Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Smrtelná nehoda na D8 - řidička v protisměru


Recommended Posts

před 9 hodinami, Fruktis napsal:

A co profik...pardon ridic z povolani... to autopilot...bravo...pak to na těch silnicích ma vypadat....🤮

 

Ne nechci se hádat nebudu se ani obhajovat nebo obhajovat ty co se k podobným zážitkům přiznali. Jen napíšu že jak psal @Medvěd šofeřina je tvrdá nádeničina kde navíc k tomu co vyjmenoval je i to že většinou ti ty pracovní cesty plánuje někdo z pohodlí kanceláře kdy absolutně nebere v potaz tu řadu proměných  které tu cestu ovlivňují protože jako ten dělňas může přijít do fabriky v ne zrovna 100% kondici ( nevyspal se, má drobnou zdravotní indispozici apod.) tak i s tím musíš jako řidič z povolání bojovat ale navíc je tu dopravní situace pak meteorologická situace když se budu bavit o nákladu tak i třeba to jaká nálada panuje na místě vykládky protože když tam jsou nas.raný tak tě tam nechají třeba i jen 10 minut navíc čekat a když ti to udělají na dvou třech místech tak z toho díky dalším okolnostem máš třeba jen do oběda zpoždění hodinu takže aby jsi to srovnal a dojel jsi domů tak nějak normálně tak zazdíš oběd ale stejně stáhneš jen půlhodiny protože dál je třeba nehoda atd. dostáváš se konečně zpátky na základnu musíš vyúčtovat postarat se o auto a pak jdeš teprve domů z tepla a klidu kanceláře byla tvoje šichta naplánovaná od 04.00 do 14.00 včetně všech zákonných přestávek realita 3.40 jsi startoval auto ve 4.00 jsi opustil bránu  xxxxxxxxxxx 15.30 jsi zaparkoval auto a kolem 16.15 jsi odešel od auta. A takhle to máš 16x do měsíce z 20 šichet.  U nás autobusáků to je trochu jiné u nás se dá říct že tam není nutnost každou tu šichtu natáhnout oproti plánu protože časy většinou udává jízdní řád ale na druhou stranu nikdo z dopravců není sociálka aby dával peníze zadarmo takže ti šichtu naplánuje tak aby využil zákonných možností na max. a ty jdeš do práce aby jsi u busu byl 3.40 odjedeš co máš a domů jdeš v 18.40 nebo i déle. A v busu je navíc ta věc že tvoje okamžité rozpoložení se může měnit i s tím jak se mění cestující.  Na závěr ano každý může říct je to vaše volba dělat takovou práci a když se vám to nelíbí jděte dělat něco jiného. Jenže ono to není tak jednoduché řekněme že z mého pohledu je šofeřina spíš poslání (i když někdy k po.srání) a možná že pro někoho i životní styl a volant je droga a milenka zároveň a člověk který to má takhle tak nebude někde v kanceláři spokojený protože šofér potřebuje mít  ten adrenalin a to všechno co jsem popsal pořád dokola jinak to není šofér. 

Ano mohli jsme se líp učit a dělat ty plánovače v kancelářích a na to já odpovídám naopak měli jsme se učit hůř a mohli se válet v klidu ve výkopu na lopatě protože tam nejsou starosti. 

amen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem řidič z povolání, ale zcela chápu jak to musí být obtížné a náročné být pořád 100% v pozoru a mít 100% reakce na jakoukoli událost.. Mě stačí jednou za rok pracovní akce v Amsterdamu - naložení dodávky v Praze, odvézt dodávku v do Amstru, postavit stánek, být každý den na výstavě + povýstavní afterparty se zákazníky, rozložení stánku, naložení do dováky, odvézt dodávku do Prahy.. Kolikrát už jsem se při zpáteční cestě přistihl že ty reakce nejsou 100% :( Mikrospánek jsem ale nikdy nechytl, na to si dávám majzla - to se tak nějak dá odhadnout jestli je člověk unavenej, ale ta pozornost je horší.. Prostě těch X stovek kilometrů furt po dálnici je strašný, jsem pak rád za každou objížďku který člověka trochu osvěží :) 

