Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Stavba garáže s dílnou - v podstatě hotovo


Pe.Tr

Recommended Posts

když jsme se přestěhovali do RD , postupem času jsme přicházeli na to co nám tady chybí a co bychom při stavbě nového domu udělali jinak nebo přidělali navíc. Což teď právě při přípravě nové stavby i děláme.

Aktuálně ještě právě řeším , že přistavím garáž s nějakou malou dílnou, stání auto plus motorka a nějaké místo jako technická místnost k domu . Zastavěná plocha 8,5m šíře x 6,5 hloubka. 

máte nějaké poznatky od sebe čeho se vyvarovat a na co naopak nezapomenout  - jde mi spíše o vnitřní řešení  ?

aktuální představa je vylitá hladká podlaha s kanálem pro odvod vody (prostor na to je) , topení radiátory napojené na domovní systém vytápění plyn kotlem. Vrata min 4m šíře . V rohu umyvadlo s vodou.

 

Díky za cokoliv věcného.

Upraveno uživatelem Pe.Tr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem dílnu--ponk vzadu za garáží a je to na pytel, bo se uchodíš ..., dal jsem ho hned za vrata garáže a nad něj dobré LED světlo

tahání vody a odpadu (umyvadlo) do garáže jsem si rozmyslel, protože bych měl problémy při zazimování chaty (vypustit vodu atd.), ruce si myju v kýblu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No za mě vykašli se na kanál s odvodem vody. Pokud budeš mít hladkou podlahu tak ji dej malinko do spádu do středu a ten střed sklop ke vratům a víc neřeš když tam bude voda vezmeš gumovou stěrku a tou to stáhneš ke vratům a pak vraty ven. U několika lidí jsem to viděl sám jsem to chtěl taky dělat ale u těch několika lidí kde jsem to viděl jsem se dozvěděl že je s takovým kanálkem v garáži spíš víc starostí než užitku.  A dost často je z toho kanálu cejtit smrad. Pokud tam zůstane stát voda stečená z auta která ráda zasmrádne.  No a pokud už se tam budeš dělat s umyvadlem a odpadem tak bych možná popřemejšlel jestli by se nehodilo tam k tomu udělat i hajzlik.  A ze svých zkušeností bych pokud by to bylo jen trochu možný tak bych zkusil oddělit " parkovací a pracovní " prostor od skladovacího.  A pokud to bude možný tak tam dostat co nejvíc denního světla není asi úplně nutný klasickým oknem ale něčím co tam světlo pustí ale zvenčí nebude dovnitřku vidět. Ono totiž vymyslet osvětlení v garáži(dílně) aby bylo dost světla třeba u ponku a zároveň aby jsi dobře viděl všude okolo auta když budeš něco dělat tak to je vcelku ořech.  Pokud to technologie stavby dovolí tak bych tam naimplantoval nad parkovacím místem napříč traverzu aby se na ní dalo zavěsit něco na tento způsob https://www.hobynaradi.cz/proma-elektricky-lanovy-navijak-ln-800/  .  Co se týče elektroinstalace tak nešetři se zásuvkama k ponku aspoň 3-4  a okolo parkovacího místa na každou stranu aspoň jednu dvojzásuvku. ( 230V)  to že tam nějak dostaneš internet je dneska asi normální.  Co se týče uložení vercajku tak já mám vercajk ve dvou skřínkách a v ponku něco málo rozvěšený na stěnách okolo ponku. Dnes bych raději všechen vercajk rozvěsil po stěnách abych měl přehled kde co a co vlatně mám. Dneska když bych dělal znova garážodílnu tak bych ji udělal minimálně o metr širší a aspoň o půldruhého metru delší (mám šířku 4,5m šířku a 5,8 m délku), právě proto abych dokázal oddělit skladování od pracovní a parkovací plochy.  Co se týče toho vytápění záleží kolik času tam chceš trávit ale podle mě by mělo stačit aby to bylo temperovaný jako v garáži když chceš něco dělat tak tam nemusí být trenýrková teplota stačí když tam bude tak aby jsi nemusel mít vaťák když bude venku mrznout.  

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miesta nikdy nie je dost :-) :-) :-)
Čo sa tyka elektriky za mňa...  zasuvky vsade min po 2, mysli napr, rolovacie vrata (ak budu), radio, nabijacka na mobil, aku naradie, vysavač, kompresor, wapka, vrtačka, flexa, atd.
lampa sa da potiahnut tam kde treba aj s odstupom casu, ak su vhodne krabice na zapojenie.
Urcite miesto na vysavač, wapku, držiak na papierove utierky, nejaka lopatka s metlou je vzdy po ruke dobrá,
pripojenie wapky, rozvod vzduchu,
nejaky uložny regal, neviem ci nieco take planujes, alebo montovany, alebo pevny, my sme na zadnej stene dali police nad vysku kapoty, resp po bokoch vybetonovali tvarnice zaliali betonom a na to upevnili hrube foršty,
k tomu mam na tyči pod policou z prace na rolke foliu, cca 2,2 m široku, na prekrytie, podloženie, atd
máme držiaky na pneu, na kolieskach, pre naše podmienky na mieru kôli miestu,

