Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1.6 THP dym z výfuku


davtom

Recommended Posts

Čaute, dnes po servisnej prehliadke s výmenou oleja a všetkých filtrov čo k tomu patria, som na aute spozoroval zvláštny jav, po dlhšom státí na neutrále napr. semafor, alebo keď parkujem auto do garáže kým odomknem a sadnem späť za volant, tak po rozbehnutí sa za autom objaví oblak dymu (sivej farby), keďže sa mi to stalo len dnes tak pátram či sa tu niekto nestretol s niečim podobným na benzínových 1.6 . Deje sa to len pri zohriatom motore, státí dlhom cca 30 sek. a viac a následnom pohnutí, inak dym za autom nie je vôbec napr pri akcelerácií, a to som skúšal aj ostrejšie pritlačiť na plyn, s podradením o 2-3 stupne a dať tomu plný plyn, nič sa nedeje, vždy len po rozjazde keď stojím na mieste zhruba 30 sekúnd, na voľnobehu takisto nedymí. Používam len predpísaný Total 5W-30 taký ako bol z výroby, prevádzkové kvapaliny sa netratia, spotreba oleja za posledných 12 tisíc km som ani nedolieval, inak bežné doliatie, typické pre tento motor, katalyzátor je na ňom určite v poriadku - je pomerne nový, menený niekedy začiatkom 2019 roku, tankujem len V-Power 95 na Shellke. Stratu výkonu nepociťujem, ide to rovnako ako pred serviskou tak aj po nej, štartuje rovnako na ťuk, proste všetko sa javí úplne v poriadku až na to menšie zadymenie po rozjazde, nechápem tomu. Auto má momentálne 157 900km . Ak by sa našiel niekto s rovnakou skúsenosťou prípadne aspoň nasmerovať čo by to mohlo byť, nech mám aspoň ako taký prehľad keď to dám do servisu čo od toho očakávať, veľmi sa do týchto vecí nerozumiem, ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám (měl) to samé na VTi, což je o kousek spolehlivější bratr tvého motoru. Byl jsem s tím i u autorizáku i u neautorizáku. Jinak situace úplně stejná. U mě to chtělo venku ještě trochu teplo. A pak kombinace, plně zahřátý motor, stání na semaforech nebo v koloně, a pak rozjezd a za mnou bleděmodrý dým. Začalo to také dělat po návštěvě autorizáku a výměně oleje. CO mě bylo řečeno. Nejspíš guferka u ventilech, ale vzhledem k pověsti a spolehlivosti daných motorů ideálně i pístní kroužky. Odhadem tak 40.000, protože to je pak i rozvody a všechno kolem. Mě se ještě zeptali, jestli jsem nenatankoval v Německu (natankoval). To vše bylo loni v srpnu. V obou autorizovaných servisech mi řekli, ať to nechám plavat. Protože mám 308 SW r.v. 2011/2012, tak mě těch 40.000 bylo blbý dát... A rozmýšlel jsem... A rozmýšlel... A rozmýšlel...

V únoru jsem prošel i se studeným motorem TK. Zakouřilo to někdy v září/říjnu. Teď ani jako bylo teplo a jel jsem na výlet cca 450 km, dálnice okresky. Semafory. Nejhorší je, jak člověk kouká po rozjezdu do zrcátka...

Moje teorie a klidně se smějte, jsem laik, je ta, že ten ultra řídký olej, když je prostě nový má větší tendence se dostat do všech těch ekologických větších vůlí, aby se to vše netřelo. Jak trochu zdegraduje, případně se na vůle něco málo dopeče, tak je to zase "utěsněné". Jinak jak u nás (i tady na fóru), tak i ve světě je ten problém poměrně stejný. Výměna oleje, bleděmodrý kouř... Mě to začalo na 107.000, teď mám 120.000.

