luky30 Odesláno 14. květen 2020 Sdílet Odesláno 14. květen 2020 (upraveno) Ahoj, Konečně jsem se rozhodl a našel si čas abych taky zanechal nějaký odkaz na svou práci a vytvořil si jakousi online servisku, jak se tu sluší a patří.. Peugeot 308 SW 1.6 HDi 66kw r.v. 2009 Auto jsem pořizoval v listopadu 2018, kdy moje požadavky byly hlavně: velké komfortní auto, ve kterém se bude dát spát, ideální na cestování dálek, nižší provozní a servisní náklady... Objem 1.6 byl zvolen z důvodu nižší ceny POV a nejslabší kilowattáž byla koupena účelně z důvodu absence FAP filtru, dvouhmotového setrvačníku a turba s variabilním naklápěním lopatek. A jak šel čas tak se z přepravního prostředku stalo velké hobby, učení se provádění servisních úkonů svépomocí a postupně se to přelévá i směrem k tuningu.. ve finále je model a typ auta dost nešťastně zvolený, každý si ťuká na čelo se slovy "proč sis rovnou nekoupil dvoulitr", "proč do toho pořád sypeš, nikdy se ti to nevrátí", "stejně to jednou prodáš" apod. Tohle pochopí jen ten, kdo to zažil, dost často jsem si už říkal, že to nemá cenu a lepší bude si koupit nové, ale pak se člověk zase dostává do začarovaného kruhu ceny nového auta, obdržené kvality, nákladů, chování servisů, záruky, parkování na sídlišti a v parkovacích domech a spoustu dalšího, kdy nakonec opět sedá za stejný starý volant a je spokojený, dokud se nezačnou podobné myšlenky ozývat zas.. Auto má původ v ČR, +/- 8 let jezdilo v pražské firmě Bohemiaštuk, která jej pak prodala do Auto Esa, odkud jej pořídil druhý majitel, který absolvoval s vozem půl roku a jelikož mu výkonově nestačilo, brzy jej prodal. Jsem tedy třetím majitelem. Kromě základní údržby (olej, brzdy..) by nebylo potřebné na auto vůbec sáhnout, nicméně jsem se snažil a stále snažím dělat preventivně i to, co není nutné a zajistit tak co nejdelší a bezproblémový život tohoto kusu. 11/2018 - 186 500km - koupě, výměna oleje 5W30, olejový filtr, nová autobaterie EXIDE, nové gumové koberce, aditivace BG245 03/2019 - 190 400km - výměna turba, kompletní dekarbonizace systémém BG, výměna oleje 5W30, olejový filtr, vzduchový filtr, kabinový filtr, uložení zadní nápravy 03/2019 - STK+ME 05/2019 - 194 750km - výměna předních brzdových kotoučů a destiček ATE, lakování brzdových třmenů FOLIATEC, nové lišty stěračů 07/2019 - 198 000km - výměna zadních brzdových kotoučůa destiček ATE, lakování brzdových třmenů FOLIATEC 08/2019 - 198 500km - ALU kola R18 origo Peugeot Lincancabur + podložky 15 mm 09/2019 - 201 600km - prolis výpustného šroubu olejové vany (vytažení ven), demontáž sítka ve šroubu na spodní mazací trubce turba, BG dekarbonizace, výměna oleje 5W30, olejový filtr, kabinový filtr, vložka vzduchového filtru K&N 09/2019 - 202 140km - čištění palivového sytému TEC2000, výměna palivového filtru BOSCH, výměna drážkovaného řemene a napínací kladky Continental 10/2019 - 203 650km - výměna rozvodů vč. vodní pumpy, antifreeze 11/2019 - 204 350km - výměna převodového oleje 75W80 11/2019 - PowerTEC chiptuning - 63kw -> 77kw // 215Nm -> 251Nm (dle válcové zkušebny) 01/2020 - tonování oken od B sloupku 02/2020 - 209 342km - spodní kulové čepy 03/2020 - 210 000km - výměna oleje 5W30 03/2020 - 210 500km - přední a zadní snížené pružiny H&R -40/-20mm, tlumiče SACHS, uložení tlumičů, přední stabilizační tyčky 04/2020 - 211 159km - kompletní výměna všech silentbloků za polyuretanové POWERFLEX - 4x přední ramena, 2x zkrutný stabilizátor, 2x zadní náprava, výměna gufera na levé poloose, geometrie 04/2020 - 211 500km - dekontaminace laku, jednokrokově leštím, ochrana CHG Hydroslick, tonování druhé sady zadních světel 05/2020 - 213 000km - po dvou týdnech vůle v