Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

508 GT line BlueHDI 180 EAT8 – Tygřík - po 10 000 km


Vandal002

Recommended Posts

Nastaly mi krušné časy: v autě mám teď dva brilantní mozky. Jeden patří Tygříkovi, druhý manželce. Každý z nich ví lépe, co bych měl udělat. :)

Tygřík je používán pro delší dálniční cesty. Podle počítadla ukazuje spotřebu nafty 6 l/100. Není to moc, ale řidič se u toho nadře.

Čím začít ?

Je to opět pohodlné auto. Ve srovnání se starou 508 lépe vyrovnává nerovnosti, ale při ostřejších manévrech lépe drží stopu. Malý volant nijak nevadí ani při vyšších rychlostech, přístrojová deska NAD volantem je příjemná. Vysloveně si užívám plechové střechy s čalouněním – teplota v autě je asi o 10 stupňů nižší, než pod tou skleněnou. Ovládání tempomatu se vrátilo z volantu na páčku pod něj. Je to asi lepší. Musí-li mít moderní auto ovládání přes obrazovku, pak ty klávesy pod ní jsou k nezaplacení. Eliminují spoustu paplání po obrazovce. Je dobrá funkce, která při zavření kufru kopnutím auto taky zamkne. Oceníte při prvním nákupu.

Mám zapnuté všechny asistenty, abych zjistil, který mi bude vadit. No, na okreskách vám moc platné nebudou, ale na lepších cestách ušetří řídiči trochu energie. Ne, že byste je mohli nechat řídit samotné, ale spíš je jen hlídáte než řídíte.

Nevím, jak Tygřík vypadá ve zpětném zrcátku, ale dojedete-li auto, uhne vám. Takže přidáte (když už vás pustil, že). O to rychleji dojedete další auto, které vám uhne. Takže přidáte (když už vás pustil, že)….

Věci, které fungují dobře:

- podvozek – tichý, měkký (v režimu komfort), ale při manévru na vnější straně ztuhne, nerozkolíbá se.

- volant – říkal jsem si, jak asi pojedu 200 s takovým prdítkem? Vůbec nevadí, auto jde za volantem tak klidně, že by mohl být ještě menší.

- ostřikovače – v ramínkách stěračů fungují ohromně

- řazení – jako řidič o něm víte, jako pasažér nepoznáte

- reflektory – teď v létě jen po krátké noční jízdě – přepínání dálkových světel výborné, uvidíme v zimě

Věci, které fungují tak normálně:

- automatické stěrače, až na to, že občas zrychlují

- to, co obyčejný tempomat zvládal na 6 stupeň, teď vyvolá podřazení i na 5 stupeň (z osmi)

- audio – nemám pocit, že by hrálo lépe, než ve staré 508

Věci, které trochu rozčilují:

- prodleva na plynovém pedálu

- příliš velká akcelerace adaptivního tempomatu – na volné cestě není třeba zrychlovat jak blázen a na našich plných cestách přechází z plné akcelerace do intenzivního brzdění

- nevím, jak si představuje jízdu v pruzích sledovač jízdy v pruhu, ale co chvíli na mne bliká

- řízení jízdy v pruhu – co chvíli na mne bliká a případně i pípá, že mám držet volant

- navigace strašně kecá – příklad: „jeďte čtyřicetdevět čtyřistadevadesátipět pro 5 kilometrů“

- tempomat funguje jen do 180 km/h!

- pomalá reakce víka kufru na „kopnutí“

 

 

Věci, které dost rozčilují:

- nutnost po každém nastartování vypnout start/stop a volit jízdu EKO

- neschopnost jet s vyřazenou rychlostí (i když v návodu byla u EKO režimu zmínka o „plachtění“)

- snaha brzdit motorem když to nechci– dojíždím-li ke křižovatce, vypnu tempomat, pádlem mu vnutím třeba 7 abych dojel, on po 10 vteřinách přeřadí 5, 4, 3, a já skoro stojím 100 m před křižovatkou. Chci-li ke křižovatce dojet bez plynu, musím neustále mačkat pádlo „+“. A naopak, chci-li brzdit motorem, má tendenci řadit nahoru, takže na brzdu musím a pádlo „-“ si musím hlídat, protože ho nechci točit moc nad 3 000 otáček.

