Marselino Odesláno 15. září 2020 Sdílet Odesláno 15. září 2020 (upraveno) Ahoj Prosím o radu zda je na mém motoru Peugeot 307 SW (rv.2009) 1,6 16V benzín EGR ventil. Pokud ano tak kde? Děkuji Upraveno 15. září 2020 uživatelem Marselino doplnění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 15. září 2020 Sdílet Odesláno 15. září 2020 nfu motor nema egr Lukas.407 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselino Odesláno 16. září 2020 Autor Sdílet Odesláno 16. září 2020 Děkuji moc za radu, jen mi není jasné jak dosáhli na euro 3, když tam ten EGR ventil není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 16. září 2020 Sdílet Odesláno 16. září 2020 Umeli to udelat. A je pro info, jeste je euro4 nfu, ktery je taky bez egru (facelifty peugeot 307 apod.). Jinej kat a jina jednotka, jinak stejny (v podstate). 307rg ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 17. září 2020 Sdílet Odesláno 17. září 2020 U před face mělo EGR z řad benzínu pouze některé 2.0i RFN. Ty pak měly Euro4. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 17. září 2020 Sdílet Odesláno 17. září 2020 Není to spíš AGR ventil? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. září 2020 Sdílet Odesláno 17. září 2020 (upraveno) Dle národnosti.... Exhaust x Abgas.... Upraveno 17. září 2020 uživatelem Hafity Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307rg Odesláno 17. září 2020 Sdílet Odesláno 17. září 2020 NFU motor pred faceliftom (Euro3) dosahoval emisné hodnoty ďaleko pod požadovaný limit, a to aj bez EGR, čoho dôkazom je, že po facelifte normálne pokračoval takmer nezmenený, akurát ho už certifikovali na Euro4, ktorá už v tom roku bola nutná. Fakt neviem v čom je rozdiel, ale aj podľa označenia je to úplne ten istý motor, NFU a v prípade potreby si ich môžem úplne legálne v aute zameniť. Takže aj tu je vidieť nezmyselnosť tých ekodebilností, keď ja s úplne rovnakým motorom som obmedzený dnešnou legislatívou na Euro3, a druhý s úplne rovnakým motorom si užíva Euro4. A to sa bavíme o asi najspoľahlivejšom motore aký sa tam dával, bez zbytočných EGR, downsizov, turba, FAPu, elektropohonu a čo ja viem čoho ešte. Fruktis, Hafity a inoxing ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 17. září 2020 Sdílet Odesláno 17. září 2020 Jsou to stejný motory, jak euro3, tak 4. NFU je NFU. Jak říkám, hlavně byla změna v KATu, kde euro4 dostalo objemnější kat a jednotka se změnila z ME744 na ME745 (v podstatě akorád trochu jinak naladěnej motor, aby splňoval euro4 a podpora limitéru s tempomatem). Můžu o tom napsat víc, ale ty podrobnosti nikoho zajímat asi nebudou. Opravdu se motory nijak zásadněji neliší, nemají navíc žádný sekundár vzduch, žádný egr, žádný vanosy. Samozřejmě i mezi NFU jsou drobné změny v použití materiálu ventilů, pístů (flexfuel), škrtící klapky, vstřiků apod., ale to jsou opravdu drobné změny (resp. liší se obj.čísla, reálně žádná podstatná změna). Existovala i 1.6 s vanosem na sání, tuším označení NFP, který dostala později C-Elyseé/301 a to už snad mělo i euro5 (bez záruky). A ták no. Dneska už se to vyrábí asi jen pro Asii a možná někde země jako Iráq, Brazilie atd. Celolitina blok,16V hliníková hlava, vačky postaru odlitek/výkovek (ne jak dneska nalisový palce). Normal jednoduchý kladivo. Tenhle motor trápí jednou za 15let, špatná cívka a tekoucí těsnění ventildeklů a hadice odvětrání motoru. Kdo má zájem, tak si to dohledá sám: TU engine. Konkrétně tohle je TU5JP4 (NFU). Hafity a VojtouNerCZ ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 18. září 2020 Sdílet Odesláno 18. září 2020 Proč ti vlastně vadí, že máš ve velkém TP uvedené Euro 3? Mně třeba při přepisu z Německa namísto 4 napsali 3 (mám to RFN s E4), nijak mě to tedy netrápí, kdyby náhodou něco, na emisích mám rezervu xD Nicméně dokážu snadno sehnat zelenou euro 4 emisní plaketu, takže do Německa atd můžu bez omezení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307rg Odesláno 19. září 2020 Sdílet Odesláno 19. září 2020 V skutočnosti to nevadí mne, ale