Lukas.407 Odesláno 26. květen 2020 Sdílet Odesláno 26. květen 2020 (upraveno) Zdravim panove, mam takovy problem. Mel jsem vysypanej alternator a servisak mi tam dal altik bez volnobezky, ale puvodni byl s volnobezkou... Od te doby mi auto na volnobeh vydava bouchave zvuky, jako kdyz je nekde uvolneny plastovy kryt... Napinaci kladka se klepe... Nevim jestli se predtim klepala nebo ne, ale auto zadne zvuky nevydavalo. Pri lehkem pridani plynu se vse (i kladka) uklidni a jde v pohode. Zaroven byla vymenena i hlavni remenice. Je cely problem v te volnobezce? Alternator vratit nepujde... 2.0hdi 88kw rhk 2006 Upraveno 27. květen 2020 uživatelem Lukas.407 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 27. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 27. květen 2020 Da se pripadne do alternatoru bez volnobezky domontovat volnobezka? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda5 Odesláno 27. květen 2020 Sdílet Odesláno 27. květen 2020 Toto bych vůbec neřešil. Alternátor bez volnoběžky o hodně víc namáhá řemen a napínák . Celé se to uvolňuje, třepe a vydává pazvuky. Jezdil jsem dlouhou dobu se zadřenou volnoběžkou, než jsem na to přišel. Mezitím jsem musel vyměnit napínák jak byl vyrajtovaný. Pak odhalena zadřená volnoběžka, tak repas altíku a nová volnoběžka. Dále nové kladky, nový napínák, nový řemen a vše se zklidnilo a je klid. Kup nový altík s volnoběžkou (není to taková raketa), vyměň aspoň napínák a máš klid. ferinko2 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 27. květen 2020 Sdílet Odesláno 27. květen 2020 Môžem potvrdiť Jardovu skúsenosť . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 27. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 27. květen 2020 Diky, ja jsem ani nevedel ze se delaji altiky bez volnobezky a asi to ani nevedel ten kluk co mi to delal... Me spis v tuto chvili zajima, jestli se da do altiku bez volnobezky dokoupit volnobezka, jestli to bude pasovat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 27. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 27. květen 2020 Protoze kupovat po 2 tydnech zase novej altik, se mi uplne nechce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 27. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 27. květen 2020 (upraveno) před 12 minutami, Jarda5 napsal: Toto bych vůbec neřešil. Alternátor bez volnoběžky o hodně víc namáhá řemen a napínák . Celé se to uvolňuje, třepe a vydává pazvuky. Jezdil jsem dlouhou dobu se zadřenou volnoběžkou, než jsem na to přišel. Mezitím jsem musel vyměnit napínák jak byl vyrajtovaný. Pak odhalena zadřená volnoběžka, tak repas altíku a nová volnoběžka. Dále nové kladky, nový napínák, nový řemen a vše se zklidnilo a je klid. Kup nový altík s volnoběžkou (není to taková raketa), vyměň aspoň napínák a máš klid. Tak napinaci kladku mam taky v planu, v tuto chvili jsem ale docela v prdeli s tim altasem. Mam novy altik, remenici, bude napinaci kladka, tak jedine stare tam zustane kompresor na klimu. Jeee sory, ted jsem to zaspamoval:( Upraveno 27. květen 2020 uživatelem Lukas.407 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda5 Odesláno 27. květen 2020 Sdílet Odesláno 27. květen 2020 Řemenice je z alternátoru demontovatelná, takže je třeba zjistit, zda je nyní namontovaný správný alternátor. Pokud ano, pravděpodobně je namontovaná pouze obyč řemenice a bude stačit ji vyměnit za volnoběžku. K tomu potřebuješ spešl nářadí-bez něj to nejde. Pokud tam je alternátor nesprávný, a ani neumožňuje namontovat na hřídel rotoru volnoběžku, budeš muset prostě koupit jiný alternátor. Všelijaké dopasovávání je špatně, protože jak nebudou všechnyřemenice přesně v jedné ose, bude ti to otřepávat řemen. Výměna není žádná věda, nejsem automechanik, dělal jsem to poprvé a s kladkama a napínákem jsem to měl jako amatér za cca 3 hodiny hotové. A pozor, těch řemenic s volnoběžkou je více druhů, já se fyzicky na rozměry s originálem dostal až na potřetí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 27. květen 2020 Sdílet Odesláno 27. květen 2020 A ten mechanik, který provedl výměnu, vrátil ten špatný alternátor s volnoběžkou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 27. