za cca 1h i s kávou. Je třeba sundat kryt s kabinovym filtrem - 2 otočné šrouby + 4 klipsny. Pak odsroubovat kryt airboxu a vytáhnout celé sání. Pak už je termostat dobře přístupný - 2x 6tka šroub. Vypouštím vždy celou vodu rozpojenim spoje hadice trubka pod motorem. Montáž je v opačném pořadí.

Starý termostat je stále otevřený a ten nový se zase nikdy neotevře-zmetek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Duin napsal:

Moc se mi to s tím topným teliskem nezdá.

No , věřit nemusíš , ale zkus si něco nastudovat na netu , pak třeba pochopíš , o co jde ;) , třeba tady https://publi.cz/books/160/14.html skoro na konci

Upraveno uživatelem jarokare
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...