Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor 1,2 - rozvodový řemen


petrinza

Recommended Posts

  • O 2 týdny později...

tak mi to taky napsalo, že netýká. Auto vyrobeno v únoru 2019.

Ale i tak jsem se chtěl zeptat, nemáte někdo kontakt na nějakou firmu/laboratoř, která provádí analýzy motorových olejů na přítomnost cizích částic a nečistot?

Upraveno uživatelem Jirka1982
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte.

Tak v Peugeotu to dopadlo relativně dobře.

Měří šířku, rozválení rozvodového řemene měrkou, takovou vidličkou, skrz nalévací otvor motorového oleje. Měřit to přišli dva technici po sobě. Měrka šla nasadit na řemen vemi lehce a ještě měla jistou vůli, takže tím pádem je zřejmé, že řemen drží svůj tvar, není rozleptán. O provedení úkonu jsme dostali doklad, navíc je součástí svolávací akce v našem případě nutný update softwaru řídící jednotky motoru (údajně optimalizace chodu), na což ale dnes již nebyl čas, prý trvá cca 1 hodinu, tak bude provedeno samostatně v pátek.

Jinak dneska od rána měli záchyt dalších dvou aut s vadným řemenem. Technik říkal, že mají nařízeno následně rozebrat spoustu dílů a vše důkladně vyčistit, přitom včera ještě tvrdil, že už tu měl 10 aut a z toho jedno bylo odhaleno jako vadné. Celkově se zatím pohybují prý kolem 20% záchytu vadných aut. Ať Vám to jezdí 🙂

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Přeprogramování proběhlo v pořádku, jedná se o jednotku VD46. Mění se systém indikace závady motoru, přílišné výkyvy tlaku oleje motoru vyhodí kontrolku motoru a tak se do servisu dostanete dříve, než se to zhorší, dříve než teď. Také se upravují a optimalizují palivové mapy. Subjektivně motor jde nějak jinak, tišeji, na plynový pedál reaguje tak nějak spojitěji a hladšeji, ale to je jak říkám můj pocit.

Obdržel jsem informaci o změně, zkrácení intervalu výměny rozvodového řemene. Já mám interval 160tkm nebo 10 let - ročník 2016, nově dávají 105tkm, nebo 6 let - ročník 2017 výše a oddělují výměnu řemenu od výměny rozvodové sady, kdy řemen tedy po 105tkm, ale sada celá až po 210tkm, tedy každou druhou výměnu řemene. Když prý přijedu na servisku do Peugeotu, tak mi také budou měnit řemen už po, kolem těch 100 tkm.

Také chválím přístup Peugeotu, kde i po konci záruky a případné závadě na motoru spojené s řemenem rozvodu, provádějí servis na své náklady.

 

Ať se daří :)

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ako tam píšu a aj inde, tým, že auto jazdí pravidelne krátke trasy (< 10 km) sa viac nespáleného benzínu dostáva do oleja a na kratších trasách sa nestihne odpariť. Práve tento benzín vraj najviac škodí rozvodovému remeňu. Píšu tam ale, že aj v prípade, že auto jazdí krátke trasy, tak výmena predpísaného oleja raz ročne a po 15 000 km postačuje. A teda remeň meniť už po 6 rokoch a 100 000 km.

Je zaujímavé, že 2008-ku označili za mestský crossover, hoci tie mestské krátke trasy mu nesvedčia, či už kvôli motoru alebo dobíjaniu batérie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 41 minutami, Akoc napsal:

Píšu tam ale, že aj v prípade, že auto jazdí krátke trasy, tak výmena predpísaného oleja raz ročne a po 15 000 km postačuje.

Poskoky po městě, 15 000km na jeden olej, no když vidím, jaký TBN mají ekovodičky (okolo 6 mgKOH/g) tak i těch 7000km po městě je moc...ale kdo chce kam :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíš tam dát pořádný olej :D

Kapkovou zkouškou jsme zjistili, že speciální olej Total Ineo First 0W-30 (výkonová specifikace PSA B71 2320, doporučená cena v servisech Peugeot 520 Kč/l) si po 20.000 km zachoval perfektní schopnost rozpouštět karbon (rovnoměrné zbarvení kapky bez „letokruhů“), nebyl naředěný palivem ani kontaminovaný vodou (nejsou zde pilovité okraje). Jeho ponechání v motoru dalších 10.000 km mu tak neublíží.

Novináři mají jasno :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobré vlákno, díky, pánové, kdo je připraven, není překvapen. Při příští servisce za měsíc až dva si nechám řemen taky zkontrolovat.

Hlavně ale žádnou paniku, tak je třeba holt častěji měnit řemen, přece kvůli tomu nebudu auto prodávat. A i kdyby se musel řemen vyměnit a platil bych si to sám, tak furt to vyjde levněji, než prodej 3-4 letého auta a nákup nového - které bude mít zase nějakou jinou "nemoc".:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...