Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Oil pressure too low


Mad Alien

Recommended Posts

Ahoj, prosím o pomoc s následujícím.

Přibližně před týdnem na mě auto křičelo, že má málo oleje. Na místní benzínce měli jeden jediný druh 5W30, takže jsem ho koupil a dolil. Po pár dnech, kdy jsem najel přibližně 100 km jsem dostal hlášku o nízkém tlaku oleje. Po otočením klíčku proběhne kontrola, hlásí to OIL OK. Po nastartování za 4 vteřiny naskočí chyba oil pressure too low a na přístrojové desce se rozsvítí olejnička a nápis STOP. 
Snažil jsem se zjistit co nejvíce informací, ale přeci jen automechanik nejsem.

Takže co teď s tím:

1. Koupit olej TOTAL QUARTZ 9000 5W30.
2. Vyměnit olej a filtr - vyplachovat nebo ne?
3. Rovnou vyměnit i senzor tlaku oleje.
4. Když to nepomůže, tak jsem v pr....

Je postup správný? Můžete mi prosím poradit, kde je senzor (foto v příloze)? Mohu dojet s autem do servisu vzdáleného 15km? VIN VF3WU5FWC34125190.

Za každý názor a radu budu velmi vděčný.
Děkuji

IMG_0514.JPG

IMG_0516.JPG

IMG_0515.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Senzor je na boku hlavy za vaccupumpou (viz obr.) , pokud si nejsi jistý , že motor maže , tak bych s tím nikam nejezdil . Nejdřív bych změřil tlak oleje , abych vyloučil čidlo , když to nebude mazat , tak kontrola filtru , jestli správně sedí a pak bych ještě kouknul do vany na sací koš a čerpadlo

5fw.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super rychlá a jasná odpověď. Díky.

Senzor je tedy jednovodičový. Je možný test senzoru: odpojit senzor, nastartovat, ťuknout vodičem na kostru jestli chyba na okamžik zmizí? Nemám v plánu to dělat, jen by mě zajímalo, zda je to možné.

Tlak nezměřím, nemám čím. Takže výměna oleje a filtru a když to nepomůže, tak kontrola sacího koše a čerpadla.

IMG_0519[1].jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi dnes přišel filtr, olej a spínač. 

Bohužel, starý spínač vymontovat nemohu, protože potřebuji trubkový klíč s minimální hloubkou 40mm. Na gole mám 30mm. Zkoušel jsem klíč na svíčky, ale na spínač ho nenavléknu, jako by to byla 20. Myslel jsem, že svíčky jsou 21. Stranovým klíčem ani očkem se tam nedostanu. To bych musel odšroubovat ten bordel okolo (podle příspěvku od @jarokare vaccupumpu a to nevím, jestli mohu). 

Navíc nový spínač má jiný konektor. I když to by se už dalo nějak pořešit. Každopádně oba jsou rozpínací, takže test, na který jsem se ptal výše, by nefungoval.

Zkusil jsem nastartovat bez zapojeného spínače, chyba nenaskočila. Samozřejmě.
Měl jsem nastartováno max 10 vteřin a když jsem pak vylezl z auta, viděl jsem kolem slabý kouř. Nevím odkud to šlo. Mám z toho pocit, že se mi olej dostává do benzínu.
Četl jsem, že 207 měly problém, že se na válcích používala nějaká papírová těsnění a ta se časem rozpadla. Proto se začala používat kovová, ale ty zase dřely rýhy do válců. Je to tak?

Takže to vidím tak, že auto nechám odtáhnout do opravny a nechám je zhodnotit situaci.

IMG_0523.JPG

IMG_0524.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mám výsledek: olejové čerpadlo je v háji. Nové stojí 10 000 Kč.

Našel bych si sám klidně nějaké bazarové, ale co jsem se díval tak jsou dva druhy a nevím, který mohu vzít pro P207 SW 1,6 88kW.

Neprodává tu někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se za pozdní odpověď. Byl jsem na dovolené.

