Jump to content

Voda v autě?


Recommended Posts

Zdravím, poslední dobou se mi zdá (nebo spíš nezdá), že při rozjíždění a brždění slyším někde jakoby u spolujezdce šplouchat vodu.

Nesetkali jste se s tím už někdo? Nikde jsem nic nenašel, nemůže to být třeba v dutině prahu u spolujezdce? Zneklidňuje mě to...

Link to post
Share on other sites

To už skôr v prahoch než v dverách. Dá so pozrieť po zhodení zadného podbehu, tam kde končí prah je otvor uzavretý plastovou krytkou, dať dole a pozrieť do vnútra. Prahy sú na tom z hľadiska odtoku vody najhoršie, majú dole nedostatočné odvodňovacie otvory, ktoré sa ľahko upchajú. Potom to hnije z vnútra.

Link to post
Share on other sites

Na prahu som zospodu, aspoň na 307čke nenašiel plastové upchávky, zatiaľ viem iba o tej vzadu, pod plastovým podbehom. Zospodu sú napríklad pod nohami, ako keby zdupľovaná podlaha pod nohami, tam už je dávno stratený a samozrejme tiež naberá vodu a bordel, čo následne tú podlahu oslabuje. Po predchádzajúcej generácii peugeotov (napr. 405) je z tohto pohľadu pre mňa 307čka sklamaním, aj napriek skutočne kvalitnému pozinku, v prahoch sa často hromadí voda a dosť veľa 307čiek už vídať na uliciach ako ich žerie hrdza, celkom zbytočne. Keby som to bol pred pár rokmi tušil, keď som to kupoval, tak by som sa podľa toho zariadil a patrične ošetril dutiny (hlavne prahy a lemy zadných kolies), bol som ale naivne hlúpy, lebo som veril na základe predchadzajúcej generácii, že to nie je potrebné.

Link to post
Share on other sites

Nevím jak má udělané odtoky 307ka, ale u 207 takto šplouchala voda pod  čelním oknem, když se ucpal odtok. Zapadalo tam listí a problém byl na světě. Zevnitř se také zdálo, že je to někde níž.

Zvedni kapotu a podívej se pod plast v rohu u čelního okna, jestli tam nemáš vodu. Já to řešil prošťouchnutím čtyřkou elektrikářským drátem v bužírce (náhodou jsem ho měl doma, ale zafungovalo by asi i něco jiného)

Link to post
Share on other sites

Na 307čke sa odtoky pod oknom samozrejme upchávajú tiež, navyše ešte berú dažďovú vodu vo veľkom vďaka nepodarenému plastu pod čelným sklom, ktorá sa potom neviem kadiaľ, ale dostáva až do prahov alebo napríklad aj do elektroniky. Pokiaľ tie prahy majú upchatú drenáž, tak problém je na svete. Samozrejme záleží ako a ktoré drenážne odvody sú zablokované bordelom, podľa toho sa môže voda nazberať takmer kdekoľvek (dvere sú najmenej pravdepodobné, tam sú na dne najväčšie diery). Nepomôže špekulovať kto kde mal vodu, treba hľadať na tom svojom aute.

 

Edited by 307rg
Link to post
Share on other sites

Nevim, do prahu by se voda dostávat normálně neměla. Je pravda, že prahy mají nejmenší odtoky, které by mohli být místně ucpané (hlavně poškozením z provozu), ale do prahů nevede žádný odtok, co mě napadá. Co je možné, že voda teče do prahu dírama, které tam jsou kvůli držení spodní těsnící gumy práh-dveře (děr je celkem dost, v celé délce prahu, po 10cm rozestupech). Nejlepší je celou tuhle gumu buď přilepit oboustranou karosářskou páskou nebo dát pryč a díry zalepit např kulatou nálepkou. No a pak se voda může dostávat jedině zátkou nebo prorezavěním v zadní části prahu, kde se dotýká plastový podběh zadního kola. Jak psali kolegové viz výše.

Link to post
Share on other sites

nééé, kašli na to , tu trochu vody auto uveze... 😂, jako fakt ještě nevíš co s tím?? 😯

 

radši odpověď doplním, ať nevznikne hádka--LEHNI pod auto a zjisti, zda jsou v prazích ucpávky, prostě ta voda musí pryč, následně najít příčinu, kudy se tam voda dostává a pak dutiny ošetřit

 

Edited by ozzy56
Link to post
Share on other sites

Stavil jsem se včera za mým "dvorním" mechanikem, a ten žádné otvory nenašel. Že by tam snad musel navrtat díru... Tak mě radši poslal za karosářem...

A kde zhruba by ty otvory měly být?

Edited by Radeq
Link to post
Share on other sites

Normálně včera když jsem se plazil pod autem tak jsem jakoby z vnitřní strany prahu (směrem k podlaze) našel 4 kulatý dírky v prahu - je v tom vložená nějaká kovová průchodka. Zkusím to vyfotit až tam po práci zase půjdu. 

 

Edit - jsem dnes vstal nějak brzy, tak jsem to blejsk hned. Je to na obou stranách auta, vepředu i vzadu. 

DSC_2025.JPG

DSC_2024.JPG

Edited by VojtouNerCZ
Link to post
Share on other sites

origo otvory jsou v dutinách vždy, výrobce je nazývá technologickými otvory, protože na lince se na ně usazují díly ke svařování--někdy jsou zaslepené špuntama, někdy nee, někdy bohužel zalepené barvou na podvozky..., ale je jasné, že voda (vlhkost) plechu neprospívá, i kdyby byl bůhvíjak ošetřený a pozinkovaný přímo v továrně , ta vlhkost prostě jednou zvítězí, jedná se spíše o to, tu dobu co nejvíce oddálit, takže třeba i vyvrtat díry na odvod vody..., nejlepší je začít u nového vozu,  stačí si uvědomit, že karoserie je jediný díl v autě, který se dá velmi draze opravit, nebo  vyměnit  ☹️, bohužel, nebo bohudík, dnes se hodně oplastovává, třeba podběhy kol, prahy atd., a tam všude to pak hezky hnije, protože se tam drží bláto, amen

Link to post
Share on other sites

Já právě do teď žil s tím, že 307 má prolisy, někdo tu kdysi tohle řešil a dával i foto. Já je podle toho nikdy nenašel a až teď jsem si všiml tohohle. Otázka, zda je to origo - původní majitel nechal po koupi dělat dutiny a podvozek, třeba to udělali v tom servise. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...