řízení, volant tancuje, rozhozená geometrie - zjištěna vůle v silentblocích POWERFLEX na předních ramenou - výměna celých ramen za náhradu OEM LEMFORDER, výměna rejdových čepů DELPHI, geometrie 05/2020 - stříkání alu kol, zrcátek a hagusů do černé lesklé fólie FOLIATEC, přední spoiler MAXTON design 06/2020 - 215100km - olej 5W30, olejový filtr MANN, kouřové dynamické blinkry, nové manžety řadicí páky a ruční brzdy, textilní koberečky Jistě jsem i něco opomenul, neuváděl jsem pneu, měnení kol a různé prokotiny.. Co je dále v plánu? Nějaké maličkosti ofuky oken, dynamické blinkry do zrcátek, nutno opravit prasklinu nárazníku, nefungují parkovací senzory.. přečalounění volantu + řadicí páky + ruční brzdy. ..a z těch zásadnějších věcí - nástřík dutin a podvozku, koroze je minimální, ale je potřeba ji zpomalit, má-li kastle držet tempo s motorem.. přemýšlím nad EGR off u Straki007.. dále by se nechala sundat a vyčistit olejová vana + sací koš.. vyměnil bych interiér za polokožený z verze GT/Platinum.. A fantazii se dále meze nekladou. V cizině jsou dostupné nějaké performance úpravy (větší turbo, intercooler, silikonové hadice, kevlarová spojka apod..), ještě nebylo sáhnuto na výfuk jak po technické tak kosmetické stránce, větší brzdy a spousta dalších věcí.. Budu rád za komentáře, rady, kritiku, nápady.. Menší srovnání, před úpravami a po: A pár dalších foto: Upraveno 14. červen 2020 uživatelem luky30 radim.1008, RichVa, kemo a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichVa Odesláno 14. květen 2020 Sdílet Odesláno 14. květen 2020 Krásná práce, dobře se staráš. Mám malou otázku: lízátko vpředu Ti nevadí? Nevím jak je to možné, ale po výměně předních pružin (levá praskla na rovině) mám předek nějak níž a s dalším kouskem plastu bych asi v zimně suploval práci silničářů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 15. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 15. květen 2020 @RichVa Díky! No, lízátko vepředu je něco za něco, mně se hodně líbí, ale za cenu toho člověk opravdu musí přemýšlet, kam jede a hlavně jak parkuje ono i už z výroby má 308 čumák dost nepratkický na parkování, natož takhle. Tohle lízátko jsem dávál nedávno, předtím jsem tam měl takovou tu ošklivou univerzální gumu z Aliexpressu - ta je ohebná, takže v zimě problém nějak extra nebyl, s tímhle bude zima určitě zajímavá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas00 Odesláno 15. květen 2020 Sdílet Odesláno 15. květen 2020 Takisto chválim vynaloženú starostlivosť. Chcem sa spýtať ako tie podvozkové úpravy - snáď to už máš doladené a problémy vyriešené - ovplyvnili jazdné vlastnosti a hlavne komfort. Nebolo to už na tých 18-kach (mimochodom v TP asi od výroby pre túto výkonovú verziu neboli, podarilo sa ti ich bez probmémov dopísať?) príliš tvrdé? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 15. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 15. květen 2020 (upraveno) @Tomas00 Díky K tomu podvozku.. zase hodně záleží - na co jsi zvyklý a kolik pohodlí jsi ochoten obětovat na úkor hezčího vzhledu. Pro mě je před pohodlím to, jak auto vypadá, nicméně první změna byl přechod na R18 + podložky a samozřejmě to oproti R16 trochu přitvrdilo, ale ne nijak extrémně a dalo to autu mnohem lepší jízdní vlastnosti. Pak následovaly snížené tuhé pružiny + powerflex a to už byl teda rozdíl dost velký - jízdní vlastnosti super, zatáčky a okresky prostě paráda (samozřejmě pořád na poměry měkkého francouze, karoserie kombi a motoru 1.6 Hdi ), ale tvrdost hodně velká, při prvních pár kilometrech jsem si vůbec říkal, jestli si na to zvyknu, ale teď už úplně v pohodě pak se objevily ty vůle na POWERFLEXu a teď jsou tam