Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vibrace při brzdění, zkroucené kotouče?


rass76

Recommended Posts

Ahoj,

 

Po výmene na letní pneu/disky my začalo triasť volantom pri brzdení, kola som prevážil, ale nepomohlo, teda trochu sa to zlepšilo ale stále cítiť vibrace volantu při brzdení? Môžem mať skroucene kotúče pri 26tis? Čo poradíte? Reklamacka bŕzd vraj moc nejistá?  Ešte ma napadá prehodiť predné a zadné kola a potom už neviem. Inak dodavka pre 8 ľudí, musí mať brzdy/ kotúče ok, keď v nej jazdíme iba 3ks.

R. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus dát zpět zimní kola.

Jinak mě napadá pouze to, že při odtahování/zatahování šroubů jste poškodili ložisko.

Zkroutit kotouč můžeš snadno, pokud jsi z velkého kopce nahřál hodně brzdy a pak zaflekoval. Vzpomeň, zda je to možné - případně zda jsi auto půjčil, anebo servis dělal "zkušební jízdu".

Anebo je to výrobní vada, která se projevila teď. Měl jsem takto špatně vložené ložisko. Je třeba měřit úchylkoměrem házení kotouče, ale hlavně i náboje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se ti s tím chce drbat tak bych zkusil prohodit kola. předky dozadu zadky dopředu. Ale ty kotouče můžou bejt křivý úplně v pohodě zažil jsem tady jednoho týpka kterýmu jsem vyměnil přední kotouče a desky a ještě mu říkám než najedete nějakých 200 - 300 km jezděte zvlášť opatrně než si to sedne protože se to bude chvilku hřát samo od sebe než se to slícuje. A maník jasně za deset dní dojel že už má 1500 km a že to pořád nebrzdí a on někde ohřál brzdy dlouhým bržděním z kopce a jak byli ty desky nový tak se spálili že jen klouzali a nebrzdilo to takže dostal nový desky po 10 dnech provozu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že jsi mě chtěl citovat, ale nevyšlo to.

Pročpak by to byla blbost? Když kolo nechce odskočit od náboje, tak se používají mírné, střední až hrubé metody.

A jsme zase u toho:

Poraď, řekni svůj názor na původní problém. Nekritizuj názor jiného, ale uveď svoje řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne neboj, citovat jsem nechtěl, takže je to jak jsem napsal, tak jsi se netrefil. 

Já to spíše vidím na bordel mezi kotoučem a nábojem,či kotoučem a kolem, to jsem se setkal častěji, pokud někdo používá na sundání kola střední až hrubší metody, tak je blb. Když to doteď nedělalo a žádný servis mi nedělal zkušební jízdu po výměně kol. 

Pak ještě špatné vyvážení. Ale to nesmíš psát názor či kritiku, kdy je někdo ješitný na jakoukoliv odpověď. 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Milan+ napsal:

Ne neboj, citovat jsem nechtěl, takže je to jak jsem napsal, tak jsi se netrefil. 

Já to spíše vidím na bordel mezi kotoučem a nábojem,či kotoučem a kolem, to jsem se setkal častěji, pokud někdo používá na sundání kola střední až hrubší metody, tak je blb. Když to doteď nedělalo a žádný servis mi nedělal zkušební jízdu po výměně kol. 

Pak ještě špatné vyvážení. Ale to nesmíš psát názor či kritiku, kdy je někdo ješitný na jakoukoliv odpověď. 

 

 

 

Pročpak jsi svoje stanovisko k otázce nenapsal hned? Musel sis rýpnout?

Takže, prosím, napiš, jaké metody používáš, když kolo nechce seskočit z náboje. Když se tedy má postupovat jen jemně... Fakt jsem na to zvědavý, rád poučím svoje servisáky - profíky, jak to děláš ty.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, Milan+ napsal:

Ne neboj, citovat jsem nechtěl, takže je to jak jsem napsal, tak jsi se netrefil. 

