Jump to content

Přibržďovaní


Recommended Posts

Ahoj, mám Peugeota 306, a když se ohřejí brzdy začne mě přibržďovat levé přední kolo a zůstane svítit brzdové světlo (nevím jestli to společně souvisí) a už si nějak nevím rady. Netušíte někdo co s tím? Díky za rady 

Link to post
Share on other sites

Koudy13:

začal bych kontrolou, jestli je nad hladinou brzdové kapaliny dost místa, nejlépe, když je hladina mezi ryskama MIN a MAX- (po uvolnění pedálu brzdy se brzdová kapalina musí mít kam vrátit). Pak se podíval, jestli plovoucí brzdový třmen levého předního kola není zatuhlý a při té příležitosti zkontroloval, jestli brzdový pístek v levé přední brzdě chodí lehce a po uvolnění pedálu brzdy dovolí, aby se destičky nepatrně uvolnily a přestaly přibržďovat.

Edited by Mirekdoda
Link to post
Share on other sites

Brzdova světla jsou navazana na čidlo na pedalu.  To taky umí zlobit, aneb mlhou brzdova světla svítit pořád. 

Pribrzduje jedno kolo? Jak jsi to zjistil? Je po jízdě teplejší než ostatní? Většinou je na vině zarezly pistek.  Případně vodítka na trmenu.  

Reseni: repas brzdice. 

Link to post
Share on other sites

Pri pribrzdujucom kolese moze byt na vine okrem klasiky v podobe drhnuceho piestika aj menej bezna vec - stara brzdova hadica. Hadica sa zacne zvnutra drolit v ohybe a tie uvolnene ciastocky ju pri koncovke ustiacej do strmena upchaju. Pri stlaceni pedala system vyvija dost vysoky tlak, takze kvapalinu este pretlaci do strmena, ale pri uvolneni pedalu sa uz kvapalina nevie dostat spät. Vzhladom na vek auta je dobre vsetky brzdove hadice preventivne vymenit ak sa este nemenili.

Link to post
Share on other sites

Ahoj, že je to pravé přední kolo, poznám podle toho jak se hřeje a špíní kolo. Třmen jsem měl sundaný, za studena chodí pístky dobře, zkoušel jsem i měnit kapalinu. Takže radíte vyměnit hadice a repasovat brzdič?

Link to post
Share on other sites

Koudy 13:

než budeš investovat do výměny hadic, nebo repase brzdičů, zkus to nejdříve znovu odvzdušnit. Pochopil jsem, že to dělalo i před tou výměnou kapaliny, ale další pokus o odvzdušnění nebude tak drahý.

P.S. stala se mi úsměvná příhoda při výměně brzdovky. Hlídal jsem si při pumpování kapaliny rysku MIN. Jenže z nějakého důvodu kapalina pod rysku MIN neklesala, tak jsem pumpoval dál, až jsem nasál do systému vzduch. Pak se ukázalo, že je v nádobce s kapalinou přepážka, která odděluje kapalinu pro brzdy a pro spojku. Kapalina je ve společné nádobě. Zákeřnou konstrukční chybou je ryska MIN na straně kapaliny pro spojku, přepážka je stejně vysoko a na druhou stranu nádobky není dobře vidět. Ale to bylo na jiném autě. Dávám to sem, jako absurdní zkušenost.

Edited by Mirekdoda
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...