Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zadní náprava Citroen C4, Peugeot 308


Mikis

Recommended Posts

Tak to mechanik prošel a prý to asi dělá ten tlumič vybrací na obr. č.10, nechtěl ho zatím odmontovat má trochu zarezlé uchycení a ani na to neměl čas a chtěl ještě kolem toho něco zjistit. Tak se tu taky chci zeptat jestli je tento tlumič vybrací nějak spojený s tím skrutným stabilizátorem, jak tento tlumič funguje a jestli se může poškodit tak, že bude bouchat a případně když by se tam nedal co by to způsobilo na P308 totiž tento tlumič vůbec není?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On to v podstatě asi nebude nic složitého ten tlumič.... Podle všeho to vypadá na nějaké závažíčko (podobné se dává na táhla řazení na převodovce), které posouvá vyšší harmonické do jiných frekvencí, potažmo odstraní určitou část frekvenčního spektra.... Pokud nemáš uši jako netopejr, tak to možná ani nepoznáš.... Myslím tu amputaci....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak vyměněno uložení nápravy, tlumiče a uložení pérování a stále to klepe. Nyní je to prý asi poškozená skrutná tyč v nápravě a je potřeba vyměnit celou nápravu, ale to mi přijde divné protože nevím co by na té nápravě mělo být špatně když ta tyč je tam přivařená k nápravě napevno takže nemůže někde do něčeho bouchat.

Myslíte, že by to opravdu mohla být naprava i když na ní není vidět žádné poškození, prorezavění nebo něco podobného?

Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci házet všechny do jednoho pytle, ale v autorizáku ti prostě vnutí výměnu čehokoliv jen aby nemuseli pátrat a hledat.

Mně to rachtalo vepředu jak blázen a vyměnily kulové čepy za 4000,- a samozřejmě to dělalo dál. Že bylo horní uložení tlumičů úplně na kaši je netrápilo, našli první vůli, vyměnili něco a hotovo.

Ale to je jen taková vsuvka mimo téma. Chce to někoho zkušenýho, kdo se tomu trochu pověnuje. Známej mi jednou doporučoval vytáhnout sedačky, dát pasážera do kufru/dozadu, jet a přiloženým šroubovákem/něčím kovovým se snážit cítit/poslouchat odkud to konkrétně jde. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny tyhle věci jsme prováděli v autorizáku vše prošli, dokonce jsme si to mohli i prohlédnout, ale fakt tam nic není vydět torzní tyč drží pevně, sváry pohledem nemají žádnou známku nějaké praskliny, alespoň všude kde je vidět, ale uvolněná nikde není a na dvě místa se bohužel nedá podívat, protože torzní tyč jde dovnitř provilu a kolem ní je jen o něco větší díra, ale taky čistá není tam nikde vidět, že by se jí tyč v některém místě dotýkala. Vyměnili to co jsme chtěli horní a dolní uložení pod péra, tlumiče kompletně i s uložením a nové silentbloky uložení zadní nápravy, takže už tam není nic na výměnu kromě pružin a rámu zadní nápravy.

Prostě se bude jezdit a když se to zhorší tak se to zase prohlédne a snad pak už se uvidí co je špatné, dávat teď skoro 30 000kč za zadní nápravu když se neví jistě jestli je to tím prostě ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jednou doporučuji hlavně si to nechat prohlédnout i jinde než v autorizáku, v té poslední větě sis i odpověděl proč. Nabízet výměnu nápravy za 30 tis., když na ni nejsem schopnej najít závadu a nazývám se autorizovaným servisem, je v mejch očích prostě nehoráznost :D 

 

http://www.auto-francie.cz/peugeot-308 

 

Odkud jsi? Třeba ti někdo dokáže doporučit někoho zkušeného na PSA v tvé blízkosti.

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jen naokraj než to šlo k autorizovanému servisu tak to bylo ve dvou servisech a v jednom jsme nechali vyměnit to horní a spodní uložení pér a ve druhém pak už nic, protože to prohlédly a u jednoho bylo, že možná uložení nápravy, ale moc se mu do toho nechtělo, ten druhý že prý je to tlumič vybrací co je uprostřed nápravy, ale taky nebylo moc zájmu se v tom hrabat a tak byla poslední možnost autorizák kde to prohlédli, řekli, že je už dost počkozené uložení nápravy silentbloky a tlumiče to taky prý už mají za sebou a tak se nechali vyměnit, tlumiče nám pak ukazoval jak šly lehce rukou stlačit, takže byli na konci životnosti. Bohužel to co bylo tzv. levnější tak se už vyměnilo a v autorizáku nechtějí dávat díli jiné než originální a tak ta náprava stojí 26 000kč + práce a jsme na těch 30 000kč. Jinak v autorizáku řekli, že to nemůžou majít a potvrdit, že to je opravdu ta torzní tyč v nápravě, ale už kromě zadní nápravy tam nic jiného není co by se mělo vyměnit snad ještě jedině náboj kola.

Jinak od Liberce je to přes celou republiku až na samotný konec jižní moravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...