Určite by som si vyhradil nejake miesto na odpad, ako pisali hore, a doplnil o kôš na železny odpad, zbernu nadobu na použity olej / napr z kosačky, pily, atd.
Možno ma ešte niečo napadne, inšpiracia človeka napadne ak niečo zbada, alebo spomenie ...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určitě to není o tom, že by ta dílna mě měla živit , bavíme se v hobby rovině. ale poznatky zatím supr , když bych udělal skrz zed  kohout na připojení venkovní hadice s vodou , musí to mít zevnitř nějaky další ventil a odpoušteci ventil , aby to v zimě nezamrzlo ? Myslím to tak že z venku by to bylo např v metrové výšce a zevnitř u podlaby by byl další ventil co by se na zimu zavřel a vedle jiným ventilem bych vypustil zbytek vody z toho "metru " trubky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možeš aj tak, ale zaleži načo to budes použivat.
ak na nejake caste polievanie travy, alebo umyvanie vonku tak si sprav ventil kde by si potreboval, ale nap wapku nebudes zakazdym tahat von/dnu a zapajat.
Mam vodu v garazi koli wapke  k nej dlhu hadicu s pistolou co mi dociahne pred garazou okolo auta v pohode, wapka sa nevynasa, neprenasa, neodpaja, nepripaja.
Odpustenie vody mam vedla v pivnici.
Mam na zahrade mimo mesta spraveny rozvod vody, a polievanie, co som sem davnejsie daval, kedze je to na zimu "nechranene" dal som spravit redukciu na vypustenie vody pretlacenim vzduchu kompresorom.
Natlakujem kompresor, zoberiem co  treba a prefuknem vsetky vedenia.

Upraveno uživatelem mmartinkovic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Stačí uzavírací ventil uvnitř. Na zimu uzavřít a venku nechat v pozici otevřeno. Jinak bych připojil poznatek ohledně vrat. Je třeba dobře promyslet. Já se rozhodoval mezi dvěmi menšími nebo jednimi většími. Nainstaloval jsem vrata široké 4m a klidně by mohly být větší.. Pro dvě auta to není moc pohodlné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hevírek jsem původně chtěl do podlahy, ale ta možnost s ním hýbat bude lepší, https://www.golemtech.cz/nuzkove-zvedaky-hydraulicke/289-nizkozdvizny-zvedak-plosinovy-3000kg.html

a ta traverza do stropu je supr nápad Véno , díky. už sem to párkrát využil v přístřešku , dvakrát na nadzvednutí motoru a jednou za pověšení motorky za řídítka když jsem dělal přední kolo . 

ještě musím poladit i venkovní povrch před garáží , zřejmě nakombinuji kamenný koberec s nějakými deskami betonu ale to je ještě ve hvězdách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na to že tam chceš bejt jakože v hobby rovině tak tenhle zvedák je hodně luxusní.  @h4wk3y to si myslím že je sice užitečné ale technologicky náročné a bohužel i prostorově dost náročné.  V domácích podmínkách  musí stačit napříč traverza a na ní třeba posuvně pohyblivý ten naviják. A myslím si že když dobře vymyslíš kam to namordovat tak to dokáže udělat hodně práce a pokud by to bylo v kombinaci s takovým zvedákem tak super.  Jen @Pe.Tr s tím zvedákem je to takový dost dvojsečný jako jo Ty ho užiješ i jako hobby mechanik ale takový zvedák dokáže zabírat místo a dost překážet  já třeba kvůli tomu zatím v dílně takový zvedák nemám protože by mi tam překážel ale je pravda že já mám dílnu o něco menší než Ty a dost často třeba když lepíme folie tak dávám auto k jedné straně aby jsme měli místo a pak to otáčím a v tomhle by mi zvedák překážel . Co se týče vrat pokud budeš mít místo aby jsi měl klasické vrata tak se jim nebraň ty různé rolovací nebo vytahovací záležitosti jsou podle mě vhodný do čistokrevné garáže kam auto zastrčíš a pak zase vytáhneš ale pokud tam chceš něco dělat a mít tam zvedák a vrata by se otvírali tak že by se skládali pod strop nebo by po stropě jezdili tak je to třeba 20-35 cm místa od stropu dolů co to zabere a aby tam zbytečně nedocházelo ke kolizi se zvednutým autem. Navíc klasické křídla když bude hezky necháš otevřené dokořán když tam bude blbě svítit slunko tak zavřeš jednu nebo druhou půlku. 

