Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jak spustit regeneraci fap filtru Peugeot 5008


Libiček

Recommended Posts

Všechny vás zdravím, na mojí 5008 se rozsvítil kontrolka fap filtru. Prosím,je tam dané že se to spustí na 3,nebo v jakých otáčkách, na jak dlouhou dobu nebo musím vyjet i s diagnostikou. V příručce je napsáno že rychlost nesmí spadnout pod 60km/h a nic víc. Peugeot 5008 1.6 hdi 2011.díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

 

Zdravím Vás ještě jednou,jen napíšu jak jsem dopadl...😞. Regenerace na dálnici se nezpustila a na místě taky nic,jel jsem úsek Mohelnice-Olomouc a zpět,bydlím v Jeseníku takže auto zahřáté dost 🤔,a na parkovišti u nás tedy taky nic cca 20 min v otáčkách.Tak jsem si říkal že je tedy čas na nový fap filtr a objednal, doporučuji objednat i tlakové potrubí na fap,spodní část fap filtru,před vlnovcem, myslím že to bude u všech pěkně zapečené,cena kolem 1000kč.Po výměně fapu jsem zajel na diag.ať se to vše sehraje.Jenže diag.ukázala jiný problém,že je nefunkční čerpadlo nádr.aditiv a že se tedy nespustí fap, kvůli impulznímu vstřiku aditiva, takže kontrolka fap(oranžová s !) stále svítí.Takže budu ještě obj.nádržku ale netuším zda je nějaká kontrolka na dané čerpadlo,pokud ano proč nesvítí 🧐🤔.Byla to jediná chyba kterou diag.našla po přehrání ŘJ.Jen kdyby měl někdo zkušenosti a napsal.díky Libiček Peugeot 5008 1,6 HDI 2011 82kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Regenerace na místě se vyvolá jedině přes dia, tím že stojíš na místě a držíš motor v otáčkách jen plníš filtr. Zjevně si postupoval naprosto opačně, než bys měl. Tedy první - zajet na dia, aby ti řekla ja k je na tom FAP, jestli je plný ale jinak funguje (tam bys asi rovnou zjistil, že nedodáváš aditivum), což je potřeba vyřešit a pokud má fap ještě rezervu, tak vyvolat z dia regeneraci na místě, jak píše ChouLu. Jinak píšeš o "diagnostice". ale je to PSA nebo jen nějaký OBD univerzál? Pokud to je jen nějaký univerzál, tak se opravdu dozvíš maximálně chybové hlášky a ještě není jisté, že to úplně sedí.

Každopádně správnou diagnostikou bys měl začít, než začneš něco měnit, jinak můžeš "měnit" jako v tý pohádce....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Pacho, no to jsem právě nevěděl, že na místě musím být na dia., ale diag. kde jsem byl je PSA, já si právě myslel že se rozsvítí nějaká kontrolka toho čerpadla no, ale nic. Učím se a teď jen doufám že to bude už vše ok, dám vědět jak jsem dopadl s novou nádržkou. Díky za pomoc Libiček. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všichni, dnes vyměněná nádržka na aditiva a auto je konečně v cajku 👍😁👏💯,po nastartování se již oranžová kontrolka neukázala (mrcha jedna), takže nový fap, tlakové potrubí a nádržka aditiva (7100+1000+4050)+500 diagnostika, kdybych šel od diag.možná by se nemusel dělat fap,ale co už.Chci poděkovat všem co mi pomohli tady na fóru, DÍKY 👏👏👏👏😉😉😉👍👍👍 mějte se .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

V Peugeotu to už stojí, tam mi právě řekli že je to vadný vstřikovač ale taky mi řekli že mám plný výfuk toho ad dlue a je i zaplněný filtr tímto "srancem" akorát nechápou proč mi to neukázalo drive. A teď prý vymění ten vstrikovac, vypláchnout celý výfuk a uvidíme jestli se probere filtr a vyčistí se, jinak i výměna filtru a je mi divné že to sami nevědí. A hned chtějí vyměňovat filtr samozřejmě za 18.000. nechápu proč když se to nespustí tak ho přece můžou dát vycistit. Proto bych se rád zeptal někoho kdo tomu opravdu rozumí a jen nevyměňuje. A samozřejmě vím že to nebude poslední oprava a pokaždé to dávat do autorizaku se mi nechce. Tak hledám někoho do budoucna. Děkuji za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řešil jsem ten samý problém před 14 dny, také na 5008.. přijelo auto v nouzi, chyba ucpání FAPu.. po spuštění regenerace nebylo půl hodiny nic vidět, ale už bylo podezřelé, že regeneruje totálně bíle.

Po ukončení regenerace za autem byly dva krápníky z adblue.. filtr to řádně vyčistilo (i trubka za fapem byla total čistá), jenom koncový díl zůstal zevnitř obalený. Dlouho jsem hledal co by to mohlo dělat, nakonec zjištěno, že vstřikovač si jednou foukl na max a jednou vůbec a tím pádem katalycká redukce nemohla probíhat :) 

Takže nakonec vyměněný vstřikovač, těsnění, objímka a znovu regenerace a auto jezdí dál zcela bez problému :) 

 

EDIT:
A k tomu čištění.. pokud by ho zabetonovalo adblue, tak ho nikdy nikdo ničím nevyčistí :( čistí se v něm nespálené saze, ale né adblue co je tvrdé jak kamen.. nehledě na to, že čištěním fap ztrácí účinnost a autorizovaný servis ti tohle nabídne max v případě, kdy už se fap nedodává... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...