Duin Odesláno 27. listopad 2020 Sdílet Odesláno 27. listopad 2020 Ahoj, na našem busu jsem sledoval, že za poslední měsíc teplota vody na budíku stěží dosáhne 60°C, i při delších trasách, je i poznat,že málo topí. Svádím to na vadný termostat, který nejspíše zůstal pootevřený a voda stále protéká chladičem. Nový termostat jsem koupil dle VINu ale jakmile jsem odstrojil airbox abych se k němu dostal,. tak vidím že tělo termostatu je trošku jiné a je na něm navíc teplotní čidlo, zatímco ten nově zakoupený teplotní čidlo nemá. Podle VINu by měl být tento díl OE 1338A0 ale já mám v autě jiný. Ani v peugeotu Olomouc nebyli schopni najít díl, který by mi pasoval, tak jsem pohledal sám a našel tento, který vizualně vypadá jako ten můj v autě - OE 13380000, který se používal do 407tky. V peugeotu mi tohle však nemohli potvrdit ani vyvrátit, že tento termostat patří ipro moje auto. Díl s číslem 1380000 peugeot nezná, Autokelly ani Autobenex jej nedokáže objednat, tak jsem jej zkusil koupit na motone.cz, kde ho mají skladem. Měnil někdo z Vás termostat na stejné motorizaci, má někdo z Vás termostat s integrovaným čidlem teploty? Na prvním obrázku je nově koupený termostat, na dalším obrázku je detail stávajícího termostatu. (konektor čidla jsem rozpojil já, byl předtím zapojený) Peu 807 benzin+LPG 2.0 16v EW10A RFJ 103kW, rok 2006 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 27. listopad 2020 Sdílet Odesláno 27. listopad 2020 (upraveno) hmm to bude 1338 E4 https://www.citroeny.eu/chlazeni-topeni-a-klimatizace-83/termostat-pro-motory-1-8i-16v-a-2-0i-16v-citroen-peugeot-1338e4.html ten se daval na motory EW10A ve 307 a 407, pro 807 neni v katalogu vubec psanej. Je to divny, napada me, jestli tam nahodou neni danej dodatecne pri montazi toho LPG a to cidlo teploty chladici kapaliny neni vyuzito pro ridici jednotku LPG. Ten konektor tam byl normalne zapojenej, jo ? draty vedou do originalni kabelaze nebo to vede nekam jinam, treba k te LPG jednotce ? a nebo nekdo vymenil komplet motor ze 307/407 a nechal tam i kabelaz schvalne napis VIN kod, mrknem, jaky cislo motoru bys tam mel mit z vyroby a muzes to pak zkontrolovat Upraveno 27. listopad 2020 uživatelem Ferry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Duin Odesláno 27. listopad 2020 Autor Sdílet Odesláno 27. listopad 2020 Ferry, VIN kod auta je VF3EBRFJC13308355, kde najdu cislo motoru - pro kontrolu? Pristup k nemu je teda katastrofalni. Vim, ze mi napises, ze tam patri termostat 1338A0 ale ja jej tam nemam. S LPG prestavbou je to docela mozne, ze osadili termostat s cidlem pro plynovou jednotku. Dnes vecer pujdu zpatky nasadit airbox a auto opet zprovoznit nez dorazi novy termostat. Pri te prilezitosti omrknu kabelaz k termostatu, kam vede a jestli vypada jako od vyrobce. Historii auta neznam, vim jen ze melo dva majitele v SRN, ja jsem celkem treti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 27. listopad 2020 Sdílet Odesláno 27. listopad 2020 Ahoj , s LPG přestavbou to nemá nic společnýho , původně byl v těch autech montovanej řízenej termostat , na kterej dával odkaz @Ferry (ten žlutej konektor není čidlo , ale topný tělísko , kterým počítač termostat řídí) , ale výrobce od něj časem upustil a zrušil ho bez náhrady a jako náhradní díl nabízí právě termostat 1338.A0 , hadici 1343.KA a doplňkovej svazek , kterej se připojí na původní patici termostatu a eliminuje chybový hlášky v počítači motoru 9678362080 . Ferry, Leo a Vena garážmistr ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 27. listopad 2020 Sdílet Odesláno 27. listopad 2020 Takže se zeptám hloupě. Mám taky na 307 stejnej termostat a poslední dobou se mi zdá, že nefunguje tak, jak má. Mám tedy koupit ten origo, který se už nevyrábí, nebo to mám řešit tou náhradou? Žádný chybový hlášky mi auto neháže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 27. listopad 2020 Sdílet Odesláno 27. listopad 2020 před 7 minutami, VojtouNerCZ napsal: Mám tedy koupit ten origo, který se už nevyrábí Když ho seženeš ... před 8 minutami, VojtouNerCZ napsal: Žádný chybový hlášky mi auto neháže O hlášky nejde , hlásit to nic nebude , jde o závady uložený v počítači motoru , ty jim vadí na STK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 27. listopad 2020 Sdílet Odesláno 27. listopad 2020 před 38 minutami, jarokare napsal: Ahoj , s LPG přestavbou to nemá nic společnýho , původně byl v těch autech montovanej řízenej termostat , na kterej dával odkaz @Ferry (ten žlutej konektor není čidlo , ale topný tělísko , kterým počítač termostat řídí) , ale výrobce od něj časem upustil a zrušil ho bez náhrady a jako náhradní díl nabízí právě termostat 1338.A0 , hadici 1343.KA a doplňkovej svazek , kterej se připojí na původní patici termostatu a eliminuje chybový hlášky v počítači motoru 9678362080 . Husty. Tak to jsem zase moudrejsi. Dik za vycerpavajici info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Duin Odesláno 30. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 30. prosinec 2020 Ahoj, podařilo se mi sehnat nový stejný termostat s kontaktem. Je to vedené jako díl pro 407ku různé benzinové motorizace. Moc se mi to s tím topným teliskem nezdá. Kabely k němu jsou malého průřezu a topný výkon bude velmi malý. Starý jsem vyměnil za nový, auto topí až moc a motor se přehřívá. hadice od chladiče jsou jen vlažné, takže termostat jde opět ven a řeším reklamaci. Jinak výměnu už mám natrénovanou za cca 1h i s kávou. Je třeba sundat kryt s kabinovym filtrem - 2 otočné šrouby + 4 klipsny. Pak odsroubovat kryt airboxu a vytáhnout celé sání. Pak už je termostat dobře přístupný - 2x 6tka šroub. Vypouštím vždy celou vodu rozpojenim spoje hadice trubka pod motorem. Montáž je v opačném pořadí. Starý termostat je stále otevřený a ten nový se zase nikdy neotevře-zmetek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 30. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2020 (upraveno) před 33 minutami, Duin napsal: Moc se mi to s tím topným teliskem nezdá. No , věřit nemusíš , ale zkus si něco nastudovat na netu , pak třeba pochopíš , o co jde , třeba tady https://publi.cz/books/160/14.html skoro na konci Upraveno 30. prosinec 2020 uživatelem jarokare Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Duin Odesláno 30. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 30. prosinec 2020 Velmi ctivy materiál, dekuji za odkaz. Beru termostat a zkusím ho zahřát průchodem el. proudu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Duin Odesláno 1. leden 2021 Autor Sdílet Odesláno 1. leden 2021 Ahoj, zkusil jsem ohrev termostatu pripojit na zdroj napeti. Pri 12V byl odber cca 1A a po chvili se zacalo telisko termostatu ohrivat, nicmene termostat se neotevira - takze reklamace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.