Dutý Měch Odesláno 10. červen 2020 Sdílet Odesláno 10. červen 2020 Ahoj, do konce června mají v pežotech akci na výměnu FAP. Nabídli mi, že na mou 807ku to udělají komplet za 13.500,- Kč. Co myslíte, vy zasvěcení, je to dobrá nabídka? Díky. PS: s FAPem problémy zatím nejsou, nic mi auto nehlásí, ale najeto mám přes 250 tisíc a tak bych ho asi dal preventivně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 10. červen 2020 Sdílet Odesláno 10. červen 2020 ahoj, jestli si chceš auto nechat ještě delší dobu, je to rozumná a podle mě solidní nabídka ono zatím je klid, ale podle počtu kilometrů je možné očekávat problémy, a jak známo, vždycky se něco pokaká, když skončí AKCE, nebo ZARUKA atd. ještě bych si zjistil, kolik bude stát výměna FAP po skončení akce (od července), aby tam nakonec nebyl rozdíl ve stokorunách... (dnes je možné všechno) Vena garážmistr, Tony Stark, Dutý Měch a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dutý Měch Odesláno 10. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 10. červen 2020 Ještě podotázka: v pežotech ani nechtěli věřit, že je to původní FAP. Najel jste někdo na FAPu víc, než ten čtvrtmíč? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 10. červen 2020 Sdílet Odesláno 10. červen 2020 V tématu v 508 je uvedeno, že výměna ve 280tis, ale ještě se vyloženě nemuselo... Ale nevím, jestli to jsou stejné generace filtru. U těch novějších je nájezd přes 200tis celkem běžný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 10. červen 2020 Sdílet Odesláno 10. červen 2020 Podle mne by Ti měla diagnostika ukázat jak moc je FAP zanešený a podle toho se můžeš rozhodnout. Já žiji v domění, že 300000 km by při správném Low SAP oleji mohl vydržet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 11. červen 2020 Sdílet Odesláno 11. červen 2020 (upraveno) Já na 407 rhr 100kw měnil v 260000. Upraveno 11. červen 2020 uživatelem Lukas.407 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dutý Měch Odesláno 11. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 11. červen 2020 před 16 hodinami, Leo napsal: Podle mne by Ti měla diagnostika ukázat jak moc je FAP zanešený a podle toho se můžeš rozhodnout. Já žiji v domění, že 300000 km by při správném Low SAP oleji mohl vydržet. Diagnostika na podzim ukázala zanešení 60%. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 11. červen 2020 Sdílet Odesláno 11. červen 2020 Otázka je, kolik je maximum (jestli 100% nebo méně). Mě to při zanešení sazemi 49% ukazuje teoretickou vzdálenost do výměny přes 200 000 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 11. červen 2020 Sdílet Odesláno 11. červen 2020 Musíte rozlišovat zanešení sazemi a zaplnění cerinem. Saze se při regeneraci vypálí, ale cerin se právě ve FAPu usazuje z aditiva. Je to v dia množství aditiva ve FAPu. To je většinou důvod výměny FAPu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 11. červen 2020 Sdílet Odesláno 11. červen 2020 U mne diagnostika ukazuje: Naplnění filtru pevných částic sazemi - Hodnota, která se mění podle regenerace (vypálení, jak píše @HonzaZ) Stupeň zanesení sazemi filtru pevných částic - To postupně narůstá (při 120 000 km jsem měl 29, teď při 220 000 km mám 49). Teoretická zbývající vzdálenost do výměny FAP - Toto číslo se postupně snižuje (při 120 000 km bylo 296 000, teď při 220 000 km je 221 000). To zpomalení odpočetu přičítám tomu, že předchozí majitel nepoužíval Low SAP motorový olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Rudo08 Odesláno 11. červen 2020 Sdílet Odesláno 11. červen 2020 Počet najazdených km 183 000,filter pôvodny,stav zaplnenia filtra 70%,v Peugeote nový FAP na 207sw 318eur+80eur komponenty k výmene+práca cca 450eur(12 000czk)cenová ponuka bez akcie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 11. červen 2020 Sdílet Odesláno 11. červen 2020 To vyhodnocovanie zanesenia FAPu nie je az take sofistikovane, ze by dokazalo priamo zohladnit druh motoroveho