Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

FAP + EGR ventil


karelski

Recommended Posts

ještě řeším, že po výměně vstřiků je hrozně tvrdý chod okolo 2000 otáček, jak kdyby byl motor natvrdo na karoserii. Tak jestli to nějak nesouvisí s tou častější regenerací. Aktuálně první po 100km druhá po 190km a zase blikla kontrolka filtru. Vezu to znovu tam kde to čistili, na kontrolu. Pak do Peugeotu kvůli těm vstřikům 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

tak teď jsme ve fázi, že každých cca 100 až 200km je auto v poruše kvůli FAPu. V peugeotu tvrdí, že se nepovedlo to čištění, v servisu co čistili zase že to není možné a že filtr je vyčištěný. Každopádně v rámci dobrého jména prý vrátí cenu za čištění v plné výši. Zítra jdu řešit nový fap do Peugeotu. 

Nové vstřiky se prý jen někam zanesou do diagnostiky podle nějakých čísel a nic jiného se nedělá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, nové vstřiky se musí nakódovat pomocí diagnostiky.

V 7. 2. 2023 at 15:53, Pacho69 napsal:

Radim tu psal, že když měnil vstřiky, tak bylo potřeba aktualizovat soft, je to tu o vlákno vedle.

To se musí, ale to se týká 1.6HDi 82kW - ... a Siemens/VDO vstřiků. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale nechápu teda jestli je to náhoda nebo nevím. Ta firma na tom má postavený kšeft, tak kdyby to nefungovalo, tak jak můžou prosperovat? Jinak i autorizák jim tam taky vozí filtry na čištění. Možná se prostě musí čistit preventivně dřív. 

Ale taky ještě nemám jistotu, že to nový filtr vyřeší

Upraveno uživatelem martinecondrej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel jsme několik filtrů nechali čistit a skoro pokaždé po čase problém :( u 2.0 HDi jsem nedávno zrovna řešil, že už tam byl 3. origo filtr a nedal vždy více než 500km... nakonec to skončilo u nás a dva vstřiky ukapávali ve vyšším výkonu.. takže zanášely filtr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jsou vstřiky nový (repas) ve značce a na kontrolu nechtějí poslat, že si jsou jistý jejich dobrým stavem. Dle informací z dia a nevím jak to ještě můžou poznat. Motor neškube, nezakopává všechno jde jinak normálně, až na můj pocit tvrdého chodu v záběru. To mi tvrdí že je poloosa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

tak hlásím vývoj s nefunkčním fapem. Auto šlo znovu do autorizáku, kontrolovali se znovu vstřiky atd. Sundali filtr, měřili kouřivost a vyzkoušen jiný starý filtr. Nakonec vývoj že se musí dát nový FAP. Cena nového 60000,- a je nedostupný, možná proto stojí repas 69000,- 🤪 a bylo to s rizikem, že bude muset jít i nový katalyzátor, který teď nevím cenu, ale něco mezi 40000 až 50000,- Takže vysoká pravděpodobnost dalších cca 100000 a víc tisíc. Takže byla volba buď auto sešrotovat a nebo zachránit vyndáním filtru. Do auta jsem dal už cca 80000,- a prostě si nemůžu dovolit to jen tak vyhodit. Proběhla příprava na stk, starý filtr vrátit, udělali nucenou regeneraci a ještě myslím 3x nucenou jízdní regeneraci (nevím jaký je rozdíl, kromě toho, že to je za jízdy). Pak jsem věděl, že mám cca 100km do rozsvícení kontrolky. Šel jsem na stk, emise 0,24 což je prý na hraně, ale prošlo to. Objednal jsem vyndání filtru a zatím jezdil než se to rozsvítí. No a ono nic, filtr začal normálně regenerovat. Auto má teda trochu očouzený nárazník u výfuku, takže funkčnost FAPU je hodně volná. Aktuálně mám přes 800km a 4 regenerace za sebou. I jsem schválně přerušil a prostě to normálně funguje. Spustí se velmi pravidelně po 185km a trvá do cca 205km +- 10 až 20 minut. Jak kdyby to někdo naprogramoval. Takhle to teda vypaluje už cca 100000km.

Takže záhadně samo vyřešeno a filtr zůstane. Vyčištění filtru asi pomohlo, ale je to teda dost o víře a trochu toho čarování. Téměř jistě ten filtr po čištění praskl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to bude fungovat bez rozsvícení poruchy, tak to je vyřešeno. Každopádně jak píšu, takhle to funguje posledních cca 100000km. Když bylo auto nové, tak to regenerovalo po cca 700km. Aditivum eloys bylo naposledy plněno před 80000km a je ho tam ještě skoro půlka. Jinak stejný motor v Zafiře mi vypaluje od začátku po cca 400 až 800km.

Kdyby filtr stál to co dříve +- 40000,- tak nad tím vůbec nepřemýšlím, ale za 69000 až kdoví kolik včetně katu, to je zhovadilost a i mě napadá že to může být úmysl ze strany výrobce. Dotlačit zákazníka k likvidaci starého a koupě nového vozu. U mě teda Stelantis narazil a jejich "výborné" 1,2 benzíny a ještě horší 1,5 nafty si můžou nechat a lituju dobrodruhy co si to koupí. Jo a to se prý blíží v hybridech čínské trojspojky  🤮

Upraveno uživatelem martinecondrej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...