Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Antipolution Fault + P0238+P0422


L.U.K.A.S.S.S

Recommended Posts

Zdravím přátelé. 

Prosím všechny, kdo měl problém a vyřešil jej na svém Peugeotu. 

Vozidlo: Peugeot 307 SW

RV: 2004

Motor: 1.6 HDI 80 KW 

Přečtena fóra ve světě, Google, mechanici, přesto chyba nevyřešena, teď k chybě. 

Pri sešlápnutí plynu nad 2800 ot. se spustí výstražná kontrolka společně s upozorněním Antipolution Fault. 

Kontrolka zhasina po pár nastartování a zase se objevuje. 

Vozidlo bylo na diagnostice a vyjely chyby : P0422  (maximální počet zrušených regenerací) a P0238 ( obvod snímače plnění A turbo kompresoru-vysoký signál) 

Přes různé diagnostiky se nám nepovedlo udělat nucenou regeneraci, pokaždé chyba. 

 

Čím to prosím může být způsobeno? 

Navíc při začátku regenerace stoupá teplota viz obrázek nad 100 stupňů. 

Při jízdě jsem si taky všiml, že teplota lítá nahoru a dolů, což není normální. 

Dále k chybě P0238, zde může být více věcí, proto žádám o radu, na co se jako první podívat, zda se zde najde někdo, kdo to již řešil. 

Na autě je výměněna vodní pumpa, rozvody, filtry, oleje, termostat, snímače teplot, snímač teploty chladící kapaliny a X různých další věci. 

Děkuji předem všem za odpovědi a snad společně problém vyřešíme. 

 

IMG_20201017_144548.jpg

IMG_20201017_144529.jpg

IMG_20201017_144506.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kam se asi vrací spaliny, když je fap ucpaný? do motoru přes egr, motor se snaží maximálně zatížit aby pustil regeneraci...

Ale rovnou měnit FAP je nesmysl.. jak říkám, nejprve je potřeba originální diagnostika a člověka co s ní umí..

A poté řešit popřípadě výměnu.. klidně to může být vadné teplotní čidlo před FAPem, které nedovolí generaci, upálená trubka od snímače dif tlaku atd.. .

A fap určitě neměnit za žádné Polsko a podobné ;) Origo v repasu dneska stojí pár kaček a je to bez problému

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tyto samé chyby, ale na P 5008, benzín, 16V 1.6, 115 kw, rv 2010. Ale je s tím spojené, že hned po nastartování se naplno rozjede na plno větrák a po vypnutí i nezahřátého motoru běží cca 5 minut.

Chci se tedy zeptat, zda větrák může mít spojitost i s těmito chybami.

Děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jakub_Matous Nemůžeš mít chyby regenerace na benzínu ;) a ano závažná chyba v jednotce motoru zapne ventilátory ;) Ale na 115kW bývá podstatně více a jiných problémů... zrovna u těchto motorů se na to musí podívat člověk co jich má pár za sebou a nečte jen chyby na diag, jinak to končí jako v mnoha případech u mě pod rukama a stojí to občas hodnotu auta :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2279 - pravděpodobně vadné těsnění pod víkem ventilů, nebo samotné víko prasklé... častá závada

0238 - je problém snímače tlaku nasávaného vzduchu.. buď koherence nebo rozpojený obvod.. pravděpodobně souvisí s těsněním u 2279

0033 - je elektroventil turba, rozpojený obvod, ale spíše umřel uplně.. dost častá závada

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnešním rozebráním víka motoru bylo zjištěno, že potrubí které jde z intercooleru ( černá hadice), tak potrubí nebylo pořádně doražené do pokračování a vznikla tam malá škvíra, kudy si přisával vzduch i přes objímku. Přes saharu na plný výkon nebylo ani pořádně slyšet přisávání vzduchu.

Ale ještě jednou velký dík ChouLovi za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 10. 2020 at 15:54, ChouLu napsal:

Kam se asi vrací spaliny, když je fap ucpaný? do motoru přes egr, motor se snaží maximálně zatížit aby pustil regeneraci...

Ale rovnou měnit FAP je nesmysl.. jak říkám, nejprve je potřeba originální diagnostika a člověka co s ní umí..

A poté řešit popřípadě výměnu.. klidně to může být vadné teplotní čidlo před FAPem, které nedovolí generaci, upálená trubka od snímače dif tlaku atd.. .

A fap určitě neměnit za žádné Polsko a podobné ;) Origo v repasu dneska stojí pár kaček a je to bez problému

Ahojky. 

AUTO je již v servise, nenašel se zedny špatný snimac, ani hadice, dnes mi mechanik volal, zda není auto nachipovane, údajně někde tlačí více vzduchu než má a blbne tím Egr. 

Da se nějak zjistí, zda je auto chiple? 

Prosím, co v tomto případě dělat, když to někde tlačí hodně vzduchu, nemáte zkušenost? 

Děkuji ( osobně jsem auto nechipoval) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A mě by zajímalo, jak přišel na to, že auto není "nachipované". :D Co mám zkušenost, tak 90% lidí neumí používat ani diagnostiku (paměť závad a tam to končí), natož programování (pokud odmyslím nalejvače bez dalších znalostí, simpe ctrl c, ctrl v). A opravovat takový harakiri je opravdu fakt velká zábava.

Neříkám, že máš auto "nachipované" nebo naopak, to fakt nemůžu vědět od stolu, ale na tvoji otázku- pokud máš VGT turbo, tak ti tam může jít víc vzduchu vlivem seklých regulačních lopatek. Najdi si na YT animaci VGT turba a pochopíš to o čem mluvím. Třeba tohle je jedna z možností...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...