Jump to content

Vymena 308 1.6VTi za 1.2 PureTech


Recommended Posts

Po 200k ujetych kilometrech jsem se dostal s motorem 1.6 VTi do stadia kdy spaluje motorovy olej skoro jako benzin. Pravdepodobne bude v haji tesneni pod hlavou, krome zakarbonovanych ventilu a obecne vseho kolem hlavy. Z poskozeneho tesneni pod hlavou plyne olej v chladici a voda kde by byt nemela atd. Kdyz k tomu pripocitam netesnost mezi motorem a prevodovku coz je dalsi unik oleje a pripadnou vymenu rozvodu nebo taky vymenu spojky, tak jsem vlastne rozhodnutej poslat auto do vecnych lovist na eko likvidaci (pri trose stesti na protiucet pri porizeni noveho auta - doufam ze me jeste povozi dokud nebudu mit vyresenou nahradni prepravu).

A tady se dostavam k me otazce na mistni zkusene. Jak je na tom soucasne dodavany preplnovany trivalec 1.2 PureTech 130k. Muzu od nej taky ocekavat v budoucnu nejake komplikace v porovnani s mymi zkusenostmi se soucasnym 1.6VTi.

Jak je na tom trubo u tohoto motoru? Je tam nejak resene jeho chlazeni (dalnicni jizda, prijezd na dalnicni parkovise a vypnuti motoru atd.)

Otazek bych asi nasel vice, ale ty si necham pro pripadneho prodejce. Nyni se zajimam o zkusenosti uzivatelu, kteri 1.2 PureTech 130k pouzivaji nejakou delsi dobu 50k a vice km v soucasne 308.

Diky za odpovedi a rady

Link to post
Share on other sites

Jo 1.6 VTi je motor na dlouhé povídání, měl jsem ho v C4 a zkušenost stejná a to jsem měl najeto jenom 112 000 Km . Výměnu oleje jsem dělal po 10 000 Km a stejně jsem mezi tím musel minimálně dvakrát dolévat. Na jednu stranu jsem docela rád , že mě auto jeden týpek sešrotoval na totálku a tak jsem se ho mohl zbavit :D

Teď vlastním právě 308, ale už jsem nechtěl benzín ani vidět, tak jsem šel do 1,6 HDi a zatím si nemůžu vynachválit ... O naftě si nepřemýšlel ? Nevím kolik najezdíš Km ročně a jak staré auto s jakým nájezdem chceš koupit , ale za mě to bude určitě mnohem, mnohem lepší volba, i když 1.2 PureTech bude určitě lepší než VTi , pořád to prý není žádná hitparáda a prostě tříválec :D

Navíc je dobré, že ceny 308 jsou docela dost nízko, protože ty auta nikdo nechce (i v bazaru mi říkal prodejce že strašně nedoceněný auto), se super výbavou a nafťáků je na výběr víc ... Já ho koupil prakticky v plné výbavě a srovnatelný benzín by nestál o moc víc , né-li stejně.

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, KillJoy said:

Jak je na tom soucasne dodavany preplnovany trivalec 1.2 PureTech 130k. Muzu od nej taky ocekavat v budoucnu nejake komplikace v porovnani s mymi zkusenostmi se soucasnym 1.6VTi.

Ano, mozes. Rozvod tohto motora je problematicky, pretoze rozvodovy remen je v oleji a pri kratkych trasach (studeny motor > riedenie oleja benzinom) ho ten benzin v oleji postupne rozleptava / poskodzuje. Postupne sa remen zacne rozpadat a uvolnene ciastocky zanesu sitko olejoveho cerpadla, klesne tlak mazania a je postarane o "zabavu". Pri troche smoly to moze byt pre motor fatalne. Pri mensej smole to bude len draha oprava vyazadujuca vymenu viacerych casti. Problemu sa da predist pravidelnou kontrolou remena a jeho castejsou vymenou (dajme tomu kazdych cca 50-60 000 km pre klud v dusi), ale osobne by som nechcel byt neustale nervozny, ze ci ten remen je este OK alebo uz nie. Pri BlueHDi motoroch je zas problem s nadrzou / cerpadlom AdBlue a vymena nie je lacna. Su tu o oboch problemoch na fore temy - pohladaj, prestuduj a mozes sa rozhodnut, ci to risknes, alebo kupis nieco ine.

P.S. Turbo je pri pravidelnej vymene oleja v rozumnom intervale (10-15k km) to posledne, coho by som sa obaval.

