Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

EGR na 1,6 16V benzín?


Marselino

Recommended Posts

NFU motor pred faceliftom (Euro3) dosahoval emisné hodnoty ďaleko pod požadovaný limit, a to aj bez EGR, čoho dôkazom je, že po facelifte normálne pokračoval takmer nezmenený, akurát ho už certifikovali na Euro4, ktorá už v tom roku bola nutná.  Fakt neviem v čom je rozdiel, ale aj podľa označenia je to úplne ten istý motor, NFU a v prípade potreby si ich môžem úplne legálne v aute zameniť. Takže aj tu je vidieť nezmyselnosť tých ekodebilností, keď ja s úplne rovnakým motorom som obmedzený dnešnou legislatívou na Euro3, a druhý s úplne rovnakým motorom si užíva Euro4. A to sa bavíme o asi najspoľahlivejšom motore aký sa tam dával, bez zbytočných EGR, downsizov, turba, FAPu, elektropohonu a čo ja viem čoho ešte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou to stejný motory, jak euro3, tak 4. NFU je NFU. Jak říkám, hlavně byla změna v KATu, kde euro4 dostalo objemnější kat a jednotka se změnila z ME744 na ME745 (v podstatě akorád trochu jinak naladěnej motor, aby splňoval euro4 a podpora limitéru s tempomatem). Můžu o tom napsat víc, ale ty podrobnosti nikoho zajímat asi nebudou. Opravdu se motory nijak zásadněji neliší, nemají navíc žádný sekundár vzduch, žádný egr, žádný vanosy. Samozřejmě i mezi NFU jsou drobné změny v použití materiálu ventilů, pístů (flexfuel), škrtící klapky, vstřiků apod., ale to jsou opravdu drobné změny (resp. liší se obj.čísla, reálně žádná podstatná změna). Existovala i 1.6 s vanosem na sání, tuším označení NFP, který dostala později C-Elyseé/301 a to už snad mělo i euro5 (bez záruky). A ták no. Dneska už se to vyrábí asi jen pro Asii a možná někde země jako Iráq, Brazilie atd. Celolitina blok,16V hliníková hlava, vačky postaru odlitek/výkovek (ne jak dneska nalisový palce). Normal jednoduchý kladivo. Tenhle motor trápí jednou za 15let, špatná cívka a tekoucí těsnění ventildeklů a hadice odvětrání motoru. Kdo má zájem, tak si to dohledá sám: TU engine. Konkrétně tohle je TU5JP4 (NFU).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč ti vlastně vadí, že máš ve velkém TP uvedené Euro 3? Mně třeba při přepisu z Německa namísto 4 napsali 3 (mám to RFN s E4), nijak mě to tedy netrápí, kdyby náhodou něco, na emisích mám rezervu xD Nicméně dokážu snadno sehnat zelenou euro 4 emisní plaketu, takže do Německa atd můžu bez omezení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V skutočnosti to nevadí mne, ale tým eurohujerom, ktorí vymýšľajú stále viac nezmyslov len aby skomplikovali život normálnym ľuďom, ktorí nemajú na to, aby si každé 5 roky kúpili nové auto. Ich tlak narastá, stále je viac miest, kde s tou E3 môžem mať problémy, resp. vyššie náklady, stále viac aktívnych neodborníkov kričí po eko no go zónach v našich minimestách. Minulá vláda nás napríklad obdarovala absurdnou prirážkou pri registrácii dovážaných áut, ktorá sa v závislosti od objemu motora a ceny vozidla môže vyšplhať až na pár tisíc eur, terajšia už ohlasuje novú registračnú daň ako bonus navyše k teraz platnému registračnému poplatku, kde najviac budú priplácať tí, čo si kupujú najlacnejšie, a teda "najšpinavšie" autá, a tu už sa nehovorí iba o dovážaných autách. Nie, v dnešnej dobe naozaj nie je jedno, čo v tom TP je uvedené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem za reakce.

Nechci tu otvírat další téma, tak zkusím ještě jednu věc: V bloku palivového čerpadla v nádrži - dá se vyměnit jenom ten motorek čerpadla, nebo musím měnit celý blok?

Nějak mi to špatně startuje a mám tam nalítáno už poctivých 200 tis s přestavbou na LPG.Startuji na benzín!!

 

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud myslíš, že čerpadlo, tak se da koupit samostatně váleček za cca 600Kc. Problem je jenom s tou plastovou hadicí k čerpadlu, ktera se ze staryho valecku spatne sundava a musis pak koupit presnou montovaci sponu, abys to stahl k novymu cerpadlu (ta puvodni spona je na jedno pouziti). Kupoval jsem naposled čerpadlo zn. Hitachi za tuhle cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, Marselino napsal:

není na liště vstřiků regulátor tlaku

Když není ten regulátor tlaku na liště , tak je implementovanej přímo v soustavě čerpadla s palivoměrem , v tom případě už jde regulovanej tlak přímo ke vstřikům , měří se to úplně stejně jako u systému s regulátorem na liště ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni, 1.6 nfu má jenom tlakovou vetev- od nadrze k motoru plny tlak (3-4bar). Ta druha cerna/modra plastova trubka je odvetrani nadrze EVAP, jde k pravymu př. blatniku, tam je nadoba s aktivnim uhlim a pres solenoid do sani motoru. Regulator je v palivove jednotce, takovej nerez valecek s osazenim, ten prepousti od cerpadla zpet do nadrze. Vratku, kde je regulace na railu auto nema. Plynaky na cerpadlo benzinu v nadrzi trpi vice nez bez auto bez plynu- presny, vysvetlitelny duvod neznam (pres cerpadlo prutok jde porad, ikdyz vstriky neodebiraji benzin).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...