Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor 1,2 - rozvodový řemen


petrinza

Recommended Posts

Zdravím pánové, dlouho jsem to zde nesledoval, ale tohle vlákno mě docela vydědilo....

Mohu vědět něco bližšího?

1) týká se to všech 1.2? Nebo jen oturbených motorů?

2) předpoklám, že největší problém budou krátké trasy. Jak dlouhé musí být, aby se problém eliminoval? 10km? 20? 30?

Mám P2008 1.2 61kw rv. 2018 najeto cca 36000km, dopráce 17 Ale d krámu pro snídani tak 2km.... Mám se začít bát?                     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. 

Super diskuze, taky považuji jinak tenhle motor s turbem za povedený, se super výkonem při zohlednění objemu a technického zpracování. Sice jsem se zde nedočkal nástřelu ceny preventivní výměny řemene, ale po prohlídce je řemen OK, najeto má cca 40tKm, olej pravidelně každý rok, poslední už ne v Peugeotu ale svépomocí, mám na to i vzdělání. 

Asi na to prdím a až to praskne, dám to znalci a právníkovi, neb pokud prokáži výměnu oleje dle servisního plánu a správné specifikace současně za tvrzení výrobce k životnosti rozvodů, bude na Peugeotu aby relevantně doložil, proč zákazníkovi nevydržel rozvod minimum jím deklarované.

Jinak podle poměrně solidních videí na YouTubu, výměna rozvodu není rozhodně složitější, než u starých Opelů a renaultů, takže to vidím i na schůdnou cestu svépomoci a za několik hodin není o čem. Asi bych doporučil i výměnu spodního gufera, přípravek na fixaci horních kol je poměrně jednoduchá záležitost.

Jak je psáno, nebudem plašit :)

 Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Ne na video, ale rozborem oleje soudním znalcem, s porovnáním čistého oleje z kanystru, ze 4l cca 1/2 litru po výměně zbude, olejový filtr dle označení a normy, viz katalog. Investice v řádu tisíců do soudního znalce oproti desítkám tisíc do motoru v Peugeotu, navíc v případě výhry, pravdy, náklady budou uhrazeny :)

Navíc, vlastně dle judikatury nelze vynucovat servisní prohlídky u autorizovaného servisu, pouze jejich splnění, splnění rozsahu, což vůči motoru je ten olej a filtr, filtr sání.

Edit: ještě by bylo zajímavé srovnání s provozem téch motorů v jiných zemích EU, zda i jejich benzín poškozuje tak destruktivně rozvodový řemen, nebo je to specifikum ČR a SR jako v případě předchozího nařízení používat minimalně benzín 98, nebo 100 v motorech s přímým vstřikem a turbem, protože Česká 95 stále z pohledu konstrukce motoru za prd

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spodní gufero měnit musíš.. 

Horní kola musíš sundat, aby jsi řemen vyndal ;) nefixuješ kola, ale vačky pomocí takových hrábí.., ono samotný rozvod není nic těžkého a nechá se to za 3 hodiny udělat, ale při rozpuštění řemene (neznamená že praskne), jsi na cca 6 hodinách..

S právníkem hodně štěstí... určitě ke své prohlídce jsi schopen doložit výpis z origo diagnostiky, kde není zapsané P15A popř P15B0 :) pokud nemáš, tak se ti právní oddělení francouze vysměje.

@Jardel2018 jen oturbených ;) na neoturbeném jsem to ještě neviděl ani nevím, že by to někdo v síti řešil.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Postup je mi znám, fixační sada je k dispozici, momenty utažení plus mínus z dokumentace na netu také.

Soudní znalci jsou trošku jiná liga než garážmajstr. Disponují přístupem k dignostice, firemní diagnostice na základě smluv. Jsou mezi nimi specialisté na konkrétní značky, včetně francouzů, takže to je ten nejmenší problém, spíš výmluva. Také počítám s tím, že mě by v tom případě ani tak nezajímal názor samotných frantíků, ale samosoudce, soudu. Pak je to věcí dokazování, navržení provedení důkazu, kde lze i přikázat Peugeotu samotnému výpis z diagnostiky vozu provést.

Rozpuštění řemene je opravdu hrůza, výrobní vada a když se o ní ví, má se nasledkům předcházet, ne čekat, kolik lidí přijede se závadou mazání motoru, ucpání kanálků, čerpadla... . 

V podstatě jako podpůrný důkaz může být použit i výpis z diskuzí o tomto problému. Ale jak říkám, budeme to řešit, až se objeví kontrolka, nebo Peugeot zavolá k preventivní výměně řemene.

PS: samozřejmě, když už je to rozdělané, tak spodní gufero vyměnit, byť i jeho životnost je daleko větší než 40tKm.

 

Mára

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

V tom máš trošku pravdu, ale v případě deklarované životnosti přes 100tKm a reálné 40 až 50tKm to taky může v prvním stupni být za tři měsíce hotové.