Takže trochu pochopení mám, a chápu i názory že kdo nezkusí nepochopí - zkusil jsem jen lehce a stačilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Véno - mám VELKÉ štěstí (a jsem si toho sakra vědom), že většinu doby, co se volantem živím, jsem měl tu možnost si trasy a celkově jízdy plánovat sám. U distribuce knih to bylo tak, že:
"Hele, Tvůj rajon jsou východní Čechy a Tvůj úkol je obsloužit tam všechny knihkupce tak, aby oni byli maximálně spokojení (chtěli brát od nás) a Ty sis vydělal prachy (% z tržeb)". Některá menší města stačilo zajet ob týden, někam se ale vyplatilo zajet i 2x v týdnu (spotřebu ani najeté km nikdo neřešil, důležitý byl výsledný prodej). Dobu strávenou na kvelbu jsi moc ovlivnit nemohl - pro knihkupce byl logicky důležitější zákazník (on byl zase zákazník pro Tebe) a tak jsi zhusta čekal i několik minut než jsi mohl začít "pracovat" (kór když jste se sešli ještě s kolegou - konkurentem). Přesto jsem se časem dostal do fáze, kdy si knihkupci podle mě mohli "štelovat hodinky" - ale bylo to náročný.
Když jsem pak začal dělat sám na sebe - jezdil jsem celou republiku (týden / kraj) a to už jsem se do Prahy nevracel, ale pondělí - čtvrtek jsem spal po hotelech a v pátek "dělal papíry" a obvolával knihkupce kam jsem se chystal v dalším týdnu.
Pak bylo krátké období v ACTIVĚ nebo PROFITu (rozvoz zboží do ZVEREXŮ), kdy o tom, co pojedu a mám stihnout rozhodoval dispečer od stolu a to jsem fakt velice rychle sbalil fidlátka
No a teď to mám tak (když není korona), že mi různí lidé ze školy dávají požadavky na dopravu a já plánuju mě i kolegovi kam kdo pojedeme (samozřejmě tu fungují různé zákonitosti jako čí jízda se nesmí odmítnout, ale zase jinak se to dá vcelku v pohodě - jen člověk musí být smířený s tím, že práce řidiče je závislá na přání toho, kdo si cestu objedná a tudíž nějaká 8mi hodinová pracovní doba je mnohdy sci-fi). Ale zase teď nikoho netrápí, když máme režim podstatně volnější

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rikic 339 - ono paradoxně kdybys nejel "jenom" 1x ročně do Amstru a zpět, ale jezdil pravidelně, tak by sis zvykl a dal to ve větší pohodě. To je mimo jiné i jeden z důvodů proč je tolik zbytečných karambolů dovolenkářů, co v běžném roce jedou o víkendu na chatu nebo k babičce a v létě si usmyslí, že musí dát za noc cestu k moři

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me osobne "kulata lopata" nezivi a nikdy nezivila. Ale pres 2 roky jsem denne dojizdel 100km jedna cesta do prace... a obcas proste i na 12h v praci. A nebudu si lhat, ze po odkroucenych 100km v 5 rano a 12h v praci proste soustredeni na 100% na cestu nefunguje. Kor kdyz clovek treba jeste resi cestou v aut edalsi pracovni nebo soukrome veci. 

