Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ten můj Peugeot 308 SW T7 1.6 HDi


luky30

Recommended Posts

Ahoj, 

Konečně jsem se rozhodl a našel si čas abych taky zanechal nějaký odkaz na svou práci a vytvořil si jakousi online servisku, jak se tu sluší a patří.. :) 

 

Peugeot 308 SW 1.6 HDi 66kw r.v. 2009

 

Auto jsem pořizoval v listopadu 2018, kdy moje požadavky byly hlavně: velké komfortní auto, ve kterém se bude dát spát, ideální na cestování dálek, nižší provozní a servisní náklady... Objem 1.6 byl zvolen z důvodu nižší ceny POV a nejslabší kilowattáž byla koupena účelně z důvodu absence FAP filtru, dvouhmotového setrvačníku a turba s variabilním naklápěním lopatek.

 

A jak šel čas tak se z přepravního prostředku stalo velké hobby, učení se provádění servisních úkonů svépomocí a postupně se to přelévá i směrem k tuningu.. ve finále je model a typ auta dost nešťastně zvolený, každý si ťuká na čelo se slovy "proč sis rovnou nekoupil dvoulitr", "proč do toho pořád sypeš, nikdy se ti to nevrátí", "stejně to jednou prodáš" apod. Tohle pochopí jen ten, kdo to zažil, dost často jsem si už říkal, že to nemá cenu a lepší bude si koupit nové, ale pak se člověk zase dostává do začarovaného kruhu ceny nového auta, obdržené kvality, nákladů, chování servisů, záruky, parkování na sídlišti a v parkovacích domech a spoustu dalšího, kdy nakonec opět sedá za stejný starý volant a je spokojený, dokud se nezačnou podobné myšlenky ozývat zas.. :D :) 

 

Auto má původ v ČR, +/- 8 let jezdilo v pražské firmě Bohemiaštuk, která jej pak prodala do Auto Esa, odkud jej pořídil druhý majitel, který absolvoval s vozem půl roku a jelikož mu výkonově nestačilo, brzy jej prodal. Jsem tedy třetím majitelem.

 

Kromě základní údržby (olej, brzdy..) by nebylo potřebné na auto vůbec sáhnout, nicméně jsem se snažil a stále snažím dělat preventivně i to, co není nutné a zajistit tak co nejdelší a bezproblémový život tohoto kusu.

 

11/2018 - 186 500km - koupě, výměna oleje 5W30, olejový filtr, nová autobaterie EXIDE, nové gumové koberce, aditivace BG245

03/2019 - 190 400km - výměna turba, kompletní dekarbonizace systémém BG, výměna oleje 5W30, olejový filtr, vzduchový filtr, kabinový filtr, uložení zadní nápravy

03/2019 - STK+ME

05/2019 - 194 750km - výměna předních brzdových kotoučů a destiček ATE, lakování brzdových třmenů FOLIATEC, nové lišty stěračů

07/2019 - 198 000km - výměna zadních brzdových kotoučůa destiček ATE, lakování brzdových třmenů FOLIATEC

08/2019 - 198 500km - ALU kola R18 origo Peugeot Lincancabur + podložky 15 mm

09/2019 - 201 600km - prolis výpustného šroubu olejové vany (vytažení ven), demontáž sítka ve šroubu na spodní mazací trubce turba, BG dekarbonizace, výměna oleje 5W30, olejový filtr, kabinový filtr, vložka vzduchového filtru K&N

09/2019 - 202 140km - čištění palivového sytému TEC2000, výměna palivového filtru BOSCH, výměna drážkovaného řemene a napínací kladky Continental

10/2019 - 203 650km - výměna rozvodů vč. vodní pumpy, antifreeze

11/2019 - 204 350km - výměna převodového oleje 75W80

11/2019 - PowerTEC chiptuning - 63kw -> 77kw // 215Nm -> 251Nm (dle válcové zkušebny)

