Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Stavba garáže s dílnou - v podstatě hotovo


Pe.Tr

Recommended Posts

je to mysleno ze vevnitr budou stat 2 auta a budou vyjizdet nezavisle na sobe ? potom vrata 4 metry  je malo

 pong na boku  nebo vzadu ?

mam prave vrata 4 a vnitrek 6 a  ponk na boku kdyz tam stoji dve auta nejde nic delat , a vzdy musi najizdet  postupne a vyjet take .

Kanal na vodu  urcite , umyvadlo  je jen plus(zachod ne) , mozna jeste nejaky system na poveseni neceho u stropu (hudcuk ) ale pokud je plan zvedak  neni co resit . 

 

zasuvku  nezapomenou vyvest ven jak 230 tak 3 fazovou 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli bude osvětlení zářivkové, udělal bych kombinaci s LED . V nízkých teplotách jim trvá, než se rosvítí naplno, ale zase mají rozptýlené plošné světlo. LED pásky je dobré přilepit přímo na konstrukci rámu od sekčních vrat, ideálně vodotěsné. Konstrukce je bude i chladit. Osvědčilo se mi i světlo na čidlo na rychlé courání do garáže. Boční dveře je ideální otvírat ven, dá se za ně něco postavit a pořád mít možnost dostat se dovnitř. Sekční vrata co nejširší (mám 480cm), u širokých raději ve světlejších odstínech, pokud na ně bude svítit slunko, tak se umí rozdílem teplot pěkně prohnout i o několik cm i s omega profilem. Antracit jsem viděl v podobné délce prohlý o skoro 4cm. Kanálek na vodu bych nedělal ,měl jsem to v plánu taky, ale neudělal z důvodu co psal @Vena garážmistr , možná by s tím mohl být problém , protože pokud je to garáž (mám dojem, že má i přísnější požární předpisy), může dojít k úniku ropných látek a kanálek by možná musel mít nějaký záchytný systém. Tedy když to bude projektováno jako garáž... . Na občasné topení bych dal elektrické přímotopy a budeš mít i třeba lepší sazbu ee.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My sme tiez riesili bud 2 vrata, alebo 1 velke, ale odporucili nam 2 vrata. tak sme ich dali, dnes po 10 r by sme dali 1 velke, aj ked je pravda, ze vymena vzduchu pri 2 malych, a 1 velkych je ina.
S vykurovanim moze byt problem, ze ak bude velkost LTT, tak bude musiet mat otovorene dvere, a vtedy kuri do vzduchu, pokial bude mat miesta z kazdej strany, a budu vrata zavrete, ziadny problem,
Mozno nejake bocne dvere, alebo vrata s dverami, aby koli somarine nemusel zbytocne otvarat cele vrata, pripadne pri vypadku EE, otvorenie zvonku, resp alternativnym sposobom.
Co sa tyka prehybania, aby som nerobil reklamu, mame H ormann, hnede, dub, alebo co, orientacia na JZ, a za tych 10 r, poklepem, nic sa nedialo. maju 4 sekcie, cize pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hörmann je pochopitelně špička, ale na prohýbání má vliv především šířka vrat. Já je teda mám 4,5 metru a žádné prohýbání v létě nepozoruji. Ale je fakt, že mi na ně slunce svítí jen dopoledne. V pohodě vyjíždíme i zajíždíme libovolným ze dvou aut, které tam jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 29 minutami, mmartinkovic napsal:

mame H ormann, hnede, dub, alebo co, orientacia na JZ, a za tych 10 r, poklepem, nic sa nedialo

Jak jsou široké?, ono to na malých není moc vidět, vlastně ani na velkých ne, pokud tam není dlažba a spáry,nebo pokud to nezměříš latí, ale tady šířka hraje velkou roli. Výrobci na to upozorňují v návodu, který ale stejně nikdo nečte. U některých jsem to našel hodně malým písmem... . Schválně si to zkuste v létě, když na ně bude svítit změřit, nebo si v polovině vrat v noci na zem udělejte rysku a uvidíte. Osobně jsem obešel hodně vrat širších 4m, když jsem vybíral a prohlé byly všechny, pokud si pamatuju min 2.5cm při oslunění - většinou to byl zlatý buk apod.

Třeba Hormann píše:

Tmavým barvám je vhodné se u dvoustěnných ocelových vrat
obrácených ke slunci vyhýbat, protože prohnutí lamel, ke kterému by
mohlo docházet, může vrata poškodit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky zvažuji dílnu s heverem. Ten mobilní je fajn, ale musíš na něj mít místo, když ho nebudeš používat. Aby prostě na dílně zbytečně nepřekazel.  

Sloupovy hever nechceš? Zvedneš 180 cm nahoru... zase pak překáží sloupy... 

Já půjdu asi cestou zapustneho do podlahy. Ten nebude překážet. A tenhle zvedá vysoko. 

https://www.golemtech.cz/nuzkove-zvedaky-hydraulicke/87-nuzkovy-zvedak-3200-kg-do-podlahy.html

