Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P 406 - nestartuje po zahřátí / zlobí volnoběh - 1.8 16V 81kW LFY


burt.burt

Recommended Posts

Ahoj, prosím o pomoc.

mám problém s dědečkem Peugeotem 406 (benzin/plyn 1.8 LFY). Auto mám cca 14 dní a mám problémy s volnoběhem, ale hlavně se startováním.

Auto startuje rovnou na LPG, ale musím mu trochu pomoct plynem (pán, od kterýho ho mám jinak nestartoval). Pokud se rozjedu a jedu, tak auto jede (občas studené na plyn na půl vteřiny cukne, rozsvítí oranžovou kontrolku zhasne, a jede dál). Studené auto má tendenci nedržet volnoběh, než se komplet zahřeje, pak celkem drží, ale taky trochu kolísá a má tendenci zdechat (mám zkusit dát víc LPG na reduktoru?). Jinak auto jede normálně, jde krásně za plynem.

Předchozí by mi až tak nevadilo, ale co mě nejvíc točí, když jedu cca 40 km do práce, zastavím, chcípnu ho, tak z 90% už nenastartuju, motor točí a prostě nechytne (takhle bych mohl točit do doby, než vybiju baterku). Když pak jedu z práce zpátky (po 8 hodinách stání), auto nastartuje prakticky okamžitě. Ještě než jsem tenhle problém zpozoroval, tak jsem zůstal na LPG stanici, kde mě museli roztlačit, ale auto po roztlačení hned jelo. (vím, že se roztlačovat nemá, ale než shánět někde odtah, který stojí víc než auto?). Takhle je prakticky nemožné se na auto spolehnout a bojím se, že mi někde chcípne a já tam zůstanu.

Pokud jedu kratší trasu, cca 10 km, tak je vše ok, taky startuju rovnou na LPG a když je lehce zahřátý na volnoběh drží po nastartování lépe.

 

Nevím, jestli se jedná o jeden problém, nebo více oddělených, ale snažím se postupně zkoušet to, co jsem našel zde na fóru... (Bohužel nemám diagnostiku)

 

CO JSEM ZKUSIL:

Nápady:

1) Svíčky - svíčky byly marný, vyměnil jsem je za stejné BOSCH FR6DC, odtrh nastaven 0,7mm  - NEPOMOHLO

2) Zapalovací lišta byla prý měněná (věřím tomu, je jak nová) - zkontroloval jsem na poškození a kontakty, zdá se ok - můžu si půjčit od kamaráda na zkoušku jinou, ale myslím, že to tím nebude...

3) Zelené čidlo teploty - proměřil jsem Ohmy plus minus sedí (nalezeno na fóru) dle teploty a i krásně klesá, když chladne - prostříknut konektor kontaktolem - NEPOMOHLO

4) Kontrola ukostření (u světla a u motoru) - pročištěno - propípáno - NEPOMOHLO

5) Kontrola autobaterie (dává 12,96V, kapacitně ok), póly pročištěny - NEPOMOHLO

6) Kontrola imobilizéru - je tam klávesnice, byla odpojená, v kroužku startéru není čidlo imo, tzn. není ani v klíčku - ASI OK

7) Kontrola startéru (zdá se, že točí jak má) - nevyndaval jsem zatím - pokud bych jej měl vyndat, tak co zkontrolovat? Připomínám, že normálně točí

8 ) Dál už mě napadá jen kontrola krokového motoru - lze proměřit nebo můžu jen vyčistit a modlit se?

9) Případně kontrola MAP senzoru - lze nějak proměřit?

10) Přerušená / nalomená kabeláž - asi to nejhorší k diagnostice.

 

Nebo máte někdo nějaký jiný nápad, který tu nepadl, případně jsem ho na fóru nenašel?