klasický silentbloky v ramenou a je to maličko měkkčí. R18 zapsané nemám, STK mám v březnu, takže tam jezdím na zimních plechách - zapsání je problém, Peugeot potvrzení neposkytne, jediná možnost je "falešný" typový list na kola těchto přesných rozměrů jiného výrobce a s tím se to pak nechá zapsat, ale jsou to zase další peníze a úřadování. Třeba časem, zatím žádný problem nebyl.. *ťuk ťuk* Pokud někde objevím, ještě bych uvažoval o tužsích tlumičích dozadu, Bisltein B6 nebo tak něco, ale zatím jsem nenašel. Upraveno 15. květen 2020 uživatelem luky30 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 16. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 16. květen 2020 (upraveno) Tak při večeru přidávám par fotek, které možná stojí za zmínku.. Výměna podvozkových komponent: Jedna z lesa: Detailing motorového prostoru: Renovace laku: Nocležárna na Rujáně (duben 2019): Upraveno 16. květen 2020 uživatelem luky30 pavelu96 a kemo ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 17. květen 2020 Sdílet Odesláno 17. květen 2020 před 11 hodinami, luky30 napsal: Detailing motorového prostoru: A která fotka je před a která po? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 18. květen 2020 Autor Sdílet Odesláno 18. květen 2020 @Péťa po je ta, kde už není ten zbastlenej červenej motorovej kryt, na kterej jsem prsknul zbytek barvy na brzdiče a myslel si, že to bude pěkný ale určitě to jde poznat i bez nápovědy! Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 6. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 6. červen 2020 (upraveno) Tak máme za sebou pětidenní dovču po ČR a jelikož bylo auto dost naložený, pojal jsem jízdu hodně pohodově (do 110km/h dálnice, 90km/h okresky) a z osmiset kilaku vylezla pekna spotřeba, pro me asi rekordní V blízké době přijde na radu ta renovace volantu, nové manzety ručky a řadičky, nové blinkry, textilní koberečky, nové naslapy pedálů ze servisu pak olej a musím vyčistit zadni brzdy, sem tam si to pískne.. A taky dostal ofuky a nové osvětlení SPZ. Upraveno 6. červen 2020 uživatelem luky30 RichVa, Moral3z a pavelu96 ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 14. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 14. červen 2020 (upraveno) Tak včera vyměněn olej + filtr, one shot aditivum od Millersoils do nádrže a par detailu během týdne - manzety ručky a řadičky, textilní koberce, kourove dynamické blinkry. Video blinkrů: IMG_9060.MOV Upraveno 14. červen 2020 uživatelem luky30 pavelu96 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 14. červen 2020 Autor Sdílet Odesláno 14. červen 2020 IMG_9060.MOV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 8. červenec 2020 Autor Sdílet Odesláno 8. červenec 2020 (upraveno) Přidávám pár fotek z toho, co se dělalo v posledních dnech/týdnech.. Pedaly, volant a samozřejmě vždy nejaka ochrana, v tomhle aktuálním počasí je vždycky radost přijít k autu a vidět to kapičkování Jen kdyby mi nechc@lo do motoru pod čelním oknem přímo na baterku.. hned bych byl klidnější.. klasika už i u me 308.. Upraveno 8. červenec 2020 uživatelem luky30 pavelu96, kemo, skypeja a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavelu96 Odesláno 8. červenec 2020 Sdílet Odesláno 8. červenec 2020 Volant od Volantech.cz ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 8. červenec 2020 Autor Sdílet Odesláno 8. červenec 2020 @pavelu96 Jo, přesně tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 8. červenec 2020 Sdílet Odesláno 8. červenec 2020 (upraveno) Dost slusna starostlivost, palec hore. Akurat ja by som nedaval tak velke kolesa a nepritvrdzoval a neznizoval podvozok kedze si povodne pisal, ze chces komfortne