Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 Break 2.0 HDi 80kW r.v.1999 (Roland Garros) - tlakuje do vody


Michal007cz

Recommended Posts

Zdravím,

tak bohužel mé staré auto musí pryč. Po poslední výměně oleje, začalo tlakovat do vody (oprava údajně kolem 20tis kč) a jelikož auto až na tuto závažnou poruchu bylo vždy bez velkých potíží, nechci aby jen tak skončilo na vrakovišti. Nevím jak moc extra je to tzv. Roland Garros, ale moc jiných jsem neviděl.

Vůz má najeto cca 269 tis. km

Cena: 15 000,- (cena k jednání viz. stav) alespoň aby se vrátilo něco za vyměněné díly. Prodávám pouze jako celek.

Tlakování do vody se objevilo cca 5dni, kdy v servisu místo 10w40 nalili 5w40.

Stav:

Závady o kterých vím:

Tlakuje do vody :(

Jeden vstřikovač občas vynechává

Lehký (opradu lehký) únik oleje z turba

Baterie KO

Jeden žhavič nelze vyměnit

Rozvody už by bylo potřeba vyměnit, jsou staré asi 5-6let

 

To je asi vše.

Co se opravilo:

Nové destičky, kotouče (předek/zadek)

Nové brzdiče (zadek)

Vyměněná brzdová kapalina

Vyměněný homokynetický kloub (levé přední kolo)

Vyměněný čep (levé přední kolo)

Nové uložení tlumíčů (kompletní)

Nové přední pneu (letní - zadní zůstalo na dojetí)

 

Všechny vypsané opravy se prováděli duben 2020 jako příprava na STK, která brzo končí.

Ke všem opravám mohu dodat doklady.

 

Auto jsem měl opravdu rád, tak doufám že se najde někdo kdo se ho ujme a dá ho zase dohromady aby ještě chvíli mohlo sloužit.

P.S.  fotky nejsou úplně nejlepší, ale bylo foceno dnes narychlo.

 

 

IMG_20200511_203128.jpg

IMG_20200511_203142.jpg

IMG_20200511_203151.jpg

IMG_20200511_203205.jpg

IMG_20200511_203215.jpg

IMG_20200511_203255.jpg

IMG_20200511_203332.jpg

IMG_20200504_192041.jpg

IMG_20200504_192133.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamarádka v zimě taky prodávala 406 BK a s představou, že dostane aspoň desítku ho inzerovala za 15 000. Nakonec po několika týdnech inzerce, kdy slyšela několik těžko publikovatelných názorů bylo auto prodáno za 3000 jedinému zájemci, co to byl ochoten i na sebe převést (eko se neplatilo). Auto mělo 2 sady kol, jedny hliníky Corrail, druhá sada plechy z poklicema 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 5. 2020 at 22:52, Medvěd napsal:

Kamarádka v zimě taky prodávala 406 BK a s představou, že dostane aspoň desítku ho inzerovala za 15 000. Nakonec po několika týdnech inzerce, kdy slyšela několik těžko publikovatelných názorů bylo auto prodáno za 3000 jedinému zájemci, co to byl ochoten i na sebe převést (eko se neplatilo). Auto mělo 2 sady kol, jedny hliníky Corrail, druhá sada plechy z poklicema 

Tos mi teda dodal optimismus 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázka, proč to opravovat. Interiér (sedačky) už nejsou nejhezčí, takže sběratelská hodnota mizivá.

Rozhodnutí mělo padnout dříve, než jste začali opravovat brzdy - ale teď je to snadné prohlásit, já se kaju, nenadávejte. Jen poučení pro příště a pro všechny.

Takže vidím dvě možnosti:

- zadarmo, někomu dát za odvoz anebo na vrakáč

- anebo dokončit opravy a ujet ještě 20 až 40 t. km. Obvykle mám takové měřítko, že na amortizaci počítám 1 Kč na km, takže aby auto ještě tu investici odsloužilo. (bohužel, dosavadní investici už považuju za ztracenou - odepsanou).

Proberu to:

Tlakuje do vody - asi těsnění pod hlavou? Prosím znalce, aby tady odhadli, co tomu může být a za kolik.

