Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

MPV hynou, když před 25 lety jedno z nich závodilo, rostly prodeje všem


MotoMoto

Recommended Posts

Já už tuto řadu aut moc nesleduji, protože holky už jsou ženy a nemusím stěhovat na priváty při výšce, takže i já jdu v mých letech do menších, jo ty to máš trošku jinak, tak jsi propad teď těm velkým, takže nám teď stačí CX3, naprosto pohodové auti, ulyšák stojí opdal, jináč hrkač služební octavia. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milane - k velkým autům jsem inklinoval vždycky (ani 406ka nebyla úplně malá, následná 306ka byla kupem z nouze a celou dobu mě to štvalo), ale auta typu MPV byla na mě buď drahá nebo se naskytlo v době koupě prostě něco jiného. Po 807ě jsem pokukoval už když jsem kupoval 406ku, ale v té době stála o nějakých 100 000 Kč víc a její pověst a servisní náklady mě za pomoci Oddieho a Pe.Tra přesvědčily tuto myšlenku opustit. 

Před koupí 406ky jsem měl VW T4 v longu a po jeho prostornosti a spolehlivostí se mi stýská dodnes - ale to bylo auto k podnikání, ne rodinný. 

Tolik jen k tomu, že jsem TEĎ propadl velkým autům. Z toho, co jsem si koupil před dvěma lety jsem opravdu nadšený a jak píšu mrzí mě, že se nad touhle kategorií bohužel stahujou mraky a vypadá to, že následující auto už budu muset lovit v upravených dodávkách jako je Traveller, Custom nebo Transporter

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V roce 2006 jsem kupoval šestiletou 406ku za necelých 200 tKč  včetně cca 30 000 Kč za první servis (už si to ale fakt po těch letech přesně nepamatuju).

Oddie i Pe.Tr mě varovali v době, kdy jsem už 406ku měl a přemýšlel o jejím prodeji a koupi MPV - v té době jsem koukal po autech kolem 100 tKč, což byly hlavně ty "problematické" 2,2 94 kW a to mi oba říkali, že jestli nemám navrtaný penězovod z banky, tak se jim mám vyhnout. V době, kdy jsem kupoval 406ku by pro nás byla dosažitelná tak 806ka - ta se mi ale zoufale nelíbila a nelíbí ani teď