Link to post
Share on other sites
před 30 minutami, slimboy napsal:

 Pri BlueHDi motoroch je zas problem s nadrzou / cerpadlom AdBlue a vymena nie je lacna. Su tu o oboch problemoch na fore temy - pohladaj, prestuduj a mozes sa rozhodnut, ci to risknes, alebo kupis nieco ine.

Jj, je to za 25 000 vč. DPH. Závada nastala až při 186000 km, nicméně tato HDi jsou dost spolehlivá, máme jich ve firmě více než 10.

Link to post
Share on other sites

On je to takový dnešní paradox, že ty benzíny jsou pomali mnohem horší jak diesely, které jsou sice konstrukčně stále složitější a složitější , ale při dobré údržbě a když se o to člověk stará jsou schopné vydržet obří nájezdy s vynikající spotřebou ...

Ty tříválce, prostě ač nejsem vyložený odmítač jsou opravdu hrozné už z principu ...

Pořád nevíme, jeslti KillJoy píše koupi úplně "nového" auta, nebo myslí ojetinu jako nové auto pro sebe ... Při koupi úplně nového už bych byl v klidu s Adblue, podle mě nejhorší byly asi ty roky kdy na to museli přejít skoro "ze dne na den" a tak to nebylo vůbec dotažené ... Proto jsem i koupil radši starší 1.6 68kw , místo té s 73kw ale s Adblue ...

Link to post
Share on other sites

Já na HDi nedám dopustit. Jen jednou jsem se nechal zviklat a zkoušel benzin, tříválec 1.2 a honem honem jsem utíkal zpět k naftičce. S auty, kde jsem měl HDi vždy naprostá spokojenost a nikdy žádný zásadní problém.

Link to post
Share on other sites

já bych ten tříválec puretech nezatracoval, jede to s ohledem na objem výborně, ani vibrace atd., spotřeba dobrá, ale to s tím rozvod. řemenem je průšvih, oni ho sice vyřeší, to je jisté, ale to už je pozdě :myslim

Link to post
Share on other sites

Neberte me ve zlem, ale vzdycky jsem zastaval nazor ze nafta patri do kamen a ne do auta. Asi i proto jsem si pred pomalu 13 roky koupil tu 1.6VTi. Jeste si vybavuju, ze v te dobe to byl jeden z poslednich atmosferickych mohykanu nez prisla doba downsizingu s preplnovanim. Kdo mohl v te dobe tusit, ze z toho vyleze takovy bordel.

Najezdil jsem s autem uz 210k coz si mysim neni zrovna malo, ale s potizemi, ktere jsem zkracene popsal na zacatku, uz do auta sypat vic penez nechci, zvlast s vedomim ze by slo jen o chvilkovou zaplatu.

No rozkoukavam se po trhu, a kdyby Skodovka nezdrazila cenik nove Octavie uz bych mel skoro objednanou iV plug-in hybrid. Diky tomu zdrazeni a pro me celkem studeny sprchy jsem vystrizlivel a odkladam moje poznatky a zkusenosti s el. mobilitou na neurcitou budoucnost.

Tedy jsem nohama opet na zemi a rozkoukavam se co se kde nabizi a pravdepodobne pujdu do noveho vozu. Prozatim okukuju 2008 a Captur s tim ze auta jsou na tom hodne podobne jak cenove, tak vybavou v zakladu, co nema jeden ma ten druhy a obracene. No proto taky ten muj puvodni dotaz na motor 1.2 PureTech 130k a jeho nedokonalosti. Jsem zvykli na 4 valce jit do 3 valu je mi dost proti srsti. Mam zkusenosti s 3 valcem v pujcene 308 aktualni model a i kdyz to turbo zabiralo krasne porad jsem tam slysel ten traktorovy zvuk motoru a poslouchat jej celou cestu pri dalnicnich cestach apd. - no nevim. Netvrdim ze nakonec bych nezkusil i HDi motor, ale k tomu si budu muset nejak dospet sam.

Dalsi v cem jsem celkem na vazkach je varianta vozidla SUV. Je mi jasny, ze to je dneska mainstream, ale od doby co jsem jako dite jezdil ve 120 jsem touzil spis po sedanu/limuzine... nez po hatchbacku nebo kombiku.

Zkratka mam toho jeste dost na rozseknuti a rozhodnuti se. Kazdopadne diky za tipy a rady pokud jeste napisete nejake poznatky budu rad.