- adaptivní tempomat v koloně auto sice zastaví, ale motor má na volnoběžné otáčky dost těžký chod, který zmizí až volbou „P“. Pak je ovšem při rozjezdu třeba zařadit, že ... dost otravné.

- absence „normálního“ tempomatu a přepínání mezi adaptivním a normálním

Přístrojová deska nějak divně volí intenzitu osvětlení, v tunelu svítí, až vám slzí oči. Divné, uvidíme v zimě.

Zajímavost:

- má sice 8 rychlostí, ale to jen proto, aby mohl držet otáčky motoru co nejblíže 1500. Osmička není moc delší, než manuální 6.

Věci, které nevím:

- jak dlouho vydrží brzdy (na staré 508 cca 150 000), když auto zastavuji brzděním proti motoru. A až když ho ubrzdím do 0, vyřadí.

- je možno za jízdy vyřazovat na neutrál nebo mu to nedělá dobře? - budu rád, když mi někdo odpoví.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, slimboy napsal:

Na automate nikdy nevyradovat pocas jazdy do neutralu. A ani na krizovatke pri stati na cervenu.

třeba na křižovatce (když vím, že tam budu stát déle) vyřadím radši do neutrálu, a to proto, že cítím a vidím na otáčkoměru, že v poloze D motor s převodovkou zápasí :), vlastně stejný pocit, jako pisatel nahoře

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To pnutie co citis automatu nevadi, ale vadi to preradovanie D > N > D, lebo tam vznika zmena tlaku v menici a opotrebovanie oblozenia / lamiel. O spravnom pouzivani automatu je plno clankov, staci najst nejaky kvalitnejsi / podrobnejsi. Napr.:

"Automatickou převodovku opotřebovává její funkce, tedy řazení. Opotřebovává se obložení pásových brzd a spojkových lamel sekcí jednotlivých rychlostních stupňů. Znamená to tedy, že čím méně bude převodovka řadit, tím déle vydrží. Jakékoliv vyřazování při stání na křižovatce či při jízdě s kopce jsou zlozvyky z ovládání manuální převodovky, kterými se životnost převodovky zkracuje."

https://forum.autobazar.eu/ako-pou-ivat-automaticku-prevodovku-t12817.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říkat Lvovi Tygřík, no nevím :aut Jinak plachtění dělá převodovka sama od sebe. Celkově moc nechápu ty stížnosti na automat a hlavně to "kecaní mu do řazení". Automat se ovládá plynovým pedálem. Nic víc nepotřebuje. On se učí stejně, jako vy ;) Neříkám, že si občas pádlem taky nepřeřadím, ale je to fakt výjimečně. Když dojíždím ke křižovatce, dám nohu z plynu, převodovka pár vteřin nechá zařazeno a brzdí motorem, pak "vyřadí" a v klidu dojedu. To, že se na displeji mění čísla převodových stupňů neřeším. Pořídil jsem si automat, abych nad tím nemusel přemýšlet, tak proč se tím zabývat. Myslím, že právě to ruční řazení jí nedovolí, aby se přepnula do režimu plachtění :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

předesílám, že aut. převodovky moc neznám, spíše vůbec neznám, ale to ,,plachtění'', jak ho nazýváte, se mi nelíbí--hlavně při jízdě z kopce to řadí furt 3-2-3, nebo vyřadí na cca dvě vteřiny rychlost do neutrálu a já musím brzdit pedálem ,(dlouhý úsek cesty se špatným povrchem v lese--na chatě), zkusil jsem tedy dát manuální režim, ale na plachtění to bohužel nemá vliv, tato vlastnost převodovky se mi velmi nelíbí (že ani v man. režimu nedrží daný kvalt) :grr

děje se to jen při jízdě z kopce, na rovině drží daný kvalt do bezvědomí (omezovače) :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady. Vezmu to postupně:

Slimboy a Ozzy56:

Při stání na semaforech se dá přepnout do polohy „P“, kdy to drží zabrzděné a pošle se signál, že se stojí a automat uzavře měnič a motoru se uleví. Ono nejde o to, že to pnutí automatu nevadí, ale motor jede na 800 otáček se zátěží, což mu asi vadí a žere u toho jako tygr. Máte-li počítadlo pár kilometrů po vynulování, vidíte, jak spotřeba letí nahoru. No a když auto zastaví tempomat, tak ten signál nevyšle, měnič se nezavře a motor se s tím pere.

