Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

V motoru RHR 2.0 HDI Peugeot 407 SW nejde čerpadlo mazání.


nofran

Recommended Posts

@nofran měl jsem v ruce příručku, kde to psal výrobce :), netvrdím, že se motor rozpadl, ale už nejel tak, jak by měl--neměl tlaky, všude vůle jako kráva, z výfuku už bílomodrý dým--prostě ruská ocel v kombinaci s ruskou technologií té doby...

jinak máš pravdu v tom, že jsme v době první republiky byli automobilová velmoc--tolik výrobců aut a třeba i karoserií nikde v Evropě nebylo :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci dnes je jiná doba

Můj pracovní život začal na středním učilišti v oboru autoelektrikář. Tedy jen první rok. V druhém roce se tento obor zrušil. Prý už nebude potřeba a tak jsme pokračovali ve vzdělávání jako běžní elektrikáři. Poté má pracovní kariéra začala v servisu ČSAO zaměřující se na značku Škoda. Dalo by se říct, že to byl koncesionář. (dnes je to vlastně pravda). Velký servis, který byl vybaven i brusírnou. To znamená několik brusek na klikové hřídele a mašiny na vrtání a honování válců. Na těchto mašinách se dělaly jak osobní tak i nákladní motory (řada RT a MT)  Na osobní Škodovku broušení kliky a dodání ložisek včetně jejích slícován + dodání kompletní sady válců s písty. Tak to nestálo moc peněz. Je pravda, že si tuto velkou opravu tehdejší osobní motory vyžadovaly dříve než se najelo 100.000 km. Dnešní nájezdy se s tím nedají porovnat. To je důvod proč se generálky už nedělají. Jak se opravovaly karoserie? Mimo havárií se velice často řešila koroze. Černý plech toho moc nevydrží. Na velké havárie rovnací stolice a na korozi tabulové nůžky na plech, ohýbačka, autogen a později COčko. Dnešní pozinkované karoserie mají dlouhou záruku. Na tehdejších vozech se za tuto dobu vyměnily dvě sady blatníků plus jednou prahy. Pamatuji si i opravy zkorodovaných vozů kde se měnila na karoserii podlaha, všechny podběhy, blatníky, dveře, čela i kapoty. Tenkrát bylo limitující sehnat tyto díly. Cena takové opravy byla stále levnější než sehnat na jiné nezkorodované auto. Velké havárie dnes pojišťovna nezaplatí. Dříve se na pojišťovnu měnily i celé karoserie. Na motorech se měnil olej každých 5.000 km. Přes filtr procházela jen část oleje. Na každém motoru se seřizovaly ventily a karburátor. Spojka, tlumiče, sbíhavost to vše si také vyžadovalo časté opravy a seřízení. Kdo dnes ví, že se na přední nápravě výstružníkem opracovávaly teflonová pouzdra pro svislé čepy. I ty čepy, vzhledem k jejich nedostatku, se občas navařovaly a brousily. Ano, byl to většinou melouch. Někdo dokázal ve své práci udělat toto a jeho kamarád něco jiného. Dnes se vymění čep nebo celé rameno. Je to rychlé a na trhu je několik dodavatelů, kteří mají většinou i několik variant potřebných dílů. To vše a spoustu dalšího je servisech jiné. Když se vrátím k mé původní profesi autoelektrikář tak já jsem skončil pracovat v servisu při nástupu vozu Škoda Favorit. Částečně to bylo tím, že jako elektrikář jsem měl stále méně práce (doba elektroniky ještě nenastala) a také změnou režimu. Dostal jsem nabídku od kamaráda, který rozbíhal svojí firmu a já začal pracovat v úplně jiném oboru. K autům jsem se vrátil cca po deseti letech to, ale už na jinou pozici. Jak se změnila ta auta? Neskutečně. V tu dobu nová 206 se i dnes najde neshnilá s původním motorem a spojkou atd.               

Jak jsem psal, je jiná doba   Lepší?  Horší?     Tak toto nechám na každém z Vás. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@nofran za ten příspěvek, kde jsi popsal vyřešení bych ti dal i víc "+", jednak za napsání vyřešení a hlavně za to, že nemáš problém veřejně přiznat chybu.

 

No taky si pamatuju, kdy táta dělal genrálku motoru na Š120 v podstatě na ulici před barákem, nevím, jestli by se do toho dneska ještě někdo pustil. Dneska i 20 let staré auto může být bez rzi a s původním neutahaným motorem. A navíc dneska se dá hodně věcí koupit z vrakoviště, takže nedávno jsem byl u situace, že celý motor byl levnější než samotná hlava válců. 

zkušenosti s autorizovanými servisy nějaké mám, ale už je to pár let, ale bylo to ještě kombinované s operativním leasingem, takže někdy to byla vražedná kombinace, protože kvalita práce byla kolikrát podle toho, který mechanik, to dělal,  a leasingovka trvala na postupech stanovených výrobcem, takže na 206 nedovolili repas zadní nápravy, protože to není ofic. postup a novou zaplatit nechtěli takže několik aut šlo do odprodeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...