Mám trošku pocit, že v tomhle na to nejenom Peugeot spoléhá, viz i problémy Fordu, nic neřešení, žalob a pak pokory a vracení peněz.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jenom můj odhad, ale v případě DieselGate se u nás, podle mě, v tichosti domluvili s dodatkem, že se zavazují k mlčenlivosti o průběhu a náhradě.

V případě selhání rozvodů, tím spíš, výrazně před intervalem předepsaný výrobcem a za splnění všech servisních podmínek s tím souvisejících (odpovídající olej zejména), se dá domnívat, že by případný spor mohl být ve výskedku v prospěch majitele vozidla. Nechci dělat nějaké závěry, ale pokud ty řemeny opravdu nejsou dobré, tato závda se genericky objevuje u dalších motorů a nevydrží ani polovinu z intervalu výměny, je to asi jednoznačně výrobní vada. A teď- ve výsledku to může být výrobní vada výrobce řemenu, což není PSA, ale nějaká renomovaná značka Continental, INA, Gates, Dayco atp. A pokud výrobce motorů (PSA) si zadal, že řemen má míti nějaké vlastnosti a nemá, tak to dojde asi taky k soudu, jestli už není (protože to není novinka, ale už delší dobu se nějak asi děje).

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Markusenka napsal:

Ahoj.

Ne na video, ale rozborem oleje soudním znalcem, s porovnáním čistého oleje z kanystru, ze 4l cca 1/2 litru po výměně zbude, olejový filtr dle označení a normy, viz katalog. Investice v řádu tisíců do soudního znalce oproti desítkám tisíc do motoru v Peugeotu, navíc v případě výhry, pravdy, náklady budou uhrazeny :)

Navíc, vlastně dle judikatury nelze vynucovat servisní prohlídky u autorizovaného servisu, pouze jejich splnění, splnění rozsahu, což vůči motoru je ten olej a filtr, filtr sání.

 

Jak naivní. Přeji hodně úspěchu až přijdeš s pul litrem oleje v otevřeném kanistru ,že je to ten cos tam lil a ten správný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Rozbor prokáže že v kanystru je olej, olej čistý nový, který byl nalit do motoru, kde prošel degradací provozem. To chemickým rozborem zjistit jde, pak už není problém sehnat, prokázat totožnost oleje s nařízením výrobce vozu - je to přesně olej, co dávají sami.

Jinak mám v servisce potvrzeno samotným Peugeotem jeden rok, že dali olej jiný (OMW), prý je to v pořádku, nebyl prý dostatek originálu :) . Motor měl subjektivně hlučnější chod a víc vibrací na volnoběhu. Po návratu k oleji doporučenému, předepsanému, se motor opět utišil a je po vibracích.

Takže si myslím, že vůbec není problém, když se porovnává vzorek oleje z motoru a vzorek z kanystru, zjistit, zda olej z kanystru odpovídá jako původní zdroj oleji co je v motoru.

Laboratoř zjistí i nepatrné rozředění jiným olejem, benzínem, naftou, chladící kapalinou..., odchylky ve složení.

V podstatě by měl mít takový rozbor i sám Peugeot, když tvrdí, že řemeny degradují díky vysokému podílu benzínu v oleji, jedině tak lze podložit jejich tvrzení o údajné příčině závady.

Mára

 

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. 

No to ale nemůže zákazník spolehlivě vědět ani když na prohlídce byl přímo v Peugeotu.

Zcela to také popírá logiku a smysl vymanění se z nezákoného vyžadování provádění servisních prohlídek u autorizovaných servisů.  Takže realně mám vyplněnou servisní knížku a tebou uvedený úkon klidně vůbec provedený být nemusel a pak bych podle Tvé logiky na tom byl, měl být stejně ne?

Pokud auto neoznámí zákazníkovi chybu, a ten dál zaměrně auto nepoužívá, tak nevidím relevantní důvod online zápis jakkoliv vyžadovat, notabene tím argumentovat při rozdrolení řemene a ztrátě mazacího tlaku oleje. 

Popravdě, kolik řemenů jste odhalili prevecí a kolik až když už bylo pozdě, tedy svit kontrolky STOP, výměnou olejového čerpadla, proplachem motoru a doufáním, že žmolek řemenu někde nepřicpe mazací kanál treba k vačkám, ... .

Taky ta tebou popsaná procedura vzhledem k deklarované záruce na vůz, vůbec nevím, jak si stojí. Bud mám platnou záruku,  nebo nemám, ale podle tebe dál běží něco jako řízená podpora na motor, řemen, až do 150tKm? Byť připustím, že v záruce, ať již obyčejné, nebo přikoupené OptiWay by stejně spousta lidí do autorizovaného servisu na prohlídky jela, byť vůbec nemusí, tak po záruce s tím nepočítám téměř vůbec, ale řízená podpora jim běží na stejný díl také, jak se o tom zakazník Peugeotu dozví? 