01/2020 - tonování oken od B sloupku

02/2020 - 209 342km - spodní kulové čepy

03/2020 - 210 000km - výměna oleje 5W30

03/2020 - 210 500km - přední a zadní snížené pružiny H&R -40/-20mm, tlumiče SACHS, uložení tlumičů, přední stabilizační tyčky

04/2020 - 211 159km - kompletní výměna všech silentbloků za polyuretanové POWERFLEX - 4x přední ramena, 2x zkrutný stabilizátor, 2x zadní náprava, výměna gufera na levé poloose, geometrie

04/2020 - 211 500km - dekontaminace laku, jednokrokově leštím, ochrana CHG Hydroslick, tonování druhé sady zadních světel

05/2020 - 213 000km - po dvou týdnech vůle v řízení, volant tancuje, rozhozená geometrie - zjištěna vůle v silentblocích POWERFLEX na předních ramenou - výměna celých ramen za náhradu OEM LEMFORDER, výměna rejdových čepů DELPHI, geometrie

05/2020 - stříkání alu kol, zrcátek a hagusů do černé lesklé fólie FOLIATEC, přední spoiler MAXTON design

06/2020 - 215100km - olej 5W30, olejový filtr MANN, kouřové dynamické blinkry, nové manžety řadicí páky a ruční brzdy, textilní koberečky

Jistě jsem i něco opomenul, neuváděl jsem pneu, měnení kol a různé prokotiny..

 

Co je dále v plánu?

 

Nějaké maličkosti ofuky oken, dynamické blinkry do zrcátek, nutno opravit prasklinu nárazníku, nefungují parkovací senzory.. přečalounění volantu + řadicí páky + ruční brzdy.

..a z těch zásadnějších věcí - nástřík dutin a podvozku, koroze je minimální, ale je potřeba ji zpomalit, má-li kastle držet tempo s motorem..  přemýšlím nad EGR off u Straki007.. dále by se nechala sundat a vyčistit olejová vana + sací koš.. vyměnil bych interiér za polokožený z verze GT/Platinum..

A fantazii se dále meze nekladou. V cizině jsou dostupné nějaké performance úpravy (větší turbo, intercooler, silikonové hadice, kevlarová spojka apod..), ještě nebylo sáhnuto na výfuk jak po technické tak kosmetické stránce, větší brzdy a spousta dalších věcí.. 

 

Budu rád za komentáře, rady, kritiku, nápady.. :) 

 

Menší srovnání, před úpravami a po:

2.jpg

A pár dalších foto:

1.jpg

4.jpg

5.jpg

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krásná práce, dobře se staráš. :super

Mám malou otázku: lízátko vpředu Ti nevadí? Nevím jak je to možné, ale po výměně předních pružin (levá praskla na rovině) mám předek nějak níž a s dalším kouskem plastu bych asi v zimně suploval práci silničářů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@RichVa Díky! :) No, lízátko vepředu je něco za něco, mně se hodně líbí, ale za cenu toho člověk opravdu musí přemýšlet, kam jede a hlavně jak parkuje :D ono i už z výroby má 308 čumák dost nepratkický na parkování, natož takhle. Tohle lízátko jsem dávál nedávno, předtím jsem tam měl takovou tu ošklivou univerzální gumu z Aliexpressu - ta je ohebná, takže v zimě problém nějak extra nebyl, s tímhle bude zima určitě zajímavá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takisto chválim vynaloženú starostlivosť. Chcem sa spýtať ako tie podvozkové úpravy - snáď to už máš doladené a problémy vyriešené - ovplyvnili jazdné vlastnosti a hlavne komfort. Nebolo to už na tých 18-kach (mimochodom v TP asi od výroby pre túto výkonovú verziu neboli, podarilo sa ti ich bez probmémov dopísať?) príliš tvrdé?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tomas00 Díky :) 

 

