Jump to content

zvuky z levé přední poloosy


Recommended Posts

Dobrý den,

rád bych vás kucí poprosil o radu.

Mám problém s levou poloosou, odkud slyším takový jako bouchání nebo zvuky, podle frekvence otáčení kol a to většinou, když zatáčím doleva. Rovně nebo doprava ten problém není zřetelný nebo se projevuje jen velmi mírně, není to skoro slyšet, ale jakmile zatočím doleva, je to hodně hlasité. Jako by tam při každé otáčce kola, něco o něco zavadilo (třeba závaží na kole, že by tam o něco dřelo). Při pomalé jízdě je to pomalejší, při rychlé je ta frekvence větší. Když jsem levé kolo dofouknul na předepsaný tlak, trošku to ustalo, možná lze říct, že se to o dost zlepšilo, problém ale přetrvává stejně. Zkoušel jsem kolo vyměnit za jiné, za nové, a zase se to o dost zhoršilo. Pak jsem kolo sundal úplně a bylo to v cajku, ticho jako v lesíčku. 

A teď teda nevím, jestli je špatnej kloub, celá poloosa anebo uložení tlumiče, který mám taky nějaký divný, přeskakuje mi tam péro (na téže straně) nebo je problém někde jinde. 

Lze z toho, že když jsem to zkoušel bez kola a bordel to nedělalo, usuzovat, že je kloub v pořádku?

Poradí někdo, prosím?

Díky

P.S. Ložiska na kolech jsem měnil nedávno cca 1 rok

Link to post
Share on other sites

určitě, když je vadný homokineťák (poloosa), nemá s tím kolo nic společného

podle toho cos napsal (že jsi dal i jiné kolo), tak ta porucha nemá logiku :myslim, napadá mě jediná příčina a to, že jsou moc (hodně moc) dotažené šrouby kola, vyšroubuj je postupně a podívej se, jestli šrouby na konci závitu nejsou odřené

Link to post
Share on other sites

...šrouby jsou v cajku..., jako na Klondajku 🙂, nikde ani známka obroušení,

ještě jsem dneska opět zvednul celej předek, tentokrát jsem tam nechal i levé kolo a nic..., zatočil jsem doleva a doprava a ticho..., sundal jsem to z heveru a jel to projet a zase to bouchalo. Rovně to moc slyšet není, za to na kruháku  je to dost hlasité a to i při vyjíždění, doposavad jsem měl pocit, že při zatáčení doprava, je to celkem ucházející...

Pokoušel jsem se taky hejbat s poloosou všemi směry a drží.

...takže je to záhada, zkusím ještě rozebrat brzdy, jestli nejsou desky nějaký špatný nebo prasklej kotouč..., ale to je taky všechno nový a hlavně by to bylo asi slyšet, když jsem to měl zvedlý...

Link to post
Share on other sites
V 19. 11. 2020 at 15:57, ozzy56 napsal:

když se bouchání s rychlostí auta zvyšuje-zrychluje, jde to od něčeho, co se točí, to je jasné, oleje v převodovce je dost ?

...jak to poznám???

Link to post
Share on other sites

ano, P 207 kontrolní otvor v převodovce nemá, výpustný je dole na diferáku a nápustný nahoře na převodovce (odvzduš. ventil)

v převodovce mají být 2 litry oleje Total Transmission 75W80

Edited by ozzy56
Link to post
Share on other sites

Dneska jsem dokončil výměnu uložení tlumiče. Péro se mi zdálo nějaký divný, když jsem ho vyndal. Bylo takový unavený, nějaký ohnutý, nicméně, když jsem to zase poskládal zpět, vypadá, že je to v cajku, už nepřeskakuje. Původní problém jsem tím ale nevyřešil. 

Dále, koukal jsem na rameno a zkoušel s ním nějak zahejbat nahoru, dolů, vzal jsem si na to pajzr a myslím, že to vypadá dobře, nikde to nebouchá...,koukal jsem taky na čep na tom rameni a ten se teda zase hejbe až moc se mi zdá, na jednu stranu ho ohnu až moc a úplně z lehka prstem, na druhou stranu zase skoro vůbec. Novej čep mám doma a s tím prstem nebo rukou vůbec nehnu, proto se mi to zdá divný.

1.)   Může být čep na rameni špatnej nebo ta vůle v tom ohybu je v pořádku?

2.)   Může být špatnej čep příčinou mého problému? (bouchání nebo spíš takové tření od levého kola, které je odvislé od rychlosti otáčení)

 

Díky za odpovědi a rady.

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Před hodinou, vavrenco napsal:

Může být špatnej čep příčinou mého problému?

Může, to znamená, že nemusí.... Chtělo by to někoho zkušeného přímo na místě.... Tohle se na dálku řeší dost špatně....

Link to post
Share on other sites

Kromě triviální příčiny, jako že drhne šroub nebo závaží, bych jako základní vadu tipoval homokinetický kloub. Bez kola jsi to zkoušel na zvedáku a nezatížené, že? To se homokineťák mohl neprojevit.

Když pojedeš pomalu kolečka doleva a uprostřed bude někdo poslouchat, tak, homokineťák by klepal 3x za otočku kola, jako když sypeš kuličky do misky. Pokud to klepe jenom 1 za otáčku kola, tak to bude něco jiného.

Přeskakující pružina není sranda. Obvykle se mění obě horní ložiska a uložení (jinak tě to druhé postihne tak do roka). Pokud máš pochybnost o pružině tak se mění správně obě (pouze v případě velkého šetření se mění jedna, z vrakáče).

Link to post
Share on other sites

Ano, v zátáčkách doleva je to nejhorší, doprava je to někdy hlasité, jindy zase ne tolik..., i když přibržďuju, rovně to skoro, přes motor, neslyším, ale když se na to zaměřím, tak to trošku slyšet je.

Dneska jsem sundal rameno, silentbloky vypadají pěkně, ale čep se mi nezdá. Pokoušel jsem se ho sundat flexou, uf, to jsem si teda naběh´, strávil bych na tom mládí a ještě bych to rameno stejně asi zk....l, tak jsem raději objednal jiné. Zítra si pro to jedu, hodím to tam a uvidím. Když to nebude čep, pak už jenom poslední možnost, kloub nebo rovnou celá poloosa..., nic jiného to snad už být nemůže...si myslím...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...