Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor 1,2 - rozvodový řemen


petrinza

Recommended Posts

Ahoj, tak dnes jsem absolvoval kontrolu v Peogeotu na svolávací akci z důvodu řemenu. Přehráli řídící jednotku a udělali kontrolu řemenu( prej je v toleranci a nebobtná) a vše ostatní je v pořádku a prej nemusím mít strach s tím jezdit.

Auto bude mít 6 let, tak mi to doporučili pro jistotu vyměnit dle nového nařízení 6let/100000km. Takže příští rok mě čekají rozvody nebo spíše kladka, napínák a řemen (sada od INA). Jinak po tom přehrání mi příjde auto trochu lenivější než předtím, tak to by mě zajímalo co tam z důvodu emisí atd... nahráli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při 105t/6 let se mění pouze řemen ;) sada rozvodu se děla každých 210/12 let. Preprogramovaval jsem jich desítky a nikdy mi nepřišlo ze by to jelo jinak ;) mas jen smazané adaptacni hodnoty ;) takže tomu chvíli dej a bude to Ok 

 

jo a na vymenu remene potrebujes podstatně více věci než řemen nebo jeho sadu ;) hromadu tesneni, sroubu atd 

Upraveno uživatelem ChouLu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi řekl technik, že prý mění takhle všechno. Když koupíš jen základní sadu jsou tam řemen, kladka a volnoběžka(třeba z Autokelly INA je za  1800,- po slevě). Těsnění atd.. záleží jak to rozděláš a v jakém je to stavu. Celou sadu i těsnění a ostatní mohu mít přímo z Peugeotu za 3000,-Kč, ale nevím jestli to není zbytečné.

 

Upraveno uživatelem pavelu96
Necituj přímo předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Michael B Zbytečné to není ;) ani jedno z těch těsnění co musíš vyndat už tam nikdy nevrátíš aby neteklo.. ať je to víko hlavy válců, krytka rozvodů, gufero na klice či těsnění pod vývěvu (v případě €6.1).. šroub na kliku je nutný vždy, na vačky pouze od €6.2 výše.., stejně jako je nutné vyměnit řemínek vodního čerpadla

V předpisu je k 105tkm/6let výměna pouze rozvodového řemene, plus samozřejmě nutné díly k výměně v podobě těch těsnění a šroubu ;) 

 

Nehledě na to, že do garáží se ještě nedostaly nové přípravky, které zkracují a inovují postup výměny rozvodu, takže z aktuálních 2.2-2.8hod co je norma v Peugeotu, ti to v garáži budou dělat 6-8hod a budou ti muset sundat překlad vaček... tzn dalších cca 4-6tkč v dílech na přetěsnění VT čerpadla, vstřikovačů atd.

Upraveno uživatelem ChouLu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi máš pravdu ten rozdíl není zase takový. Ty máš přístup k těm přípravkům? Nebylo by možné je zapůjčit nebo odfotit a napsat rozměry. Výměnu bych si provedl sám, dělal jsem rozvody na několika autech i bez přípravků. Díky.

Upraveno uživatelem pavelu96
Necituj celý přímo předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj @Michael B  vítám Tě na Peugeot clubu, i když jsi tu už 4 roky...

Můžeš prosím přestat citovat všechny přímo předchozí příspěvky? 

Prosím o přečtení pravidel fóra https://www.peugeot-club.com/guidelines/

Když chceš někoho označit, tak použij @ a jeho nick.

Předejdeš tím zbytečným chybám, nedorozuměním a ušetříš práci teamu moderátorů.

Upraveno uživatelem pavelu96
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahojte,

tak zrejme aj môj Rifter, 1.2 benzín 96kW, 8stupňový automat,  r.v. 2019, najazdené 63.000km bude mať problém s rozvodmi...

Za posledné 3 týždne sa mi 2x stalo že mi zasvietlia chyba - niečo v zmysle "porucha tlaku oleja - zastavte" a hodilo ma do núdzového režimu. Priznám sa že neviem doslovne čo na tej prístrojovke zasvietilo, lebo je to celkom stresujúci zážitok, predbiehať, byť na úrovni kabíny kamionistu a stratiť ťah motora... Po vypnutí/zapnutí motora auto ide ďalej, v palubnom počítači (myslím tým cez používateľské menu) mi nehlási žiadnu závadu (keď sa mi vypálila žiarovka - čo je oproti tomuto prkotina -tak ma to stále upozorňovalo).

 Dnes som volal s kamarátom servisákom - upozornil ma na možnú príčinu rozvodového remeňa -> upchaté sitko -> nízky tlak oleja pri vysokom výkone. Ako tak čítam toto vlákno tak som čím ďalej tým viac presvedčený že to bude ono.

V piatok som objednaný do autorizovaného servisu, auto má ešte platnú rozšírenú záruku, tak dúfam že to vybavím.

Niesom automechanik ani veľký znalec áut, tak pripájam fotku môjho remeňa (odfotené cez olejové víčko). Podľa môjho laického názoru nevyzerá dobre.... Rád by som poznal váš názor.

čo vy nato? Mám trvať na (záručnej) výmene? Ako argumentovať? ...a ako je vôbec možné že pri poslednej prehliadke pred 2 mesiacmi si nič v servise nevšimli? Môžu sa takéto pukliny objaviť z ničoho nič?

remen.jpg

 

DOPLNENÉ: V servise spravili výmenu remeňa ako záručnú opravu. Na moju otázku či si stav remeňa pred dvoma mesiacmi nevšimli/neriešili mi bolo povedané že vrámci výmeny oleja majú aj predpísanú kontrolu šírky remeňa prípravkom a že to prešlo. Praskliny na remeni niesú dôvodom na výmenu. Vraj aby mohli robiť výmenu potrebujú dokázať poruchu chybovým kódom z diagnostiky. Až tak im to peugeout uzná.

