petrinza Odesláno 1. září 2020 Sdílet Odesláno 1. září 2020 Zdravím, máte někdo zkušenost s životností inovovaných rozvodových řemenů u motoru 1,2 ? Koupil jsem 2008 1,2 110k 6EAT z operativního leasingu, nájemcem po dobu leasingu jsem byl já sám, takže klady byly jednak poměrně příznivá cena a druhak znalost auta včetně servisní historie. Taky výbava je přesně taková, jakou jsme chtěli, což by se při koupi jiného ojetého auta nemuselo podařit. Před koncem záruky, zhruba na 40 tis.km byl preventivně vyměněn rozvodový řemen, začínal se třepit - byla to výrobní vada těchto motorů. Při odkupu teď mělo auto 4 roky a 75 tis.km a prakticky hned po odkupu motor začal ztrácet tah a rozsvítila se kontrolka Engine fault - need repair. Sešlo se to zrovna s roční prohlídkou a výměnou oleje. Autorizovaný servis údajně na diagnostice žádnou závadu nenašel. Cestou ze servisu se závada opakovala, takže následovala nová návštěva a konečně se zjistila příčina - roztřepený řemen, drobky z ně zanesly olejové čerpadlo, ucpávaly se kanálky atd. Nový řemen, nová olejová pumpa, rozložení, složení , vypláchnutí, to si servis nacenil na cca 30 tis a týdenní pobyt na servise (objednání dílů + jejich dodávka + vlastní oprava). Dalo se spekulovat o přesunu k jinému, neautorizovanému a levnějšímu servisu, ale netroufl bych si už po ose a cena odtahu by pravděpodobně dorovnala cenu jinde na tu původní. Nový řemen má být inovovaný s delší životností - máte s tím někdo zkušenost ? Nechce se mi měnit řemen co 35 - 40 tis.km.. Taky je samozřejmě možné, že ta minulá výměna ještě v rámci záruky tak úplně fyzicky neproběhla.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Langbda Odesláno 4. září 2020 Sdílet Odesláno 4. září 2020 Výměna řemenu u 1.2 vti 60 kW rok 2013 a po 88.000 a stáří cca 7 let mi ukazovali v servisu řemen a říkali za vteřinu dvanáct ten už by dlouho nevydržel přitom servisní interval je tuším buď něco přes 100.000 a nebo tuším 10 let? Dal jsem vodní pumpu kladky řemen vše kolem rozvodu nové a raději budu měnit každé 4-5 let to mám teď tak možná jednou za dobu vlastnění auta budu ještě měnit. Auto je nestocene kupované po dědovi z rodiny skoro od novoty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 4. září 2020 Sdílet Odesláno 4. září 2020 Ano inovované řemeny jsou jiné a zatím se k nám žádný nevrátil sharpers ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kurtn Odesláno 7. září 2020 Sdílet Odesláno 7. září 2020 A od kdy se dávají ty nové řemeny? Mám rok výroby 2019, tak mě zajímá, jestli třeba za 3-4 roky budu muset měnit řemen... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 10. září 2020 Sdílet Odesláno 10. září 2020 Ahoj. S těma řemenama nevím. Když by to byla vadná série řemenů, tak by už dávno byla svolávačka, řidiči v zemích jako je Francie by si nenechali jen tak líbit závady na řemenu, který má servisní interval přes 100tKm a odchází kolem 40tKm. Určitě se nezačne drolit hned ze dne na den a indikuje se otěrem, otřepem v oleji. To se ukáže už při jeho vypouštění, chce to ale koukat na to, co vypouštím z motoru při jeho výměně. Nyní, když jsem olej vypouštěl byl v podstatě čistý, jenom černý, bez přítomnosti cizích těles, hrudek a materiálu z řemenu. Když tak se dá i dobře alespoň kouknout na povrch řemenu nalévacím otvorem. V autorizovaném servise tuším stojí výměna rozvodové sady do 6tKč, to by Peugeot přežil jako přiznání problému, než řešit KO celé motory. Jelikož máme taky zrovna něco kolem 40tKm, koukal jsem na řemen po několikerém zastavení motoru a vypadá v pořádku. Ale rozhodně bych spíš investoval do sporu než jim zaplatit 30tKč za opravu jako následek poškození součástky se servisním intervalem pomalu 3x vyšším, než vydržela. Mára Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 10. září 2020 Sdílet Odesláno 10. září 2020 @Markusenka Ještě jsem neviděl bordel z řemenu v oleji. A jak na něj můžeš koukat, jestli je cajk, když by běhal v zavřeném bloku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 10. září 2020 Sdílet Odesláno 10. září 2020 Milane nejsem si