K tomu podvozku.. zase hodně záleží - na co jsi zvyklý a kolik pohodlí jsi ochoten obětovat na úkor hezčího vzhledu. Pro mě je před pohodlím to, jak auto vypadá, nicméně první změna byl přechod na R18 + podložky a samozřejmě to oproti R16 trochu přitvrdilo, ale ne nijak extrémně a dalo to autu mnohem lepší jízdní vlastnosti. Pak následovaly snížené tuhé pružiny + powerflex a to už byl teda rozdíl dost velký - jízdní vlastnosti super, zatáčky a okresky prostě paráda (samozřejmě pořád na poměry měkkého francouze, karoserie kombi a motoru 1.6 Hdi :D ), ale tvrdost hodně velká, při prvních pár kilometrech jsem si vůbec říkal, jestli si na to zvyknu, ale teď už úplně v pohodě :) pak se objevily ty vůle na POWERFLEXu a teď jsou tam klasický silentbloky v ramenou a je to maličko měkkčí.

 

R18 zapsané nemám, STK mám v březnu, takže tam jezdím na zimních plechách - zapsání je problém, Peugeot potvrzení neposkytne, jediná možnost je "falešný" typový list na kola těchto přesných rozměrů jiného výrobce a s tím se to pak nechá zapsat, ale jsou to zase další peníze a úřadování. Třeba časem, zatím žádný problem nebyl.. *ťuk ťuk* :) 

 

Pokud někde objevím, ještě bych uvažoval o tužsích tlumičích dozadu, Bisltein B6 nebo tak něco, ale zatím jsem nenašel.

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak při večeru přidávám par fotek, které možná stojí za zmínku.. :)

 

Výměna podvozkových komponent:

F44335C5-DDF0-4952-AEC9-65FB476873CA.jpeg
 

Jedna z lesa:

F624457A-8157-4F95-B612-F017C154DE62.jpeg


Detailing motorového prostoru:

005FFF1A-C5BA-405A-88BA-56D153CCB266.jpeg


:D 

E19735F1-09EE-4819-8F19-79DE9A85107B.jpeg
 

Renovace laku:

0211993B-C2E7-4CDB-89FA-E265276C6455.jpeg

 

Nocležárna na Rujáně (duben 2019):

E5820CD8-3943-4FF8-9F56-8215296CFE77.jpeg

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak máme za sebou pětidenní dovču po ČR a jelikož bylo auto dost naložený, pojal jsem jízdu hodně pohodově (do 110km/h dálnice, 90km/h okresky) a z osmiset kilaku vylezla pekna spotřeba, pro me asi rekordní 😁 

 

V blízké době přijde na radu ta renovace volantu, nové manzety ručky a řadičky, nové blinkry, textilní koberečky, nové naslapy pedálů🚙🦁 ze servisu pak olej a musím vyčistit zadni brzdy, sem tam si to pískne..

 

A taky dostal ofuky a nové osvětlení SPZ.

210E0ABD-9F68-4DB3-8B66-E8B7C7A48676.jpeg

DD961E09-88EE-410E-90BA-B05ECEBADE43.jpeg

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Přidávám pár fotek z toho, co se dělalo v posledních dnech/týdnech.. :)

Pedaly, volant a samozřejmě vždy nejaka ochrana, v tomhle aktuálním počasí je vždycky radost přijít k autu a vidět to kapičkování :D

Jen kdyby mi nechc@lo do motoru pod čelním oknem přímo na baterku.. hned bych byl klidnější.. klasika už i u me 308.. 😂

7414E7EA-F0F5-4641-B652-FB60D89C58B1.jpeg

727E82D1-C744-468E-87E0-47723A6981D3.jpeg

0D590D49-9B4F-48BC-8507-7C184A675EBC.jpeg

93A69222-F8CB-44BC-A459-455A0C593825.jpeg

9D1F8E11-67BC-482E-B4DE-99D6266FCF08.jpeg

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost slusna starostlivost, palec hore. Akurat ja by som nedaval tak velke kolesa a nepritvrdzoval a neznizoval podvozok kedze si povodne pisal, ze chces komfortne auto, ale tak kazdy podla seba. :)