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěd já myslím, že pro nás, co pamatujeme komanče a jejich produkci aut 😮, je dnes přímo Ráj na Zemi--že zažiju takový výběr aut na stará kolena a navíc si je budu moci koupit , (třeba i ojetá) tak tomu pořád jaksi nevěřím, aspoň já si to dnes užívám :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím souhlasit s Medvědem. Náš Citroen C4 GP se pomalu blíží k zenitu životnosti z hlediska bezpečné jízdy (RV 2008, najeto 330 tisíc) a tak pomalu hledám nějakou náhradu. A protože vozy koncernu nemám bytostně rád, tak mi moc možností nezbývá. Moc bych opět bral Grand Espace, ale ne to co dělají teď. Takže snad jen Ford. Ohlasy jsou různé, ale vývojem je to už teď staré auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozzy - že je situace v možnostech koupě jakéhokoli zboží lepší než za komárů chápu jako normální a návrat do minula si neumím a vlastně ani nechci představit. To ale neznamená, že bych jako zákazník neměl "brblat", když se mi neco nelíbí. A o tom přece píšu o něco výš - proč se musím smiřovat s tím, že jsou upozaďovány diesely a na místo nich každá automobilka MUSÍ mít v nabídce elektromobil, proč jsou rodinné vozy typu MPV nahrazovány SUV, které se mimo asfalt nikdy nepodívají? Nevěřím, že po obém opravdu klesá poptávka, ten pokles je zaviněn podle mě spíš ořezáním nabídky a tedy nemožnosti jiného výběru v daných kategoriích 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neříkej mi, Medvěde, že automobilky jsou tak hloupé, aby nehleděly na průzkumy trhu a i když by byl zájem tak by to nevyráběly. To si nemyslím. Já si myslím, že prostě lidé chtějí něco jiného a je to jedno zda z důvodů bezpečnosti a nebo módy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No lidi chtěj nablblý SUV protože nechtěj bejt pozadu oproti ostatním v ulici. Jako když to vidím jak se i náš Peugeot svojí modelovou nabídkou zaprodal módní vlně SUV je mi z toho hodně na nic.  Jako ne že bych byl nějak přehnaně ekologicky smýšlející ale hlava mi nebere proč si dokážou lidi koupit do rodiny dvě podobně blbý auta.  Já jsem teda zastánce toho že pokud má rodina potřebu vlastnit dvě auta tak jedno by mělo být typu MPV nebo kombi a druhý klidně klasický osobák nebo malé auto velikosti  C 2/ C 3 nebo P207 tím velkým ať jezdí kdo obstarává  "mamataxi " a malým ať jezdí druhý řídící člen rodiny. Ale aby fotr jezdil Kodiaqem a matka Karoqem mi přijde tak jakože ukázka jen toho že dokážou sehnat každej měsíc xx tisíc na splátku lízačky. A pak sem dojedou na přezouvání a oba dva dávaj na zimu slisovanou tmu z číny protože jedna ta pneu vyjde asi tak dvakrát levněji než pneu klasická a čtyřikrát než prémiová pneumatika. Jako jo SUV mají něco do sebe ale prostornost kabiny nebo praktičnost to teda není. Teď v týdnu jsem tu měl několik SUV na přezouvání a když vezmu čistě praktičnost toho jak vysoko je potřeba zvednout tašku s nákupem do kufru oproti 807 nebo jinému zástupci MPV tak je to nebe a dudy. A pak na parkovišti vidíš jak sebevědomá matka raději vláčí smrada pod křídlem protože na jejích vysportovaných 45kg i s železnou postelí je prostě těžký do té výšky kufru SUV nastěhovat složený kočárek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň, ale to jaké kdo chce auto, je plně jeho věc a jeho odpovědnost. Já třeba bych to řešil a řeším jinak, než píšeš. Malé auto bych v rodině nechtěl.  A to z důvodů bezpečnosti posádky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha takže jsem to napsal blbě. Já to nemyslel jako že dogma aby to tak bylo. Spíš jsem to myslel tak že takhle by to mohlo bejt ideální. A to jestli by druhý auto bylo plynový, benzínový nebo hybridní či čistě elektrický to už je na každém.  A s bezpečností jasně že to malý auto když dostane ránu tak se zmačká víc ale nemyslím si že by ty dnešní malá auta byla v případě nehody o tolik nebezpečnější než ty velký.  Zase to vem tak že je asi zbytečné pokud máš auto jen na posunování z domu do práce a zpátky maximálně se cestou zastavit na nákupu nebo někde za nějakou zábavou nebo aby jsi dojel z dědiny 5 km na nádraží tam to nechal stát a dál do roboty jel párovkou tak na to přece nepotřebuješ nějakej výkřik technologie na to rozumově stačí C1 nebo P107.  Samozřejmě že pokud na to máš tak si pořiď co chceš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hela neřídí a tak nám jako rodině opravdu stačí velké auto jako máme teď - u minulé 306ky mě třeba hrozně vadilo, že na delší výlety jsme museli dávat krámy na zadní sedadlo vedle Pavla. Sice jsem nikdy nehavaroval, ale ten pocit, že Ti krámy budou lítat po autě nebo dokonce zraní dítě opravdu nebyl nic moc. 

Jinak necítím žádný problém v pohybu autem typu MPV ani na občasné krátké cesty po městě - zaparkuju mnohdy rychleji a do menší díry než mnohý manager nebo matka s Citigem, jen tomu FAPu se časté krátké cesty nelíbí, tak ho po městě tolik netrápím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kluci nechte každého, ať si koupí co chce :myslim, šak hen je táá demokrácia :super, podle mě není možné si v dnešní nabídce aut nevybrat  :roker

já mít důchod v jiné úrovni, tak nejezdím pežotem, nebo hjundajem, to je snad jasné, a vy byste snad jezdili ojetinama??  tak proč se pak vyrábějí mercedesy, bavoráky, bentleye, rollsy ??

víte, co museli mít za nervy synáčkové komančů, co si museli kupovat 1600 žigulíky v jedné barvě, když doma bylo na poslední báwo?? 😂

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nicméně kdyby Hela řídila, raději bych měl před domem MPV + středně velké OA (napadá mě Octa nebo u Pažrouta aspoň 3ková řada). Klidně ve srovnatelné ceně nového prcka starší, ale větší - pokud bychom na takový luxus jakým je druhé auto včetně všech poplatků v Praze měli. Ostatně to by stejně nejspíš bylo řešeno Helčiným služebním strojem a to by pak bylo v duchu - ber, co Ti dávají, hlavně že jde provoz a servis za nima

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozzy - minimálně MotoMoto, já a myslím že i Véna tu píšeme o tom, že ten problém dík postupné likvidaci jedné kategorie cítíme.

A komunistický synek i za totáče mohl v BMW jezdit - sice za dlouhé peníze, ale v podstatě cokoli se dalo objednat přes TUZEX (+ od cca minimálně poloviny 80 let silně kvetl individuální dovoz). Jen byly potřeba i koule umět si ježdění v autě "ze západu" obhájit před útoky uličních výborů - ale to je úplně jiná písnička :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...