Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

207 výměna kotoučových brzd


aitos

Recommended Posts

Namontoval jsem loni brzdové kotouče TRW - DF4183, které jsou i pro 307, Xsara a Picasso. Bohužel teď neprošly pro přílišné vibrace technickou (a kolísání brzdné síly +-10%) a nedávno jsem zjistil, že pravé kolo mi píská, což asi souvisí i s nalezenou závadou třmenu. A to zkroucení může udělat i nepřesná montáž nebo prostě jen nekvalita a jak se říká, moc horké brzdy se zchladí v louži, či je to kec.? A mělz by to vydržet každé brzdy? Dyť na běžné podmínky je to snad dělané, ne?

Jakou značku kotoučů tedy doporučujete a je šance na reklamaci, když dávají na kotouče 2 roky, neměl by být problém, ne? 

a tady jsem našel základní doporučení nebo znáte lepší? https://www.mjauto.cz/jake-vybrat-brzdove-kotouce

abych neopakoval stejné chyby... 

Upraveno uživatelem aitos
doplnění parametrů
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím jaké koupit, TA technix se mi zdají cenou ještě přijatelné (sada 3200,-), jenže někteří nedoporučují vrtané kvůli rzi, jiní že vydrží dost, tak nevím? A zase ty obyč. nevrtané, jo je vše v rovině 1200-1600kč ,tak myslím i kvalita bude podobná??

https://audiklub.cz/forum/tema/298759-brzdove-kotouce-zimmermann-nebo-ta-technix

Upraveno uživatelem aitos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak brácha mi našel Bosch po slevě /1300/ za 700,- kus a desky za 600,-. Zůstanu asi u toho, je v tom maglajs, chtít něco osvědčeného, krom originálů, nebo drahých vrtaných a drážkovaných typů.-(

A nebo radši tyhle? Někde ve fóru u audi je doporučovali jako odzkoušené... https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdovy-kotouc-ate-24-0326-0120-at-526120-power-disc/

Upraveno uživatelem aitos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no zkrouceni kotoucu nejspis zpusobil ten zatuhly trmen, ktery stale pribrzdoval a kotouc se pak vyhral a zkroutil (dlouhodobe to pak muze odnest i cely naboj - lozisko kola). Chce to komplet rozebrat do mrte, vse vycistit, aby to chodilo volne a hladce, hlavne zkontrolovat vodici cepy (ty namazat vazelinou na brzdy) a pistek a pak to poskladat z novych dilu zpet. Nejlepe pri tom vymenit rovnou i brzdovou kapalinu a poradne odvzdusnit. Bosch kotouce jezdim k plne spokojenosti, taktez Meyle jsou za me OK, ty drazkovane a vrtane jsou podle me zbytecnost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, za radu, a koupit i něco nové do těch třemů tedy?

Jinak k volbě, na Bosch jsem moc zkušeností nenašel /často jsou jako originály dlouho v pohodě, ovšem ot. co prodávají v té laciné řadě pak??/. Tak jsem objednal ATE podle této diskuse, kde až na jednoho je měli všichni OK. https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=99743

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnily výrobce ATE a už prý nejsou co byly, doporučují cryo úpravu… z toho  by se jeden po, marketing by měli zrušit a bylo by vše snad zase jako dříve, dobrá značka a zkušenosti by se dali dohledat...?-ú)

https://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=181288

 

Keflek

VWjunior

Příspěvky: 1644

Registrován: 24.02.2006 21:02

Bydliště: Praha

Kontaktovat uživatele:

Kontaktovat uživatele Keflek

Re: Brzdy ATE

  •  

Příspěvek od Keflek » 12.01.2011 18:33

ve stejny cenovy relaci co ATE powerdisc se daji koupit lepsi...ja mam urcite dobrou zkusenost s BREMBO MAX , Zimmermann...
Ate jsou dobry tak na normalni jezdeni...i kdyz jestli to chces na G III,tak tam budes mit nejaky 239,nebo256 (pokud nemas brzdy z VR6,nebo corrada) a tam uz by mozna neco vydrzet mohly...kazdopadne se sice krouti,ale ne tolik jako bezny kotouce

Touran 2.0 TDi

Nahoru

molczik

VWexpert

Příspěvky: 4182

Registrován: 24.02.2006 21:02

Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy ATE

  •  

Příspěvek od molczik » 15.01.2011 09:37

Zkroutí se každý kotouč, ať original nebo druhovýroba. Jeden dříve, jiný později. Mě začaly kotouče házet na novém autě zhruba ve 20 tisících a to jezdim hlavně dálnice a jsem na brzdy hodnej. Kdo chce mít skutečně klid s kotoučema, ať si je nechá zmrazit (cryo-úprava), destičky taky a ty brdzy prostě neupeče! Stojí to pár stovek a máte závodní brzdy. A pak je úplně jedno, jestli je kotouč ATE, TRW nebo Brembo.

Tady je i ceník: http://www.cryo-centrum.cz/cenik.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Divim se, že ještě někdo utrácí za drahé kotouče, když jsou tu dnes takovéto možnosti. Švára má na chipované Octavii normální Feroda po cryo úpravě a i při neustálém sportovním stylu jízdy ty kotouče drží jak nový. A to už několik desítek tisíc km.