oleja a nejak podla toho prepocitavat zostavajuci pocet km. Stupen zanesenia FAPu dokaze riadiaca jednotka vyhodnocovat len podla mnozstva uz spotrebovaneho Eolysu a podla diferencneho tlaku. Cize realne je v riadiacej jednotke z vyroby v nejakom registri nastavena hodnota X a po vstreknuti X ml Eolysu jednoducho riadiaca jednotka zahlasi, ze je FAP zaneseny a treba vymenu. To, na kolko je nastavena hodnota X, zavisi od velkosti a typu FAPu, typu Eolysu a asi aj typu motora a je to prednastavene z vyroby s nejakou bezpecnou rezervou. Naviac je tam poistka v podobe senzora diferencneho tlaku a ak nastane problem s FAPom neplanovane skor, ako sa dostane pocitadlo na hodnotu X (napr. zle rozprasujuci vstrekovac, nekvalitne palivo, nevhodny olej, alebo iny probem v spalovacom procese sposobujuci zvysene mnozstvo sadzi a teda zrychlene zanasanie filtra), tak v tom pripade system zahlasi chybu na zaklade vysokeho diferencneho tlaku uz skor, ako dosiahne pocitadlo Eolysu hodnotu X. Aspon takto to chapem ja ako laik. Mozno @ChouLu bude vediet upresnit, ci sa zohladnuje aj ten diferencny tlak po regeneracii pri vyhodnocovani stupna zanesenia FAPu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 11. červen 2020 Sdílet Odesláno 11. červen 2020 Nemyslím si, že by něco analyzovalo druh motorového oleje a tím řídilo FAP, ale Low SAP motorový olej podporuje menší tvorbu sazí, tím se filtr pomaleji plní, nedochází tak často k regeneraci a tím se prodlužuje jeho životnost (odpočítávání konce životnosti jde pomaleji). Nic jiného v tom nevidím. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlado81 Odesláno 11. červen 2020 Sdílet Odesláno 11. červen 2020 V 10. 6. 2020 at 8:14, Dutý Měch napsal: Ahoj, do konce června mají v pežotech akci na výměnu FAP. Nabídli mi, že na mou 807ku to udělají komplet za 13.500,- Kč. Co myslíte, vy zasvěcení, je to dobrá nabídka? Díky. PS: s FAPem problémy zatím nejsou, nic mi auto nehlásí, ale najeto mám přes 250 tisíc a tak bych ho asi dal preventivně Je to dobra cena. A je tam naproti starý Fap podmínkou? Jako loni. Mě už se to nevyplatí..... čekám kdy to klekne motorově podle zvuku, prahy kaput a péra prdlí ve předu. Za cenu opravy to nemá cenu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 20. červen 2020 Sdílet Odesláno 20. červen 2020 A máte někdo zkušenost s čištěním FAPu? Nemyslím tím, to že ho někdo vyndá a umyje vapkou nad záhonkem s růžemi, ale čištění v boxu (horké čištění, ultrazvuk, chemicky). Případně jak dlouho už ho máte takto vyčištěný na autě a kolik jste s ním najeli km? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 20. červen 2020 Sdílet Odesláno 20. červen 2020 @Driver pár fapů jsme dělali u DPF.cz a zatím bez problému dávají rok nebo 100 tis km záruku samozřejmě záleží v jakém stavu ten fap je.. pokud je rozpadlá keramika, tak je ti čištění k ničemu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 20. červen 2020 Sdílet Odesláno 20. červen 2020 Já budu FAP řešit na jednom autě tak mě zajímá zda se to čištění vůbec vyplatí oproti novému. Cenu za nový ještě nevím, tak uvidím. Pokud by vydržel po čištění 100 tis tak bych to neřešil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 20. červen 2020 Sdílet Odesláno 20. červen 2020 Ono je otázka proč se ucpal teď tu mám 307 RHR, kde se dal novej origo a najelo se na něm 20 tis a je po něm zaseknutej egr je svi... a fap to nedal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 20. červen 2020 Sdílet Odesláno 20. červen 2020 Je to na autě, které má najeto 250 tis (asi bych tomu i věřil) a jaký je přesný stav filtru budu vědět až za týden. Nyní mám jen informaci, že je potřeba v nejbližší době FAP řešit, že je udajně již ucpaný na 127 % Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 20. červen 2020 Sdílet Odesláno 20. červen 2020 v 250 má už nárok ale chtělo by to vidět dif. tlak v 2,3 a 4 tis otáčkách Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.