Jump to content

klíč na kulové čepy peugeot 407


Recommended Posts

nevim jestli je to stejny jako na 406, kdysi jsem si ten tvar vyříznul na paprsku z asi 4mm železa ale nakonec to vždy skončilo velkyma sikama (560) a nebo jsme neco navařili na ten čep. 

někde bych to možná našel.

chceš to koupit nebo půjčit? zítra se mrknu jestli jsem si to nechal. (jestli to mám tak to klidně půjčím)

Link to post
Share on other sites

Už jsem ho objednal z Brna. Šlo mi o to že Praha je velká tak bych čekal že to tak velký problém nebude sehnat nebo někde v okolí. Teď  mi stojí před barákem na parkovišti zvedle a rozebrané. Jinak mám na tohle klíč takzvaný hákový, ale jakmile jsem na to nasadil trubku tam se zkroutil.

248213-256349-hakovy-klic-s-nosem-jednostranny-vel-300-320mm-amf-54841.png

Link to post
Share on other sites

Připrav se, že ani tím klíčem to nebude žádná sranda povolit horní kulák. Bývá fest zakouslý v hliníkové slitině. Často je potřeba celý hliníkový držák demontovat a dělat v dílně na stole.

Link to post
Share on other sites

Takže jak si pravil není to žádná sranda, já jsem s tím nepohnul a tak jsem to svěřil do rukou odborníkům z řad autoservisů. Oni to dokázali vyndat po brutálním nahřívání i se závitem ze 2/3. Tvrdil mi že by to lípnul lepidlem na závity, přiheftoval, protože si myslí že to bude držet. Bohužel takový hazardér se životem nejsem a tak jsem šel a koupil nový díl z vrakárny a příběh se opakuje. Pokusím se to vyndat chemickou cestou kdy zbytek toho čepu vyleptám ven kyselinou dusičnou.

Link to post
Share on other sites

ocelový čep do hliníkového ramena je debilní nápad, zkušenosti jsou min. 30 let...,mohli se aspoň zeptat svých mechaniků, nebo se mohli zeptat kteréhokoliv mechanika, co s tím denně přijde do styku :myslim, ale to by musel inženýr na dílnu..., já vím--cypovina ☹️

Link to post
Share on other sites

Mezi zbytek čepu a rameno slabý sekáč a hurá kolem dokola jakoby odpertlovat ten límeček.... Potom kus plocháče a přismrknout k tomu čepu aby čučelo aspoň 30cm na jednu stranu.... To přismrknutí to trochu ohřeje a potom už je činnost jasná.... Tedy předpokládám.... Tu chemii nevím.... Bál bych se, že zařve závit v rameni,,,, Nevím, jak zdatný chemik jsi....

Edited by Hafity
Link to post
Share on other sites

pár těch kuláků jsem dělal a někdy nepomůže ani autogen, ani ten postup, jak jsi psal ☹️, čep vytočíš ven, ale v ramenu bude po závitu (někdy se to železo zažere do hliníku a je amen), proto píšu ocelový čep do hliníku je debilita),  nakonec se shánělo druhé rameno...

Edited by ozzy56
Link to post
Share on other sites

No nic mám strach za to čímkoliv rvát abych nevytočil závit. Určitě popíši své postřehy z odleptávání a přiložím video z mé práce. U té kyseliny dusičné je důležitá koncentrace kdy při 65% to železo pasivuje a žere naopak hlinik, ale při 32,5% to žere železo a hliník pasivuje.Inspiraci jsem našel zde: 

 

Edited by dennis77
Link to post
Share on other sites

z tohoto pohledu je lepší koupit celé nové auto 😂

 rameno není za hubičku, navíc ty čepy se mění poměrně často, takže pokaždé měnit i rameno?  vlastně dvě ramena...

Edited by ozzy56
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...