Tady je vysvětleno jak to v tom brzdovém kotouči funguje: http://www.cryo-centrum.cz/auto-moto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line

Nahoru

ron

Profík

Příspěvky: 952

Registrován: 24.02.2006 21:02

Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy ATE

  •  

Příspěvek od ron » 15.01.2011 14:14

tak cryo je v pořádku, to opravdu zlepší významně vlastnosti vlastnosti kovů, znám...
ovšem jsem toho názoru, že pokud je kotouč z fabriky ****, nepomůže mu ani svěcená voda
a u většiny nabízených kotoučů to tak je, nejde jen o směs slitiny, ale i obsah uhlíku a technologii obrábění atd.
jak říkám, krabice prodává a marketing určuje směr
pokud vím nemá krom bremba žádná fabrika takové komplexní zázemí, vývoj a vlastní slévárny a neprodukuje takové množství různorodých brzd. komponentů - viz např. kilometro rosso v bergamu, to bych přál všem vidět
takže já se těm všem rádoby vzhlášeným značkám jen směju, na vlastní oči jsem viděl jak to vyrábí na jedný lince např. u roadhousu a na konci z toho leze "ferodo", TRW, a jiné...chudák zblblej zákazník zmagořenej reklamou pak jde a koupí stejný kotouče 3x dráž než normální *neumím psát slušně*ku v jiný krabici ze stejný linky
power disc je kapitola sama pro sebe, ty drážky maj tak nesmyslnej tvar, že jsou naprosto nefunkční, tedy krom úběru desek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím že o tom zbytečně moc přemýšlíš. Základ je aby fungovali brzdiče tzn. aby " otvírali" tak jak mají a nezůstávali přivřené (přibržděné). Pokud budeš mít všechno v pořádku tak i když dáš to nejlevnější na trhu tak to musí fungovat. Ano to nejlevnější na trhu nemusí mít úplně skvělou výdrž a pokud tam dáš tvrdší desky tak budou ty kotouče ubývat a může to pískat. Za dobu co dělám auta už mám odsledováno že to že někdo chválí xx na autě yy nemusí znamenat že na autě ee bude ten materiál xx fungovat stejně skvěle. Ale snažím se držet jedné věci pokud měním komplet tzn. kotouč i desky tak zásadně jednu značku takže když ATE kotouč tak i ATE desky když TRW kotouč tak i desky TRW.  Pokud měním jen desky tak podle toho jak vypadají kotouče většinou použiju nějakou levnější alternativu i za cenu toho že nevydrží xxx tisíc km ale pak když je čas na výměnu kotouče tak to nebolí tolik když se vyhodí levnější desky třeba s 50% " masa".  Další co držím je že jeden kotouč max. dvě sady desek i kdyby ten kotouč vypadal sebelíp tak s druhou sadou desek jde z auta.  Hele třeba na Fabie jsem běžně dával Starline pokud to byl dravec tak bývala řada Starline sport a fungovali krásně. Ale jak píšu základ je bezchybná funkce brzdiče. Co se týče záruky na 2 roky tak si nejsem jist jestli by jsi uspěl protože brzdové komponenty určitě spadají do kategorie " montáž odbornou firmou" a to pokud měníš sám nedokážeš splnit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veno máš asi pravdu, jsem zvyklý na svět IT, tam krom toho zastaralého ze skladu funguje až na výjimky to první co člověk vezme, když dá pozor na kompatibilitu a nezáleží moc na ceně / pak narůstá jen rychlost či kapacita/. Bejt to tak i u počítačů ty komponety, tak by byl s ním člověk několikrát v roce v servisu, když by jeden bral jen obyč dílly a to bez ohledu na značku.-((

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Po mordovování se zarezlými šrouby se rázovým povolovákem povedlo sundat a vyměnit /jistící šroubek už upadl dříve a odvrtat se nějak nepovedlo/. Nové kotouče ATE + desky Bosch (typ viz výše, dohromady cca 2700,- a nějaká drobnost k paknám za 200,-) a den práce bráchy s tátou, co s tím má už nějakou praci a povedlo se. Brzdy jak ze sametu, snažím se opatrně zajíždět, ovšem hned první den toho pršelo, zatím absolutně bez vibrací.  Ještě píská na ručku i normálně levá zadní bubnová, pravou jsme orezovali napodzim, ta brzdila už furt.

A super, dneska prošel Brouček-207 technickou, libily se tehnikovi nové kotouče a čisté čelistníky. Ovšem ten den práce na tom...

Ještě otázka, čím ošetřit notně reznoucí ramena atd. vepředu i vzdadu spodek kvete jedna báseň.? Zatím uvažuji stříkat nějakým tím olejem, brousit a odrezovat považuji za nereálné udělat za dva dny, které tomu hodlám věnovat. A trvanlivost co jsem na forech četl je tak 2-3 roky, když udělá servis za 15tis, vypadá výsledek líp, trvanlivost podobná.

 

Upraveno uživatelem aitos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...