aitos Odesláno 17. květen 2020 Sdílet Odesláno 17. květen 2020 Už rok se mi občas ztrácí voda. Pomohlo vyměnit trubku od nádržky když to bylo výrazně horší. Přesto i pak jednou za 500-700km pár deci vody dolévám. Ale po čase jsem si všiml, že po jízdě je nezvykle vyšší hladina v nádržce. Někdy až dokonce po okraj, tedy až k uzávěru. Když opět zapnu motor a pustím topení, probublává úzkou trubičkou vzduch do nádržky, a se slabým syčením i klesá hladina vody v nádržce k normálu. Mám zatím dvě varianty: 1.ufouklé těsnění pod hlavou motoru, 2. možná prasklina v bloku? Nebo může být ještě něco jiného? Dám k někomu do servisu, kdo změří zda se do chlazení netlačí spaliny z motoru. Pak se asi uvidí? Nebo navrhujete něco jiného? Najeto 82000 a motor 1,4Vti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 17. květen 2020 Sdílet Odesláno 17. květen 2020 Proč všichni myslíte nejdřív na to nejhorší. Pokud to má jen takovéhle projevy tak první co zkus vyměnit tak vyměň víčko na expanzní nádržce. Je to ta myslím si nejlevnější věc co můžeš zkusit udělat. Přirozeně se ten okruh tlakuje a pokud víčko funguje tak jak má tak ten přebytečný tlak dokáže odfouknout pokud funguje špatně dochází k tomu že to vypadá jako by tlakoval motor celý. Teprve až vyměníš víčko a bude to dělat dál tak mysli na to horší ale co vím z praxe tak na spoustě aut pomohlo jen tohle a jeto záležitost v řádu stovek korun. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. květen 2020 Sdílet Odesláno 17. květen 2020 Někdy pomůže pouhá výměna víčka, někdy spolu s odvzdušněním.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aitos Odesláno 17. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 17. květen 2020 (upraveno) Jo díky. podobně podle souseda může být zavzdušňeny topení, nebo málo průchozí chladič. Jako má teď on u jednoho auta? Ale jemu už stříká voda vrchem. Upraveno 17. květen 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. květen 2020 Sdílet Odesláno 17. květen 2020 Většinou se postupuje od jednodušších věcí ke složitějším.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aitos Odesláno 17. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 17. květen 2020 Jak to bublá zahřáté po jízdě, skoro pořád, viz video. Jak zapnu naplno topení, voda rychle klesne. VID_20200517_180852.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. květen 2020 Sdílet Odesláno 17. květen 2020 No tou tenkou hadičkou by měl jít průtok skoro pořád.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aitos Odesláno 17. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 17. květen 2020 (upraveno) Jak to? A proč v ní jdou furt ty bubliny? Bratranec je automechanik, ale léta to nedělá, byť se kolem aut furt motá a podle něj je to takhle špatně. A že nejspíš to těsnění. A podle známého by snad mělo stačit dotáhnout hlavu podle předpisu. Ale brácha zase, že ty šrouby to nemusí vydržet, jak se natáhnout při prvním dotažení. No tak nevím, zavezu to k jeho mechanikovi a změří zda jsou výfukové plyny v té vodě a popř. pak kompresi válců a uvidí se, co dál? Jen je mi divně, že té vody se ztrácí dost málo. Upraveno 17. květen 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 18. květen 2020 Sdílet Odesláno 18. květen 2020 Ten chladící systém je okruh.... Čerpadlo tomu dá pohyb.... Na té malé hadici není žádný ovládací člen, takže tam bude proudit kapalina v závislosti na otáčkách motoru.... Chladící systém je přetlakový.... Pokud víčko nádobky v systému neudrží předepsaný tlak, může to mít vliv na výšku hladiny v expanzce.... Navíc při nízkém tlaku v systému budou z kapaliny "vypadávat" plyny ve formě bublin (dle nauky o rozpouštění plynů v kapalinách).... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aitos Odesláno 18. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 18. květen 2020 Díky. Jen jestli to při volnoběhu nebublá nějak moc? Jinak co jsem našel v aj na fórech. Tak tak nejčastěji tyhle Vti motory mají problémy s čidlem teploty a relátkem, což pak nejčastěji dělá problémy s vodou a chlazením. A problémy s těsněním pod hlavou jsou taky známy. Krom obvyklé výměny rozvodů. Ty zatím nemám dělané. Snad včas poznám podle změn zvuku motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 18. květen 2020 Sdílet Odesláno 18. květen 2020 Taky něco vypoví míra natlakování hadic.... Ale chce to někoho, kdo ví o co kráčí.... Já bych opravdu začal víčkem.... Ne koupit, ale půjčit z funkčního auta.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.