Jinak respekt, jestli jsi za 12.000 nemusel dolít olej. Já to mám tak litr na 2.500 - 4.000 km - podle počasí a skladby jízd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno zrejme aj teplota vonku s tým niečo má dočinenia, dnes keď bolo ráno 7°C vonku tak som sa povozil dlhšie, naschvál aby sa motor zohrial, dym som nespozoroval. Skúsim to ešte porovnať po nejakej dlhšej jazde. Každopádne 40 000kč keď prerátam na naše € je asi vzhľadom na vek auta rovnako 2012 ročník čiže malo už 8 rokov, trochu veľa, na druhú stranu auto by sme si ešte chceli nechať ako sekundárne vozidlo a musí byť celkom nepríjemne hlavne autám stojacím za mnou keď to bude dymiť pri každom pohnutí ako Trabant... Máme ho úplne od nova a auto dostalo vždy čo potrebovalo a celkom ma to trápi že sa niečo také objavilo. Navyše nás to pri rozhodovaní sa v kúpe nového auta kde nová 3008 bola jedna z možností trochu odradilo, rozhodneme sa pre 1.6 PureTech čo je v podstate preznačený THP ak tomu dobre rozumiem, resp čo som sledoval tak po príchode novej 3008 sa ešte hodnú chvíľu táto 1.6 označovala stále ako THP. Dostupný je s automatom takže ešte podstatne drahší ako toto auto keď bolo nové, a mám pri aute za 30 tisíc po 160 tisíc možno aj skôr čakať niečo podobné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, celou anabází VTi/THP sleduji jen jako zoufalý (napálený) uživatel. THP jako takové je i mezi prodejci Peugeotu bráno jako největší průšvih, co kdy měli. Spíš bych to viděl tak, že ujet s tím 160 tisíc je malý zázrak. Dle prodejců jsou motory, hlavně ze starší produkce, kde 50.000 km byla už pro motor smrt (zpravidla karbonizace). Ale nevím, otázka je, ten poměr. Kolik jich vyrobili, a kolik motorů umřelo. Já měl u VTi do 40.000 klid, pak spotřeba oleje, cca od 90.000 zvýšený hluk a od 105.000 kouř (ale jen dva měsíce). Někde mezi tím si začalo řazení žít svůj vlastní život...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá 1.6 THP čo mám je v podstate už Euro5, čo som čítal a dozvedal sa tak je to menej poruchové podstatne ako 1.6 THP Euro4, do teraz to boli spotrebné veci, niektoré čo ma rozčulovali viac, niektoré menej, menil som tyčky stabilizátora na oboch stranách, ložiská na oboch stranách, batériu po 6 rokoch, katalyzátor - čo som bol velmi prekvapený že je s ním problém a stál celkom dosť, tlačítko ručnej brzdy - len vyklikaný spínač, na motore sa nemenilo nič, ak nerátam domček termostatu, ktorý predtým zapríčiňoval unik chladiacej kvapaliny, meníme olej každý rok cca 20 000km, a problémy nie su. Až teraz na tento. Skúsim to poriešiť so servisom - autorizovaným v KE, uvidíme čo mi povedia, prípadne akú cenovku navrhnú na riešenie, alebo či sa k tomu nepostavia rovnako - ignorovať to, z čoho som ale neštastný, teraz aj keby sme veľmi chceli auto predať tak to minimálne zníži hodnotu ak toto niekomu ukážem pri predaji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, podle mého názoru tady pomůže jen správně provedená repase hlavy. Hlava je po tomto nájezdu zakarbonovaná, vodítka a gufera ventilů opotřebovaná, zralá na výměnu. Po výměně oleje to kouří víc,  protože dochází k částečnému rozpouštění a následnému vypalování karbonu aditivy obsaženými v novém oleji. Proto ten kouř až při větším zahřátí motoru. Takže pokud se to má vyřešit, tak bych se poptal po někom, kdo umí udělat repasi hlavy. Nebude to ale nic levného, možná bude potřeba  vyměnit i ventily a sedla. Autorizovaný servis bych ale raději vynechal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to řešil i mimo autorizák, ale ona lidská práce pořád něco stojí. Navíc, když se to dělá, tak už i ty kroužky, rozvody atd. Takže i mimo AS to vyleze pěkně vysoko. Vzhledem k skoro neprodejnosti těhle motorů, je to skoro zůstatková cena toho auta. Navíc je tu další věc ohledně repase hlavy atd. Má to celé smysl? Já se nakonec rozhodl to dojezdit na krev. Hlídat si TK, brzdy, atd. Pak to prodat a koupit něco nového.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čauko, ďakujem za názor, v prípade že je hlava zakarbonovaná teoreticky by som mohol vyskúšať aj dekarbonizáciu. Stále to vidím na nete v nejakej reklame, že ponúkajú tieto služby. Lebo asi repas hlavy, a tieto veci už budú cenovo tak vysoko, ako pozeral som aj ceny po koľko tie autá idú a fakt investovať 2000€ dajme tomu sa nám už neoplatí, to si radšej doložím tie 2 tisícky do nového a kúpim lepšiu výbavu/prípadne použijem na niečo iné. Len týmto počinom to u mňa trošku zatienilo 1.6 PureTech v novej 3008, a asi sa radšej poobzerám po inej alternatíve.

