Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

206 1.4 HDi 2004 - kape olej z motoru a občas černý kouř


Joseska

Recommended Posts

Ahoj,

asi měsíc zpátky kdy řídila přítelkyně v otáčkách cca 2500 a při zaplé klimatizaci jsme jeli do prudkého kopce asi 15-20) minut (15% stoupání) a když jsme dojeli na místo ucítil jsem zápach z motoru. Kouřilo se z pod kapoty a když jsem ji otevřel šel šedý hustý kouř z trubičky měrky oleje a jakoby z pod turba (nevím jestli z něj přímo nebo z jinama) a nechal jsem ho vychladnout. po 20ti minutách co to přestalo jsem normálně nastartoval, zvuk v pořádku, nic nemlátilo, žádná anomálie...

Nějak od té doby mi ovšem když zaparkuju odkapává trochu oleje na zem (žádné velké louže), někdy z více míst, ale většinou z jednoho někde cca pod turbem nebo olejové vany (nevyznám se přesně co je tam v té oblasti za soušástky), ale hladina oleje vypadá že neubývá, ale musím říct že by mělo být v motoru cca 4,5l oleje, což je asi moc protože jsem tam blb dolíval.

Další věc - poslední dobou se při delší jízdě černě kouří z výfuku, vesměs když jedu na 5tku nebo do kopce. Čadí to třeba 10s a pak zas nic, a za dalších 20s znova. Výkon mi přijde stejný.

Ano rád bych to dal do servisu a nepsal sem slohovky, ale jsem v Norsku až do října, a tady jen za otevření kapoty chcou 5000,-... Takže jen otázka - kde může být problém? A jezdili byste v něm nadále?

nalítáno mám 140 000.

díky moc za názory

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, ráno otevři kapotu a změř hladinu oleje na měrce (nestartuj), pokud bude moc, srovnej to aby bylo na MAX. a pak jezdi a sleduj, zda olej ubývá

když příště pojedeš zase do kopce delší dobu, koukej i na teploměr vody

bylo by dobré, aby motor zkontroloval mechanik, nebo aspon někdo, kdo tomu rozumí víc než ty--nedá se takhle od stolu napsat, zda se s tím dá jezdit :myslim

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První co, udělej pořádnou kontrolu auta. Zkontroluj fyzicky hladinu všech provozních náplní tj. motorový olej, chladicí kapalinu, hladinu brzdový kapaliny. Pak zkontroluj pomocnej řemen příslušenství(klínovej nebo plochej řemen). Pokud auto jinak funguje a na palubce nehlásí žádný problém a kontrola dopadne dobře tj. všechny hladiny budou v rozmezí značek tak bych řekl že auto nemá problém. Až provedeš tu kontrolu tak si poznač stav tachometru a třeba si i vyfoť stav hladiny na měrce oleje a hlídej to dejme tomu každých 400 - 500 km to zkontroluj znova aby jsi měl přehled jestli olej ubývá nebo ne. 

edit. moudré nápovědy tvrdí že olejová náplň je cca 3,8l takže pokud je tam 4,5l tak to je moc to bude potřeba aby jsi tu hladinu snížil. To že ti z motoru něco ukapává bude nejspíš následek toho že je tam moc oleje.  Samozřejmě že nejlepší by bylo aby auťák prohlídnul někdo kdo se vyzná. 

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za názory.

Zjistil jsem že mám hodně oleje...

A co víc - dnes jsem nenastartoval...poprvé auto chytlo, ale po pár vteřinách to chcíplo...na podruhé ani pak další pokusy byly neúspěšné (baterie v pořádku, kontrolky nic nehlásí)...nemůže to být prasklé těsnění pod hlavou? vážně už nevím co dělat...v servisu nechám celou výplatu 😕

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...