Jeden vstřikovač občas vynechává - neřešit

Lehký (opradu lehký) únik oleje z turba - neřešit

Baterie KO - dát novou, případně si ji později vymontovat pro jiné auto

Jeden žhavič nelze vyměnit - neřešit

Rozvody už by bylo potřeba vyměnit, jsou staré asi 5-6let - neřešit, vydrží 10 let nebo 160 t. km

Tady v našem regionu bych si poradil, napadají mě dva servisáci. Auto je zatím pojízdné, že? Když bys chtěl zabojovat, napiš soukr. zprávu, dám ti kontakty. Kdy končí STK?

Co na to @Vena garážmistr?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co na to já? No na rovinu jako rozumím tomu že je tady auto který má v řádu týdnů za sebou investici xx tisíc Kč a že by prodávající chtěl dostat zpět aspoň tu. Ale v dnešní době kdy je aut přebytek a okamžitě provozovatelných je cena 15 000 Kč podle mě zcela mimo. Jak píšeš @P607Olda řešil bych asi jen ten problém s tím olejem ve vodě to zbývající co jsi vypsal bych asi nechal osudu protože to by byla investice za dalších xx tisíc Kč. Baterku dát novou a po smrti ji přehodit do jiného povozu. Ale za mě tak za odvoz navíc tomu expiruje STK což je pro případného zájemce další mínus. 

Když bych počítal nejnutnější investici na zprovoznění  (úmyslně nepíšu opravení) vozu tak to nejnutnější ( počítáno na  Starline příp nejlevnější alt. z AK)  těsnění víka ventilů 120.- těsnění pod hlavu 740.-  olejový filtr 105.- olej 500.- antifreez 450.-  něco na propláchnutí chladicího okruhu třeba 500.-  baterka 2130.- když si to bude všechno někdo dělat svépomocí a nebude rovnat hlavu a bude ignorovat všechna doporučení co všechno se má při sundání hlavy udělat. Pokud to někam dá udělat tak k tomu něco přiraž přidej práci a myslím že když napíšu že budeš rád když se vejdeš do 10 000 .- tak nebudu daleko od pravdy. Sehnat jinej motor tak bych tam stejně vyměnil olej a antifreez což by mohlo bejt 1050.- plus ten motor nevím ale třeba něco okolo 5000.- a když to necháš udělat tak opět když do 10 000.- budeš rád. a ve finále k tomu všemu přihoď 3000.- za STK  takže když budeme vycházet z 10 000.- za opravu /výměnu motoru přidáme 3000.- na technickou 800.- na přepis a cenu kterou chce majitel tak jsem při mých počtech někde na 28 800.- a nezlob se na mě ale když k tomu člověk přihodí  pár ( do 5000.-) tak má vcelku solidní povoz do kterýho skočí a drandí okamžitě.  Na tohle za ty peníze asi fakt jedině nějakýho zarytýho fandu kterej si " pod to lehne" a bude se tím bavit aby to zprovoznil nebo to někomu dát za flašku ale asi by to stejně musel bejt někdo kdo by si to všechno udělal sám. Nebo někdo kdo má stejné s motorem OK jinak po smrti a aby to převlíknul na svoje noty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, díky za odhad.

Myslím, že "prodej" není myslitelný, jedině zdarma za odvoz.

Anebo, druhá možnost, jak z toho auta dostat zpět ty peníze, je odjezdit ho ještě další dva roky, ujet např. 30 t. km. Samozřejmě se při tom mohou vyskytnout další závady, ale mám zkušenost (hlavně s 406), že když se opravuje řádně, tak "stíhám rychleji opravovat, než se ono kazí", takže závad ubývá (ač je to nepochopitelné). Samozřejmě je to otázka najetých km - uvedené 269 t. ještě není tak moc, ale kdoví, zda tam není dalších 200 sundaných - to jsou pak agregáty tím víc unavené a opotřebované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Michal007cz napsal:

Tak pokud vím tak kasle, až na to promáčknutí nad jedním kolem je ok. Pak tedy kapota, ale kamínků z aut se člověk nevyhne.

Že mám zdravou kastli jsem byl taky u mé 406ky přesvědčenỷ. Bohužel přesně do momentu, kdy mi u 14 let starého auta loupežníci ukradli katalyzátor a při zvedání auta prolomili oba prahy, které byly pod lakem shnilé.