jistý ale tuším že na 1,2 je na některém nebo na všech rozvodový řemen v oleji. Milan+ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 10. září 2020 Sdílet Odesláno 10. září 2020 Taky jsem tomu nějak nechtěl věřit, ale YT hovořilo jasnou řečí.... Vena garážmistr a sharpers ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 10. září 2020 Sdílet Odesláno 10. září 2020 před 50 minutami, Vena garážmistr napsal: Milane nejsem si jistý ale tuším že na 1,2 je na některém nebo na všech rozvodový řemen v oleji. Musím se poučit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 11. září 2020 Sdílet Odesláno 11. září 2020 Tady se můžeš podívat Vena garážmistr ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 11. září 2020 Sdílet Odesláno 11. září 2020 Zrovna tu jednoho pacienta mám rozebranýho 21 tis v dílech + práce 2 roky staré auto, 70 najeto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 11. září 2020 Sdílet Odesláno 11. září 2020 (upraveno) By mně stejně zajímalo, kterej chorej mozek napadlo máchat rozvoďák v oleji.... Jo ták, vono se ušetřilo za Gufero na vačce.... Tak to potom jo.... Oprava: za dvě Gufera.... Upraveno 11. září 2020 uživatelem Hafity Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 11. září 2020 Sdílet Odesláno 11. září 2020 (upraveno) @ChouLu @jarokareU 1.6 je to jak? Taky řemen v oleji? Upraveno 11. září 2020 uživatelem Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 11. září 2020 Sdílet Odesláno 11. září 2020 Ne , tam je řetěz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 11. září 2020 Sdílet Odesláno 11. září 2020 před 52 minutami, Hafity napsal: By mně stejně zajímalo, kterej chorej mozek napadlo máchat rozvoďák v oleji.... Jo ták, vono se ušetřilo za Gufero na vačce.... Tak to potom jo.... Oprava: za dvě Gufera.... emise, nižší tření = menší emise nic jiného v tom nehledej Péťa a Hafity ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 11. září 2020 Sdílet Odesláno 11. září 2020 Takže to máme ty emise.... Co bychom ještě mohli namazat? Milan+ a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 11. září 2020 Sdílet Odesláno 11. září 2020 neboj se--oni určitě ještě nějaké býkoviny vymyslí (co tu ještě nebylo), nejhorší je, že to pustí ven a testují na zákaznících... včera jsem koukal do manuálu ohledně toho kompasu, co mám ve zpět. zrcátku--je k tomu asi 5 stránek , tak sem knihu zavřel a kakám na to Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 12. září 2020 Sdílet Odesláno 12. září 2020 Ahoj. No já jsem četl, že díky oleji je řemen impregnován, netvrdne tak rychle. Ale to se musí dát řemen co bude impregnaci snášet, ne řemen, který se evidentně po olejové lázni rozpadá, je pomalu rozežrán aditivy. Pokud se to děje a ne zrovna v malém množství, je to výrobní vada, a má na to být svolávačka, ne čekat až se zákazníkům, klientům ucpe olejové potrubí, praskne řemen, atd. Hlavně, že se lákalo na rozvody dělající se po 100 a více tKm a teď aby se lidi začali bát po 40tKm a to většina v záruce jezdí na originál olej. To se Peugeotu nepovedlo! Mára ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 12. září 2020 Sdílet Odesláno 12. září 2020 Nežere to olej ale palivo co se dostává do oleje přes pístní kroužky bary1845 a Markusenka ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 13. září 2020 Sdílet Odesláno 13. září 2020 Ahoj. No to by pak ale znamenalo ještě větší průšvih ne? Postižení by se tedy mělo týkat jenom motorů, které pouze popojíždějí a nejsou vystaveny plné zátěži? To by se měl brát vzorek oleje na rozbor, obsah benzínu v oleji. Na našem nepozoruji změnu hladiny oleje ani do minusu, ani do plusu, olej není po benzínu cítit. Je pro mne trošku šokem, že Peugeot o tom problému ví. Jakou dělá prevenci? To dávkuje tolik paliva, že proteče dolů a není spáleno, nebo je to chyba vstřikování? Postihuje to všechny varianty, nebo je rozdíl ve výskytu mezi motory s a bez turba? Existuje možnost, jak zjistit svépomocí, že auto má instalován problematický řemen? Díky, Mára Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.