Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spotreba oleje 1.2 Puretech :-(


Petr Bednář

Recommended Posts

Dobry den vsem ,

mam takovej pocit,ze nam nas Pazout zacal nejak zrat olej...Coz me docela vadi.Uplne jsem to nemeril,ale odhadem od vymeny oleje do vymeny (max.10 000 ! ),to muze byt klidne neco kolem litru,mozna vic 😞 .Olej,kterej liju je samozrejmne Total Quartz Ineo First 0w-30.Tankuju vyhradne na Benzine a to z 80% benzin 95 a ze zbylych 20% Verva 100 - nemuze byt nahodou problem v te Verve 100 ? To je totiz jediny nestandardni co me napada,ze s autem delam...?Jinak auto je 5008 r.v 2015,najeto cca 85000,1.2 puretech 96 KW.

Je ta spotreba oleje u techto motoru normalni,anebo uz je to moc?

Vsem diky za odpovedi,pripadne rady,jak to resit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta spotreba je v norme. Je to ciastocne aj tym olejom co tam lejes - v skutocnosti nie je zrovna idealny, lebo je redsi, takze hlavne po zahriati a vo vyssich otackach moze ubudat trochu viac. Skus najblizsie pri vymene oleja namiesto toho Totalu naliat Mobil 1 ESP 5W-30, mohla by ta spotreba mierne klesnut. Palivo s tym nema nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, Peugeot to predpisuje kvoli znizeniu spotreby / emisnym limitom. Ale je fakt, ze oleje ACEA C menej nicia aj klasicky trojcestny katalyzator, takze aspon z tohto pohladu to ma opodstatnenie aj pri benzinakoch co si toho oleja trochu beru. Ja osobne by som asi volil olej mimo PSA normy, konkretne z kategorie 5W-40 ACEA A3/B4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono motor, který nespaluje žádný olej, prostě neexistuje, už z principu je to nemožné 🤠

 ale platí takový úzus, že když nedolíváš mezi výměnou oleje nic, je to super :super , ale přitom motor od výměny do výměny spotřeboval olej od stavu MAX. na měrce až po MIN., kdy ho vypouštíš..., spotřeba do 0.5 litru na 1000 km se ještě neřeší--většinou je i v dokumentech výrobce tato spotřeba uvedena jako normální , asi aby se výrobce kryl pro případné reklamace, někde dokonce píšou výrobci i 0.8 jako obvyklou spotřebu oleje, což už je myslím na hlavu :myslim

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Chlapci idem sa s vami poradit. Mam Peugeot Partner Teepee 1.2 THP 81kW 2015 a trapi ma spotreba oleja.

Aktualne spotreba je 1-1,5L na 500km !!!

Bol som s tym v servise u znameho a menili sme olejovy separator. Vacsinou to pomoze dostat sa na spotrebu 0,5L na 1000km. S tym sa uz da zit lenze u mna to nepomohlo.

Isiel som teda do Original servisu Peugeot a oni mi povedali ze to nebudu opravovat a chcu len vymenu motora a vycislili mi to na 6500€. Zevraj porucha je v tom ze motor je zle navrhnuty a vstrekovac je v hlave osadeny tak ze vstrekovac strieka palivo na vlozku valca. Nasledne dochadza k opotrebeniu vlozky a kruzkov ktore potom nestieraju dobre olej. Problem ale je v tom ze sa tie vlozky nedaju zevraj vytiahnut a vymenit lebo ze su priamo zaliate v bloku motora.

Zaujimave ale je to ze auto ide ako hodinky. Ziaden problem pri startoch, akceleracii alebo chode motora. Proste to ide ale zere strasne olej. Dokonca ani emisie a ani dym za mnou nejde. Proste normlane funkcne auto.

Co s tym?

 

 

Upraveno uživatelem Kexo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar olejožrouti:)!

Ne, vážně - jsem na tom podobně.. 1.2 96kw 2015 - z autorizáku měřená spotřeba +/- 0,7l 0w30 na 1000km, nájezd 86k km. Nabízeli mi repasovaný motor za víc než polovinu aktuální hodnoty mé ojetiny. Už jen zjištění příčiny neznělo finančně moc lákavě, takže jsem do toho nešel. Jen mě napadlo, že možná nechám změřit tlaky - přece, kdy by byl problém na válcích / pístech, mělo by se to na kompresích projevit, ne? Potažmo i na výkonu? Takže pokud by toto bylo OK, pak bych možná nechal zkusit vyměnit ten separátor. Výkon u mě pocitově ok, nekouří..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Borci zdar,su tady uz jen z nostalgie,bo ta *neumím psát slušně* francouzska uz sla nastesti do pice..Starou trefili tak,ze totalka,pojistovna vylepila ranec,typek koupil vrak,taky za ranec,opravil a za ranec v autorizaku  prodal,tak se toci byznys

Jinak k tomu voleju : spotreba byla 1,5 litru a klidne i víc na 1000km,jakoze peklo,resil jsem to pres autorizaky v Brne a ti ze je to normalka,tam jsem taky koupil viko ventilu,myslim,ze za ctyrku,ktery ma v sobe integrovanej tzv Pcv ventil,v domneni toho,ze by to mohlo pomoct a samo,ze to nepomohlo a *neumím psát slušně* francouzska si zrala litry furt dal.Hulilo to jak hovado,ale pouze po dlouhe jizde z kopce,pri ktere se brzdilo motorem.Dlouhy 12 procentni klesani,s tim,ze navrchu za 6,porad nohu z plynu,ve trictvrte kopca za 5,v pulce za 4,pri dojizdeni do mesta za tri a jelikoz jsem to uz vsechno resil,tak jsem tomu po tehle jizde slapl na volnobeh tak na 3000 ot.a hulilo to modrym hulem,jak kdybych prijel s Trambusem.Ale jak jsem psal na zacatku,ten **** z Francie je nastesti uz v hajzlu!!!Shrnul bych to tak,ze jedinym benefitem francouzskych aut,je design,nic jinyho!!!Btw.stara vyfasovala sluzebni 2008 se stejnym motorem😂😂😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Motor na výměnu/repas, běžný jev bohužel...

1.možnost je koupit nový blok s písty, zrepasovat hlavu a poskládat a nebo koupit rovnou repas motor od výrobce a za 2 dny jezdíš :) . 3.možnost je se toho auta zbavit a přehodit problém na někoho jiného :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nový blok s písty a klikou bude stát více než ojeté auto, a k tomu repas hlavy ...😯 :roker, co vím, tak ta možnost za 3 je v kurzu, stačí se podívat na Sbazar ..., zrovna včera jsem se díval na pežoty a citroeny s 1.2 PT , je jich tam mraky 😧

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

80 v dílech, plus se něco objeví při montáži, jako silenty atd., plus cena práce--ani jen tu práci v autorizáku bych platit nechtěl 😉, u motoru, který má za sebou v podstatě pár kilometrů...

připadá mi to jako kdysi u Moskviče 408, tam se dělala GO motoru po 40 tisících (dle dokumentace výrobce) 😯😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...