Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Olej do posilovače řízení P206 (mechanické servo)


inoxing

Recommended Posts

Čau,

mám dotaz- chci měnit olej v posilovači na P206 s mechanickým servem a nenašel jsem jednoznačnou odpověď na to, jaký olej tam patří. Samozřejmě jsem hledal u Totalu (v různých jejich katalozích), v Peu databázi a všude nacházím různé typy olejů a nejsem schopen ani dohledat, jestli jsou to přeznačené stejné oleje Totalu a nebo se opravdu liší složením.

Takže otázka zní- jaký olej patří do mechanického serva u P206 s 1.6 16V benzín, NFU, rok 2003?

Našel jsem tyto oleje, které se vyskytovaly:

-Total fluide DA

-Total fluide XLD FE

-Total fluide G3

-pak nějaký Total AT42? (podle databáze to nahradil Fluide DA, nevim) + nějaký do "velmi chladné podnobí" (kde to bylo údajně vše nahrazeno tím Fluide DA a dále se nerozlišuje "arktická zima a normal").

Přepokládám, že do mechanického serva bude nějaký ekvivalent ATF do automatické převodovky, ale když už se to bude měnit, tak nechci laborovat a koupím přímo to, co tam patří.

Pozn.: Třeba do Peugeot 307 s elektrohydraulikou je jednoznačně určené Fluide DA a databáze/katalogy se shodují, u P206 se informace rozchází, proto bych byl rád, kdyby mě to někdo osvětlil, co tam patří za Total.

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mazacieho planu Total pre Tvoje auto: 

https://total-dnk.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=eng&br=total&type=a951e3b231813af9d1139f10d0d666ad

Capacity: Capacity 1 litre
Use: Normal
Intervals: Check 24 months / 30000 km
Products: Fluide XLD FE, Fluidmatic XLD FE, Fluide G3, Fluidmatic D3

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný, to jsem dohledal v katalogu Totalu, jak píšeš. :)Takže to není záměnný s Total Fluidmatic DA (který se dává do GEPu/elektrohydraulika u 307 apod.)? Protože třeba Peu databáze se na to odkazuje, že je nahrazen starší typ oleje AT42 za novější Total Fluidmatic DA, přímo podle  motoru a auta P206 (možná je to nějaká chyba). Proto mě nebylo jasný, jestli je to jeden a ten samý olej nebo různé oleje. 

Ok, seženu Total XLD FE ,G3 nebo D3 a nebudu to dál řešit. Díky.

Mimochodem, je úsměvný ten interval na výměnu, který předepisuje Total- 2roky/30K km. Úsměvný z pohledu praxe- odhadem v průměru 300K km nebo 20let :D To samý s chladící a brzdovou kapalinou. 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

brzdovku ještě někdo jakžtakž po letech vymění, ale chladící kapalina a kapalinu do serva lidi řeší, až když je porucha...😂, když jsem kupoval auto, technik mi říká, že co dva roky se musí vyměnit brzdovka, tak jsem se na něho podíval s výrazem, že z něho vyšlo: asi nepřijedete, že?? 🙈😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ozzy56 :D Tak oni tu brzdovku mění (měli by) v rámci servisní prohlídky. Aspoň tak to bývalo. Odsáli z nádobky a dolili novou brzdovkou a pak to prošlapali na každým kole odvzdušňovákem. To v rámci nějaké záruky a servisu v autorizáku. Po záruce potěš koště a je úspěch, když si někdo mění aspoň olej s filtrem. Chladící kapalinu jsem neviděl měnit nikde nikoho pravidelně a olej do serva nebo do mechanické převodovky už vůbec ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ozzy54: Myslíš odsávačku, kterou dáš na odvzudšňovák? Jenom u některých aut je to problém, že se musí šlapat se zapnutým klíčem anebo se to musí aktivovat viva la diag.

ferry: Jo, na tohle jsem narazil právě taky a vyznat se, co tam dnes tedy patří, je otázkou. No, už jsem objednal Fluide XLD FE a do druhýho auta- do elektrohydrauliky GEPu příjde Fluide DA (tam je to jasné). Ten AT42 jsem dohledal, že se měl údajně nahradit tím Fluide DA- ale podle mě je to blbost a nelil bych to tam (asi by se nic nestalo, ale nabízí se to jako rozdílné oleje). Nicméně, i ten Total AT42 jde dnes normálně koupit, tak nevím kde je pravda. Do mechanickýho serva se dával běžně ATF do automatů, ale radši dát předepsaný. Třeba manuální převodovky jsou na konkrétní olej velice háklivé, byť tam může přijít i 2x dražší olej určený na vyšší zatížení (např. origo je GL4+ a nalije se GL5, které je až pro moderní šestikvalty), tak pak škrkaj synchrony, blbě se řadí atd. Co určuje výrobce, to se tam má lít a problémy nejsou, resp. dodrožovat normy olejů. Tím nemyslím, že výrobce má vždy pravdu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...