Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Stierače sa zastavujú strede suchého okna


AnotherOne

Recommended Posts

Nechodím často po diaľnici, ale už viackrát sa mi stalo, že pri 130ke keď idú stierače po suchom skle smerom nadol (proti prúdu vzduchu) tak spomalia až zastavia v strede okna akoby nevládali zísť dole. Keď sa zaseknú tak stačí sklo prestrieknuť a vypnúť/zapnúť stierače a tie potom fungujú ďalej normálne. Keď je sklo mokré od dažďa alebo pri menšej rýchlosti sa to ešte nestalo. Je mi jasné, že pri suchom skle a proti vzduchu im to ide ťažko, ale je to normálne, je to nejaká ochrana proti preťaženiu alebo sa mám niečoho začať obávať?

Upraveno uživatelem AnotherOne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AnotherOne:

každé ramínko stěrače je přišroubováno k hřídelce, která prochází pouzdrem dolů k pákovému mechanismu. Mezi tou hřídelkou a pouzdrem ti to drhne na sucho. Stačí promáznout olejem a rozhýbat. Jen musíš najít způsob, jak tam ten olej dostat. Stejnou situaci měli naši mladí kdysi na Peu 206 a zůstalo to zanedbané tak dlouho, až tam něco ruplo a přestalo to fungovat. Pak jsem to rozebral a našel příčinu, píšu o ní zde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každé ramínko stěrače má svůj motor podobně jako u 407. Tyto motorky jsou řízené po datové sběrnici a každý má svou řídící jednotku, přičemž levá je nadřazená. Pokud dojde ke zvýšenému mechanickému odporu, tak elektronická pojistka vypne napájení motorků. Chtělo by to zjistit zda není abnormální přítlak stěračů ke sklu a zda se hřídelky stěračů volně otáčejí. Pokud si vzpomínám, tak se v klidovém stavu nechá se stěrači pohybovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečne relevatná odpoveď. Ano to poznám, so stieračmi som si na 407 užil až až. Viď môj návod dole. Medzitým mi došlo, že to bude najskôr nejaká ochrana napr. proti primrznutiu v zime, je len otázka či to nie je nastavené príliš jemne alebo budem musieť fakt riešiť to mazanie. Oporebovaním to isto nie je, keď stierač zastane v strede okna, pri ďalšom cykle sa normálne "chytí" a pracuje synchrónne s druhým, nezrazia sa. Elektronika stojacieho stierača teda vie kde sa nachádza jeden aj druhý a v správnom čase ho spustí. Keď stierač skúsim zastaviť na stojacom aute rukou, tak treba mi príde až čudné, že takú silu dokáže vyvinúť prúd vzduchu pri 130ke. Idem skúsiť pohnúť, ale asi sa to nebude dať. To by potom pri rýchlej jazde behali po okne samé. Alebo si myslel vypnutý motor?

 

Upraveno uživatelem AnotherOne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dia vypisuje mechanický blokáciu. Keď skúsim rukou zastaviť pravý stierač (ten sa zvyčajne zasekáva) tak je cítiť, že na to treba oveľa menšiu silu ako pri ľavom. Asi ma neminie rozoberanie, skúšal som striekať olejovým sprejom pomedzi mriežku na prevody ale je tam zlý prístup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...