Jump to content

Prerábka z manuálu na automat


Recommended Posts

Ahojte,

mám doma 407mu 2.0RHR s manuálom a kúpil som na diely 2.0RHR s automatom (4st.) , keďže auto na diely má najazdené o 100 000 menej , motor ide o 2 triedy tichšie a krajšie a aj automat radí pekne chcem motor aj s automatom prehodiť do svojho čo mám na značkách. Má niekto s takouto operáciu skúsenosti? čo všetko bude treba vymeniť/urobiť ? Rátam s tým že motor s prevodovkou kus za kus, kulisa radenia a pedále. Otázne je či je treba meniť aj nejakú kabeláž, BSI prípadne riadiacu jednotku motora???

ďakujem za každú radu

 

samozrejme keď sa do toho pustím tak to sem zdokumentujem :)

Link to post
Share on other sites

určitě se bude muset vyměnit i kabeláž a řídící jednotka, ale to by neměl být problém, když máš komplet auto na náhr. díly :myslim

jenže to bude přestavba a tam je třeba povolení (souhlas) úřadu :myslim (přestavba na automat)

Link to post
Share on other sites

No otevrit servicebox a studovat, co je vse jine. Ale podle me je to minimalne na komplet prehozeni elektriky - motorove i kabinove, vcetne jednotek ECU, BSI, mozna BSM a i ESP s ABS a spousty veci mechanickych. Je to nesmysl. Nevim jak na SK, ale u nas je typ prevodovky zapsan i v technicaku, takze stejne pak bude nesrovnalost. Proc to proste neprihlasis na novy znacky?

Link to post
Share on other sites

ta nezrovnalosť v techničáku ma bude možno trápiť až keď to spojazdním. Na STK s tým nebude problém ... teda pokiaľ tam bude robiť kamarát .  To druhé auto sa už nedá prihlásiť a má kopec vecí vadných.  

Link to post
Share on other sites

No nechci ti brát iluze. Ale nedokážu si představit že bych dělal technika STK a někdo po mě chtěl z kamarádství takovou věc jako přikrejt takovou změnu v autě. Za mě tohle bych nepřikryl ani sám sobě natož kamarádovy.  

A jak psal Ferry je to vcelku nesmysl a spousta práce s tím že k legalizaci nemůže oficiálně dojít. Jako dokážu pochopit když někdo chce ze dvou totožných aut z nichž každé má svoje mouchy postavit jedno fungující bez problému tomu se dá rozumět a pokud má člověk zkušenosti vybavení a kde to spáchat tak proč ne ale tohle tomu fakt nerozumím. 

Link to post
Share on other sites

Véna garážmistr 

Někdy v půlce 90 let měl brácha na delší dobu půjčeného Fiata 131 Mirafiori Panorama (kombi). Auto bylo na italských značkách a brácha s ním jezdil až do chvíle, kdy mu auto dojezdilo kvůli spojce. Kontaktoval tedy kamarádku (majitelku žijící tou dobou v zahraničí) a ta mu řekla, že si teda auto odtáhne, že se nemusí starat. Auto následně stálo asi půl roku před domem no a jednoho krásného dne jsem si všiml, že italské značky jsou pryč a auto tam stojí bez nich jako lákadlo pobertů. Takže jsem dohnal bráchu, ať se s kamarádkou opět spojí a dozvěděli jsme se, že autu v Itálii propadly papíry a ona, aby neměla problémy, tam auto zrušila. Pokud ale brácha auto chce spravit a nějak legalizovat, že jí to je vlastně fuk a auto je jeho zcela zdarma tak jak leží. 

Brácha to byl ochoten odvézt na vrakáč, já ale pojal nápad to auto zpojízdnít (spojka na benzínovou 1,4 nebo 1,6 nestála moc - akorát jsem Fiata musel dostat do Hronova, páč v Praze jsem tehdy žádný kontakty v servisu neměl) a pak sehnat papíry z jiného Mirafiori a na ně auto naroubovat (šel jsem do toho páč auto absolutně nebylo zrezlé a krom tý spojky vlastně v cajku) . Papíry nakonec stály asi 3000, ale byly na sedana - dokonce v LPG (kombík v ČSSR ani následně v ČR prostě nejezdil) a já s takhle "přestavěným" (samozřejmě nikoli papírově) autem jezdil asi půl roku a následně ho za 30 000 Kč prodal. No a páč mě doposud nikdo nezavřel, tak to auto muselo absolvovat i několik STK a nikdo to asi neřešil. 

Slyšel jsem na fóru fandů VW T4 že je tam borec, co umí přestavbu automat / manuál opravdu legalizovat - jak to ale dělá a co to stojí, to netuším 

Edited by Medvěd
Link to post
Share on other sites

Sám jsi to napsal že to bylo v devadesátých letech tedy ještě minulé století.  A podívej se sám jak se od té doby změnil přístup STK jak se změnili prováděcí předpisy pro STK a podobně. Víc asi nemá smyslu k tomu něco psát.  Možná že by to i šlo legalizovat ale bude to tak náročné že z mého pohledu to postrádá smysl.  Ano uznávám že tazatel píše že je schopen " přestavbu " realizovat svépomocí tudíž tam asi není tak důležitý ekonomický efekt věci ale i tak je to podle mne nesmysl.

Není to tak dlouho co mi volal @Vlado81 a že by měl možnost pořídit stejné auto jako má on sám dokonce ještě na značkách jen s propadlou STK a jediný problém byl že tam byla špatná převodovka na rozdíl od jeho vozu a jestli by bylo reálné vyhodit z jeho vozu převodovku a naroubovat ji do toho druhého protože jeho vůz má svoje nejlepší za sebou.  Jasně mohl jsme mu říct chceš to udělat ,tak sem dotáhni oba auťáky nějak se s tím popereme pro mě by to byla práce třeba na dva týdny a přineslo by mi to do rozpočtu prachy třeba na měsíční provoz ale řekl jsem zjistit tohle a tohle a pak si to spočítej kolik by to mohlo stát celkově a pak se rozhodni.  Podruhé nevolal tudíž si myslím že se svým nástřelem náročnosti jsem nebyl daleko a že to ekonomicky přestalo dávat smysl. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...