K vypínání motoru, na staré 508 jsem nikdy nevypínal motor a spotřeba byla pod 5 litrů. Nevím, proč bych to měl dělat teď. Nebudu si huntovat startér a baterku v autě, které jinak naftu žere bez zábran. Navíc start/stop je automaticky blokován, je-li třeba klimatizovat.

MJSytic:

Protože Lvík zní blbě. :)

Situace 1: 4 km sjezd s omezenou rychlostí.

Na manuál: 3. rychlostní stupeň až dolů a příležitostné přibrzdění.

Automat: nahoře seřadím z 4. nebo 5. na 3. rychlostní stupeň. Po 400 m tam mám zpět 5. a nebudu-li brzdit,skončím na 110 a 8. Takže nechci-li stát na brzdě, vždy když tam skočí 4. klipnu „-“ zpátky na 3. No a to musím udělat tak 10x.

Situace 2: dojezd ke kruhovému objezdu.

Na manuál: 600 m před křižovatkou nohu z plynu. 70 m před křižovatkou řadím 3. a zpomalí na 35.

Automat: 600 m před křižovatkou nohu z plynu. Po 100 m je tam 6. Kliknu „+“ na 7., abych k té křižovatce vůbec dojel. To udělám 4x. (pak už tam v nižší rychlosti ta 7 nejde, tak tam bude aspoň 6.). 70 m před křižovatkou klipnu 2x „-“ a zpomalí na těch cca 40.

Proto jsem psal, že se řidič nadře.

Je mi jasné, že dělám něco blbě. Nebo dneska už se nebrzdí motorem a jezdí brzda-plyn? Konec konců, nechám-li tempomat zapnutý, jezdí tak. A za 8 litrů. Tak proč se trápit nějakým start/stopem, který ušetří tak 0,01.

Od plachtění jsem očekával, že bude při zařazené rychlosti dávat toho 0,5 litru, co dříve bral volnoběh – nevím jak jinak by „plachtil“, když nemůže vyřadit na N.

Dopadne to tak, že si na jeho chování samozřejmě zvyknu, ale bude to nejhladovější auto, které jsem kdy měl. (kromě Pasáta, tam jsem neuměl pod 10 litrů benzínu, ale to je hodně dávno)

Honza Z:

Toto je první auto, které nedávám bez návodu. V konfiguracích jsem našel intenzitu, ale reaguje na ni pouze středová konzole. Přístroje svítí pořád „naplno“. Nastavuje se každá obrazovka zvlášť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to, že na displeji svítí nějaká rychlost neznamená, že je ta rychlost zařazená a převodovka nejede na "neutrál" :myslim  Já s tou AT8 nemám zase tolik najeto (cca tis km), ale nepřišlo mi, že bych v tomhle směru zaznamenal nějaký rozdíl v chování oproti AM6/AT6 :myslim  Ještě mě napadá, není ten režim plachtění dostupný jen u aut s benzínovým motorem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vandal002 takže když v manual režimu dáš 3 a jedeš z kopce 4 kilometry, po celou dobu drží automatická převodovka tu trojku? já sjíždím z kopce asi 5 km v lese, kde rychlost 50 je už dost a musím šlapat furt na brzdu, protože i v manuál modu rychlost vyskakuje (auto plachtí) a kdybych nebrzdil, tak mám dole 6 a asi taky tak 110km/h, prostě nechápu, proč rychlost v manuál režimu převodovka nedrží furt

ale asi to ,,opravím'' velice rychle, prostě pude do dža...🤠

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná je to hloupost, ale nezkoušel jsi třeba zapnout omezovač rychlosti? U mé AM6 to funguje tak, že když jedu po městě z táhlého kopce a mám zapnutý omezovač, tak převodovka sama naopak podřadí ze 4 na 3 a snaží se brzdit motorem, abych nastavenou rychlost překročil co nejméně.🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...