Jump to content

Nízká teplota vody, málo topí - nejspíše vadný termostat motoru


Recommended Posts

Ahoj,

na našem busu jsem sledoval, že za poslední měsíc teplota vody na budíku stěží dosáhne 60°C, i při delších trasách, je i poznat,že málo topí.

Svádím to na vadný termostat, který nejspíše zůstal pootevřený a voda stále protéká chladičem. Nový termostat jsem koupil dle VINu ale jakmile jsem odstrojil airbox abych se k němu dostal,. tak vidím že tělo termostatu je trošku jiné a je na něm navíc teplotní čidlo, zatímco ten nově zakoupený teplotní čidlo nemá.

Podle VINu by měl být tento díl OE 1338A0 ale já mám v autě jiný. Ani v peugeotu Olomouc nebyli schopni najít díl, který by mi pasoval, tak jsem pohledal sám a našel tento, který vizualně vypadá jako ten můj v autě - OE 13380000, který se používal do 407tky. V peugeotu mi tohle však nemohli potvrdit ani vyvrátit, že tento termostat patří  ipro moje auto.

Díl s číslem 1380000 peugeot nezná, Autokelly ani Autobenex jej nedokáže objednat, tak jsem jej zkusil koupit na motone.cz, kde ho mají skladem.

Měnil někdo z Vás termostat na stejné motorizaci, má někdo z Vás termostat s integrovaným čidlem teploty? Na prvním obrázku je nově koupený termostat, na dalším obrázku je detail stávajícího termostatu. (konektor čidla jsem rozpojil já, byl předtím zapojený)

Peu 807 benzin+LPG 2.0 16v EW10A RFJ 103kW, rok 2006

IMG_20201126_205821.JPG

IMG_20201126_205825.JPG

Link to post
Share on other sites

hmm to bude 1338 E4 https://www.citroeny.eu/chlazeni-topeni-a-klimatizace-83/termostat-pro-motory-1-8i-16v-a-2-0i-16v-citroen-peugeot-1338e4.html

ten se daval na motory EW10A ve 307 a 407, pro 807 neni v katalogu vubec psanej. Je to divny, napada me, jestli tam nahodou neni danej dodatecne pri montazi toho LPG a to cidlo teploty chladici kapaliny neni vyuzito pro ridici jednotku LPG. Ten konektor tam byl normalne zapojenej, jo ? draty vedou do originalni kabelaze nebo to vede nekam jinam, treba k te LPG jednotce ?

a nebo nekdo vymenil komplet motor ze 307/407 a nechal tam i kabelaz :D schvalne napis VIN kod, mrknem, jaky cislo motoru bys tam mel mit z vyroby a muzes to pak zkontrolovat

Edited by Ferry
Link to post
Share on other sites

Ferry,

VIN kod auta je VF3EBRFJC13308355, kde najdu cislo motoru - pro kontrolu? Pristup k nemu je teda katastrofalni.

Vim, ze mi napises, ze tam patri termostat 1338A0 :) ale ja jej tam nemam. S LPG prestavbou je to docela mozne, ze osadili termostat s cidlem pro plynovou jednotku. 

Dnes vecer pujdu zpatky nasadit airbox a auto opet zprovoznit nez dorazi novy termostat. Pri te prilezitosti omrknu kabelaz k termostatu, kam vede a jestli vypada jako od vyrobce.

Historii auta neznam, vim jen ze melo dva majitele v SRN, ja jsem celkem treti.

 

Link to post
Share on other sites

Ahoj , s LPG přestavbou to nemá nic společnýho , původně byl v těch autech montovanej řízenej termostat  , na kterej dával odkaz @Ferry (ten žlutej konektor není čidlo , ale topný tělísko , kterým počítač termostat řídí) , ale výrobce od něj časem upustil a zrušil ho bez náhrady a jako náhradní díl nabízí právě termostat 1338.A0 , hadici 1343.KA a doplňkovej svazek , kterej se připojí na původní patici termostatu a eliminuje chybový hlášky v počítači motoru 9678362080 .

Link to post
Share on other sites
před 7 minutami, VojtouNerCZ napsal:

Mám tedy koupit ten origo, který se už nevyrábí

Když ho seženeš ...

 

před 8 minutami, VojtouNerCZ napsal:

Žádný chybový hlášky mi auto neháže

O hlášky nejde , hlásit to nic nebude ,  jde o závady uložený v počítači motoru , ty jim vadí na STK

Link to post
Share on other sites
před 38 minutami, jarokare napsal:

Ahoj , s LPG přestavbou to nemá nic společnýho , původně byl v těch autech montovanej řízenej termostat  , na kterej dával odkaz @Ferry (ten žlutej konektor není čidlo , ale topný tělísko , kterým počítač termostat řídí) , ale výrobce od něj časem upustil a zrušil ho bez náhrady a jako náhradní díl nabízí právě termostat 1338.A0 , hadici 1343.KA a doplňkovej svazek , kterej se připojí na původní patici termostatu a eliminuje chybový hlášky v počítači motoru 9678362080 .

Husty. Tak to jsem zase moudrejsi. Dik za vycerpavajici info 👍

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ahoj,

podařilo se mi sehnat nový stejný termostat s kontaktem. Je to vedené jako díl pro 407ku různé benzinové motorizace. Moc se mi to s tím topným teliskem nezdá. Kabely k němu jsou malého průřezu a topný výkon bude velmi malý.
 

Starý jsem vyměnil za nový, auto topí až moc a motor se přehřívá. hadice od chladiče jsou jen vlažné, takže termostat jde opět ven a řeším reklamaci.

Jinak výměnu už mám natrénovanou za cca 1h i s kávou. Je třeba sundat kryt s kabinovym filtrem - 2 otočné šrouby + 4 klipsny. Pak odsroubovat kryt airboxu a vytáhnout celé sání. Pak už je termostat dobře přístupný - 2x 6tka šroub. Vypouštím vždy celou vodu rozpojenim spoje hadice trubka pod motorem. Montáž je v opačném pořadí.

Starý termostat je stále otevřený a ten nový se zase nikdy neotevře-zmetek.

Link to post
Share on other sites

Ahoj,

zkusil jsem ohrev termostatu pripojit na zdroj napeti. Pri 12V byl odber cca 1A a po chvili se zacalo telisko termostatu ohrivat, nicmene termostat se neotevira - takze reklamace.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...