Jump to content

Barvy na podvozek


Recommended Posts

Určitě to znáte, po letech se mrknete autu pod sukni a zjistíte, že je všechno zrezlé. A protože bych chtěl podvozek trochu ošetřit, ptám se na radu jakou barvu koupit, co má smysl co už ne, s čím jsou dobré zkušenosti, co se neosvědčilo apod.
Moje představa je, že bych koupil nějaký černý sprej, očistil rez železným kartáčem a jednoduše trochu přestříkal. Říkám si jestli černá nebo šedá (jiné než barva auta) nebude vypadat blbě, ale tam dole je to asi jedno, důležitější je, že to nebude reznout.

Co řeším:
- čím natřít:
    barva - černá, šedá nebo si třeba necháte namíchat podle barvy auta?
    složení - dá se vybrat s obsahem živic, přelakovatelná, nepřelakovatelná, vosk, kaučuk
    účel - na dutiny, na podvozek, na konzervaci, ochrana proti kamínkům, tlumící zvuk, elastický...
    značka - foliatec, liquimoly, cartechnic, k2, motip, vavoline
   teplota - na výfukovou trubku bude asi jiná barva než na třmeny nebo karosérii
- jak natřít: je lepší pistole, sprej nebo štětcem?

Našel jsem různé typy:

OCHRANA PODVOZKU - ČERNÁ, PŘELAKOVATELNÁ - Sprej 500ml
OCHRANA DUTIN - TRANSPARENTNÍ - SPREJ - 1L
OCHRANA PODVOZKU - ŽIVICE, ČERNÁ
Prostředek na konzervaci podvozku na štětec 1kg BOLL 001032
OCHRANA SPODKU KAROSERIE - 500ml - gumoasfalt
Barva na spodek auta ve spreji 500ml Motip
Barva na spodek auta Černá Body 930 ve spreji 400ml
Valvoline Tectyl Stone Chipping Black, 500ml
PRESTO 603222 Ochrana podvozku USB přelakovatelná, 1000ml (šedá)
Bitumenová hmota na spodek automobilů PETEC, 500ml (Sprej)


Je toho tolik, všechno specializované, kdo se v tom má vyznat. Taky se rozhoduju jestli natřít narezavělé části nějakým sajrajtem typu gumoasfalt, živice nebo prostě jen nějakou barvou na kov na rez.
Co se běžně používá na spodek auta v servisech a jaké barvy používáte na zrezlý podvozek?

Ukázka co zamýšlím natřít:
- vše kolem kol (třmen, ramena), podvozek: rámy, držáky výfuku, výfukovou trubku? atd.

image.png.e6f52954c773fd6a694481c806f1620c.png

Link to post
Share on other sites

Na brzdiče a to v blízkosti kol dej Alkyton. A na zbytek klidně to BODY 930 . Na vejfuk to chce barvu která vydrží vysokou teplotu  třeba tuto:  https://www.zbozi.cz/vyrobek/barvy-a-laky-hostivar-a-s-hostagrund-k2100-350-g/ 

 Do dutin se používá vosk . Ale teď v tomto počasí  to už nemá velký smysl pokud nemáš teplou garáž kde by auto vyschlo před aplikací a pak jsi to tam nechal vyzrát. Pokud nemáš garáž tak je ideální v létě vybrat takové to suché a horké období. 

Edited by Vena garážmistr
Link to post
Share on other sites

Mám to na svém miláčkovi dosti podobné a na předku vše kolem ramen a zavěšení kol i nosníky karoserie /bohužel celkově horší jak o 10 let starší 206/. Jenže všechny ty záhyby se nedostanu rozbruskou ani pořádně kartáčem. Pak tedy nemá smysl jen tím černým sprejem. Lepší tedy počkat kam se nedostanu až na teplejší jaro a pak rovnou  voskovat? Nebo teď alespoň stříknout odrezovačem, co s tím pak dál?? Nebo jestli tohle udělá rovnou ochranu i na nebroušeným místech? https://www.barvylakyjanu.cz/brunox-epoxy-oprava-zrezivelych-mist-ve-spreji

A co se stane když vezmu jen odrezovačem z Lidlu a po 2 hod přestříkám černým sprejem na spodek?

 

Link to post
Share on other sites

Počkej na jaro nebo léto pokud nemáš teplou garáž. V létě nebo na jaře až bude teplo tak zkus někde na wapce co nejlépe umejt spodek auta nech to aspoň 4-5 dní vyschnout pak auto zvedni pokud se s tím chceš drbat drátěným kartáčem tak to odrbej pokud se ti to nechce drbat tak to omeť košťátkem kde se to loupe to oškrábni třeba šroubovákem nebo nějakou špachtličkou dočisti to a přefoukni to klidně rovnou tím BODY 930.    Vosk se dává do dutin. Teď se dá dělat nějaká lokální oprava ale nemá smysl dělat celý spodek protože teď to neuschne a nevytvrdne tak jak by mělo a aby se to dostatečně uzavřelo před zimním provozem.

Link to post
Share on other sites

aitos: vítej v klubu zrezlých 🙂

Co jsem ještě četl, tak rez se prý odstraňuje nejprve manuálně nahrubo (kartáčem) a potom chemicky (třeba Decavilem)
Pak se ošetří pokovením (zinková barva) a přestříká barvou obsahující částečky nerez ocelí (stell, galvex).
Jinak se prý rez šíří i pod barvou. Celé se to pak přestříká voskem nebo bitumenem (asfalt).