Upraveno uživatelem vladop
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že si asi všimnout nechtěli, pokud se tam vůbec někdo díval. Je to samozřejmě na okamžitou výměnu a taky výměnu oleje a minimálně proplach motoru atd. Ten slabý tlak oleje s tím zřejmě souvisí, bude to už ucpané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Vraj PSA spustilo 8. 12. 2022 dalsiu zvolavacku kvoli remenu, ale len pre auta vyrobene do jesene 2018. Zaujimave, ze na svolavacky.cz nie je takato zvolavacka evidovana. V kazdom pripade ta zvolavacka ale neznamena, ze auta vyrobene neskor problem s remenom mat casom nebudu. Zaujimava informacia z clanku je, ze vraj v juni 2022 bol remen modifikovany. By ma zaujimalo, ze ci sa realne zmenilo aj objednavacie cislo a teda ci ti, co nechcu riskovat problemy s mazanim a zanesenim motora, mozu preventivne vymenit remen za tento modifikovany typ. 

Pripajam link na clanok s automatickym prekladom z francuzstiny, tak nech vas neprekvapia trochu divne formulacie. :) 
https://www-largus-fr.translate.goog/actualite-automobile/peugeot-citroen-ds-nouveau-rappel-de-grande-ampleur-pour-le-moteur-1-2-puretech-30024702.html?_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=wapp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este jeden clanok z toho webu mapujuci väcsinu znamych problemov motorov serie EB2 (PureTech). Vymenujem to najzasadnejsie:

- rozpadavanie rozvodoveho remena (remen modifikovany v aprili 2017 a v juni 2022) 
- nadmerna spotreba oleja (odlucovac olejovych par modifikovany v novembri 2021)
- detonacne spalovanie / klepanie sposobene zakarbonovanim celej hlavy vlacov (suvisi s nadmernou spotrebou oleja / chybnym odlucovacom olejovych par) 
- strata vykonu sposobena chybnym palivovym cerpadlom (cerpadlo modifikovane v maji 2015 a v juli 2021)
- zle zapalovacie sviecky (novy typ dodavany od februara 2021)
- porezna hlava valcov / unik chladiacej kvapaliny (meni sa hlava ak sa zisti tento problem)

Cize ak kupovat auto s tymto motorom, tak idealne az kusy vyrobene 07/2022 a neskor. Pri nich je sanca, ze su problemy v ramci moznosti vyriesene.

https://www-largus-fr.translate.goog/actualite-automobile/peugeot-citroen-ds-opel-les-principaux-problemes-du-moteur-1-2-puretech-30023247.html?_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ve 130000 km je to auto, kterého bych se jen těžko zbavoval za nějakou rozumnou cenu a budu dolévat a dolévat. No, aspoň využiju zaměstnaneckou slevu na nákup věcí souvisejících s auty..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Klid, auta se "zbavíš" úplně v pohodě, když budeš chtít. Nějaké problémy má skoro každý motor na trhu. Ano, rozvod motoru může být průšvih, ale furt je to spotřební díl, není to žádná tragédie. Připadá mně to podobná hysterie, jak s 1,6 VTi. Ano, některé ty motory měly problémy, ale drtivá většina normálně jezdí a holt většina z nich žere olej. Já měl VTi, brácha má VTi, rodiče mají VTi - a všechna auta normálně jezdila/jezdí.

1.2 Puretech jsem měl v 308 taky, prodal jsem ho jen proto, že s přesunem na pozici druhého auta po koupi 3008 to auto buď jelo 10km denně (zima) nebo možná 10 km za týden až dva (léto). A na takovéhle použití je alespoň pro mě auto v ceně čtvrt milionu zbytečný luxus (a taky mně ho bylo líto).

Jinak na auto mně nedávno přišel od dealera, kde jsem ho kupoval, dopis ohledně svolávačky - asi právě na řemen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, tenhle řemen je opravdu docela průšvih. A vzhledem k tomu, že jsem jich už taky vyměnil vagón, v různém stavu rozkladu a pokaždé jsem při tom přemýšlel, kde udělali soudruzi z NDR chybu, tak bych se chtěl podělit a jednu zvláštní zkušenost... 

Máme v rodině jednu C3, rok 2013 s EB2 65... Když se kupovala, tak se vědělo, že najede tak cca 3000 ročně. Při prvním servisu měla, dle předpokladu, najeto 3200 se spotřebou 4,9 l/100km a nám bylo jasné, že předepsané INEO je do toho motoru pro tenhle nájezd nesmysl. Takže jsem se jal zkoumat, dle servisky, co se tam dá dát nejlevnějšího. Zjistil jsem, že se tam dá dát mimo jiné i Q7000. Takže se tam od té doby dával co rok bez ohledu na najdete km. Teď má auto po deseti letech něco málo přes 30000 km a majitel si vzpomněl, jestli by třeba náhodou nebylo potřeba vyměnit rozvody (nesledoval jsem to, mám svých aut na starosti dost)... S hrůzou jsem otevíral víčko, abych zkontroloval měrkou řemen a... Na první pohled byl řemen hladký, bez jakýchkoli poškození. Zkusil jsem nasadit měrku a řemen do ní krásně zapadl a ještě měl vůli... 

Co z toho plyne? Samozřejmě ho vyměním, protože 10 let už je opravdu slušná porce, ale myslím si, že jednak za jeho dobrý stav může olej Total Q7000 a hlavně to, že se s autem, i když má málo najeto, nejezdí krátké trasy, kde se do oleje dostává palivo, ale nestihne se odpařit, takže má možnost působit na řemen. Auto se nastartuje a ujede minimálně 20 km, většinou ale víc... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...