Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Tlak ve vodě? motor 1,4Vti/70kW


aitos

Recommended Posts

Už rok se mi občas ztrácí voda. Pomohlo vyměnit trubku od nádržky když to bylo výrazně horší. Přesto i pak jednou za 500-700km pár deci vody dolévám. Ale po čase jsem si všiml, že po jízdě je nezvykle vyšší hladina v nádržce. Někdy až dokonce po okraj, tedy až k uzávěru. Když opět zapnu motor a pustím topení,  probublává úzkou trubičkou vzduch do nádržky, a se slabým syčením i klesá hladina vody v nádržce k normálu. Mám zatím dvě varianty: 1.ufouklé těsnění pod hlavou motoru, 2. možná prasklina v bloku? Nebo může být ještě něco jiného? Dám k někomu do servisu, kdo změří zda se do chlazení netlačí spaliny z motoru. Pak se asi uvidí? Nebo navrhujete něco jiného? Najeto 82000 a motor 1,4Vti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč všichni myslíte nejdřív na to nejhorší. Pokud to má jen takovéhle projevy tak první co zkus vyměnit tak vyměň víčko na expanzní nádržce. Je to ta myslím si nejlevnější věc co můžeš zkusit udělat.  Přirozeně se ten okruh tlakuje a pokud víčko funguje tak jak má tak ten přebytečný tlak dokáže odfouknout pokud funguje špatně dochází k tomu že to vypadá jako by tlakoval motor celý. Teprve až vyměníš víčko a bude to dělat dál tak mysli na to horší ale co vím z praxe tak na spoustě aut pomohlo jen tohle a jeto záležitost v řádu stovek korun. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo díky. podobně podle souseda může být zavzdušňeny topení, nebo málo průchozí chladič. Jako má teď on u jednoho auta? Ale jemu už stříká voda vrchem. 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to? A proč v ní jdou furt ty bubliny? Bratranec je automechanik, ale léta to nedělá, byť se kolem aut furt motá a podle něj je to takhle špatně. A že nejspíš to těsnění. A podle známého by snad mělo stačit dotáhnout hlavu podle předpisu. Ale brácha zase, že ty šrouby to nemusí vydržet, jak se natáhnout při prvním dotažení. No tak nevím, zavezu to k jeho mechanikovi a změří zda jsou výfukové plyny v té vodě a popř. pak kompresi válců a uvidí se, co dál? Jen je mi divně, že té vody se ztrácí dost málo. 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten chladící systém je okruh.... Čerpadlo tomu dá pohyb.... Na té malé hadici není žádný ovládací člen, takže tam bude proudit kapalina v závislosti na otáčkách motoru....

Chladící systém je přetlakový.... Pokud víčko nádobky v systému neudrží předepsaný tlak, může to mít vliv na výšku hladiny v expanzce.... Navíc při nízkém tlaku v systému budou z kapaliny "vypadávat" plyny ve formě bublin (dle nauky o rozpouštění plynů v kapalinách).... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. Jen jestli to při volnoběhu nebublá nějak moc? Jinak co jsem našel v aj na fórech. Tak tak nejčastěji tyhle Vti motory mají problémy s čidlem teploty a relátkem, což pak nejčastěji dělá problémy s vodou a chlazením. A problémy s těsněním pod hlavou jsou taky známy.

Krom obvyklé výměny rozvodů. Ty zatím nemám dělané. Snad včas poznám podle změn zvuku motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...