Alternatíva je presne asi ako hovorí Taby dojazdiť to kým sa to nerozpadne, ako zatiaľ sa ani tá spotreba poslednú dobu nejak neprejavuje, niekedy sa mi zdá že si potiahol viac oleja ten motor, ale je možné že to bolo len vďaka krátkym trasám, teraz keď s autom jazdím tak väčšinou dlhšie trasy, a zapýta si olej tak cca raz za 8-10 tisíc km, teraz napríklad cez 12 tisíc bez dolievania v pohode, reťaz nejak hrkať vyslovene nepočujem aby bola zrala na výmenu, len ten dým z výfuku keď sa pohnem no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ťažko povedať, záleží od ceny, ako veľmi nerád a ľúto by mi bolo keby kvôli tomuto mám na neho zanevrieť, keďže do teraz fungovalo všetko bez nejakej závažnejšej poruchy. Uvidím koľko ponúknú za takéto riešenie u nás v Peugeote, každopádne nepoznám mechanika v okolí ani žiadny mimo autorizovaný servis, ktorému by som niečo také zveril, auto bolo celý čas servisované len týmto jedným autorizákom, od kúpy až do teraz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mám taky tak. Euro 5, jediný autorizovaný servis (ale rozhodně ne 100% spokojenost). Nějaká poloosa, řemen, kladka, v záruce vodní pumpa. Stabilizátory mám ještě původní. Auto mě jinak vyhovuje. Tedy až na to, že kolem těch 90.000 začalo být hlučnější. Spotřeba dobrá, jezdím hodně město a jsem na 7,6. Když jedu někam dálnice okresky, tak pod 7 v pohodě. Jsem ve fázi, po tomhle autě už nikdy PSA. Ale možná vyměknu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No po týchto odpovediach s vidinou investície a nie malej zrejme do PSA ani nepôjdeme, pokiaľ sa má stať po 8mich rokoch rovnaký scénar čo samozrejme nemusí ale po tomto tej výrobe človek nejak už neverí. Popravde sme sa rozhodovali momentálne medzi novou 3008 s 1.6 PureTech EAT8, VW Tiguan 1.5 TSI DS7, a Mazdou CX-5 2.0 SkyActiv. Pokiaľ ale viem že CX-5 / Tiguan s rovnakým ak nie väčším nájazdom a takéto problémy nemá, tak nebudeme zbytočne riskovať a nešlapneme znova do tej istej rieky lebo čo ak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bol som s týmto problémom v servise, s tým že mi bohužial nevedeli dať radu ani konštruktívne riešenie ako ďalej, s tým že maximalne navrhli opätovnú výmenu za olej od nich... Pozerali ešte na špecifikáciu oleja, ktorý som im priniesol vtedy na výmenu, či je všetko v poriadku 😑 pritom od kedy skončila záruka na auto sme menili presne len za tento jeden originál predpísaný Total. Diagnostika samozrejme neukázala nič. Takže mám čo to pojazdiť či sa to nezlepší a dymenie neprestane. Tak uvidíme.

Btw k tomu koncernu ešte mimo témy, rozhodujeme sa už len medzi autami s automatickou prevodovkou, mal som možnosť ten motor vyskúšať aj s trochu vyšším nájazdom a za studena som nič také ako kuckanie necítil, ono to vraj robí problém len s kombináciou s manualnou prevodovkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem maximální laik, ale dospěl jsem se stejným problémem k následuícímu: jde nejspíš o problém s guferky na ventilech (ale můžou se už ozývat i kroužky). A pak k možným řešením
1 - nechat to být (doporučují AS v mém dosahu) a ono se to

A) vyléčí (nebo zdánlivě) to je zatím můj případ (až olej trochu zdegraduje)
B) bude setrvalý stav
C) výrazně zhorší až k totálnímu kolapsu (dle jednoho autorizovaného to jde pak někdy rychle)

2) Udělat v podstatě GO motoru. A pak doufat, že to všechno někdo udělal tak jak měl a tomu poměrně křehkému motoru nezasadil ránu z milosti. A doufat, že se vzápětí neobjeví nějaká další závada.

3) Sehnat kouzelníka, který ty ventily udělá trikem. Jsou lidi, kteří to umí, ale nikdo to u tohohle motoru pro cizího dělat nechce.

4) Okamžitě to prodat, někde do bazaru typu vystřel a zapomeň. Ale hodně bazarů tyto motory vysloveně odmítá. Ale AAA je prodává a zrovna u 308 SV VTi píše toto: 

Přednosti vozu

Bezkonkurenčně bezporuchový motor, snadná a levná údržba, velice slušný stav, Jezdí velice slušně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 3 týdny později...

Ták momentálne zatiaľ jazdím v stave ako som popisoval v máji, povedal som si že to zatiaľ odsledujem na vzorke 5000km či to bude rovnako pokračovať, momentálne mám od výmeny cca 2500km a sme na tom istom, dymenie možno o niečo zoslablo, ale deje sa tento jav stále. Generálnu opravu motora riešiť nebudem - zhodli sme sa doma na tom, že to je z tohto pohľadu nerentabilné, hoci mám to auto veľmi rád avšak napchať do neho peniaze a trpnúť či sa nejaká závada neobjaví znova nie je podľa mňa 2x ideálne riešenie, zvlášť pri 8 ročnom aute. Následne chcem vyskúšať opätovnú výmenu oleja aj s preplachom, uvidíme kam sa dostaneme, verím že tým nič nepokazím.

//edit 3.7.2020
Dnes som si všimol že dymenie prestalo, aspoň pre dnes budem sledovať určite ďalej.

Upraveno uživatelem davtom
Update príspevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes, takový lehký servis před dovolenou. Výměna filtru, čištěni klimatizace o dolití cca 1 l oleje. A přes to, že bylo jen 15-16 stupňů, tak mráček byl. Je fakt, že po tom čištění ozonem byl motor řádně zahřátý. Takže jak psal Sale, nový olej to pěkně rozpustí. Když dolévám tak po půl litru, tak nic nepozoruju ani při delších cestách a teplotě kolem 30, ale jak doleju víc, tak to dělá tyhle věci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...