Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

307 automat


VojtouNerCZ

Recommended Posts

Čau. Koukáme po 307 před face v automatu, 1.6 nfu, 4 kvalt automat, najeto 230xxx. Jaké máte zkušenosti s automatem, jak dlouho vydrží, když se posere, na kolik to asi vyjde? Chci to pro ženskou, má problémy s řazením. Bude to takový otloukánek. Díky. 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta životnost automatické převodovky by mě také zajímala - má jí tu někdo s velkým nájezdem ? Já jí mám v 307cc, 2.0, 100kW,ze stejných důvodů, proč jsi jí chceš pořídit ty. Jenže v době koupě auta měla 107 tis km, za dva roky jsme s autem najeli 35 tis km.  Řadí to pěkně, dobře reaguje na manipulaci s plynovým pedálem. Občas převodovce  připomůžu ručním přeřazením, to když je dlouho i ve  vyšších otáčkách přesvědčená, že trojka je to ideální řešení. U těch 100 kW jsou 4 kvalty ale málo, na 1,6 by to mohlo být akorát. Režim sport nepoužívám, režim sníh občas v zimě na sněhu a rozbředlé kaši. 

  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, VojtouNerCZ napsal:

Už jsem dostal nějaké info, že na 1.6 je ta převodovka OK pokud člověk nesere na údržbu. U RFN je prý víc namáhaná, ale zase, když se o to bude člověk starat, určitě vydrží. Repas prý přijde na 15k.

V tom je práve najpodstatnejší problém, dnes takmer nikto nerobí údržbu, a už vôbec nie človek, ktorý to kupuje len na pár rokov s tým, že potom si kúpi zase niečo nové. Pritom dodržanie typu oleja je nutnosť, dodržiavanie intervalu podľa výrobcu je naopak katastrofa, takže ak sa o to pred tebou niekto naozaj nestaral poctivo, tak môžeš čakať drahé investície. Podľa mne je to čistá lotéria či sa to oplatí, osobne by som do ojazdenej automatickej prevodovky asi nikdy nešiel, iba ak v novom aute.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mi jasný, že je to sázka do loterie :) Nicméně mám informaci, že za repas je to 15k, což jsme případně ochotni dát kdyby náhodou. Holt kupujeme staré auto. S tou spotřebou počítám, že ta 1.6 se 4 kvalty bude žrát obdobně jako 2.0 co mám v sw čku. S klasickými vrtochy 307 počítám, ale jelikož už jednu mám, tak nějak vím co čekat. 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Já mám 1,6, 16V, 80Kw s automatem AL 4. Najeto něco přes 200 tis.Km poctivě. Na Automaty není dobré tažení přívěsů, ani těch nákladních. Poprvé jsem měnil olej v automatu po cca 100tis.Km a potom co cca 60tis.Km.

Dodnes mi šlape pěkně. Pokud kupuješ automat tak ho prověř po studeném startu jak řadí a podřazuje. Pokud škube není to dobrý. Nesmí vydávat ani podezřelé zvuky. U AL4 bohužel není měrka ale pokud to auto vezmeš k servisákovi na zvedák, tak by se měl podívat na hladinu olelje přes spodní šroub a čichnout si k němu zda nesmrdí spáleninou, pokud ano, nebrat. Pokud máš možnost si zajistit diagnostiku PP2000 tak ŘJ automatu má vlastní paměť závad a dá se do ní nahlédnout. Určitě bych nedal na tvrzení, že olej se v tom automatu nemění a hned bych ho tam vyměnil preventivně. Vhodný olej mají všude možně na webech. Nejlépe bych tam dal origo PSA pro AL4.. Návody na výměnu jsou např.na Youtube. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme ho už doma a jezdí. Sem tam trochu škubne, ale s autem se stejně zatím počítá jen na 2 roky, pak se uvidí :) Nedávno tam byla chyba nějakého čidla otáček na převodovce ale po smazání je vše OK. Denně najede 150km. Občas teda teď když jedu s přítelkyní slyším jak po puštění plynu něco hvízdne, ale nijak to neřešíme. Jinak je to hatch, a jezdí za 5.5-6.2l benzínu, takže též fajn (není žádný závodník ale že by se loudala se říct nedá). 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

ahojte  ,trocha to ozivim , aky je presny rozdiel medzi 4 a 5kvaltom  v automate ? ked ratam rychlosti tak naratam 5 ale ked dam do manualu ukaze 4 . co je s tym ? vie niekto poradit ? v autorizaku mi povedali , ze tam je len nejaka rychlobezka ta piata rychlost, kolko Vam toci otacky 5 a stvor stupnova prevodovka , je tam rozdiel v 4 a 5ke? je pri Dcku nastavit aby ukazovalo aka rychlost je zaradena? svagor v 301 ma ukazovatel ale ked som mal auto pozicane mi to ukazalo aka je tam rychlost ale potom uz nie a ani nevie ako sa to da nastavit , ide to nastavit ? svagor ma 301 v automate a ma6kvaltov automat , co poviete nepasoval by do stareho pezota ?  ta sestka chyba tomu auto .Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám AL4 na NFU a neměnil bych. Spotřeba 7/100, při 90 točí okolo 2500. Ale taky vždy napočítám, že řadí 5x xD Jinak buď rád, je to jednoduchá převodovka. Jinak se s tím dá jet i poměrně svižně. 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ty mas 1,6 ,myslim , ze ma menej otacok pri 90 pozriem kolko , ano je to celkom svizne , no ked to ratam od 1 do 5 tak sato tvari ako viac rychlostne ako 4, dik

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes som sa previezol a tiez toci cca2500za min na dvojliter by mohol menej ale co uz stara technologia a pri 130 ma tusim 3500 ked sa nemylim a to je uz dost vela a hlavne spotreba je vyssia a pri tychto cenach to uz vyznamne zasahuje do rodinneho rozpoctu ak sa ma pravidelne vyuzivat , momentlana priemerka je cca9l ale bez dialnice , ak by manzelka chcela viac jazdit by som to dal urcite na plyn .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten dvojliter proste žere aj trávu okolo cesty. Mal som tú česť s ním krátky čas jazdiť, no bol som celkom rád keď som sadol naspäť do NFU 1,6 16V benzín, teda hlavne kvôli tej spotrebe (s ľahkou nohou málokedy pod desať litrov - mix mesto a mimimesto). Na druhú stranu zase aj ten výkon je pekne cítiť.  Za mňa dvojliter jedine s LPG alebo prevážne na diaľnice a bez automatu (hlavne u ojazdeného auta) aj keby bol akokoľvek dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na dvoulitru v 307cc s 4q automatem mám dlouhodobou spotřebu 8,8 l/100 km a furt se ptám sám sebe, co dělám špatně.. Ta kombinace motoru s převodovkou není právě ideální.

Nicméně na prázdninové cestě před lety na Severní mys spadla průměrná spotřeba za celo trasu pod 8 l. Musel bych hledat, na kolik přesně, ale mile mě to tehdy překvapilo. byly to tehdy denně dlouhé štreky a minimum dálnic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...