 

 A jinak je samozřejmé že je potřeba jinak koncipovat garážodílnu kde budeš dělat v hobby rovině a trochu jinak to koncipovat pokud by to mělo fungovat jako provozovna nebo dílna kde se bude dělat i jen po večerech na trochu komerční bázi jestli my rozumíte.  Pokud by to mělo být na té bázi že se tam budou občas nebo častěji vyskytovat cizí lidé ( zákazníci) tak je potřeba trochu víc přemýšlet o rozvržení toho co kde bude třeba tak aby " kancelářský kout" byl tak aby ti zákazník zbytečně nekoukal na monitor když budeš hledat ND nebo tak něco já kvůli tomu že jsem tohle podcenil budu na jaře předělávat vnitřek gumárny. 

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprojektovaná velká garáž by po nastěhování mohla být min. 1x větší. Stěží tam vleze jedno auto, natož dvě.

Elektrické zásuvky jsou nakonec tam, kde je člověk nepotřebuje. Proto je jich i přes vysoký počet málo.

Světla jsou na tom podobně jako zásuvky, i přes vysoký počet jsou všude stíny a v autě není nic vidět.

Garážová vrata nejsou pro některé členy domácnosti nikdy dost široké.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tou velikostí garáže a potažmo dílny bych uvažoval rozumem :)--pro některé jedince nestačí ani hangár na letišti, bo co vidí někde ležet, musejí mít doma (můj tata byl takový týpek), já pak co půl roku přijel tatrou a všecek bordel co natahal odvez na haldu :super, dnes mám garáž 4.5 na 8 a je v ní profi velký ponk, tucson, honda pcx a traktor na trávu 😯, opravy a servis plánuju dopředu, takže dělám zpravidla jen venku v létě před garáží a spíše už menší opravy (poslední dobou mám nová auta), elektrických zásuvek taky nemusí být milion--existují prodlužky s třeba 5ti zásuvkama, mám i 380 V a jednu zásuvku 16A a jednu 32A, za 35 let mi zásuvky nechyběly, hlavně dobré světlo nad ponkem a přenosné světlo--dnes keine problem, samozřejmě pokud se bude zvedat motor atd., je dobré mít zabudovanou kolejnicu, takové věci jooo, to se musí vyřešit dopředu

ale když si vzpomenu, kde a s čím jsem jako mlaďas opravoval auta--a to byly generálky karoserií někde v řadovce za městem bez vody a bez auta (tramvají!!!) a dneškem, kdy dělám jen servis a prkotiny a můžu se po práci osprchovat, nooo, nebe a dudy 🤠, taky doporučím počítat s tím, že oprav bude spíše méně--čím starší, tím míň :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu že existují prodlužky třeba s pětinásobným koncem o tom žádná ale přijde mi zbytečný za sebou po dílně tahat prodlužku když si můžu tu vrtačku nebo lampu píchnout do zásuvky na tý straně auta kde zrovna dělám.  jasně že jsou lidi který by dokázali zastlat letištní hangár cajkama který nikdy nebudou potřebovat ale je škoda to vyhodit to znám tatík má podobné sklony. Na druhou stranu pokud je prostor tak proč to neudělat trochu maximalistycky aby si člověk za pár roků nenadával proč jsem to neudělal trochu větší ( můj případ). 

A o tom v jakých podmínkách se dá dělat nebo se dělalo to je jasné když není zbytí tak jsou střelci který dokážou vyměnit rozvodovou sadu na berlingu na ulici večer jen za svitu pouliční lampy ale to je extrém a jak píšeš za mlada se dělá jinak než když je těch křížků na hřbetě vícero. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, jezdím přezouvat k borcovi, co má velikou dílnu a je velmi precizní, ale je totální bordelář. Minule, když chytal disk pneumatikou na zouvačku, tak se nechtěly ty packy roztahnout... Pak se ozvala rana jak z děla a vyletěl  rozpůlený starý ventilek, který tam byl někde pohozený, asi 3cm kolem mé hlavy...

 

Od té doby radši na výměny nečekám uvnitř :D...

 

A abych nebyl úplně off, tak mne napadá hodně světel - máme z boku (což je šikovný) a pak vpředu, vzadu uprostřed a vše zvlášť spínatelné (třeba když si jednou najedeš čumákem jednou stranou a podruhé opačně, tak aby ti něco svítilo furt pod kapotu a zbytek/část šla vypnout)... a zásuvky stejně - na bocích z obou stran. (My máme na bocích klasicky ještě zářivky, každou se samostatným vypínačem a na stropě led pásky také vypínatelné po částech).

Ponk je šikovný na boku auta - nechodíš se tak daleko - a rozhodně na něm velký svěrák situovaný tak, aby bylo možné uchytit dlouhé věci (ideálně skrz vrata ven) a pořádnou brusku a tu už jedině s odsáváním nebo minimálně s vodou... A stojanovou vrtačku, bez ní ani ránu.

Upraveno uživatelem h4wk3y
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...