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 27. květen 2020 Stary altik se tada jeste povaluje. To je prave jedna z moznosti, zkusit to prehodit z nej. Alternator by to mel byt spravny. Podle auta, motoru a roku to odpovida... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 4. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 4. červen 2020 Namontovana volnobezka a vse v pohode Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MP Odesláno 17. červen 2020 Sdílet Odesláno 17. červen 2020 (upraveno) Tak se se mnou taky rozloučil alternátor ...no měl už nárok asi po 311 000 km. Minulej tejden jsem si vybral "den blbec" za několik let zpětně. Prvně cestou z Jindř. Hradce dvakrát krátkodobý rozsvícení kontrolky dobíjení a hláška o Faulty v el. soustavě ... Bylo mě jasný že brzo bude něco následovat. Druhej den cajk, jedu na rozhlednu. Přijdu k autu, PP kolo prázdný. Nu což vytáhl jsem kompresor že nafouknu. Foukal jsem chvilku, pak jsem nastartoval abych pomohl baterce... opět dobíjení, hláška o chybě . A už nezhasla. Dojel jsem ke garáži . Postupně se všechno "odpojovalo" ...ABS,ESP , posilovač , displeje ... a u garáže to kleklo. Baterka na nabíječku a řešit píchlý kolo. Nakonec z toho byl repas altíku - volnoběžka , ložisko, uhlíky... Baterka ( pět let stará Silver Varta ) se rozloučila - odešel celej článek , takže nešla nabít . Řešeno novou EXIDE Dvě nový pneu - ta píchlá nešla opravit , byl to spíš nějakej "průřez" , byli přerušený ty kordy a po zalepení sice držela vzduch, ale dělala se tam "bublina" , nedržela tvar . Takže dva kusy GENERAL TIRE Altinmax s 6 mm vzorkem jsem mohl vyhodit. Takže všem ostatním ať se nám takový dny vyhejbaj a autobusy jezděj bez závad. Upraveno 17. červen 2020 uživatelem MP ferinko2 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 17. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 17. červen 2020 Taky pekny:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlado81 Odesláno 10. leden 2021 Sdílet Odesláno 10. leden 2021 Zdravím pánové. Pokusil jsem se dnes nadšeně vyndat Alternátor. Rozebral sem podběh pravý, spodek a vyvěsil klimakompresor. Z vrchu jsem sundal komplet oplechování od palivov.filtru. Přes podběh jsem po fixaci napínáku sundal klínak a vyndal 2ks šroubů alternátoru. Pri pohledu zepředu (vlevo 2ks a vpravo nahoře je jeden.Ale z ten má utopenou 1/2 hlavy v držáku altiku.golu tam dostanu ale nepovolim...mista tak 10cm. Nepletu se a neni to jen protimatka? Jsou opravdu 3 šrouby. Bohužel sem to musel opět složit... Takhle to vypadá. Přístup katastrofa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlado81 Odesláno 13. leden 2021 Sdílet Odesláno 13. leden 2021 A je venku sviňa. Super počasí. Nakonec sundaný podběh a jen pal.filtr s držákem. Hromada trpělivosti a nářadí... prodloužení,15,17orechy, gol. S čelovkou striktne do 21hdnes 5min ježka v kleci. Kdyby pomohlo někomu označení dilu. Zatím utekl odtahovce z vrakače. Hafity a MP ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlado81 Odesláno 16. leden 2021 Sdílet Odesláno 16. leden 2021 Alternator z vrakače namontovan Závady vymazaný... Nejde mi RT4 radio. Naběhne logo peugeot a pak vypne. Jdu hledat řešení na fóru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.