 

Link to post
Share on other sites

Pokud zastáváš ten nesmyslný názor , že nafta patří do kamen, tak se nemá samozřejmě o motorizaci vůbec cenu bavit ... Ten názor je sice stupidní, ale máš na něj samozřejmě právo :D

A co se týče SUV nebo klasický kompakt, tam už je to jen na tobě ... Já jsem zase odpůrce SUV, hlavně z důvodu že pro mě nemá absolutně žádnou užitovnou hodnotu a je to jen "předražené" trochu větší auto s vyšším podvozkem, ale né tak vysokým aby se s tím opravdu dalo jezdit někde v terénu nebo po rozbitějších polních cestách ...

Já po 2008 pokukoval hodně dlouho, ale nakonec jsem zvolil právě 308 , abych nebyl další pitomec co musí mít SUV :D:D , protože mi přišel i hezčí, praktičtější, uvnitř je o něco větší, moc dobře jezdí a hlavně byl i levnější ...   Podle mě je SUV jen taková stupidní móda, která přišla a doufám že hodně brzo odejde, protože už se jí podařilo zavraždit hodně skvělých aut a modelů , kterým kvůli této módě padly prodeje a moc dobře vidím že spousta lidí si koupí SUV i když ho vůbec nepotřebují a ty jeho "výhody" absolutně nevyužívají ...
 

Link to post
Share on other sites

Já měl taky VTi. A názor ohledně nafty sdílím stejný. Navíc mám téměř nulovou paměť, takže po nějakých 25 letech tankování benzinu by přechod na naftu byl finančně nákladný. Moje VTi se rozhodlo mě postatvit před volbu co dál kolem 110.000 km. Tak jsem to cca rok zvažoval a šel z domu. Koupil jsem si Renault mégane 4 s motorem Tce 1.33. Motor je to fajn. 4 válce, pohoda. Ale při nájezdu 1600 km jsem už byl 3x v servisu a 1000 jsem slavil na odtahovce. Vše bylo ohldně špatného spojkového válce + pedálu... Ale jízda je s tím docela v pohodě. Oproti té atmosféře to táhne parádně. A to musím pominout zvuky, co 308 SW ke konci vydávala... Takže to auto vydrželo 100.000 s ccs 7 let. Teď mám zapalcený servis a záruku na 5 leta a jsem odhodlán to prodat tak 2 měsíce před koncem záruky.

Link to post
Share on other sites
před 12 hodinami, Paulie88 napsal:

moc dobře vidím že spousta lidí si koupí SUV i když ho vůbec nepotřebují a ty jeho "výhody" absolutně nevyužívají ...

No a? Ten názor je taky stupidní.... A to se mi SUV taky moc nelíbí.... Ale zpochybňovat právo spotřebitele na výběr dle jeho gusta je trochu mimo.... Připomíná mi to argumentaci jednoho zdejšího velebitele elektřiny....

Link to post
Share on other sites

Moje závistivá kolegyně nemohla před mnoha lety zkousnout fakt, že přestože oni jezdí tak moc, tak mají na ojetou P307, ale její soused, který jezdí jen jednou týdně na chatu si koupil superba v plný palbě. A pořád mlela něco o tom, že by mu stačila Fabie. Ať si každý koupí co chce a na co má. Samozřejmě, že kdybych byl bez limitu, tak si nekoupím P308 ani potom mégane, ale třeba G klasse, ideální auto na cokoli.

Možná je to tím, že jsem v tomhle smířlivý a nijak se nezapojuji do pseudoválek typu koncer proti zbytku světa, iphone proti zbytku světa, atd. Mě nijak neurážela ani multipla. Prostě to někomu vyhovovalo, tak si to koupil. NP.

Link to post
Share on other sites

k tématu SUV můžu napsat, že všeho do času... 😉

jako mlaďas jsem měl fiata 850 sport coupé, pak auta co byla za komančů k dispozici, potom pár pežotů a citronů, jezdil i s octávií, kde už byl problém vystoupit ☹️--nee, nemám 90 let a 140 kilo, ale třicet mi fakt už není, tak jsem přešel na SUV--ano, jezdím po cestě, do terénu nejedu, ani nevím, kolik údajných výhod takové auto má, já využívám jen tu jednu, že do toho vlezu a vylezu bez zlomené páteře :super

Link to post
Share on other sites

Diky za vsechny nazory co tady zazneli ohledne karoserie, naftay vs. benzin.

K otazce nafty vs benzin. To rypnuti o nafte a kamnech byl jen sprym. Samozrejmne ze bych si dovedl predstavit situace kdy bych vyuzil diesluv motor, ale pro moje potreby je praktictejsi vyuzivat benzinak na kratsi cesty do prace, po meste nebo primestskych cest (max. 50km na den). A tech nekolik vyletu za rok a pripadnych delsich cest benzinove motory zvladaji bez potizi (muj rocni najezd odhaduju kolem 15k).

