Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Prerábka z manuálu na automat - edit výmena motora RHR


palec17

Recommended Posts

Ahojte,

mám doma 407mu 2.0RHR s manuálom a kúpil som na diely 2.0RHR s automatom (4st.) , keďže auto na diely má najazdené o 100 000 menej , motor ide o 2 triedy tichšie a krajšie a aj automat radí pekne chcem motor aj s automatom prehodiť do svojho čo mám na značkách. Má niekto s takouto operáciu skúsenosti? čo všetko bude treba vymeniť/urobiť ? Rátam s tým že motor s prevodovkou kus za kus, kulisa radenia a pedále. Otázne je či je treba meniť aj nejakú kabeláž, BSI prípadne riadiacu jednotku motora???

ďakujem za každú radu

 

samozrejme keď sa do toho pustím tak to sem zdokumentujem :)

Upraveno uživatelem palec17
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No otevrit servicebox a studovat, co je vse jine. Ale podle me je to minimalne na komplet prehozeni elektriky - motorove i kabinove, vcetne jednotek ECU, BSI, mozna BSM a i ESP s ABS a spousty veci mechanickych. Je to nesmysl. Nevim jak na SK, ale u nas je typ prevodovky zapsan i v technicaku, takze stejne pak bude nesrovnalost. Proc to proste neprihlasis na novy znacky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nechci ti brát iluze. Ale nedokážu si představit že bych dělal technika STK a někdo po mě chtěl z kamarádství takovou věc jako přikrejt takovou změnu v autě. Za mě tohle bych nepřikryl ani sám sobě natož kamarádovy.  

A jak psal Ferry je to vcelku nesmysl a spousta práce s tím že k legalizaci nemůže oficiálně dojít. Jako dokážu pochopit když někdo chce ze dvou totožných aut z nichž každé má svoje mouchy postavit jedno fungující bez problému tomu se dá rozumět a pokud má člověk zkušenosti vybavení a kde to spáchat tak proč ne ale tohle tomu fakt nerozumím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Véna garážmistr 

Někdy v půlce 90 let měl brácha na delší dobu půjčeného Fiata 131 Mirafiori Panorama (kombi). Auto bylo na italských značkách a brácha s ním jezdil až do chvíle, kdy mu auto dojezdilo kvůli spojce. Kontaktoval tedy kamarádku (majitelku žijící tou dobou v zahraničí) a ta mu řekla, že si teda auto odtáhne, že se nemusí starat. Auto následně stálo asi půl roku před domem no a jednoho krásného dne jsem si všiml, že italské značky jsou pryč a auto tam stojí bez nich jako lákadlo pobertů. Takže jsem dohnal bráchu, ať se s kamarádkou opět spojí a dozvěděli jsme se, že autu v Itálii propadly papíry a ona, aby neměla problémy, tam auto zrušila. Pokud ale brácha auto chce spravit a nějak legalizovat, že jí to je vlastně fuk a auto je jeho zcela zdarma tak jak leží. 

Brácha to byl ochoten odvézt na vrakáč, já ale pojal nápad to auto zpojízdnít (spojka na benzínovou 1,4 nebo 1,6 nestála moc - akorát jsem Fiata musel dostat do Hronova, páč v Praze jsem tehdy žádný kontakty v servisu neměl) a pak sehnat papíry z jiného Mirafiori a na ně auto naroubovat (šel jsem do toho páč auto absolutně nebylo zrezlé a krom tý spojky vlastně v cajku) . Papíry nakonec stály asi 3000, ale byly na sedana - dokonce v LPG (kombík v ČSSR ani následně v ČR prostě nejezdil) a já s takhle "přestavěným" (samozřejmě nikoli papírově) autem jezdil asi půl roku a následně ho za 30 000 Kč prodal. No a páč mě doposud nikdo nezavřel, tak to auto muselo absolvovat i několik STK a nikdo to asi neřešil. 

Slyšel jsem na fóru fandů VW T4 že je tam borec, co umí přestavbu automat / manuál opravdu legalizovat - jak to ale dělá a co to stojí, to netuším 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sám jsi to napsal že to bylo v devadesátých letech tedy ještě minulé století.  A podívej se sám jak se od té doby změnil přístup STK jak se změnili prováděcí předpisy pro STK a podobně. Víc asi nemá smyslu k tomu něco psát.  Možná že by to i šlo legalizovat ale bude to tak náročné že z mého pohledu to postrádá smysl.  Ano uznávám že tazatel píše že je schopen " přestavbu " realizovat svépomocí tudíž tam asi není tak důležitý ekonomický efekt věci ale i tak je to podle mne nesmysl.

