Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

slabe nahodne-prerusovane huceni-sramoceni-dreni od leveho predniho kola + vibrace na dalnici


hribe

Recommended Posts

auto: 308 SW 2.0 HDI 110kW r. 2013 najeto cca 120tis. km

co se tyce toho hluku:
- frekvence hluku se nemeni s rychlosti auta ani s otackama motoru 
- je jedno jesli je nebo neni vyslapnuta spojka 
- je jedno co je tam za kvalt nebo jestli tam je neutral
- hluk je pritomen pouze pokud je auto v pohybu, v klidu hluk nikdy neni at jsou otacky motoru jakykoli
- hluk je pritomen i kdyz auto jede z kopce a je zcela vypnutej motor
- hluk nikdy neni pritomen, pokud je auto v silnem tahu, musi se ale jednat o silny tah
- hluk zacne od maly rychlosti cca 30 km/hod a vydrzi asi do 80km/hod, nekdy treba i do 90km/hod ale nekdy jen do 70km/hod
- hluk se nekdy vyrazneji ozvuci podle povrchu silnice, nekdy ovsem zacne nebo i prestane i pokud se jede porad po stejnem povrchu
- nekdy je vyrazneji slyset v tahlych ztackach jako jsou treba sjezdy z dalnice, tam k tomu byva i idelani rychlost 50-60km/hod, kdy je slyset nejvic 
- pri zpomalovani do klidu je hluk slyset temer az do uplnyho zastaveni auta
- pri klickovani tj. zatezovani praveho/leveho loziska se hluk nijak dramaticky nemeni

co se tyce tech vibraci:
- klasicky od cca 120km/hod, nejsilnejsi pak kolem 135km/hod, pro vyssi rychlosti se vibrace snizi, ale zustanou
- kdyz se ve 130 prudce seslapne spojka, tak se vibrace o dost snizi, jak potom auto ztraci rychlost, tak se zase objevi na nizsi rychlosti
- vibruje v tahu i bez tahu, akorat na trochu jiny rychlosti
- vibrace jsou mensi pri dlouhe pravotocive zatacce 

Auto bylo ve dvou servisech, huceni nikdo nedokazal slyset. Ja s tim vyjedu z garaze a po 50 metrech to jasne slysim. 

vynalozene usili:
- vymeneno lozisko leveho predniho i leveho zadniho kola
- ostatni loziska pouze zkontrolovany klasicky pro zvednutym aute
- vyzkouseny 4 sady kol, 2 sady 17" a dve sady 16" 
- se 16-kama to obecne kmita mene, ale prece kmita 
- sady prevazovany v ruznych pneuservisech nebo primo v tech autoservisech 

- zkontrolovan stav pneu i hazivost disku
- zmerena hazivost naboju, kotucu .. atd, vse do 0.05 
- proverena geometrie
- rozebrana leva kratka poloosa, vycisteny klouby, nova vazelina, polosa udajne v poradku, vnitrni kloub bez vule
- zkontrolovano pomocne lozisko dlouhe poloosy
- zkontolovany vule na podvozku
- olej v prevodovce vymenen, puvodni byl cistej, zadne spony nenalezeny

Mel by nekdo nejakou ideu, na co se zamerit pripadne jak dal postupovat? Budu vdecnej za jakoukoli radu.

Diky, P*

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, hribe napsal:

Auto bylo ve dvou servisech, huceni nikdo nedokazal slyset. Ja s tim vyjedu z garaze a po 50 metrech to jasne slysim.

"Ty furt něco slyšíš....!" mi vždycky říkávali kolegové automechanici.... 

No ten hluk: odpíchnul bych se od toho, že v silném tahu to zmizí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Hafity napsal:

"Ty furt něco slyšíš....!" mi vždycky říkávali kolegové automechanici.... 

Chtel by sis to poslechnout? Treba bys to slysel a neco z toho vyvodil a me by to pak posunulo.  Ja si s tim lamu hlavu uz nekolik mesicu, procet sem vsechny mozny fora a

mometnalne nemam absolutne zadnou ideu, co s tim dal delat. Kdyz to v servisech neslysej, tak neni co diagnostikovat, akorat se na me koukaj  

jako na vola a myslej si, ze asi nemam nic jinyho na praci, nez objizdet servisy a vyhazovat prachy voknem. Ale to teda fakt neni moje hobby. P*

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc reakci neprislo ;)  Jenom pro info: sesel jsem se na to s Hafity a ten to slaby huceni na miste spolujezdce neslysel. Nicmene na miste ridice uz to potom slysel. Takze to neni muj vymysl.

Ale narazil jsem v mezicase na tento odkaz, kde je popisovanej zrejme podobnej problem:  https://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=63431 

Ja teda nemam v tech malejch rychlostech vibrace, mam je az na dalnici, ale co neni, muze byt. Kazdopadne me udivuje, pokud by to bylo to lozisko ty dlouhy ploosy, tak bych cekal zmenu frekvence toho hluku s rychlosti auta? Ale je dost mozny, ze frekvence zvuku neni dana samotnym loziskem, ale proste tim, co "ozvucuje" to jeho drhnuti tj. tou masou hmoty, ve ktery je ulozeny. Pak by asi bylo jedno, pri jakejch otackach poloosy to drhne a zvuk by byl vicemene stejnej. Takhle nejak si to vysvetluju. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...