auto, ale tak kazdy podla seba. Ale jedno ma zaujima - preco si menil olej v 3/2020 a potom znovu v 6/2020 po najazdeni 5000 km? Akoze je jasne, ze to neublizi, ale asi je to zbytocne skoro, nie? Hlavne uplne nerozumiem tomu kolisaniu intervalu - vymena oleja hned po kupe je jasna, potom vymena po 4000 km je tiez jasna, potom taka klasika po 11000 km a po 9000 km, ale potom zrazu po 5000 km. Bol nejaky problem ked si menil po 5000 km a troch mesiacoch? A odporucam namiesto Total Ineo ECS davat radsej Mobil 1 ESP. Total ma znizenu HTHS viskozitu, Mobil ma normalnu (neznizenu), tzn. lepsie pre motor vo vyssej zatazi (dialnica, horske priechody). Upraveno 8. červenec 2020 uživatelem slimboy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 8. červenec 2020 Sdílet Odesláno 8. červenec 2020 před 21 minutami, slimboy napsal: Mobil 1 ESP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 8. červenec 2020 Sdílet Odesláno 8. červenec 2020 vagi, tentoraz som to odporucanie s olejom nedomyslel, tak si ani like nezasluzim. Neuvedomil som si, ze luky nema FAP. Takze ani Mobil nie je pre ten motor dost dobry (aj ked je lepsi ako Total). Do motora bez FAPu jednoznacne liat olej ACEA A3/B4. Len do motora s FAPom ma zmysel ten Mobil 1 ESP (ACEA C3). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky30 Odesláno 8. červenec 2020 Autor Sdílet Odesláno 8. červenec 2020 @slimboy Žádný extra důvody to nemá, je to spis tak pro můj pocit. Do práce jezdím poměrně krátkou trasu, takže i přes větší porce km celkove se olej ne vždy ohřeje jak by měl. A pak jakmile se ohřeje, tak mu zas docela dávám a jezdím dost i v tom spektru otáček blíž červenýmu. Olej hodně rychle černá, takže stále i přemýšlím o vyčištění vany a saciho koše, nicméně zatím to řeším jen temi krátkými intervaly výměny oleje. Takže většinou je to tak, ze mám volný odpoledne a řeknu si, tak mu udělám dobre Diky za radu s tím olejem, pro me novinka, ten Total tam byl od koupě, takže jsem v tom pokračoval. Co bys tam konkrétně teda nalil když to nemá fap? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 8. červenec 2020 Sdílet Odesláno 8. červenec 2020 To ze olej cernie je OK, to je pri diesloch normalne. Proste robi svoju robotu. Po zimnej sezone (len kratke trasy a caste studene starty) mozes vymenit olej uz aj po tych 6-7 tisic ak mas ten motor rad. Hlavne ma ta vymena na jar vyznam ak su na leto planovane dlhsie trasy vo väcsej zatazi (ten olej je z tej zimnej prevadzky nacaty). Ale menit v lete po 5 tisic sa mi zda fakt zbytocne skoro. Uplne bude stacit, ak budes v lete menit po 8-10 tisic podla mna. A mozes naliat akykolvek olej splnajuci tu normu ACEA A3/B4 s viskozitou 5W-40 a neurobis chybu. Aj ta viskozita je dolezita. Hlavne ked pises, ze casto sa pohybujes nad 3000 otackami. Napr. Shell Helix Ultra 5W-40 je dobry olej a aj za dobru cenu. Akurat si skus overit u distributora pre CZ, ze kde vsade mozes kupit olej z oficialnej distribucie. Nikdy nevies, ci Ti nejaky internetovy shop nepreda olej dovezeny mimo oficialneho dovozcu a potom nemas zaruku, ze je to original. luky30 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 9. červenec 2020 Sdílet Odesláno 9. červenec 2020 u dieselu olej zčerná po ujetí pár stovek kilometrů, nemusí to být ani tisícovka, za komančů jsem si olej měnil i třikrát po sobě v jeden den, protože nebylo co robit a olej byl zadarmo, ale stejnak byl olej za pár kilometrů černý jak bota..., v každém případě se vyplatí měnit olej v dnešních autech v intervalu 10--15 tisíc KM, to samé s filtrem nafty, tohle potřebuje diesel nejvíc--vhodný olej a čistou naftu Hafity a luky30 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.