Jump to content

Hlava motora 2.0 16V RFV


Recommended Posts

DAval som dolu hlavu a vypadol mi ta umely valcek s guličkou,a pruzinka,chcel som vediet ci aj vy ste mali tam pruzinku ktora dotlacala ten valcek do hlavy.  to bude spatny ventil oleja ,aby nepadal dole . totiz vymenil som motor a ked som po dvoch tyzdnoch zistil,ze ja na h....no,tak som sa rozhodol ho rozobrat a spravit go,nakolko na mojom predoslom co už mal skoro 600000 km som podpalil ventil.Ide o to,ze ked som dal dolu hlavu z mojho stareho tak mi to vypadlo aj s tou pruzinkou,ale pruzinku som stratil.kedze som mal druhy motor tak som to nebral tragicky.no po rozobrati toho motora co som vymenil ten ventil tam nebol vobec.Zrejme to vypadlo predoslim majstrom a nedali to tam. Ok,ide o to ze mi tvrdia ,ze pruzinka tam nema byt,a z peugeotu mi prisiel iba ten valcek s gulickou. hoci logicky mi vychadza ze by tam mala byt aj pruzinka,ktora dotlaca cely ventilcek do hlavy,aj ked je na nom gumeny okruzok,ktory ho drzi a vytesnuje. Ale casom sa gumicka vyhreje a ventilcek klesne nizsie a tam uz netesni. Pruzinka mu nedovoli klesnut nizsie kde je vacsi priemer mazacieho otcoru,alebo kanalika.tak chcem vediet ci to tam niekto mal aj s pruzinkou. Ďakujem

 

Link to post
Share on other sites

Tvl, tak tohle si vůbec nepamatuju, že bych musel řešit. Buď to tam nebylo nebo to na mě nevypadlo. Mám na dílně v regálu hlavu z RFN, zkusím na to kouknout. Ale to už je malinko jiný motor, hlavně co se bloku týče teda. Ale kouknu na to.

Link to post
Share on other sites

U LFY mi ten ventil taky nikdy nevypadnul, je to stejny jako u RFV.

Tady mas nakres primo ze servisni dokumentace, zadna pruzinka tam kreslena neni, demontaz ventilu delaji stlacenym vzduchem, montaz je popsana jen prostym vlozenim noveho ventilu (23) na doraz ulozeni (22) v hlave

IMG_20201028_084635.jpg

Link to post
Share on other sites

Hmm... Ďakujem vám, ventil mám nový, tak snáď tam bude držať.. Tak tú pružinku tam musel dať niekto pred tým, aby mu to držalo v hlave až na doraz, lebo okružok na ventilku bol dosť už stlačený a neudržal tam.. Tak zrejme preto tam bola pružina.. Len dúfam, že to tam bez poistenia vydrží zopár rokov.. 

Link to post
Share on other sites

Iba pozerám na ten nákres a vidím, že osadenie je po celelej dĺžke rovnaké.. Teda priemer.. Ja to mám asi dva cm o niečo väčší priemer a potom menší na zatlačenie toho ventilu.. Tak preto sa obavam že ak by klesol, tak by sa dostal do tej časti, kde by už okružok netesnil.. 

Edited by Milan67
Link to post
Share on other sites

Ten okružok nemohol tesniť a ak by tam nebola pružina ktorá ho tlačila do hlavy, tak by klesol do časti, kde je väčší priemer a nesnil by.. Olej by pretekal pomaly okolo ventilu dole. 

Link to post
Share on other sites

Ten okružok nemohol tesniť a ak by tam nebola pružina ktorá ho tlačila do hlavy, tak by klesol do časti, kde je väčší priemer a nesnil by.. Olej by pretekal pomaly okolo ventilu dole. Tá diera v hlave vyzerá takto.. 

20201028_095355.jpg

Link to post
Share on other sites

Já tomu rozumím.... To vypadá, že už se v tom někdo hrabal a řešil to tím, co měl po ruce.... Máš zhruba dvě možnosti.... Buď to ignorovat a spoléhat, že ten kroužek bude fungovat po zbytek životnosti motoru, nebo to pojistit pružinkou/podložkou.... 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...