Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Alternator


Lukas.407

Recommended Posts

Zdravim panove, mam takovy problem. Mel jsem vysypanej alternator a servisak mi tam dal altik bez volnobezky, ale puvodni byl s volnobezkou... Od te doby mi auto na volnobeh vydava bouchave zvuky, jako kdyz je nekde uvolneny plastovy kryt... Napinaci kladka se klepe... Nevim jestli se predtim klepala nebo ne, ale auto zadne zvuky  nevydavalo. Pri lehkem pridani plynu se vse (i kladka) uklidni a jde v pohode. Zaroven byla vymenena i hlavni remenice. Je cely problem v te volnobezce? Alternator vratit nepujde...

2.0hdi 88kw rhk 2006

 

Upraveno uživatelem Lukas.407
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto bych vůbec neřešil. Alternátor bez volnoběžky o hodně víc namáhá řemen a napínák . Celé se to uvolňuje, třepe a vydává pazvuky. Jezdil jsem dlouhou dobu se zadřenou volnoběžkou, než jsem na to přišel. Mezitím jsem musel vyměnit napínák jak byl vyrajtovaný. Pak odhalena zadřená volnoběžka, tak repas altíku a nová volnoběžka. Dále nové kladky, nový napínák, nový řemen a vše se zklidnilo a je klid. Kup nový altík s volnoběžkou (není to taková raketa), vyměň aspoň napínák a máš klid. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, Jarda5 napsal:

Toto bych vůbec neřešil. Alternátor bez volnoběžky o hodně víc namáhá řemen a napínák . Celé se to uvolňuje, třepe a vydává pazvuky. Jezdil jsem dlouhou dobu se zadřenou volnoběžkou, než jsem na to přišel. Mezitím jsem musel vyměnit napínák jak byl vyrajtovaný. Pak odhalena zadřená volnoběžka, tak repas altíku a nová volnoběžka. Dále nové kladky, nový napínák, nový řemen a vše se zklidnilo a je klid. Kup nový altík s volnoběžkou (není to taková raketa), vyměň aspoň napínák a máš klid. 

Tak napinaci kladku mam taky v planu, v tuto chvili jsem ale docela v prdeli s tim altasem. 

Mam novy altik, remenici, bude napinaci kladka, tak jedine stare tam zustane kompresor na klimu.

 

Jeee sory, ted jsem to zaspamoval:(

Upraveno uživatelem Lukas.407
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řemenice je z alternátoru demontovatelná, takže je třeba zjistit, zda je nyní namontovaný správný alternátor. Pokud ano, pravděpodobně  je namontovaná pouze obyč řemenice a bude stačit ji vyměnit za volnoběžku. K tomu potřebuješ spešl nářadí-bez něj to nejde. Pokud tam je alternátor nesprávný, a ani neumožňuje namontovat na hřídel rotoru volnoběžku, budeš muset prostě koupit jiný alternátor. Všelijaké dopasovávání je špatně, protože jak nebudou všechnyřemenice přesně v jedné ose, bude ti to otřepávat řemen. Výměna není žádná věda, nejsem automechanik, dělal jsem to poprvé a s kladkama a napínákem jsem to měl jako amatér za cca 3 hodiny hotové. A pozor, těch řemenic s volnoběžkou je více druhů, já se fyzicky na rozměry s originálem dostal až na potřetí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak se se mnou taky rozloučil alternátor ...no měl už nárok asi po 311 000 km.

Minulej tejden jsem si vybral "den blbec" za několik let zpětně. Prvně cestou z Jindř. Hradce dvakrát krátkodobý rozsvícení kontrolky dobíjení a hláška o Faulty v el. soustavě ... Bylo mě jasný že brzo bude něco následovat. Druhej den cajk, jedu na rozhlednu. Přijdu k autu, PP kolo prázdný. Nu což vytáhl jsem kompresor že nafouknu. Foukal jsem chvilku, pak jsem nastartoval abych pomohl baterce... opět dobíjení, hláška o chybě . A už nezhasla. Dojel jsem ke garáži . Postupně se všechno "odpojovalo" ...ABS,ESP , posilovač , displeje ... a u garáže to kleklo. Baterka na nabíječku a řešit píchlý kolo.

Nakonec z toho byl repas altíku - volnoběžka , ložisko, uhlíky...

Baterka ( pět let stará Silver Varta ) se rozloučila - odešel celej článek , takže nešla nabít . Řešeno novou EXIDE

Dvě nový pneu - ta píchlá nešla opravit , byl to spíš nějakej "průřez" , byli přerušený ty kordy a po zalepení sice držela vzduch, ale dělala se tam "bublina" , nedržela tvar . Takže dva kusy GENERAL TIRE Altinmax s 6 mm vzorkem jsem mohl vyhodit.🙄

Takže všem ostatním ať se nám takový dny vyhejbaj a autobusy jezděj bez závad.  

Upraveno uživatelem MP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Zdravím pánové. 

Pokusil jsem se dnes nadšeně vyndat Alternátor.😭 Rozebral sem podběh pravý, spodek a vyvěsil klimakompresor. Z vrchu jsem sundal komplet oplechování od palivov.filtru. Přes podběh jsem po fixaci napínáku sundal klínak a vyndal 2ks šroubů alternátoru. Pri pohledu zepředu (vlevo 2ks a vpravo nahoře je jeden.Ale z ten má utopenou 1/2 hlavy v držáku altiku.golu tam dostanu ale nepovolim...mista tak 10cm. Nepletu se a neni to jen protimatka? Jsou opravdu 3 šrouby.  Bohužel sem to musel opět složit... Takhle to vypadá. Přístup katastrofa.

Screenshot_2021-01-10-15-33-08-227_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2021-01-10-15-32-34-779_com.miui.gallery.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...