Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zadní náprava Citroen C4, Peugeot 308


Mikis

Recommended Posts

Zdravím, měl bych pár otázek k zadní nápravě u Citroen C4 rok výroby 2011, který má shodnou nápravu jako starší verze P308. Jak je zde uchycený skrutný stabilizátor, který je umístěný uvnitř příčky zadní nápravy, jak se případně pozná, že je nějak poškozený a jestli je možné ho nějak vyměnit? K čemu na této nápravě slouží tlumič vybrací?

Díky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano tohle je ta náprava a mě zajímá jestli je skrutný stabilizátor nějak dělený nebo je v celku jedna tyč přivařená na koncích k nápravnice, bez jakékoliv možnosti výměny a taky na co je a s čím je spojený ten tlumič vybrací na schématu pod číslem 11. Jinak problém je ten, že tam něco bouchá a nemůžeme přijít na to co, ale to jsem tu řešil v jiném tématu a mechanik vše zkontroloval a říkal, že tlumiče, uchycní nápravy přes silentblokyčíslo 3 je v pořádku a tak jsme vyměnili jen horní a dolní misky číslo 10 a 9, protože na jedné straně byla náprava ošoupaná od pružiny, ale bouchání nepřestalo, takže to asi nebylo tím a teď zkoumám dál čím by to mohlo být a tak chci vědět k čemu tam tyto díly jsou a jak jsou na tom s možností výměny. Nalezl jsem někde, že se provádějí repase nápravy, ale to byly nápravy na jiné Citroeny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda měnit nápravu, protože tam něco bouchá a nevím co, je docela luxus.... Navíc tohle je jiná náprava, než stará "trojtorzková".... Z nákresu nejde poznat, jestli má uvnitř samostatný, ale přivařený stabilizátor, nebo, jako třeba u Favorita, je stabilizátorem samotná příčka mezi rameny....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 11 těžko říct, google ho ani podle čísla dílu nenašel ke koupi u nás.. jen něco málo v cizině. 

Vlez si pod auto a podívej se na nápravu a uvnitř zespodu uvidíš tu torzní tyč a i pouhým okem jakýkoliv prorezaveni/poškození uvidíš. Zároveň se můžeš podívat jak je to uchycené, ale jelikož to nemá číslo dílu, běžně měnitlené to nebude.

Jinak vzdau fakt není co by mlátilo,  pružinu poznáš okem, tlumiče a jejich horní uložení víš, kdy byly (jestli) měněny? Těmi bych začal já a pak těmi silentbloky číslo tři, ale ty vydrží v originále fakt hodně. Obstojný tlumiče třeba od TRW na to koupíš za 2x800,- a výměna je na hoďku/dvě.

Jinak jaký je to zvuk?

image.thumb.png.9904f2a8715f827ba10e12dab5e5a514.png

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nápravu se mi zatím měnit nechce protože to není ta stará, ale tady jak jsem zatím zjistil je ta tyč uvnitř toho nosníku a na koncích by měla být přivařená do nosníku, takže by bouchat neměla.

V pátek to má jít zase k mechanikovi a nechám tam sundat ty tlumiče ať zkontroluje pořádně to uložení.

Jinak zvuk je to taková rána kovu na kov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tlumiče ti mechanik neřekne o moc víc, než můžeš zjstit sám (aspoň dle mého názoru).

Když se ohneš k zadnímu kolu a strčíš ruku do podběhu tak se dostaneš na tu gumovou prachovku tlumiče s dorazem, kterou když vytáhneš z uložení, odkryje se ti víc z tlumiče. Neměl by být rezavej ani poteklej apod. Test tlumičů ukáže jen jejich procentuální účinnost, což je nic moc informace, takže je to spíš metoda pokus omyl.

Ta torzka samozřejmě v uložení bouchat nebude, ale může být prasklá třeba ve prostřed, viz odkaz:

IMG_20190826_153110.jpg

Jinak rachtání jsem na své 308 řešil až až, viz tohle téma, jen se zeptám, jak si došel k závěru, že to jde zezadu?

Bouchá to na dírách? Co tepelné štíty výfuku, koukal jsi jestli není někdě vytrhlý/vyhnilý úchyt?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bouchá te většinou když se auto na nerovnosti zkříží tak se to bouchnutí ozve od zadního kola za řidičem a zjištěno tak, že jsem vyndal vše co bylo v kufru, sklopil sedačky a vlezl dozadu a na nerovnostech poslouchal odkud to bouchnutí vychází. Kontrolovali to dva lidi a oba se shodly, že to jde zezadu s největší pravděpodobností ze strany za řidičem. Jinak to nemusí být ani nějaká díra, stačí i jen přejet třeba zlom na vozovce ale zešikma. Všechny možné kryty se kontrolovaly a drží a na tu tyč se takhle pěkně nepodívám tu prostřední část zakrývá právě ten tlumič vybrací a to je vidět tak je OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rezervu to nemá místo toho je v tom místě elektrická ruční brzba, prachovky a tlumiče právě chci aby zítra pořádně zkouknul mechanik a to tím, že je i demontuje, aby se dali lépe prohlédnout, uvidím co řekne a když nebude jasné co klepe tak asi zkusím vyměnit tlumiče zase taková paleta to není jen je trochu problém, že jsem nikde nenašel tlumiče včetně toho horního uchycení, a uvidím taky jestli na něco nenarazí na té torzní tyči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na prachovce toho moc nevykoumá. Ona jakoby drží ale když přejedeš díru, hrbol, vyskočí z lůžka a udělá to takovou velice ošklivou ránu. A světe div se, dost často pak zapadne zase zpátky a mrcha se tváří jakoby nic xD Jestli máš auto doma prostě šáhni na tlumič a škubni s tím dolu. Jestli jde vyškubnout, je to na 90% ono. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...