"Hele zákazníku, končí vám záruka, ale když k nám budete jezdit dál na servisky, běží vám rízená podpora" Takovou, vysoce podstatnou informaci Peugeot zakazníkům nedáva a vzhledem k její povaze a materiálním dopadům, by jí měl pomalu zákazníkovi dát Peugeot prokazatelně. Jinak jsou to totiž pouhé spekulace, promiň, jednoho z autorizovaných sevisních středisek a sám víš, že v jiném centru bude názor odlišný, opačný, nebo vstřícnější, presně v duchu poznatků této diskuze a poznatků z celého fóra.

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojky Všem.

Problém rozvodových řemenů u motorů 1.2 byl nedávno popsán ve SVĚTĚ MOTORŮ,kdy se těmto motorům věnovali v rubrice bazar.

Zkusím vypsat to nejdůležitější.

 

Internet je plný fotek rozpraskaných řemenů,kdy jeho kusy napadají do vany,ucpou sací koš čerpadla a vyvolají varovnou hlášku o tlaku.Sítko někdy i praskne a pak se musí měnit i palivové čerpadlo a u přeplňovaných verzí i Vývěva.U PSA samozřejmě použili řemen odolný proti oleji(v nabídce firem DAYCO a CONTITECH)  a předepsali oleje,které je příliš neleptají.

Řešení slibuje nízké tření a hlučnost a vše důkladně odzkoušeli. 

Jenže pak dodavatel nabídl ozubené řemeny s ještě vylepšeným hladkým povrchem na vnější straně.

Pokuď někdo jezdí s přeplňovanou verzí motoru EB (1.2 PureTech 81 či 96kW) trvale krátké trasy,takže má v oleji více benzínu a nebo použije nesprávný olej,řemen se opravdu začne rozpadat.

Výrobce nepovažoval za důležité evidovat,které vozy jsou z výroby vybaveny choulostivějším řemenem,takže to neví a nemůže je preventivně vyměnit.

Výrobce je ochoten nést za vadu zodpovědnost až do 150 000 km a 7 let stáří.Musí se ale doložit servisní historie a použití předepsaných olejů.Značkové servisy mají přípravek k měření tloušťky řemene,neboť ten naleptaný se rozválí do šířky.

Cena originální sady na výměnu rozvodového řemene 5493Kč

 

To asi vše.Snažil jsem se vypsat to nejdůležitější.

V článku je několik fotografii,kde je skutečně vidět hladký,ale značně popraskaný a odlupujicí se hladký povrh řemenu.

Řemenu je ale věnován v článku jen asi 1 odstavec.

Víťa

 

 

Upraveno uživatelem navig
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, navig napsal:

Ahojky Všem.

Problém rozvodových řemenů u motorů 1.2 byl nedávno popsán ve SVĚTĚ MOTORŮ,kdy se těmto motorům věnovali v rubrice bazar.

Zkusím vypsat to nejdůležitější.

 

Internet je plný fotek rozpraskaných řemenů,kdy jeho kusy napadají do vany,ucpou sací koš čerpadla a vyvolají varovnou hlášku o tlaku.Sítko někdy i praskne a pak se musí měnit i palivové čerpadlo a u přeplňovaných verzí i Vývěva.U PSA samozřejmě použili řemen odolný proti oleji(v nabídce firem DAYCO a CONTITECH)  a předepsali oleje,které je příliš neleptají.

Řešení slibuje nízké tření a hlučnost a vše důkladně odzkoušeli. 

Jenže pak dodavatel nabídl ozubené řemeny s ještě vylepšeným hladkým povrchem na vnější straně.

Pokuď někdo jezdí s přeplňovanou verzí motoru EB (1.2 PureTech 81 či 96kW) trvale krátké trasy,takže má v oleji více benzínu a nebo použije nesprávný olej,řemen se opravdu začne rozpadat.

Výrobce nepovažoval za důležité evidovat,které vozy jsou z výroby vybaveny choulostivějším řemenem,takže to neví a nemůže je preventivně vyměnit.

Výrobce je ochoten nést za vadu zodpovědnost až do 150 000 km a 7 let stáří.Musí se ale doložit servisní historie a použití předepsaných olejů.Značkové servisy mají přípravek k měření tloušťky řemene,neboť ten naleptaný se rozválí do šířky.

Cena originální sady na výměnu rozvodového řemene 5493Kč

 

To asi vše.Snažil jsem se vypsat to nejdůležitější.

V článku je několik fotografii,kde je skutečně vidět hladký,ale značně popraskaný a odlupujicí se hladký povrh řemenu.

Řemenu je ale věnován v článku jen asi 1 odstavec.

Víťa

 

 

Palivové čerpadlo se opravdu nemění ;)

V nejhorším případě praskne olejové čerpadlo a to je pak motor ven a výměna čerpadla ;) v lepším případě vyčistíš koš, vyměníš vanu, ventil tlaku oleje, ventily proměnlivého časování vaček, vývěvu a uděláš proplach :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...