Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor 1,2 - rozvodový řemen


petrinza

Recommended Posts

Zdravím, 

máte někdo zkušenost s životností inovovaných rozvodových řemenů u motoru 1,2 ? 

Koupil jsem 2008 1,2 110k 6EAT z operativního leasingu, nájemcem po dobu leasingu jsem byl já sám, takže klady byly jednak poměrně příznivá cena a druhak znalost auta včetně servisní historie. Taky výbava je přesně taková, jakou jsme chtěli, což by se při koupi jiného ojetého auta nemuselo podařit. Před koncem záruky, zhruba na 40 tis.km byl preventivně vyměněn rozvodový řemen, začínal se třepit - byla to výrobní vada těchto motorů. Při odkupu teď mělo auto 4 roky a 75 tis.km a prakticky hned po odkupu motor začal ztrácet tah a rozsvítila se kontrolka Engine fault - need repair. Sešlo  se to zrovna s roční prohlídkou a výměnou oleje. Autorizovaný servis údajně na diagnostice žádnou závadu nenašel. Cestou ze servisu se závada opakovala, takže následovala nová návštěva a konečně se zjistila příčina - roztřepený řemen, drobky z ně zanesly olejové čerpadlo, ucpávaly se kanálky atd. Nový řemen, nová olejová pumpa, rozložení, složení , vypláchnutí, to si servis nacenil na cca 30 tis a týdenní pobyt na servise (objednání dílů + jejich dodávka + vlastní oprava). Dalo se spekulovat o přesunu k jinému, neautorizovanému a levnějšímu servisu, ale netroufl bych si už po ose a cena odtahu by pravděpodobně dorovnala cenu jinde na tu původní.

Nový řemen má být inovovaný s delší životností - máte s tím někdo zkušenost ? Nechce se mi měnit řemen co 35 - 40 tis.km.. Taky je samozřejmě možné, že ta minulá výměna ještě v rámci záruky tak úplně fyzicky neproběhla..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměna řemenu u 1.2 vti 60 kW rok 2013 a po 88.000 a stáří cca 7 let mi ukazovali v servisu řemen a říkali za vteřinu dvanáct ten už by dlouho nevydržel přitom servisní interval je tuším buď něco přes 100.000 a nebo tuším 10 let? Dal jsem vodní pumpu kladky řemen vše kolem rozvodu nové a raději budu měnit každé 4-5 let to mám teď tak možná jednou za dobu vlastnění auta budu ještě měnit. Auto je nestocene kupované po dědovi z rodiny skoro od novoty 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. 

S těma řemenama nevím. Když by to byla vadná série řemenů, tak by už dávno byla svolávačka, řidiči v zemích jako je Francie by si nenechali jen tak líbit závady na řemenu, který má servisní interval přes 100tKm a odchází kolem 40tKm.

 Určitě se nezačne drolit hned ze dne na den a indikuje se otěrem, otřepem v oleji. To se ukáže už při jeho vypouštění, chce to ale koukat na to, co vypouštím z motoru při jeho výměně. Nyní, když jsem olej vypouštěl byl v podstatě čistý, jenom černý, bez přítomnosti cizích těles, hrudek a materiálu z řemenu. Když tak se dá i dobře alespoň kouknout na povrch řemenu nalévacím otvorem.

 V autorizovaném servise tuším stojí výměna rozvodové sady do 6tKč, to by Peugeot přežil jako přiznání problému, než řešit KO celé motory.

Jelikož máme taky zrovna něco kolem 40tKm, koukal jsem na řemen po několikerém zastavení motoru a vypadá v pořádku.

Ale rozhodně bych spíš investoval do sporu než jim zaplatit 30tKč za opravu jako následek poškození součástky se servisním intervalem pomalu 3x vyšším, než vydržela.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

By mně stejně zajímalo, kterej chorej mozek napadlo máchat rozvoďák v oleji.... Jo ták, vono se ušetřilo za Gufero na vačce.... Tak to potom jo.... :aut

Oprava: za dvě Gufera....

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, Hafity napsal:

By mně stejně zajímalo, kterej chorej mozek napadlo máchat rozvoďák v oleji.... Jo ták, vono se ušetřilo za Gufero na vačce.... Tak to potom jo.... :aut

Oprava: za dvě Gufera....

emise, nižší tření = menší emise :aut nic jiného v tom nehledej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neboj se--oni určitě ještě nějaké býkoviny vymyslí (co tu ještě nebylo), nejhorší je, že to pustí ven a testují na zákaznících...

včera jsem koukal do manuálu ohledně toho kompasu, co mám ve zpět. zrcátku--je k tomu asi 5 stránek 😯, tak sem knihu zavřel a kakám na to :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

No já jsem četl, že díky oleji je řemen impregnován, netvrdne tak rychle. Ale to se musí dát řemen co bude impregnaci snášet, ne řemen, který se evidentně po olejové lázni rozpadá, je pomalu rozežrán aditivy. Pokud se to děje a ne zrovna v malém množství, je to výrobní vada, a má na to být svolávačka, ne čekat až se zákazníkům, klientům ucpe olejové potrubí, praskne řemen, atd.

Hlavně, že se lákalo na rozvody dělající se po 100 a více tKm a teď aby se lidi začali bát po 40tKm a to většina v záruce jezdí na originál olej. To se Peugeotu nepovedlo!

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

No to by pak ale znamenalo ještě větší průšvih ne? 

Postižení by se tedy mělo týkat jenom motorů, které pouze popojíždějí a nejsou vystaveny plné zátěži? To by se měl brát vzorek oleje na rozbor, obsah benzínu v oleji. Na našem nepozoruji změnu hladiny oleje ani do minusu, ani do plusu, olej není po benzínu cítit.

Je pro mne trošku šokem, že Peugeot o tom problému ví. Jakou dělá prevenci? 

To dávkuje tolik paliva, že proteče dolů a není spáleno, nebo je to chyba vstřikování?

Postihuje to všechny varianty, nebo je rozdíl ve výskytu mezi motory s a bez turba?

Existuje možnost, jak zjistit svépomocí, že auto má instalován problematický řemen?

Díky, Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...