Já to spíše vidím na bordel mezi kotoučem a nábojem,či kotoučem a kolem, to jsem se setkal častěji, pokud někdo používá na sundání kola střední až hrubší metody, tak je blb. Když to doteď nedělalo a žádný servis mi nedělal zkušební jízdu po výměně kol. 

Pak ještě špatné vyvážení. Ale to nesmíš psát názor či kritiku, kdy je někdo ješitný na jakoukoliv odpověď. 

 

 

 

A teď tedy k tvým myšlenkám:

- bordel mezi kotoučem a nábojem - jak by se tam asi dostal, při výměně kola? To myslíš vážně?

- Pak ještě špatné vyvážení. - by se projevilo kolem 100 km/h, ale ne jenom při brždění. Tos taky myslel vážně, nebo jen tak ...?

Nevím, proč to nazýváš ješitnost, já prostě nemám rád, když někdo můj názor označí za "blbost". Všimni, že já jsem tvoje názory takto neoznačil, i když jsou mi divné.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to dělám doma a v poho, Ty jako teoretik potřebuješ poučovat servisaky? Nedělám to na čas, takže pohoda nástřikám nějaký uvolnovač pokecáme a pak to v klidu rukou za pneu odbouchám. Podotýkám, pouze výměna kol, ne vyvažování, pak když někdo přijede, že má problém po profikach, tak tam to jde už dolů samo, jen se přejde to házení na hodinky a můžu měřit i kotouč proti sobě, magnety mám dva. 

1588448192099..jpg

Upraveno uživatelem Milan+
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jsem teoretik. I takový má na světě místo... ale to by bylo na dýl... co jeden servisák neví a druhému je to běžné...

Myslel jsem, že mi uvedeš nějaký stahovák na kola. Tzn. nasadit, napružit a tahem sundat.

Octavia 2, hliníkáče, jdou dolů po roce těžko. Takže servisák škodovek (vesnický) povolí šrouby, nastříká, a bouchá kladivem do gumy. Když ani to nepovolí, tak nasadí všechny šrouby, povolí o jednu otáčku a jde to projet na dvůr, hlavně prudce zabrzdit. Jo, kdyby mu to šlo rukou za pneu, jak píšeš, tak by to tak udělal...

Ještě jsem neviděl, že by byl povolený šroub, který drží kotouč vůči náboji, a to jsem byl přítomen u stovek přezouvání.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On ten vesnický servisák musí těm co k němu jezdí, taky ty náboje očistit a máznout, než tam to kolo nasadí,pak to na podzim či jaře sundá a taky snad vidí, jestliže je náboj přímo al, či plast, podle toho snad dělá, ale tak tuhle metodu čtu poprvé. Asi slušný oddíl. 🤔 Jináč na foto samo sebou není kam šroub na kotouč dát, to je odlehčená nába na cata, takže, když je povolen šroub bordel tam je raz dva. Toť vše 

1588449275115..jpg

1588449302328..jpg

1588449342754..jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fakt že už se mi na jednom autě stalo že kolo nešlo z náboje za nic na světě, nejvíc mě na tom s.alo že jsem věděl že to kolo jsem před zimou na to auto dával já a věděl jsem že náboj i středová díra byli očištěné nakonec to dopadlo tak že jsem auto zapřel přes dřevěnej trámek proti sloupku u vrat přes ten sloupek jsem hodil kurtu a tím jsem to našponoval a zevnitřku pak stačilo párkrát bouchnout palicí přes pneu. 

Ale taky musím říct že spousta aut jezdí s tím že jim šroub držící kotouč na náboji chybí protože když se měnil kotouč tak někdo strhnul hlavu tak ji jen odvrtal a jinej šroub tam nedal. 