 

Auto: PEUGEOT 406 SEDAN

Motor: 1.8 16 V 81 kW - LFY

RV: 1996

Palivo: benzin / LPG (LPG je do sání - je tam LOVATO reduktor, nádrž, multiventil, elmagnety a to je vše) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, řeknu to takhle, ten benzín, co tam je už má nejlepší léta za sebou - asi ho vyndám ven a dám novej. Každopádně i na benzín se dá jet / startovat, i když to startuje / jede trochu hůř. Ale problém se startem za tepla platí pro obě dvě paliva (jak benzín, tak lpg)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten krokac a map, spolu s celym sanim a benzinovymi vstriky, budou nejspis za ta leta zasrany od toho lpg. Tyhle podtlakovy smesovace byly dobry tak do stodvacitek s karburatorem. V holandsku se do 406tek daval v tech casech ctyrbodovy vstrik kapalneho LPG a v CR se to holt prasilo takhle, jiny kraj, jiny mrav. Ono kdovi, jak na tom bude motor celkove, zkusil bych zmerit tlaky, ale bojim, ze u tohodle bastlu bude kazda rada draha a vysledek nebude nikdy stat za to usili

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, burt.burt napsal:

asi ho vyndám ven

Zbytečná práce.... Záleží, kolik ho tam máš.... Vypnul bych LPG, natankoval něco lepšího a podpořil bych to nějakým čističem (STP, Wynn´s apod.) a vyjel to.... Potom bych natankoval nový benzín (zase něco lepšího)....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

INFO: Problém je zřejmě i se studeným motorem - dnes jsem po nastartování popojel cca 200m ke křižovatce, kde mi to zdechlo, a už jsem nenatočil - netrápil jsem ho teda moc, vzhledem k tomu, že tam byl kopeček, tak jsem ho z něj pustil a naštěstí pokračoval v jízdě 😄

 

před 11 hodinami, Ferry napsal:

Ten krokac a map, spolu s celym sanim a benzinovymi vstriky, budou nejspis za ta leta zasrany od toho lpg. Tyhle podtlakovy smesovace byly dobry tak do stodvacitek s karburatorem. V holandsku se do 406tek daval v tech casech ctyrbodovy vstrik kapalneho LPG a v CR se to holt prasilo takhle, jiny kraj, jiny mrav. Ono kdovi, jak na tom bude motor celkove, zkusil bych zmerit tlaky, ale bojim, ze u tohodle bastlu bude kazda rada draha a vysledek nebude nikdy stat za to usili

Zkusím to pročistit / vyměnit a uvidíme... Auto jsem koupil za pár korun, prakticky za cenu zánovních zimáků, co na něm byly, takže investovat nějaký peníze mimo samodomo opravy se mi nechce (dílů na zkoušení je dost ze starších aut - ostatně i on by měl sloužit jako dárce naší Peugeot flotile) - na druhou stranu odepsat ho hned mi přišlo škoda - má rok a půl STK, vypadá i po těch letech vcelku pěkně a nebýt těch problémů se startem, tak bych s ním byl na cestování z a do práce maximálně spokojenej ...

Benzín pořeším pak, když čištění / výměna nepomůže...

Jinak dík moc za tipy - každopádně budu informovat, jak pokračuju

 

  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

urcite zkus jeste i ty tlaky valcu, u tehle nedokonale LPG soustavy muze klidne byt rozhozena bohatost smesi a pak to muze podpalit ventily, muzou byt zapacene pistni krouzky apod. Ja na moji 25let stary 406 najel na LPG 500tis km + 200tis uz na LPG mela, kdyz jsem ji kupoval z holandska, takze ted ma 700tis najeto. Me se podarilo podpalit ventily diky ucpanemu katalyzatoru soucasne se spatnou zapalovaci rampou, hlavu jsem tenkrat udelal komplet asi za trojku a zas to jezdi perfektne. Za tu dobu jsem menil i jednou ten MAP senzor a lambda sondu asi trikrat. Zapalovaci rampu mam taky uz treti, na tom motoru docela trpi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...