tým eurohujerom, ktorí vymýšľajú stále viac nezmyslov len aby skomplikovali život normálnym ľuďom, ktorí nemajú na to, aby si každé 5 roky kúpili nové auto. Ich tlak narastá, stále je viac miest, kde s tou E3 môžem mať problémy, resp. vyššie náklady, stále viac aktívnych neodborníkov kričí po eko no go zónach v našich minimestách. Minulá vláda nás napríklad obdarovala absurdnou prirážkou pri registrácii dovážaných áut, ktorá sa v závislosti od objemu motora a ceny vozidla môže vyšplhať až na pár tisíc eur, terajšia už ohlasuje novú registračnú daň ako bonus navyše k teraz platnému registračnému poplatku, kde najviac budú priplácať tí, čo si kupujú najlacnejšie, a teda "najšpinavšie" autá, a tu už sa nehovorí iba o dovážaných autách. Nie, v dnešnej dobe naozaj nie je jedno, čo v tom TP je uvedené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselino Odesláno 22. září 2020 Autor Sdílet Odesláno 22. září 2020 Děkuji všem za reakce. Nechci tu otvírat další téma, tak zkusím ještě jednu věc: V bloku palivového čerpadla v nádrži - dá se vyměnit jenom ten motorek čerpadla, nebo musím měnit celý blok? Nějak mi to špatně startuje a mám tam nalítáno už poctivých 200 tis s přestavbou na LPG.Startuji na benzín!! díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 22. září 2020 Sdílet Odesláno 22. září 2020 Spíš bych se zeptal, proč si jsi jistý, že je to čerpadlem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselino Odesláno 22. září 2020 Autor Sdílet Odesláno 22. září 2020 No už jen pro to, ze jak dam klíček do zapalování a čerpadlo začne tlakovat, pokud ještě počkám na zhasnutí kontrolek, už to nestartne na první škrt jako předtím. Pokud nečekám na kontrolky a startnu hned po natlakování jde to lépe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 23. září 2020 Sdílet Odesláno 23. září 2020 Pokud myslíš, že čerpadlo, tak se da koupit samostatně váleček za cca 600Kc. Problem je jenom s tou plastovou hadicí k čerpadlu, ktera se ze staryho valecku spatne sundava a musis pak koupit presnou montovaci sponu, abys to stahl k novymu cerpadlu (ta puvodni spona je na jedno pouziti). Kupoval jsem naposled čerpadlo zn. Hitachi za tuhle cenu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselino Odesláno 23. září 2020 Autor Sdílet Odesláno 23. září 2020 Jestli se nemýlím, tak tam není vratné potrubí ze vstřikovací lišty zpátky do nádrže. tzn.,že čerpadlo tlakuje a není na liště vstřiků regulátor tlaku. Jak se potom měří tlak v pal.systému? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 23. září 2020 Sdílet Odesláno 23. září 2020 před 25 minutami, Marselino napsal: není na liště vstřiků regulátor tlaku Když není ten regulátor tlaku na liště , tak je implementovanej přímo v soustavě čerpadla s palivoměrem , v tom případě už jde regulovanej tlak přímo ke vstřikům , měří se to úplně stejně jako u systému s regulátorem na liště Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 23. září 2020 Sdílet Odesláno 23. září 2020 Presne tak, regulace je v palivove jednotce (plovak, cerpadlo, regulator) v nadrzi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307rg Odesláno 24. září 2020 Sdílet Odesláno 24. září 2020 Ja sice neviem kde je regulátor tlaku a ostatné podrobnosti okolo toho vstrekovania, ale spätné potrubie do nádrže ak sa nemýlim tam je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 24. září 2020 Sdílet Odesláno 24. září 2020 Neni, 1.6 nfu má jenom tlakovou vetev- od nadrze k motoru plny tlak (3-4bar). Ta druha cerna/modra plastova trubka je odvetrani nadrze EVAP, jde k pravymu př. blatniku, tam je nadoba s aktivnim uhlim a pres solenoid do sani motoru. Regulator je v palivove jednotce, takovej nerez valecek s osazenim, ten prepousti od cerpadla zpet do nadrze. Vratku, kde je regulace na railu auto nema. Plynaky na cerpadlo benzinu v nadrzi trpi vice nez bez auto bez plynu- presny, vysvetlitelny duvod neznam (pres cerpadlo prutok jde porad, ikdyz vstriky neodebiraji benzin). VojtouNerCZ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.