Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

2,0 HDi nefunkční turbo


akembastara

Recommended Posts

Zdravím.Většinu odpovědí jsem zde na foru našel ale potřeboval bych poradit.

náš p307sw 79kw rok 2003 nechce jet.

uplně dole u motoru je elektromagnetický ventil. Pokud dvě hadičky do něj vedoucí spojím auto jede jak má ale po delší jízdě spadne auto do nouzáku. dal jsem tedy nový ten elektromagnetický ventil ale zdá se že nepomohlo po správném zapojení auto nejede.Nevíte kde by mohl být problém?

Upraveno uživatelem akembastara
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musis merat podtlak najprv na vstupe do ventilu to bude cca -0.8 baru

a potom na vystupe ventila cize ta hadicka co ide na banku turba 

tam po nastartovani by malo byt cca -0.6 baru 

alebo este jeden sposob 

po nastartovani ti musi  tu tycku na turbe potiahnut na  max,nesmie ist rukou uz dotlacit 

pokial ju nepotiahne  tak ostane v turbe otvoreny obtokovy ventil a turbo sa nemoze  poriadne roztocit 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano je to mozne 

pozri najprv na diag  v live parametroch na elektromagneticky ventil  turba po nastartovani tam musi byt nejaka hodnota  v percentach vecsinou  okolo 80 percent 

pozri aj chybove kody ci nehlasi chybu toho ventila 

ak to bude ok ,musis merat tie dva draty na ventile  skusackou  najlepsie diodovou pretoze je rychla 

jeden drat je napajaci  +12 volt  z bsm jednotky z poistkovy  ten merias oproti kostre auta  skusacka zasvieti  

a ten druhy je ovladaci kabel od RJ motora je na nom PWM regulacia  ked tam prilozis skusacku oproti plus polu baterky  auta  musi  skusacka rychle blikat  

 

tiez musis dat pozor ako zapojis na ventil hadicky   VAC- je privod vakua 

a OUT  -je uz vystupna hadicka na banku turba 

cize v tej hadicke co mas podtlak musi byt na VAC

a v tej co podtlak neni tak na OUT

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bez schemy  neviem ,ale to netreba nastartuj 

 konektor nechaj zapojeny  jeden pol skusacky da na minus pol alebo kostru raz sa napichnes na jeden kabel ihlou a raz na druhy  ak ani jeden kabel nezasvieti je zly napajaci kabel 

ak je vsetko ok  tak napajaci kabel bude trochu akoby blikat ale viac svietit koli rychlemu spinaniu a rozpinaniu ventila  

a ten ovladaci bude  zretelnjsie blikat  ten tam rychlo pripina a odpina kostru  vkuse dookola na ten ventil ,ak budu oba kable iba svietit  tak je zly ovladaci kabel 

ak rozpojis konektor a nastartujes tak hned ti naskoci hlaska porucha ventilu takze takto to neni dobre merat  lebo to moze zablokovat ovladanie ventilu  a nezmeras nic 

pomohla by diag ale tu nemas 

len tou ihlou nikde neskrtni o kostru ,vyrazis poistku v horsom pripade odpalis koncovy stupen v RJ motora ktory ovlada ten ventil

dobra je skusacka co so rovno napichnes na kabel cez izolaciu 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

skusil som tu ledkovu skusacku a bohuzial(sry)pomala nestiha zachytit   ten jav v reale ti bude iba svietit  na oboch kabloch ale nahral som ti to osciloskopom  aby si to videl 

na napajacom bude 12 volt len tam je drobny sum od spinania ventilu 

a na ovladacom  kabli  ako to zopne kostru vtedy je to meddzera medzi dvoma impulzami  na displeji  a ked kostru rozopne tak je to ten impulz  smerom nahor na disple

 

 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak je konektor napojeny tak budu oba kable svietit aj ked bude ovladaci kabel spatny pretoze tych 12 volt z napajacieho kablu prejde cez cievku ventila na ten ovladaci 

takze nemas istotu ,bud osciloskop to je istota ale to neni vsade

 

alebo rozpoj konektor a meraj tak  

ale neviem ci to RJ motora neodstavi  po rozpojeni  ak neodstavi a ovladaci kabel bude svietit na skusacke  oproti  pluspolu baterky tak teoreticky ok 

napajaci uz nemusis merat ten uz vies ze je ok inak by skusacka nesvietila vobec  oproti kostre 

\

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vše odskoušel a turbo jede jen když ty hadičky propojím.

pokud vytahnu konektor tak auto okamžitě spadne do nouzového režimu.Zítra zkusím jiný el.mag.ventil.

všechny hadičky jsem prošel a žádná prosklá a podtlak nikde neutíká. pokud tomu dobře rozumím tak když nastartuju ventil by měl propojit VAC+Out a tím zavřít obtok turba?zkusím tedy jiný ventil zda min eposlaly vadný a odpoledne s tím zajeduna diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano  principialne  prepoji cestu medzi VAC a Out  ale  regulaciou ,cize  ak na diag uvidis vysoku hodnotu v percentach napr(80 percent) tak ta cesta je otvorena skoro naplno (vtedy pusta velky podtlak  a to zavrie obtok turba)

ak na diag budu male percenta  napr (20percent) tak ta cesta je otvorena len ciastocne  (pusta maly podtlak  vtedy sa obtokovy ventil pootvori )tym sa vlastne reguluje podtlak na tu banku turba  cize obtokovy ventil v turbe 

ventil si mozes vyskusat   na baterke ,pripojis jeho vyvody na plus a minus vtedy zopne naplno  ak odpojis vyvody  tak sa ventil zavrie 

 

pokial po odpojeni konektoru auto padlo do nudzaku tak RJ motora ten ventil vidi a zrejme aj ovlada  ,nemal by byt preruseny ovladaci kabel  do RJ motora 

urcite by som zmeral podtlak na vstupe do ventila ,mal by byt -0.8 baru ,ak su niekde straty napr volna alebo predreta hadicka alebo prasknuty zasobnik podtlaku  budu straty na vstupe  cize zakonite aj na vystupe  do banky turba

a tiez pozrel na diag  na kolko percent po nastartovani ho otvara  malo by ho otvorit takmer naplno(cize obtok na turbe plne zatvoreny) cca 80 percent 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten snimac tlaku ( predpokladam ze v sani  a nie tlaku nafty)moze byt uz len dosledok pretoze turbo netaha to musis pozerat v live parametroch na diag ci tam  ukazuje nejaku hodnotu  alebo nic  alebo z je velky rozdiel medzi pozadovanym  a realnym tlakom 

musi ti po nastartovani potiahnut tycku na turbe na max inak nebude turbo fachat ako ma

zmeraj ten podtlak na hadicke VAC  ,prstom nezistis ci je tam -0.8 baru  alebo -0.4 chapes?

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na VAC  ventilu napichni hadicku,  OUT  zaslep prstom  

a ustami rob podtlak v hadicke ,  ked je ventil bez stavy bude ti to podsavat cez filter na ventile

ak na neho privedies stavu ventil sa zavrie voci filtru a udrzi to podtlak aspon ten moj tak funguje 

autobateriu nedoporucujem ,pretoze je to silny zdroj amper  a ten konektor na ventile je uzky a kontakty su utopene ak tymi svojimi kablikami skrtnes o seba tak ti zhoria

radsej nejake trafko na 12 volt co da max 1.5 ampera tam nehrozi nic  ked nemas regulovatelny zdroj ,mozno to utiahne aj 9 voltova baterka z multimetra 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...