Najeto mám přibližně 130 000 km.
Jestli to je VTi nebo THP nevím. Nevyznám se v tom. Pokud se nepletu, THP má turbo a přímé vstřikování. To bohužel v techničáku nenajdu. nenašel jsem tam ani údaj, zda je to EP3 nebo EP6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jednoduche, kolik platis na pojisteni? :D 1.6VTi je 88kW/120HP, THP je vykonnejsi s 165 ponikama. V technicaku bude vykon urcite uvedeny :) 

 

Jinak me VTi zere dost oleje, jeste zkusim jinou znacku a uvidime (cca tech manualovych 0.5l/1000km, ted tam je mix vsech moznych znacek -- vse 5W30, pac mi to zaclo hlasit asi 1000km od domova na dovolene). Kupodivu predchozi majitel s tim problem nemel, ale kdovi, co tam lili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakej je motor se snad dá rozklíčovat z VINka nebo jestli se pletu a dělám to celou dobu blbě tak mě opravte. Ale v životě by mě nenapadlo zjišťovat jakej je motor v autě pod toho kolik se platí povinné ručení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 29 minutami, CallMeFoxie napsal:

Jinak me VTi zere dost oleje, jeste zkusim jinou znacku a uvidime

Značku...tím myslíš značku oleje, nebo specifikace oleje?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8 hours ago, Vena garážmistr said:

Jakej je motor se snad dá rozklíčovat z VINka nebo jestli se pletu a dělám to celou dobu blbě tak mě opravte. Ale v životě by mě nenapadlo zjišťovat jakej je motor v autě pod toho kolik se platí povinné ručení. 

To byl vtip :). Ale třeba cenu pojištění ti z hlavy řeknu, VIN fakt ne 🤣

 

8 hours ago, vagi said:

Značku...tím myslíš značku oleje, nebo specifikace oleje?

 

Značku. Nic jinýho než 5W30 tam lit nechci, podle fór co lidi zkoušeli 10W40 tak se ucpavaly liftery.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle techničáku mám 88kW. Takže jestli je správně 1 kW = 1,36 HP, tak mám 120 koní. Tedy VTi.

Je správné čerpadlo PIERBURG 7.07919.33.0? Například toto by podle aplikace mělo být správně:

https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detail-zbozi/olejove-cerpadlo/pierburg/7-07919-33-0/11043413
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 11 hodinami, CallMeFoxie napsal:

Nic jinýho než 5W30 tam lit nechci, podle fór co lidi zkoušeli 10W40 tak se ucpavaly liftery.

Jako že by 10W40 ucpávala filtr? :myslim:D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jó, to já nevím. Možná, že se to nějak hůř maže a zapeče se to? VTi stejně nepomůže ani svěcená voda, natož 10W40 :aut Ale ještěže ty motory jsou. Alespoň je všude dost karosářských dílů :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...
V 4. 8. 2020 at 21:03, Mad Alien napsal:

Ahoj, prosím o pomoc s následujícím.

Přibližně před týdnem na mě auto křičelo, že má málo oleje. Na místní benzínce měli jeden jediný druh 5W30, takže jsem ho koupil a dolil. Po pár dnech, kdy jsem najel přibližně 100 km jsem dostal hlášku o nízkém tlaku oleje. Po otočením klíčku proběhne kontrola, hlásí to OIL OK. Po nastartování za 4 vteřiny naskočí chyba oil pressure too low a na přístrojové desce se rozsvítí olejnička a nápis STOP. 
Snažil jsem se zjistit co nejvíce informací, ale přeci jen automechanik nejsem.

Takže co teď s tím:

1. Koupit olej TOTAL QUARTZ 9000 5W30.
2. Vyměnit olej a filtr - vyplachovat nebo ne?
3. Rovnou vyměnit i senzor tlaku oleje.
4. Když to nepomůže, tak jsem v pr....

Je postup správný? Můžete mi prosím poradit, kde je senzor (foto v příloze)? Mohu dojet s autem do servisu vzdáleného 15km? VIN VF3WU5FWC34125190.

Za každý názor a radu budu velmi vděčný.
Děkuji

IMG_0514.JPG

IMG_0516.JPG

IMG_0515.JPG

Při pohledu na ten motor bych tipoval 250 tis. najeto. Já mám přes 150 tis na 1,4 Vti a a motor je krásně čistej, co prosakovalo- viz moje nové téma to jsem dal přetěsnit. Kryt svodů  čistej, nerezavej. Chaladící kapalinu mám taky čistou- pravidekně měněnou. Co s tím předchozí majitel asi vyváděl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...