Jak jsou na tom u Tvého auta?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě za doby kdy byl aktivní-oddie- tady všichni psali, že mají kastle na 406 jako nové, někteří dávali záběry kamerama do dutin atd., musel jsem se tomu smát, protože po 15 letech je nemožné, aby nosné prvky karoserie byly zdravé (pokud se s autem jezdí celý rok)

no a pak postupně přibývaly fotky, jak překvapení členové klubu přiznávali totální korozi karoserie😉

na druhé straně je na tomto inzerátu vidět, jak je doba neúprosná--tohle auto bylo ještě ,,nedávno'' pecka :super--velký kombík s dobrým naftovým motorem, v metalíze, kožené sedačky, aut. klima..., a teď to nikdo nekoupí ani za pár korun a prodejce bude rád, když dostaně 1000 Kč na ekovrakovišti :(, smutné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono pánové je třeba brát na zřetel ještě jednu věc. Dneska jsou mladý úplně jiný než byla v 18 - 22 letech moje generace nebo generace jako jsi Ty ozzy56. My za mladejch let když by jsme měli možnost se dostat k takovému autu " za pár " kaček tak by jsme ho dotáhli domů a ten čas a prachy by jsme do toho klidně vrazili protože by jsme měli jak píše ozzy56 luxusní kočár kterej by nám sloužil dost dlouho nebo by to byl slušnej základ pro směnný obchod. Ale dnešní mlaďasové za prvé pokud mají práci tak vydělávají jiný peníze než to bylo za nás a hlavně mají jiný priority oni ve městě auto nepotřebují to je podle nich out raději jezdí uberem nebo něčím takovým nebo sockou protože další věc spousta z nich ani nemá noty aby mohla jezdit. Mladý kluci na vesnici na rozdíl od nás mají taky jiný příjmy a hlavně na rozdíl od nás ty který baví se v autech hrabat mají jiné možnosti si sehnat auto a ty který to neumí nebo se v autech nehrabou tak si pořídí klidně nějakou haťapku jen aby je to přibližovalo nebo si vemou novou káru na financování a když je okoukaná tak ji vymění však mladý přeci nepotřebujou aby je omezovalo vlastnictví auta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, P607Olda napsal:

Je otázka, proč to opravovat. Interiér (sedačky) už nejsou nejhezčí, takže sběratelská hodnota mizivá.

Rozhodnutí mělo padnout dříve, než jste začali opravovat brzdy - ale teď je to snadné prohlásit, já se kaju, nenadávejte. Jen poučení pro příště a pro všechny.

Takže vidím dvě možnosti:

- zadarmo, někomu dát za odvoz anebo na vrakáč

- anebo dokončit opravy a ujet ještě 20 až 40 t. km. Obvykle mám takové měřítko, že na amortizaci počítám 1 Kč na km, takže aby auto ještě tu investici odsloužilo. (bohužel, dosavadní investici už považuju za ztracenou - odepsanou).

Proberu to:

Tlakuje do vody - asi těsnění pod hlavou? Prosím znalce, aby tady odhadli, co tomu může být a za kolik.

Jeden vstřikovač občas vynechává - neřešit

Lehký (opradu lehký) únik oleje z turba - neřešit

Baterie KO - dát novou, případně si ji později vymontovat pro jiné auto

Jeden žhavič nelze vyměnit - neřešit

Rozvody už by bylo potřeba vyměnit, jsou staré asi 5-6let - neřešit, vydrží 10 let nebo 160 t. km

Tady v našem regionu bych si poradil, napadají mě dva servisáci. Auto je zatím pojízdné, že? Když bys chtěl zabojovat, napiš soukr. zprávu, dám ti kontakty. Kdy končí STK?

Co na to @Vena garážmistr?

 

 

Zdravím,

bohužel tlakování do vody bylo až to poslední co se objevilo a brzdy se dělali společně s výměnou oleje. Jak jsem psal po výměně auto jezdilo v pohodě ale po těch cca 5dnech se to celé pos... Přijedu domu zaparkuju auto, asi za hodinu jdu okolo a vydím tu spoušť.

To co jsem vypsal, bylo spíš hodnocení stavu motoru jako takového, ne doporučení co se musí opravit. Např. vstřikovač už mi pár lidí nabízelo např. za 500,-

Ohledně toho jestli je auto pojízdé těžko soudit. Do příjezdu bylo vše v pohodě, ale když jsem to ještě chtěl řešit a odvézt auto do servisu, podle měrky nebyl v motoru olej. Startovat už jsem raději nezkoušel a začínal zjišťovat co a jak.