K otazce karoserie mam taky vice mene jasno. SUV je dnesni trend, osobne si pamatuju dobu kdy byly jen off-road auta typu Patrol, Pajero nebo Landcruiser a v podstate nic vic a clovek po tom prahnul i kdyz by to ani nepotreboval. Taky bych vybral SUV spis z toho duvodu ze ma vyssi svetlou vysku kvuli lepsimu nastupovani nez pro ten ucel ze by zvladlo projet polni cestu o fous lepe nez bezny osobak. Zase tady ze zkusenosti muzu rict ze muj otec pouziva skodovku od '89 a na zahradu s vecne rozbombardovanou prijezdovou polni cestou to zvlada dodnes a SUV mu nechybi. Ale je pravda kdo chce SUV si jej poridi i kdyz duvod porizeni nemusi byt zrovna ten funkcni, ale spise esteticky.

Kazdopadne bych se vratil k puvodni otazce na zkusenosti uzivatelu okolo benzin motoru 1.2 130k. Uz vim, ze je problematicky remen tedy jeho opotrebovani. Existuje jeste neco z vasich zkusenosti na co si davat vetsi pozor u tohoto motoru?

Link to post
Share on other sites

Musím říct, že jsem překvapený tím rozvodovým řemenem, teď už jsem moc nechodím a nikdy jsem o tom neslyšel. Když jsem googlil, tak jsem se dozvěděl, že problém by měl být u aut vyrobených do 04/2017, já mám skladovku kupovanou 07/2017... :myslim:D Byl by tu někdo ochotný podívat se mně podle VIN, ze kterého měsíce mám auto? VF3LPHNWHHS116834

 

Srovnání s 1,6VTi: Dynamicky i spotřebou je ta 1,2 naprosto neporovnatelně lepší - měl jsem předtím pravda 308SW, která byla těžká jako hrom, takže ty motory vlastně porovnávám v jiných autech. 308 T9 je lehoučké auto a ten motor si s ním vyloženě pohrává. Překvapivě často má auto problém s trakcí (rádo si hrábne) - dokonce třeba při přeřazování z vytočené 1 na 2 kolem 50km/h, nebo při ostřejším výjezdu z kruháče - a to i na suchu. Zatím každý, koho jsem vezl, tak nechápal, jak je možné, že je to jen 1,2l:) Samozřejmě když se naloží, tak je to dost poznat, pokud má někdo ten motor třeba v 3008 nebo dokonce v 5008, tak to taková hitparáda asi nebude. Dlouhodobou spotřebu mám 6,7l, dálky se dají jezdit při +/- dodržování limitů i lehounce nad 5l, dálnice tak 6,5l.

 

Spolehlivost moc porovnávat nemůžu, není co -  na 1,2 jsem za necelých 60tkm zatím závadu neměl (ťuk ťuk ťuk), s 1,6VTi jsem za 111tkm řešil jen jednu zapalovací cívku a (neřešil) klasicky spotřebu oleje - ta se ustálila na cca litru na 5000km, servis radil neřešit, že horšit už by se to nemělo - a měli pravdu. Jinak asi máme doma nějaká vyjímečná VTi, brácha měl 1,6VTi v C4, teď ji mají rodiče a bez problémů (asi 130tkm), druhej brácha koupil ojeté 1,6VTi s cca 160tkm, teď má asi 180tkm a taky OK. Ty km prosím berte s rezervou, přesně fakt nevím, těch 180tkm bude +/- tak nějak, těch 130 spíš tipuju, nájezd aut není v rámci rodiny obvyklé téma:D

 

 

Link to post
Share on other sites

Super, moc díky:papa No ale vlastně stejně nevím, "do 04/2017" je furt jen v rámci měsíců, určitě neměnili výrobu od 1.5., ale tak, jak jim to vyšlo. Za pár tkm mě čeká serviska, tak se zeptám.

Link to post
Share on other sites

Hlavne sa vobec nespoliehaj na ten casovy udaj o vyrobe auta a na to, ze potom uz je to bez problemov. ChouLu nedavno v teme o tom motore pisal (TU), ze uz mali v servise auto s rozpadnutym remenom aj z roku 2018 (2 roky stare) s najazdom 70 000 km. Takze ako som pisal vyssie a tym by som sa riadil bez ohladu na datum vyroby auta

"Problemu sa da predist pravidelnou kontrolou remena a jeho castejsou vymenou (dajme tomu kazdych cca 50-60 000 km pre klud v dusi),"

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...