Není to tak dlouho co mi volal @Vlado81 a že by měl možnost pořídit stejné auto jako má on sám dokonce ještě na značkách jen s propadlou STK a jediný problém byl že tam byla špatná převodovka na rozdíl od jeho vozu a jestli by bylo reálné vyhodit z jeho vozu převodovku a naroubovat ji do toho druhého protože jeho vůz má svoje nejlepší za sebou.  Jasně mohl jsme mu říct chceš to udělat ,tak sem dotáhni oba auťáky nějak se s tím popereme pro mě by to byla práce třeba na dva týdny a přineslo by mi to do rozpočtu prachy třeba na měsíční provoz ale řekl jsem zjistit tohle a tohle a pak si to spočítej kolik by to mohlo stát celkově a pak se rozhodni.  Podruhé nevolal tudíž si myslím že se svým nástřelem náročnosti jsem nebyl daleko a že to ekonomicky přestalo dávat smysl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

No tak ste ma presvedčili, síce som moc chcel ten automat ale keď si pradstavím že by som musel asi meniť kabeláž (asi komplet aj v interiéry) tak kašlem na to. Ale motor vymením. Dnes som ho vytiahol z darcu . Len som sa teraz zasekol a neviem ako oddeliť automatickú prevodovku od motora. Dal som dole štartér a odskrutkoval som asi 6-7 skrutiek čo spájajú motor s prevodovkou a teraz neviem či je nejaký špeciálny postup alebo stačí ich od seba odtiahnuť ???  Nechcem niečo v tom automate pokaziť bola by ho škoda. 

Pri výmene motora je čo potrebné ešte vymeniť? mysím či treba riadiacu jednotku motora meniť alebo sa len niečo cez diagnostiku zmení v aktuálnej? 

 

za odpovede ďakujem

IMG_20201124_160050.jpg

IMG_20201124_133125.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super hydromenič je dole, boli tam 3 matky ktore bolo treba odskrutkovať ako písal Hafity.  Prikladám aj foto ak by niekomu v budúcnosti pomoho. 

Keď som dal dole ten "zotrvák" (neviem čo to je ale zaberá on štartér) tak zo spodnej skrutky vytieklo trochu oleja , je to OK ??? 

 

Motor budem dávať do môjho auta niekedy cez vianoce(dúfam) a chcel by som si ho predpripraviť, čo by bolo dobré skontrolovať/vemeniť podla vás?? 

určite chcem spraviť toto :

- výmena rozvodov

- výmena drážkového remeňa

- výmena žhavičov

- výmena gufera čo je na kluke pri zotrváku

- výmena gufera čo je na kluke pri dražkovej remenici

- výmena tesnenia olejovej vane

- výmena palivového a olejového filtra

- samozrejme výmena motorového oleja

- nová chladiaca kvapalina

- nová kvapalina do serva

 

IMG_20201125_131937.jpg

IMG_20201125_132848.jpg

Upraveno uživatelem palec17
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, Ferry napsal:

no ridici jednotku musis nechat puvodni, je sparovana s BSI a kdyz das jinou, nenastartujes kvuli immobilizeru.

OK takže len vymeniť motor kus za kus a malo by to fugovať.  Len zo zvedavsti keby chcem vymeniť aj riadiacu jednotku motora tak sa páruje s BSI cez PP2000???  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

začínam pomaličky chystať motor, keďže diagnostika mi ukázala že je niekde chyba na žhavičoch tie pôjdu nové. Tak som ich dnes vybral a premeral.

1. 9 kohm  

2. 0,5 kohm

3. nekonečno

4. 0,5 kohm

predpokladám že ani jeden už nie je dobrý pretože čo si pamätám tak odpor dobrého žhaviča by mal byť  pár ohmov. Dával som ich von hlavne kôli tomu aby som vedel aké kúpiť , tieto majú 119 mm značka BOSCH.  Pre istotu som si premeral aj kabeláž ku žhavičom čo je na motore, tá vypadá OK.

IMG_20201129_110438.thumb.jpg.981aa477907d3d7f6231d30dcfc85bef.jpgIMG_20201129_110820.thumb.jpg.05281e88d2268a4c20d2b822003bab1a.jpg

 

Ďalej ma napadlo pozrieť medzikus na čerpadle čo ho spája s vačkou. Pretože som čítal, že keď je vybehaný hrozí prasknutie vačky. Myslím že vypadá OK. Keď bolo dole čerpadlo predpokladám že budem musieť dať nové tesnenie čo je medzi čerpadlom a hlavou. Vie prosím niekto katalógové číslo tohto tesnenia?

IMG_20201129_112023.thumb.jpg.17478bb141b178bfea7526718e7fdc98.jpgIMG_20201129_112901.thumb.jpg.ed48e77ed2ad727b5b544e9b5fbe8563.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...