A kdo tvrdi, ze za volantem se plne soustredi jen a pouze na jizdu a rizeni a nic jineho, lze si do kapsy. Akorat ti zkusenejsi si to umi priznat ze to tak neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdo se obcas nepodiva na zadni sedacky a nemrkne na deti, zda spej, nebo co tam sakra vyvadej :D , je bud nema, nebo lze :D , protoze i tohle je odvedeni pozornosti od cesty, stejne jako koukani se na tachometr abych nahodou tu 50 neprekrocil a nechytli me policajti :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A když to zjistíš 20 km po té, co manželka s dětma odešla na pumpě na WC a tys po dotankování a zaplacení bez pohledu vzad nastartoval a odjel. 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vela ludi tu riesi, ze zlyhal vodic dodavky, lebo sa nevenoval riadeniu a nijak nereagoval. Samozrejme ma na tom svoj podiel, to sa neda spochybnit. Ale zda sa mi zvlastne, ze sa tu nikto nepozastavil nad tym, ze nijak nereagovala ta pani, co vyrazila z pumpy do protismeru. Ona urcite nesla "na automat", lebo verila tomu, ze je na obojsmernej ceste. Nebola na monotonnej dialnici X hodin bez aut v protismere a napriek tomu sa nesnazila ani vyhnut, ani brzdit. To mi pride omnoho divnejsie ako to, ze si tu divnu situaciu nestihol vcas uvedomit ten vodic dodavky iduci v domneni, ze ide po dialnici kde nemaju byt auta oproti. Hlavne ak nahodou sledoval v tom momente situaciu za sebou kedze predbiehal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě. Co k té paní víc říct. Paní, která najede na dálnici do protisměru. Tam už není co dodat :myslim 
Jinak si nemyslím, že by někdo dával vinu řidiči dodávky. Já teda rozhodně ne. Mám prostě jen pocit, že pro sebe mohl udělat víc, než to vzít takhle napřímo :nevim Třeba TENHLE měl dle mého názoru na reakci opravdu málo času a reagoval. Ale jak jsem psal, to automaticky neznamená, že by to dopadlo líp... Jinak k těm "autopilotům" apod. Je jasný, že to tak je. Ale pak se nikdo nemůže divit, když se něco takovýho stane. Když to poděláš jen sobě, budiž, ale když pak vezeš lidi nebo svojí rodinu, tam už se to těžko omlouvá a chápe :myslim 
Jinak znám pár profi řidičů, co jsou dle mého názoru živí jen omylem, nebo spíš náhodou. Zkrátka mají kliku i na to, že se na silnici vždycky potkají s někým, kdo to ubrzdí/ukroutí za ně. Pak jsou tací, kteří se v podstatě jen vezou z bodu A do bodu B a u toho drží volant. To, že řídí, si ani neuvědomují. A někdy se to tak sejde, že to dopadne špatně :(    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam tiež najazdenych skoro 20 r, prešiel som skoro celu SR, ČR, niečo nemecko, holandsko, madarsko, HR, nie som profi šofer, šoferujem rad a bavi ma to, ale zatial, chvala bohu, som auto v protismere na dialnici nestretol.
Tiež sa priznam že 100 % sustredenost nie je vždy, hlavne ak ma človek v hlave kopu veci čo musi vybaviť, zariadiť, alebo zorganizovať, tiež som sa mnoho krat pristihol že pri ceste do prace rovnakou trasou premyšlam či som pršiel to a to miesto.
Ako pišu, ked sa uhybal kamion, na kamere bolo auto v proti smere vidiet vedla neho, dodavkar fakt možno dufal že to auto ide po dobrej strane cesty. aj ked posed sofera v dodavke je 2x vyssie ako u OA, cize vidno aj nad zvodidla, jasne podla typu zvodidiel,
Stale mi je nejasne, ako je možne z pumpy vyjsť do protismeru, ved je tam hafo značiek, čiary , kopec aut,
Aj ked mala pani 74 r, a jazdila autom aj ked zle odbočila, stane sa to hocikomu, dalo by sa predpokladať že cestu b mohla poznať, prečo teda hned nezastavila.
Ohladne volania na 158, qno mohli volať, ale ak išla z pumpy 1-2 km, tak to mohlo byt v radu par minut, a kedže asi aj v Cr je policajny dispečing na urovni "kraja" nie mesta, tak to moze trvať, potom ktožvie kde je najbližšia hliadka atd...
stret zo zverou mam tiež za sebou, a je to rozdiel  v rychlosti, zver bude prebehne križom, alebo je na ceste, čiže stojaca prekažka, kdežto auto v protismere  v rýchlosti 130 a pani ak išla 90, dajme tomu, tak to nie je šanca.
Pridam link na svoje video so srnkou, cca 19 sek, nadavky potom mi usli, tak sa opravedlnujem,

 

 

Upraveno uživatelem mmartinkovic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam video se srnkou jak mi skace zprava a jen to ze v protismeru bylo volno tak jsem se poslal tam, ale bylo to naprosto klidne rizeny polosmyk bez skubnuti volantem a naslednym vyletem mimo. srnka to prezila, ve zpetnem jsem videl jeste jak ma ohlou hlavu, vybrala to snad na decimetr :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...