Ač na hobby je to za sakra hodně peněz...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milane tenhle je svým způsobem bezvadnej a nebude překážet tak jako by mohl překážet sloupák nebo ten jak Petr dával jen na podlahu. Ale má to podle mě dva velké mínusy zaprvé cena samotného zvedáku a za druhé je instalace takového zvedáku hodně náročná na stavební přípravu celé podlahy. Kamarád když stavěl dílnu tak taky chtěl dva tyhle zapuštěný a jeden sloupový  no a projektant to spočítal přesně podle požadavků výrobce a norem a když to přepočítal na koruny tak jen ta stavební příprava stála pro každej ten zvedák skoro stejně co samotný zvedák. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K těm vratům - chtěl jsem dát taky do dílny vrata, který zajíždějí pod strop. Jenže jak psal myslím @Vena garážmistr . Ty vrata jedou skoro celou délkou pod strop a sníží se tím strop o dobrých 40 cm, což když jsem chtěl,  aby jezdili nad zvedák bylo hodně. Nehledě na tu konstrukci, který tam musí být. A potom taky ta cena, příplatek za dveře v těch vratech byl skoro stejný jako cena vrat bez vlezu. Takže mám krásný plechový s oknama, dvoukřídlý a v nich vstupní dveře. Pravda otvírám je na ruční pohon a to je možná rychleji otevřené a zavřené než elektricky.. Nad vrata z venku se mi osvědčilo LED světlo s čidlem pohybu.
Jeřáb do domácí garážodílny - no nevím, přijde mi to jako zbytečnost. Nemám ho ani v práci a tak nějak "nutně" jsem ho potřeboval za deset let asi dvakrát, ale vždy jsem si nějak poradil.
Dále souhlasím s tím názorem - čím víc oken a denního světla, tím lépe.

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně nestav garáž způsobem jako moji předci...zaparkovali Trabanta a kolem něj postavili tři stěny a vrata, jejich potomci mají teď problém tam zaparkovat "normální" auto :D Ze 406ky jsem ještě celkem s hekáním vylezl, ale tohle auto je nějaký přifouknutý a už je problém se z toho dostat (a není to tím, že bych přibral :D) takže parkuji před garáží. Příští léto musím vymyslet nějaký skládací pracovní stůl.

 

IMG_20201010_104924.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen info k vratům: existují i rolovací nahoru, které jsou celé zvenku, i to rolování. Sousedi si je teď dali na barák, aby se jim prodloužila garáž o tloušťku stěny.

Vzhled je takový... neutrální, ten barák stejně není hezký....

Podlahu spádovat ven, a u vrat spádovat od futer ke středu, aby nepodmokala futra.

Kohoutek a umyvadlo dát na nezamrzající stěnu, daleko od vrat. Ven lze vytáhnout trvale přes kohout hadici s aqua-stopem, té mráz nevadí.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak nejak vypada nejenom garaz ale i vjezd
jasny manzelka ma podel sousedovy steny zahradku  - ale garaz na trabanta a vjezd tak na S120
s dodavkou sem to dal se sklopenymy zrcatky a soucasnou C4 mam jen tak tak

jo kecam kdybych z garaze vyhazel bordel mozna tam nacpu Saxo/ P106

 

Upraveno uživatelem Havlicek.Lukas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, P607Olda napsal:

existují i rolovací nahoru

Jj existují, ovšem když jsem poptával vrata, tak mi z obou firem říkali že tyhle rolovací ven jsou slabší, aby to nebyl velký balík a tudíž méně izolují.
Co se funknosti týká, tak že bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vena garážmistr ano, cena zvedaku je opravdu velká. Pokud stavebně je to taky finančně náročné, tak zvedak celkem za 200 000 Kč je pro hobby opravdu zbytečnost. 

Já svépomocí začínám předělávat stodolu, kde na podlaze je hlína, takže stavebně to pro mě nebude tak náročné vykopat díru a udělat základ. Uvidíme, jak to u mě celé dopadne. Ale zvedak by se mi líbil, ale sloupy překáží. Pojizdny není kde skladovat a zapustny je drahý na hobby.

Pokud kde o vrata. Opravdu pozor na ty sekcni.  Pod stropem zaberou místo. Já nechám dvoukridlo, rolováci nemají takové izolační vlastnosti. Jsou to jenom lamely.  Je proto potřeba zvážit, jaký tepelný komfort tam člověk bude chtít mít. 

PS: k tomu heveru. Zapustny do podlahy musí mít trubky na odvod tekutin z prostoru u dna zvedaku. Neni to jen o díře... pokud bych to dělal, v tom případě bych určitě dělal odtokovy zlabek na dílně. 

Upraveno uživatelem MilanF1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono když si přečteš požadavky na ukotvení sloupového tak ten taky nejde postavit jen tak někde na podlahu  a měl by mít minimálně nějaký fundament pod těmi sloupy. Ale já bych možná zkusil když by se dělala celá podlaha tak vybrat místo kde by měl stát takový jako dával @Pe.Tr aby tam byl jakože na pevno a udělat pro něj " šachtu" oproti podlaze hlubší aby byly ty plotny zároveň s podlahou do středu mezi ty plotny udělat dřevěnou desku aby se o to nezakopávalo kterou ale musíš při provozu zvedáku vytáhnout a mohlo by to fungovat asi by to nebylo tak náročné jako ten co jsi dával Ty @MilanF1

Co se týče té kočky nebo jeřábu netvrdím že to je nutné to mít ale když se Pe.Tr ptal tak jsem to zmínil protože když to vezmeš dopodrobna do rozpočtu kterej bude určitě xxx tisíc tak jedna nebo dvě traverzy navíc asi nehrajou takovou roly tak proč to neudělat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě to napadlo že stejně se dělá podlaha na hrubo a pak načisto nebo jak se to správně stavebnicky říká. A jestliže by bylo potřeba ho pustit o nějakých třeba 8 cm níže aby byl zároveň tak by to asi nemuselo být tak těžké k tomu hrubému podkladu přišroubovat rám z vinglu aby to mělo pořád pevnou hranu a pak zabetonovat podlahu načisto. Nevím možná že někdo kdo dělá stavařinu řekne že to je nesmysl ale podle mě by to fungovat mohlo. a hlavně by to bylo i kdyby o trochu víc tak by se to nemuselo dostat ani na cenu samotného toho zapuštěného. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...