Ale jedno ma zaujima - preco si menil olej v 3/2020 a potom znovu v 6/2020 po najazdeni 5000 km? Akoze je jasne, ze to neublizi, ale asi je to zbytocne skoro, nie? Hlavne uplne nerozumiem tomu kolisaniu intervalu - vymena oleja hned po kupe je jasna, potom vymena po 4000 km je tiez jasna, potom taka klasika po 11000 km a po 9000 km, ale potom zrazu po 5000 km. Bol nejaky problem ked si menil po 5000 km a troch mesiacoch?

A odporucam namiesto Total Ineo ECS davat radsej Mobil 1 ESP. Total ma znizenu HTHS viskozitu, Mobil ma normalnu (neznizenu), tzn. lepsie pre motor vo vyssej zatazi (dialnica, horske priechody).

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vagi, tentoraz som to odporucanie s olejom nedomyslel, tak si ani like nezasluzim. :) Neuvedomil som si, ze luky nema FAP. Takze ani Mobil nie je pre ten motor dost dobry (aj ked je lepsi ako Total). Do motora bez FAPu jednoznacne liat olej ACEA A3/B4. Len do motora s FAPom ma zmysel ten Mobil 1 ESP (ACEA C3).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@slimboy Žádný extra důvody to nemá, je to spis tak pro můj pocit. Do práce jezdím poměrně krátkou trasu, takže i přes větší porce km celkove se olej ne vždy ohřeje jak by měl. A pak jakmile se ohřeje, tak mu zas docela dávám a jezdím dost i v tom spektru otáček blíž červenýmu. Olej hodně rychle černá, takže stále i přemýšlím o vyčištění vany a saciho koše, nicméně zatím to řeším jen temi krátkými intervaly výměny oleje. Takže většinou je to tak, ze mám volný odpoledne a řeknu si, tak mu udělám dobre :) 
 

Diky za radu s tím olejem, pro me novinka, ten Total tam byl od koupě, takže jsem v tom pokračoval. Co bys tam konkrétně teda nalil když to nemá fap?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ze olej cernie je OK, to je pri diesloch normalne. Proste robi svoju robotu. Po zimnej sezone (len kratke trasy a caste studene starty) mozes vymenit olej uz aj po tych 6-7 tisic ak mas ten motor rad. :)Hlavne ma ta vymena na jar vyznam ak su na leto planovane dlhsie trasy vo väcsej zatazi (ten olej je z tej zimnej prevadzky nacaty). Ale menit v lete po 5 tisic sa mi zda fakt zbytocne skoro. Uplne bude stacit, ak budes v lete menit po 8-10 tisic podla mna. A mozes naliat akykolvek olej splnajuci tu normu ACEA A3/B4 s viskozitou 5W-40 a neurobis chybu. Aj ta viskozita je dolezita. Hlavne ked pises, ze casto sa pohybujes nad 3000 otackami. Napr. Shell Helix Ultra 5W-40 je dobry olej a aj za dobru cenu. Akurat si skus overit u distributora pre CZ, ze kde vsade mozes kupit olej z oficialnej distribucie. Nikdy nevies, ci Ti nejaky internetovy shop nepreda olej dovezeny mimo oficialneho dovozcu a potom nemas zaruku, ze je to original.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u dieselu olej zčerná po ujetí pár stovek kilometrů, nemusí to být ani tisícovka, za komančů jsem si olej měnil i třikrát po sobě v jeden den, protože nebylo co robit a olej byl zadarmo, ale stejnak byl olej za pár kilometrů černý jak bota..., v každém případě se vyplatí měnit olej v dnešních autech v intervalu 10--15 tisíc KM, to samé s filtrem nafty, tohle potřebuje diesel nejvíc--vhodný olej a čistou naftu :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...