Ten asfalt/bitumen má nevýhodu, že už asi nejde nikdy sundat a nejde ani přelakovat.
Tak se rozhoduju jestli ho vůbec použít. Tolik teorie.

BODY 930 obsahuje asfalt a nejde přelakovat.

Našel jsem třeba barvy které jde přelakovat:
Tectyl - na bázi guma/pryskyřice
PRESTO 603222 - na bázi guma/pryskyřice
LIQUI MOLY 6100 - na bázi vosk/pryskyřice

Nepochopil jsem rozdíl mezi voskem, pryskyřicí a gumou, ale představuju si, že je to vhodnější/jemnější než asfalt a že jdou přelakovat.
Ty barvy s voskem/pryskyřící mají v názvu UBS.

Sprej bude asi komfortnější a jednodušší na jemný nástřik a nevypadá to, že by ty barvy byly nějak dražší.
Třeba se mýlím (je tu někdo kdo by mi sprej rozmluvil? 🙂) Pistole mi připadá zbytečná na nákup.

Alkyton se mi dá celkem drahý a dlouho schne, ale je to asi všechno všechno v jednom - ošetření koroze + barva a je na výběr velká škála barev.
Jo uvažuju o Alkytonu, možná to s ním bude jednodušší. Používá te někdo ty specializované barvy ve spreji?
A nebo prostě rezlé části přejedete Alkytonem se štětcem a neřešíte?

Nevím do kolika stupňu je použitelný ten normální Alkyton, ale našel jsem Kovářský Alkyton do 750°C. Ta cena!
Nabarvili byste s Alkytonem i třmeny? Vím, že garážmistr psal brzdiče - ale nevím jestli brzdič = třmen, snad ano🙂

Stříbrno-hliníkový sprej jsem na Lidl eshopu nenašel, ale někdy se stavím do prodejny jestli něco nenajdu.

U těch barev je většinou napsáno, že se aplikují při  > 10-15°C takže asi je fakt lepší počkat na jaro/léto.
Možná teď jen nějaké části lehce předtřít základem? Nevím.

Edited by emato
Link to post
Share on other sites

Alkyton se běžně používá na nátěr brzd protože vydrží teploty které jsou běžné na brzdách. Ano myslel jsem brzdič i třmen.

BODY930  se používá běžně je nepřelakovatelný a co by jsi na spodku auta chtěl lakovat po aplikaci je i po " vytvrdnutí " do určité míry pružný takže ho neoklepou kamínky létající pod autem od kol. Samozřejmě že BODY se dělá i v provedení které je přelakovatelné  ale z hlavy si nepamatuju číslo Produkty které mají v názvu UBS  jsou produkty pro aplikaci speciální pistolí k tomu určenou.  

Zase si ale pánové nemyslete že tohle všechno je nějaké všemohoucí a že po tom ošetření auto vydrží na věky. Všechny tyhle věci jsou jen  tomu aby se životnost auta prodloužila o pár let.  Smysl to udělat samozřejmě má ale podle mě nemá velký smysl pokud to auto není něčím vzácné se s tím babrat tak jakože se auto odstaví na x týdnů a všechno se bude očišťovat a pak znova ošetřovat.  Nejjednodušší je jak jsem psal tak v létě nebo na jaře jak začne být hezky teplo wapkou umejt co jde nechat to týden vyschnout pak auto zvednout tam kde to bude opelichané očistit drátěným kartáčem nebo nějakou špachtličkou a nastříkat. 

Link to post
Share on other sites

https://www.peugeot-club.com/topic/118618-ferryho-manzelky-ford-focus-tournier-mk2-16tdci-zpatky-na-silnici-jako-zamlada/?page=5

resil jsem v srpnu ;) ve zkratce -umyt bahno, pisek, kaminky, vyfoukat z dutin, pak mechanicke ocisteni - kartac na flexe a vrtacce, brusne stopky na vrtacce, rucni dratak a smirglpapir, sroubovak, co nejvic na cistej plech a ze vsech dostupnych mist, to je nejvetsi opruz, napravnici a demontovatelne veci jsem nechal piskovat. Nasledne odmasteni, potom odrezovac bez kyselin s taninem, nechat vyschnout. Dal jsem pokracoval 2-slozkovou PUR zakladovkou (nekdo dava epoxid) na to jsem dal 2-3 vrstvy prelakovatelneho gumoasfaltu UBS pistoli (takova ta krupice) a potom jsem to uzavrel nastrikem 2 vrstev Alkytonu. Ono je to v tom mym vlakne i popsany.

Jinak alkyton se da natuzit tuzidlem do PUR barvy (ja pouzil U7002), pak vyzraje rychle, v podstate vecer uz se na nej da v pohode sahnout a druhej den nastrikanej dil montovat. Ovsem zas asi trochu ztrati na te svoji pruznosti. Zkusil jsem to takhle prave na trmeny brzdicu, ktere jsem potreboval rychle namontovat, tak uvidim, jak dlouho to vydrzi.

Link to post
Share on other sites

Uff, to jsou mi složité postupy, než abych se s tím babral několik dní a ještě s mojí nezkušeností. Tak to už bych raději dal 10tis nějakému servisu, kde bych věděl, že to udělají slušně. Tedy jen neomyjí a nenanesou cosi ve dvou vrstvách a hotovo.  Nejhorší místo mám asi kolem nádrže /asi nebude jen tak ji odmontovat?/, kvete to kam až baterka dosvítí. Šusplechy kolem výfuku taky budu muset na jaře sundat, tam se drží vlhkost i ta sůl... 

Edited by aitos
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...