Rozhodně rada servisu kde měnili olej, byla ta, prostě dolejte 2l oleje a přijeďte, ale to se mi opravdu nechtělo riskovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Vena garážmistr napsal:

Co na to já? No na rovinu jako rozumím tomu že je tady auto který má v řádu týdnů za sebou investici xx tisíc Kč a že by prodávající chtěl dostat zpět aspoň tu. Ale v dnešní době kdy je aut přebytek a okamžitě provozovatelných je cena 15 000 Kč podle mě zcela mimo. Jak píšeš @P607Olda řešil bych asi jen ten problém s tím olejem ve vodě to zbývající co jsi vypsal bych asi nechal osudu protože to by byla investice za dalších xx tisíc Kč. Baterku dát novou a po smrti ji přehodit do jiného povozu. Ale za mě tak za odvoz navíc tomu expiruje STK což je pro případného zájemce další mínus. 

Když bych počítal nejnutnější investici na zprovoznění  (úmyslně nepíšu opravení) vozu tak to nejnutnější ( počítáno na  Starline příp nejlevnější alt. z AK)  těsnění víka ventilů 120.- těsnění pod hlavu 740.-  olejový filtr 105.- olej 500.- antifreez 450.-  něco na propláchnutí chladicího okruhu třeba 500.-  baterka 2130.- když si to bude všechno někdo dělat svépomocí a nebude rovnat hlavu a bude ignorovat všechna doporučení co všechno se má při sundání hlavy udělat. Pokud to někam dá udělat tak k tomu něco přiraž přidej práci a myslím že když napíšu že budeš rád když se vejdeš do 10 000 .- tak nebudu daleko od pravdy. Sehnat jinej motor tak bych tam stejně vyměnil olej a antifreez což by mohlo bejt 1050.- plus ten motor nevím ale třeba něco okolo 5000.- a když to necháš udělat tak opět když do 10 000.- budeš rád. a ve finále k tomu všemu přihoď 3000.- za STK  takže když budeme vycházet z 10 000.- za opravu /výměnu motoru přidáme 3000.- na technickou 800.- na přepis a cenu kterou chce majitel tak jsem při mých počtech někde na 28 800.- a nezlob se na mě ale když k tomu člověk přihodí  pár ( do 5000.-) tak má vcelku solidní povoz do kterýho skočí a drandí okamžitě.  Na tohle za ty peníze asi fakt jedině nějakýho zarytýho fandu kterej si " pod to lehne" a bude se tím bavit aby to zprovoznil nebo to někomu dát za flašku ale asi by to stejně musel bejt někdo kdo by si to všechno udělal sám. Nebo někdo kdo má stejné s motorem OK jinak po smrti a aby to převlíknul na svoje noty. 

Zdravím,

pokud by se zrovoznění vešlo do cca 10tis, možná bych o tom ještě uvažoval (manželka má v plánu dělat řidičák), ale po informacích z několika servisů, kde auto ani neviděli říkali rovnou cca 20tis. se mi to zdálo jako už dost velká investice.

Cena na prodej musí být uvedena, tak jsem prostě napsal přibližnou cenu dílů co se dávala.

Výměnu motoru jsem také zvažoval, ale nemám představu kolik taková výměna holého motoru stojí. Na vrakovišit mě řekli že za holý motor 4tis. a jěště mi na něj údajně dají záruku 6měsíců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Vénou.

Problém je v tom, že aut je víc, než (chtivých) řidičů.

V servisech, kde auto neviděli, samozřejmě řeknou vysokou cenu, aby se (vůči zákonu) nedostali do situace, že auto rozeberou a potom musí navyšovat cenu.

Pomůcka k rozhodování: hoď si korunou, fyzicky nebo symbolicky, padne ti nějaké rozhodnutí a ty vycítíš, zda tě toto rozhodnutí potěšilo, nebo zarmoutilo.

Pokud bys chtěl opravovat, doporučuji @Vena garážmistr, kde to máš "blízko". Nabízím i možnosti tady, kde jsou snad nižší ceny, vč. projití STK. Záleží ovšem, zda je auto pojízdné.

Vyměnit holý motor je možné, přibydou tam standardní úkony jako výměna rozvodů. Je otázka, aby motor přesně pasoval, jinak by s tím byla komplikace (řídící jednotka, vstřiky, nerozumím tomu přesně). To už je na tom opraváři, co a jak zvolí.

Nedoporučuji autorizované servisy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...