Radovanik Odesláno 2. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 2. únor 2021 Už sme sa s kamošom bavili, že - cele sanie skontrolujeme, prezrieme netesnosti - pozrieme na čerpadlo či nie je nejak zanesené - možno že sa kúpi origo lambda, noo bosch (tú si myslím že ma mať origo) podľa čísla oem ...... teraz tam ma delphi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanik Odesláno 27. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 27. únor 2021 Hlásim ďalší postup v probléme. Vymenili sa tesnenia na saní. Tie stare boli ako beton - auto je živšie odspodu Vymenili sa preventívne sviečky (Bosch) Skontrolovali sme čerpadlo, všetko je pekne čisté Výsledok je však viac menej rovnaký, auto niekedy nereaguje na plyn, zdochne na voľnobehu. Čo sme dnes ale vyskúšali bolo, že sme odpojili lambdu a motor úplne bez zmien naštartuje, funguje presne tak ako keď tam lambda je, dokonca máme pocit že otáčky kolíšu menej, no samozrejme, po nejakom čase zdochne. Absolútne nechápem ako to môže takto fungovať Je teda vadná lambda alebo je niečo z jednotkou ? MOV_1569.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 27. únor 2021 Sdílet Odesláno 27. únor 2021 Tady se asi nehneš bez multikanálového osciloskopu včetně osoby, která s tím umí.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanik Odesláno 28. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 28. únor 2021 aj ja to vidím na špeciálne meranie lebo fakt netušim čo to ako má znamenať Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanik Odesláno 6. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 6. březen 2021 Zdravím všetkých takže pridávam ďalší postup v probléme. Vymenili sme asi pred dvomi dňami lambdu. Kupila sa Bosch lambda, preverili sme daný typ cez VIN a podľa VIN typ sedí. Zmeny však nejaké veľké nenastali. Dneska som auto pichol na diagnostiku a diagnostika zobrazila dve chyby: - snímač tlaku - aditivní regulace pomocí lambda sondy Po vymazaní chýb však ostala stále ta druhá chyba. Potom sme prešli hodnoty rôznych čidiel a snímačov v motore a všetky ukazovali nejaké hodnoty až na lambdu Tá neukazovala nič....... ani na voľnobehu ani pri pridávaní plynu. Stále tam bola hodnota 0mV. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 6. březen 2021 Sdílet Odesláno 6. březen 2021 Snímač tlaku.... Ale tlaku čeho? Zkusit prozvonit dráty od konektoru lambády až do konektoru ŘJ.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanik Odesláno 6. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 6. březen 2021 Nič, len chyba "snímač tlaku" ale po vymazaní už tam táto chyba nevyskočila. Aj to tak urobíme. Skúsime prejsť káble od konektora do RJ a uvidíme čo s tym. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 6. březen 2021 Sdílet Odesláno 6. březen 2021 (upraveno) Po odpojeni lambdy se samozrejme nic nestane. Není to senzor, bez ktereho by motor nemohl fungovat (třeba bez snimace otacek auto nenastartujes, bez tsp bude drzet vysoky volnobeh a auto nepojede atd.). Snímač tlaku myslíš asi MAP senzor, jiný tam není (pokud nemás klimu a pak je i na klimě). Muze se stat, ze lambda ukazuje 0mV, pokud je tam vylozene neco spatne se smesi, ucpanej kat nebo je to Ford. Jednoducha rada- pokud je vyplej motor a zaply zapalovani, melo by ukazovat 450mV, jinak je problem v elektrice (zkrat signalu). ed1: jen tak jsem prolitl, co jste na tom delali a nevsiml jsem si, ze byste zkontrolovali rozvody. Ty nekdo zkontroloval nebo ne? Upraveno 6. březen 2021 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanik Odesláno 6. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 6. březen 2021 Vďaka za info Snímač tlaku, mne bolo jasné že to môže byť jedine map senzor, ten sme však vymenili, odvtedy je vidieť zlepšenie. Co sa toho map senzora týka, je to ten starší typ, ktorý je pripevneni na kasni a so sanim je spojený hadičkou, bola tam taka tvrdšia, no bola nejaká krátka tak sme ju vymenili za troska dlhšiu no mäkšiu. Je možné že aj to by malo vplyv na chod motora? To so zapnutým zapaľovanim určite vyskúšam, vďaka za radu Co sa týka rozvodov, práve teraz je asi 306tka v servise so zhodenym starým rozvodom a pripravená na nahodenie novej sady Meni sa hlavne preto ze odvtedy co sa menilo tesnenie hlavy a sa rozvody nejak rozhucali, remeň nejak vrzga. A samozrejme je dobre ze sa to vymeni aj kvôli tomuto problému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 6. březen 2021 Sdílet Odesláno 6. březen 2021 Tak si hlavně pohlídej, aby rozvody udělali podle přípravků nebo aspoň podle horní úvrati. Hodně lidí to označí fixem a nasadí rozvody tak, jak byly předtím. Tím se kumuluje špatný nastavení a přitom "rozvody jsou nově udělaný"... Už jsem se s tím setkal tolikrát, že už to nepočítám. Hafity ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanik Odesláno 13. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 13. březen 2021 Hlásim aktuálny stav Dneska sme prešli kabeláž, vybral som všetky bužírky aj stiahol izolačku a skontroloval som káble od konektora lambdy až do veľkého konektora v RJ. Tie dve kábliky z lambdy sa hneď od konektora spajajú do jedneho hrubeho čierneho káblu a ten nebol nijak porušeny. Všetky káble su ok. Olepil som ich znova, vložil bužirky. Auto sme natočili a správalo sa ako pred tým, troška šlo a po nejakom čase zdochlo. Napojili sme ho na diagnostiku kde my vybehla chyby už len jedna a to "snimač tlaku" čiže zrejme MAP senzor. Chybu som vymazal a už späť nevyskočila. Hodnoty ale snímač ukazoval tak teraz nevieme.... Lambda však ukazovala hodnoty. Po nastavení na jednotku MP 5.2 (na výber boli MP 5.1, MP 5.2 a MP 7.2) už diagnostika niečo zaznamenala. Tie hodnoty mi však pridu veľmi kolísavé, neviem..... skúste mi povedať, či je to takto dobre Pri zapnutom zapaľovaní bola však hodnota 0 mV a nie 450 mV ako písal inoxing, čiže neviem či je to dobre alebo nie. Auto naďalej sem tam zhochne... chod sa mu nezmenil. Prikladám video: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 Jo, hodnota lambdy je ok, to je skoková lambda, ta takhle ukazovat má. Takže tady problém nebude. Jestli vahazuje špatný tlak od MAPu, tak bude něco na sání (netěsnost, něco s potenciometrem na klapce). Vem čistič brzd a při volnoběhu stříkej kolem svodů sání a klapky. Jak to začne měnit otáčky, tak je tam někde netěsnost a odpovídalo by to těmto projevům. Radovanik a Hafity ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanik Odesláno 14. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 14. březen 2021 Vďaka za typ! Vyskúšame to a potom napíšem čo sa stalo ;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanik Odesláno 13. duben 2021 Autor Sdílet Odesláno 13. duben 2021 Zdravím váš všetkých Po dlhšej dobe sa ozývam s dobrou správou, auto už počúva, nezdochýna, nie je hluché na plyn, ide ako ma Oprava bola viac ako jednoduchá, vymenili sme hadičku, ktorá vedie zo sania k MAP senzoru. Bola tam taká mäkka hadička... dali sme tam plastovú tvrdú, tenšiu a auto konečne počúva. Darmo ta mäkká hadička sa tlakom rozpínala a sťahovala a preto MAP senzor prepočítaval určite somariny a motor sa správal tak ako sa správal Po tých všetkých výmenách lambda sondy na Bosch, čidiel, ventilu voľnobehu (starý bol fakt roz*neumím psát slušně*ný), MAP senzora a rôznych iných vecí ide auto teraz tak ako nové inoxing a Hafity ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.