Ale je fakt že spousta mechaniků se vůbec nezabejvá tím že kolový šrouby by se měli utahovat na nějaký moment. A většina je zarve na krev nebo jak říká skorobráška Pepa silou malého Pepy ale už si neuvědomí že malej Pepa váží přes metrák a ten šroub rve přes třičtvrtě metru dlouhej klíč. Já netvrdím že na každý auto hledám moment na který má být kolo utažené ale každé kolo po utažení bouchačkou nastavenou na první max. druhý stupeň utažení přecházím momenťákem a ten mám nastavený na nějakých 110 nm. což je asi takový rozumný kompromis. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 9 hodinami, P607Olda napsal:

Takže servisák škodovek (vesnický)

A městský, nebo dokonce velkoměstský servis to dělá jak? 
Já jen aby jsme se my na vesnici poučili 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díkes pani, nejak ste to rozjeli😀. Skúsim ešte raz zhodiť kola, očistiť dosadacie plochy a prehodiť predné zadné. Keď som dával letné disky prehadzoval som predne a zadné aby sa rovnomerne zodrali, takže aj to je rozdiel. Ak to nepomoze skúsim servis. Zimaky s diskami sa mi uz naspäť nahadzovať nechce. Samozrejme nové kotúče v záruke sa mi nechce platiť. Možno na zimných to robilo tiež,  ale mám teóriu že sú mäkšie, tak som to nemusel postrehnúť, ale vibrácie volantu by som si všimol, hlavne na cca novom aute si také veci všímam. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, kirkiz napsal:

A městský, nebo dokonce velkoměstský servis to dělá jak? 
Já jen aby jsme se my na vesnici poučili 😀

chjo...

Nějaká rada k původnímu dotazu? Anebo zase jen rýpání, chytání za slovo. Chlapi, fakt se nezmůžete na nic jiného? (Předtím Milan+)

A teď vysvětlení pro @kirkiz, který se evidentně neorientuje:

Servis může být:

- autorizovaný - předepsané postupy, drahý a obvykle dost neschopný

- specializovaný - dělá jen tu značku, ale není autorizovaný

- aa?? a teď jak ho nazvat - živí se tím už od revoluce, dělá všechny značky, má několik zvedáků, ví si vždy rady a konkretně tento sídlí na vesnici - ale předpokládám, že ve městech jsou taky, akorát já žádného neznám

- bb? má jiné hlavní zaměstnání a auta opravuje v jiném čase, pro zákazníky

Tedy kirkiz, fakt jsem měl o tobě lepší mínění.

A teď kirkiz, místo chytání mne za slovo, napiš radu pro rass76. Jinak jsi u mne ... .

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Nebuď ješitnej @P607Olda tebe se dotýká to že někdo zpochybňuje tvoje rady, mě se zase dotýká to že někdo mluví o servisákách na vesnici jako o buranech co mají a znají jen kladivo, velkej šroubovák a ještě větší montpáku.
A na vše používají hrubou sílu.
 

před 18 hodinami, P607Olda napsal:

Takže servisák škodovek (vesnický) povolí šrouby, nastříká, a bouchá kladivem do gumy.

Z tohodle mi vyplívá, že servis ve městě, nebo ve velkoměstě by takovou řekněme neodbornou věc neudělal.

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ješitný není to pravé slovo. Asi nemám smysl pro humor.

Popisovaného "vesnického" opraváře si velmi vážím, protože si ví rady, opravuje dobře i lakuje a krom toho si na naše firemní auta udělá čas, když je potřebuju, např. do pondělka. Maká od 6 do 18 každý den. A "vesnický" znamená, že ať přijede Daewoo, Škoda, Renault nebo Mercedes, musí si nějak poradit.

No a řešili jsme tady, že alu kolo z Oct2 fakt nešlo sundat. Tak jsem popsal, jak to udělal.

O tobě kirkiz nevím, zda opravuješ auta, bydliště uvádíš HB, takže nikoli vesnice... Takže když už jsi se pustil do polemiky, tak tě žádám o dvě věci:

1. napiš jasně, jak takového opraváře označovat v běžném hovoru

2. poraď tazateli rass76, odpověz na jeho dotaz.

Protože dosud to vypadá, že poradit neumíš, jen chytat za slovo.

No a případně napiš, jak ty sundáváš kolo, které nejde sundat.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...