Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1,6 HDi - Hlásenie: Chyba motora


stipko

Recommended Posts

Dobrý deň
Mám P308SW 1,6 HDi z roku 2012.
Je pravidelne servisovaný.
Po 180000 som musel urobiť niekoľko návštev servisu, pretože si pýtalo výmenu batérie, FUP, močoviny, opravu kúrenia a nové rozvody.
Všetko som spravil ešte na jeseň.
Auto šlape ako hodinky ale  v zime začalo hlásiť Chybu motora a rozsvietila sa kontrolka motora

V servise na diagnostike sa ukázali chyby Relé, žhavičiek a chyba tretieho válca.
Na diagnostike som bol v Peugeote aj v iných servisoch.
Chyba nastane pri studenom štarte a keď sa motor trochu rozohreje, stačí 4x naštartovať a chyba v logu aj indikácia zmizne.
Relé je vymenené - chyba zostala.
V Peugeote povedali, že je treba vymeniť vstreky - všetky.
Bol som na dvoch diagnostikách motoru v servisoch, kde som chcel vstreky meniť. Vstreky aj beh motora na všetkých válcoch je  v úplnom poriadku.
Mám nahranú najnovšiu verziu riadiacej jednotky.

Chcel som, aby ju v Peugeote nakalibrovali ale to sa nestalo.
Skúsil som odpojiť batériu vo chvíli, keď auto bolo zahriate anehlásilo žiadnu chybu.
Nechal som ho na 5 hodín vychladnúť a predpokladal som, že sa vymaže nastavenie.
Po pripojení elektriky, po zopnutí spínacej skrínky (ešte som neštartoval) auto nahlásilo Chybu motora.

Nechce sa mi veriť, že by to boli vstreky.
Skôr žhaviace sviečky ale tie neviem, ako otestovať.

Auto jazdí s touto chybou celú zimu, štartuje spoľahlivo, len keď boli mrazy, tak to trvalo možno sekundu dlhšie.
Zvuk motoru ani jazdné vlastnosti sa nezmenili - funguje ako hodinky..

V čom by mohol byť problém?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.

FUP nemáš, máš FAP

Močovinu nemáš, ale máš aditivum Eolys

 

2.

Pokud je tam zapsaná P1351 tak v 99% to není relé, které to píše, ale samotné žhavičky.  Po 180 tis je určitě po nich ;) 

Jak v servisu přišli na to, že vstřiky jsou ok? na 1.6 po 180 tis budou vstřiky vždy vhodné na repas ;)  Pravděpodobně ti to bude zapisovat korekci na daném vstřiku...

Pokud už někdo vstřiky vyndal a při montáži zpět tam nechal původní izolaci hluku, tak se vstřik dokáže sám zničit docela rychle :) 

 

3. udělej žhavky, vyhoď vstřiky ven a nech je otestovat.. to bude okolo 400€ komplet.. pak vyměň ty které budou vadné (vstřik vychází cca 200€/ks v repasu) a namontovat zpět vč. nových trubek, těsnění, vodítek a především té pěnové zvukové izolace, jinak je můžeš po měsíci dělat znovu ;) U nás v autorizáku vychází sada vstřiku vč. těsnění cca 1100€ ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj

Jasné,  FAP....

Vstreky vonku ešte neboli. V servise, ktorý mal vstreky meniť,  auto napichli na diagnostiku aby zistili ktorý je chybný.

Pre istotu som bol ešte v ďalšom servise, kde sa test zopakoval.

U oboch bolo vstrekovanie bez chýb. Skúsili by kalibráciu riadiacej jednotky - v Peugeote.

Všade sa boja výmeny žhavičiek - hrozná práca

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Po rôznom hľadaní,  kontrolách a meraniach nastal posun.

Žhavičky to nie su - boli zamerané

Bol vymenený jeden elektrický kábel - korózia - úbytok napätia (nevyznám sa v tom ale týka sa oblasti štartovania alebo systemu START-STOP)

Riadiaca jednotka už neudava chybu vstrekov ale žhavenia.

Auto funguje ako hodinky - až na chybu pri studenom štarte.

Predpokladám, že tam je ešte ďalšie vedenie, ktoré je buď zakorodovane alebo načnuté kunou.

Hľadám elektrikára, ktorý je schopný premerať kabeláž. Ideálne z oblasti Jeseníka (Olomouc, Ostrava...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Konečne posun.
Bol som v pár servisoch ale všade mi chceli meniť vstreky, pretože to hlási diagnostika.
Nakoniec si v Jeseníku v AutoBPK nechali vysvetliť ako sa auto chová a tak sa na to pozrel elektrikár.
Zistená korózia na elektroinštalácii.
Vyčistené, nakonzervované, vymenené relé a auto ide ako hodinky a ani na diagnostike nehlási chyby.
Dôvod oxidácie?
Do motorového priestoru zateká voda, pretože tesnenie, ktoré oddeluje spodnú časť celného skla a motorový priestor netesní.
Prilepili ho. Teraz je na chvíľu kľud ale zistili, že mi chýba jeden diel - Vnitřní profil příčky rámu čelního skla - 8108 V9.
Neviem o tom, že by som to dal preč 🙂 a ani som nebúral.....
Nechápem ale asi chýba už dosť dlho....
Samozrejme, je to diel, ktorý ide zohnať len u Peugeotu a je dosť drahý (tesne pod 6000Kč)
Nemá niekto možnosť zohnať tento diel za lepšie peniaze (aj z vrakovišťa)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Tak jsi měl nakonec štěstí na servis, který se tomu pověnoval a relativně dobře a s rozumem závadu vyřešil.  Jinak myslím, že ten chybějící díl se zatoulal již někde ve výrobě.. 🤨

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inač aj mňa prekvapuje ako sa spravaju v autorizovanom servise este to chovanie nezmenili poviem vam pribeh. Chcel som si dat dorobit na svoju 308 2009 (vtedy ešte nove auto v zaruke) tažne zariadenie no tak tazne urobili a tahali nejaki kabel cez svetlo a do svetla  napršalo vody ako vo vedre  tak som to isiel dat reklamovat dobre vimenili svetlo po 3 dnoch ten isty problem isiel som tam znova znova sa menilo to svetlo  zasa sa rosilo a v nom voda tie dni pršalo no tak som sa už nahneval mam rodinu na vychode slovenska išiel som za nimi do malej obci kysak 20km do košic a tam povedali to vam nejaky mudrak dal kabel cez svetlo prekvapilo ma to a od tej chvile im neverim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...