Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Momentový klíč


Charlie 607

Recommended Posts

Jo zapomněl jsem dodat u těhle akčněsupremarketových chce dodržovat ten návod že po práci by se měl " povolit " z toho nastavení protože ten mechanismus se pak sekne v tom nastavení a nejde na něm nastavit jiná hodnota ale tak pokud to někdo bude používat jen na dotahování kol tak i s tím se dá žít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tento asi rok 1x přezouvání a zatím spokojenost za ty peníze. Jen jsem si koupil ještě k němu ty oplastované ořechy proti poškrábání ALU (teď mají v Lidlu za 349,-).

https://www.demashop.cz/momentove-klice/dema-momentovy-klic-na-kola-17-19-21-mm-28-210-nm-1-2-10734.html

https://www.demashop.cz/klice-racny/dema-sada-orechu-3-dilna-182.html?fbclid=IwAR2AivCJ2zF4p0y8QKrM97jVUrmcumjDcrLnuRMTg0DhEYtL08IrFIrMkTo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tak tady pročítám příspěvky k tématu momentového klíče, tak si dovolím vysvětlit jedu zásadní věc pro uživatele, kteří nemají s momentovým klíčem osobní zkušenost:

- na momentovém klíči nastavíte požadovanou sílu - třeba 130Nm (pro dotahování kol)

- nasadíte na šroub/matici = dotahujete

- při dosažení nastavené síly při utahování momentový klíč "cinkne", ale můžete dotahovat klidně dál - pozor, nefunguje to tak jako na stavitelném vřetenu AKU šroubováků, kde si nastavíte utahovací moment na kroužku pod vřetenem, kdy se při dosažení daného momentu hlavice jen protáčí.

Momentovým klíčem můžete šroub klidně přetáhnout, nebo i urvat. Nastavený moment vás pouze upozorní na dosažení nastavené síly!

(to abyste neurvali šroub na hlavě jako můj bratr, který si myslel, že momenťák se začne po dosažení nastavené síly protáčet)

Upraveno uživatelem Namor74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čéče a já jsem vždycky měl za to že na závoďácích se takový nářadí používá jen " doma " na dílně že na závodech na takové chujovinky není čas že tam to mají mechoši zvládnutý a že moment mají v ruce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je auto při příjezdu do servisu v pohodě a posádka si na nic nestěžuje tak probíhá klasická kontrola. Jakmile auto zvedneš zkontroluješ jestli nemá kolo vůle jestli není (pohledově) koplej disk nebo jestli není natržená nebo jinak poškozená guma. Pak přecvakáš jak říkáš pár ''chujovinek'' jako uložení náprav náboje tlumiče atd.... Jsou dva mechanici na auto (Pravidla Opel Adam Cupu) Jeden má na starosti předek (Chápej motor a přední nápravu) Druhej má na starost zadek (Chápej zadní nápravu a výměnu brzdovky + co potřebuje posádka). Ale pokud se stane že je s autem problém primárně se řeší ten problém a až pokud zbyde čas dělají se tyto ''chujovinky'' :) 

Jinak auta typu r5 a podobné mají povolený počet mechaniků myslím že 5mechaniků na auto. Tam má potom každý mechanik určen svůj ''prostor'' za který zodpovídá.

My servisujeme ''nudnou'' předokolku. Tam je to v klidu stíhatelné ve 2 lidech. Minulý rok na Pačejově přijelo auto s proraženou vanou... ale vše se stihlo za 30min opravit i s výměnou brzdovky :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...