zidrad Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Zdravím koupil jsem Peugeot 308 e-hdi 84kw rok 2013 naj. 240000km. Majitel říkal že mu tam servis dával olej 5w-40, ale podle mazacího plánu tam má přijít 5w-30. Můj dotaz zní mohu tam dát 5w-30? V servise mi tvrdí že nelze přejít z horšího oleje na lepší (že by lepší olej začal rozpouštět usazeniny co jsou v motoru). Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 no pokud auto má najeto to co píšeš. A předchozí majitel mu dával 5w40 tak v tom klidně pokračuj protože předchozí majitele asi věděl proč přešel na 5w40. A přechod na lepší olej v podobě 5w30 by možný byl ale musel by se udělat několikanásobný průplach motoru a to je myslím si zbytečné. Hlavně by to bylo ekonomicky dost náročné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
celda1970 Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Ve 240000 km už je původní mazací plán jaksi mimo mísu........nech tam 5W/40...nic tím nezkazíš. ozzy56 a Agrafik ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavelu96 Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Není tam nějaká souvislost s FAP filtrem? 5W40 má vyšší produkci sazí a zanáší FAP. A jestli tam posledně dal "servis" 5W40, protože mu 5W30 došel a je jim to šumák, tak proč né... Šalda ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 ja prechadzal z 10W-40 na 5W-40 na viac autach a nic vsetko v poho , dnes to je uz len mytus ze nemozes ,to sa vravelo mozno za socializmu dnes to mozes pomiesat vseliako tie oleje su uplne ine ako kedysi otazka ci to vobec ma zmysel pokial auto ide v poho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 (upraveno) pokial motor neni total zakarbonovany staci sa pozriet cez nalivacie hrdlo ,a das tam olej ktory splna normu od vyrobcu auta nemoze sa tomu nic stat pre pokoj duse spravit aspon dva preplachy motora,jeden vecsinou nestaci ked to nikdy nebolo cistene kolkokrat sa stane ze clovek kupi auto a ani nevie aky tam bol olej a servisak mu tam supne olej z plechoveho sudu som to videl x-krat ,aj taki ludia su Upraveno 21. červen 2020 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 s tím rozpouštěním karbonu a bordelu to platilo někdy po válce, nee?? , myslím WW II krtek 2 a David 106s16 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 (upraveno) po experimentoch s preplachovou naftou v motore uz proste na take myty neverim rozpusti ti karbon zalepi ti saci kos atd bu bu bu Upraveno 21. červen 2020 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Čeho bych se bál, tak je to, že ten motor může začít sáknout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 (upraveno) mam vyskusany zeleny Teec 2000 a je dobry (ale drahy) cisti dobre ,neublizi potom nejaky polsky K2 cleaner ten je slabsi ale obe kvapaliny pachnu stejne , len toho teecu je viac tak asi preto vyssia ucinnost ono si to zase nepredstavuj tak ze ti to tam odlupne nejaky 5cm kus karbonu,pretoze karbon je mazlavina neni to tvrde ako cement takze sa to rozpusta postupne ako blato na drobne castice a stale tam mas dostatok oleja aby mazanie fungovalo viem po cisteni otvorit olejovy filter nikdy tam neboli ziadne kusy karbonu ani vo vypustenom oleji nic neni jedine riziko co moze nastat je ze ten olej moc rozriedis a bude riedky a znizi ti to potom tlak mazania napr ked som skusal preplach 2litre oleja a 2 litre nafty vtedy musis davat pozor na kontrolku mazania lebo poklesne tlak mazania ale ked tam nalejes 3dcl plechovku cistica do 4 litrov oleja to nehrozi ale koli predsudkom stejne kukam na kontrolku Upraveno 21. červen 2020 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zidrad Odesláno 21. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Pokud pokračovat v 5w-40 tak nevím jaký olej. Nenašel jsem žádný který by plnil normu psa b71 2290. Jak už tady někdo zmínil mám strach o filtr pevných částic. Olej 5w30 je prý předepsaný právě kvůli dpf. Když dám 5w40 tak se prý bude rychleji zanášet. A pokud dát zpět 5w30 jak udělat proplach? Ve speciální proplachovaci přípravky nevěřím. Dát tedy 5w30 a po třeba 2000km vyměnit znovu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zidrad Odesláno 21. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Jak často byl olej měněn nevim. Auto mám chvíli takže poznatky zatím žádné nemam ale olej je před výměnou a nevím jak to resit. Olej od výměny do výměny prý nebylo treba dolévat. Motor jde a jede krásně, spotřeba také. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Vidíš, já spíše přemýšlím opačně nad změnou z 5W30 (ESP Formula1 ), na 5W40, ale nevím zatím jaký, musím to nastudovat. Výměna do 15tis km. Ale mazací plány výrobvů nabízejí něco jiného , třeba i A3/B3? https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-total-quartz-ineo-c3-5w-40-5l_165513 https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-millers-oils-xf-longlife-5w-40-5l_174650 https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-millers-oils-trident-longlife-5w-40-1l_178980 https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-liqui-moly-top-tec-4100-5w-40-5l_54273 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zidrad Odesláno 21. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Já bych klidně 5w40 dal ale s normou psa b71 2290 neexistuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Jestli to má najeto s 5W40 240tis a FAP je původní, tak bych to teď vůbec neřešil a dával dál 5W40. Protože měnit viskozitu/normu oleje kvůli FAPu, který má za sebou 240tis km, je zbytečný stres. Případný přechod bych řešil až ve spojení s výměnou FAPu, která je s největší pravděpodobností stejně za rohem radim.1008, pavelu96 a ozzy56 ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zidrad Odesláno 21. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Auto dle majitele (ostatně i dle kilometrů) jezdilo hodně po dálnici takže filtr by teoreticky mohl ještě vydržet. Jsem takový že autu rád dopřeji tak bych rád řešení které mu neuškodí. Navíc motor přede jako kotě tak by byla škoda mu ublížit. Konzultoval jsem to ještě se známým co má servis a ten říkal dát to co tam má být tzn. 5w30. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Když 5W30 s PSA normou, tak co jiného za stejné peníze? Hmm? Chce to větší agitku. Musíš ho nějak přesvědčit On si sem totiž nepřisel pro radu, ale pro potvrzení, že má na tu 5W30 přejít Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zidrad Odesláno 21. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Ten je špatný? Peugeot doporučuje právě total. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zidrad Odesláno 21. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 21. červen 2020 Mjsytic: tvoje rada je tedy nechat 5w40? Vagi nejprve také říkal dát 5w30 a po 3000km vyměnit znovu. Přes týden pojedu pro olej a filtry tak jsem zvědav co mi poradí ještě kluci tam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 21. červen 2020 Sdílet Odesláno 21. červen 2020 @zidrad Jestli věříš (máš jistotu), že to opravdu celou dobu jezdilo na 5W40 a původní majitel to jen nepomotal, tak ať ti řekne, co tam celou dobu dával a dávej to tam dál Pokud chceš přejít na 5W30, tak v klidu přejdi. Jinak ECS je olej v pohodě, sám ho používám. On je jen Vagi alergický na oleje se sníženou HTHS viskozitou Péťa, ozzy56 a Šalda ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.